Σήμερα τιμήσαμε με τα αγαπημένα μας παιδιά την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940! Χρόνια Πολλά από το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλάστρας!
ΓΙΟΡΤΗ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΟΧΙ
1η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία
Ο εορτασμός των Παγκόσμιων Ημερών στο Νηπιαγωγείο αποτελεί αφορμή για να επεξεργαστούμε με τα παιδιά θέματα που τα ευαισθητοποιούν πάνω σε σημαντικά ζητήματα, τα οποία είναι πάντα επίκαιρα και ενδιαφέροντα. Ένα από αυτά τα θέματα είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος και φροντίδας για τα άτομα της τρίτης ηλικίας, δηλαδή για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Όπως κάθε χρόνο λοιπόν, έτσι και φέτος, αφιερώσαμε σημαντικό κομμάτι του χρόνου μας στο Νηπιαγωγείο για να βοηθήσουμε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά των παππούδων και των γιαγιάδων μας μέσα στην οικογένεια και ότι, αν μη τι άλλο, οφείλουμε να τους αγαπάμε και να τους το δείχνουμε σε κάθε ευκαιρία, όπως άλλωστε κάνουν και εκείνοι προς εμάς. Έτσι, λοιπόν, στο πλαίσιο της τάξης, συζητήσαμε και μοιραστήκαμε εμπειρίες και ευχάριστες αναμνήσεις από τις στιγμές που περνάμε με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, μάθαμε γιατί έχουμε ίδιο όνομα με τον παππού ή την γιαγιά, σκεφτήκαμε γιατί τους αγαπάμε τόσο πολύ, το εξηγήσαμε προφορικά και φτιάξαμε σχετική αφίσα στην τάξη. Επίσης, μάθαμε ένα υπέροχο τραγούδι και αποφασίσαμε να τους το τραγουδήσουμε μόλις συναντηθούμε μαζί τους και να τους χαρίσουμε ένα αναμνηστικό καδράκι που φτιάξαμε με τα χεράκια μας ως ένδειξη της αγάπης και της ευγνωμοσύνης μας προς αυτούς…
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2025-2026
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Υ.Α. 13423/ΓΔ4, 09-02-2021 (ΦΕΚ 491, Τ.Β΄)
Άρθρο 37, Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111, Τ.Α΄)
Ο Εσωτερικός σχολικός κανονισμός στηρίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Θέματα που ανακύπτουν και που δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την ισχύουσα Νομοθεσία στο πεδίο συνεργασίας με την ΣΕ ΠΕ60 & τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Φιλοσοφία και όραμα της σχολικής μονάδας
Σκοπός του Νηπιαγωγείου μας είναι η αρμονική ανάπτυξη και εξέλιξη των ψυχικών δεξιοτήτων του παιδιού, η διατήρηση της υγείας του σώματος και η ανάπτυξη σε μια ευτυχισμένη και προσαρμοσμένη προσωπικότητα, ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζωής. Το σχολείο μας αποβλέπει στη συμπλήρωση του έργου της οικογένειας για τη γενικότερη διαπαιδαγώγηση του νηπίου σε πλαίσια προσαρμοσμένα στην ηλικία και τις ανάγκες του.
Συγκεκριμένα, στόχοι του σχολείου μας είναι:
-να βοηθήσει το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στις ικανότητές του
-να προωθήσει την κοινωνικότητά, την αυτονομία και τις αυξημένες ικανότητες της συναισθηματικής προσαρμογής
-να βοηθήσει το νήπιο να διευρύνει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του για το περιβάλλον
-να παράσχει στο νήπιο αισθητικές εμπειρίες
-να αναπτύξει τις διανοητικές ικανότητες του παιδιού παρέχοντας δυνατότητες έρευνας, παρατήρησης, ανάλυσης, σύνθεσης και δημιουργίας.
Προκειμένου να πετύχουμε όλα τα παραπάνω στο σχολείο μας ακολουθούμε τις παρακάτω μαθησιακές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις:
-τα σχέδια εργασίας δηλαδή συνεργατικές έρευνες θεμάτων που επιλέγουν τα παιδιά
-τη βιωματική προσέγγιση της μάθησης
-οργανωμένες διαθεματικές δραστηριότητες από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας
- Προσέλευση-παραμονή μαθητών στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό
1.1. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών οφείλουν να σέβονται την ώρα προσέλευσης και να αποχωρούν από τον σχολικό χώρο μόλις τα παιδιά παραληφθούν από τις/τους εκπαιδευτικούς. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Ώρα προσέλευσης
7.45-8.00 προσέρχονται τα παιδιά της Πρωινής Ζώνης(ισχύει μόνο για τα παιδιά του Προαιρετικού Ολοήμερου Τμήματος και για τη δημιουργία της απαιτούνται 5 αιτήσεις)
8.15-8.30 προσέρχονται όλα τα παιδιά των πρωινών τμημάτων
Ώρα αποχώρησης:
13.00 αποχωρούν τα παιδιά των Πρωινών Τμημάτων
16.00 αποχωρούν τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος.
Στην προσέλευση και στην αποχώρηση των παιδιών οι συνοδοί εισέρχονται από την μπροστινή είσοδο του σχολείου και παραλαμβάνουν τα παιδιά από τις εξωτερικές πόρτες της κάθε τάξης που «κοιτούν» στην αυλή
1.2. Αποχώρηση πριν τη λήξη του προγράμματος:Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Σε περίπτωση ανάγκης για έκτακτη αποχώρηση κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, λόγω του ότι είναι ανήλικο. Την ευθύνη της αποχώρησης του παιδιού από το σχολείο αποκλειστικά την έχει ο γονέας ή ο κηδεμόνας και σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό, ενημερώνεται έγκαιρα ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, για το ποιος θα παραλάβει το παιδί από το σχολείο.
1.3. Απουσία μαθητή: Σε οποιαδήποτε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας και ιδιαίτερα επαναλαμβανόμενης ή μακροχρόνιας, οι γονείς /κηδεμόνες είναι απαραίτητο να ενημερώνουν έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς. Δικαιολογούν τις απουσίες με δική τους ευθύνη, είτε με ιατρικό σημείωμα σε περίπτωση ασθενείας. Καλό είναι οι ιατρικές βεβαιώσεις να αποστέλλονται στο email του σχολείου
1.4. Παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών στο σχολικό χώρο:
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, στον σχολικό χώρο (εσωτερικό ή αύλειο)
α) η παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών δεν δικαιολογείται. Μόνο σε περιπτώσεις προγραμματισμένου ραντεβού για ενημέρωση ή συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς δικαιολογείται η παρουσία γονέα/κηδεμόνα.
β) δεν είναι επιτρεπτή η νουθεσία/επίπληξη/ τιμωρία από κάποιον γονέα έναντι άλλου μαθητή στο σχολικό χώρο
γ) αποφεύγεται η δημιουργία συγκρούσεων/διαπληκτισμού μεταξύ γονέων εντός σχολικού χώρου
δ) για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.
- Σχολική και κοινωνική ζωή
2.1. Ωρολόγιο πρόγραμμα
Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
2.2. Συμπεριφορά μαθητών-παιδαγωγικός έλεγχος
Τα ζητήματα δύσκολης συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας σχολείου –οικογένειας αλλά και του/της εκπαιδευτικού της τάξης με την/τον προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, τον Σχολικό Σύμβουλο Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τις υποστηρικτικές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ και τις προβλεπόμενες δομές από το εκάστοτε υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο) καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
Έλλειμμα των μαθητών που έχει προέλευση κοινωνική, οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν επιτρέπεται να αποτελούν στοιχεία διάκρισης. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
2.3. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς και η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια κ.ά.
Για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού το σχολείο μας λειτουργεί σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού . Προκειμένου να καταγγείλετε περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα
https: //stop-bullying.gov.gr
Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 5090/2024, προβλέπεται ποινή φυλάκισης ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή. , σε όποιον εισέρχεται σε χώρο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιοδήποτε τρόπο (φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές) διαταράσσει τη λειτουργία του σχολείου.
2.4. Σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πραγματοποιούνται με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
Σε περιπτώσεις γιορτής ή γενεθλίων επιτρέπεται η παροχή εδεσμάτων στους μαθητές
Διάλειμμα: κατά το διάλειμμα στον αύλειο χώρο, οι νηπιαγωγοί έχουν την ευθύνη των παιδιών. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
2.5. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Η ανάπτυξη θετικού κλίματος μεταξύ οικογένειας και σχολείου προϋποθέτει αμοιβαίο σεβασμό, συνεργασία και αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου.
Εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
Σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων (εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών) υποστηρίζοντας το διάλογο και την θετική αλληλεπίδραση μέσα στο σχολείο.
Εξετάζουν ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, απευθύνονται στους γονείς όταν κρίνεται αναγκαίο, αναπτύσσουν συζητήσεις στο σύλλογο διδασκόντων, αναζητούν την συμβουλευτική και παιδαγωγική καθοδήγηση της ΣΕ ΠΕ60 και λαμβάνουν αποφάσεις σε συλλογικό πλαίσιο.
Ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και φροντίζουν να δρουν κατά την υποστήριξη τους διαφοροποιημένα με σκοπό την αξιοποίηση του ενδιαφέροντος και των δυνατοτήτων του κάθε παιδιού. Ενεργούν στοχευμένα στην υποστήριξη των μαθητών.
Ενδιαφέρονται για τη μάθηση με την προοπτική της ενίσχυσης δεξιοτήτων των παιδιών (επίλυση προβλήματος, επικοινωνίας, συζήτησης κ.ο.κ.)
Συνεργάζονται με φορείς και θεσμούς σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας των παιδιών (σωματικής και ψυχικής).Μεριμνούν για όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς (σχολαστικός καθαρισμός αιθουσών, γραφείου, wc, απολυμάνσεις χώρων, τοποθέτηση αντισηπτικών σε όλους τους χώρους κ.λ.π.)
Η προϊστάμενη φροντίζει να φέρει εις πέρας το διοικητικό έργο του σχολείου της δρώντας μέσα στα πλαίσια των καθηκόντων της ως θεσμικό διοικητικό όργανο. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά της περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία.
5.2. Γονείς
Έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε σε προγραμματισμένο ραντεβού μετά από τη λήξη του μαθήματος (13:00)
Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο ή έχουν σχέση με ζητήματα υγείας.
Αναφορικά με δραστηριότητες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται μέσω
e-mail :mail@2nip-chalastr.thess.sch.gr
ιστολόγιου: blogs.sch.gr/2nipchalastr/
Στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας αναρτώνται ανακοινώσεις, ενημερώσεις καθώς και σχολικές δράσεις
Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο διαδίκτυο ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ. Υπεύθυνοι για τη διαχείριση της ιστοσελίδας είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Το τηλέφωνο του σχολείου 2310794202 είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.
Σε περίπτωση διαζυγίου ο/η αρμόδιος/η γονέας που έχει την επιμέλεια οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο παρέχοντας τα επίσημα δικαστικά έγγραφα.
Αναφορικά με το ζήτημα φαρμακευτικής αγωγής οι νηπιαγωγοί απαγορεύεται να χορηγούν οποιοδήποτε είδος φαρμάκου ή φαρμακευτικής αγωγής στα παιδιά.
Φροντίζουν για την ευπρεπή και καθαρή εμφάνιση των παιδιών τους. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
Φροντίζουν να συμμορφώνονται με οδηγίες απέναντι σε έκτακτες συνθήκες
Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των
εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
(https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).
Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, καθώς και τη
βαθμολογία των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents»
(https://eschools.minedu.gov.gr/login).
- Ποιότητα Σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να ανθίσει η ψυχή του παιδιού.
Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.
Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του δημόσιου σχολείου (εποπτικά μέσα, υλικοτεχνική υποδομή), η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.
- Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου: Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:
- Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. σεισμός).
- Επίπεδο αντιμετώπισης.
- Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
- Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
- Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.
Ετικέτα Σχολείου eTwinning
-
Δέσμευση στη συνεργασία:Αφορά σχολεία που συμμετέχουν ενεργά σε ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning, φέρνοντας σε επαφή μαθητές και εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες.
-
Καινοτόμος προσέγγιση:Τα βραβευμένα σχολεία εφαρμόζουν σύγχρονες και δημιουργικές μεθόδους διδασκαλίας, δίνοντας έμφαση στην ψηφιακή μάθηση και την ασφάλεια στο διαδίκτυο (eSafety).
-
Συνεχής επιμόρφωση:Υποστηρίζεται η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ενισχύουν τις γνώσεις τους και υιοθετούν νέες παιδαγωγικές πρακτικές.
-
Συνεργατική μάθηση:Προωθούνται πρακτικές συνεργατικής μάθησης τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και του διδακτικού προσωπικού.
-
Αναγνώριση:Πρόκειται για μια επίσημη ευρωπαϊκή αναγνώριση του εκπαιδευτικού έργου και της αριστείας ενός σχολείου.
-
Πρωτοπόρος ρόλος:Τα σχολεία που κατέχουν την Ετικέτα eTwinning θεωρούνται πρωτοπόρα στον χώρο της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης.
-
Ενίσχυση της συνεργασίας:Ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ σχολείων σε ολόκληρη την Ευρώπη, δημιουργώντας ένα δίκτυο καινοτόμων εκπαιδευτικών μονάδων.
Εθνική Ετικέτα Ποιοτητας Etwinning
Το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλάστρας διακρίθηκε για δεύτερη φορά με το Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning, μέσα από το έργο «Μνημειώδεις περιπέτειες με την UNESCO». Στο πλαίσιο του προγράμματος, τα παιδιά είχαν τη χαρά και τη δυνατότητα να γνωρίσουν σημαντικά μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από διάφορες χώρες, όπως η Λιθουανία, η Ισλανδία, η Σερβία, η Πολωνία, η Λετονία, η Τουρκία και η Ελλάδα.
Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, τα νήπια ταξίδεψαν νοερά σε μνημεία με ξεχωριστή ιστορική και πολιτιστική αξία, ανακάλυψαν τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς των χωρών-εταίρων και ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Ιδιαίτερη αξία είχε η αλληλεπίδραση με τα παιδιά από τις συμμετέχουσες χώρες, καθώς μέσα από ανταλλαγή ιδεών, δημιουργιών και εμπειριών ένιωσαν ότι ανήκουν σε μια μεγάλη, ενωμένη ευρωπαϊκή κοινότητα.
Η νέα αυτή βράβευση αποτελεί τιμή και αναγνώριση για την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας, ενισχύοντας το όραμά μας για ένα ανοιχτό, καινοτόμο και δημιουργικό νηπιαγωγείο, που δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γίνουν πολίτες του κόσμου με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά και την ειρήνη.
ΑΓΙΑΣΜΟΣ
Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:30 στην αυλή του σχολείου.
Θα ακολουθήσουν συναντήσεις των γονέων(χωρίς τα παιδιά) με τις νηπιαγωγούς στις 10:30.
Η παρουσία όλων κρίνεται απολύτως απαραίτητη
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Προϊσταμένη του Σχολείου εύχεται σε όλους μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά!!!
Ηλεκτρονικό βιβλίο: Οι περιπέτειες του Πέτρου με την Unesco-etwinning
Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας, οι μαθητές δημιουργησαν ένα συλλογικό βιβλίο με τον Πίτερ, ένα νεαρό αγόρι που βίωσε συναρπαστικές περιπέτειες ανακαλύπτοντας σημαντικά μνημεία της UNESCO στις συμμετέχουσες χώρες.
Κάθε σχολείο ήταν υπεύθυνο για τη συγγραφή και την εικονογράφηση ενός κεφαλαίου της ιστορίας, το οποίο διαδραματίζεται σε μια χώρα διαφορετική από τη δική του και εστιάζει στο μνημείο που τους ανατέθηκε μέσω του τροχού.
Κατά τη διάρκεια της συγγραφής τους, είχαν συναντήσεις με το σχολείο του μνημείου που εξερευνούσαν.
Μέσω αυτής της συλλογικής προσπάθειας, οι μαθητές εμπλουτίσαν τις γνώσεις τους για την πολιτιστική κληρονομιά διαφορετικών εθνών —συμβάλλοντας σε μια ενιαία, διαπολιτισμική αφήγηση γεμάτη χρώμα, φαντασία και περιπέτεια.
Για να διαβάσετε το βιβλίο πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο
European School Radio (Podcast)- Μαγικό Ταξίδι στα μνημεία της Θεσσαλονίκης
Στα πλαίσια του προγράμματος του etwinning “Monumental Adventures with Unesco”
Οι Έλληνες μαθητές αφηγούνται μια ιστορία για τα μνημεία της πόλης τους και οι συνεργάτες εκφράζουν τις εντυπώσεις τους αφού την άκουσαν!
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Επταπύργιο – Ένα Μαγευτικό Ταξίδι στην Ιστορία με το eTwinning
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning,με τίτλο ” Monumental Adventurew with UNESCO” οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στο Επταπύργιο, ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της Θεσσαλονίκης.
Η εμπειρία μας ξεκίνησε με μία ξενάγηση από την αρχαιολόγο του Επταπυργίου
, η οποία μας μετέφερε στον χρόνο, αποκαλύπτοντάς μας τις πολλές πτυχές της ιστορίας του μνημείου: από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι τη νεότερη εποχή. Με απλό και κατανοητό τρόπο, κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον όλων των παιδιών, συνδέοντας την ιστορία με το σήμερα.
Η εκπαιδευτική διαδικασία εμπλουτίστηκε μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες:
-
Παιχνίδια με αινίγματα, που μας προκάλεσαν να λύσουμε ιστορικά μυστήρια,
-
Θεατρικό παιχνίδι, στο οποίο τα παιδιά υποδύθηκαν πρόσωπα του παρελθόντος,
-
και ζωγραφική, όπου αποτυπώσαμε όσα μας ενέπνευσαν από την επίσκεψη.
Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για βιωματική μάθηση, ενίσχυση της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας. Το Επταπύργιο έγινε για λίγο «τάξη», και οι μαθητές εξερεύνησαν με ενθουσιασμό τον χώρο, μαθαίνοντας παίζοντας.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια αξέχαστη εμπειρία και ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συνδυάσει γνώση, ψυχαγωγία και πολιτισμό.
- e-twinning
- STEAM-Ρομποτική
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
- Ανθρώπινα Δικαιώματα
- ΑΝΟΙΞΗ
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
- ΓΟΝΕΙΣ
- Διαφορετικότητα
- Εθελοντισμός
- ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΚΔΡΟΜΕΣ 2013-2014
- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
- ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
- ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
- ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ
- ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
- Παγκοσμια Ημερα Αδεσποτων Ζωων
- Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
- Παγκόσμια Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο
- ΠΑΣΧΑ
- Περιβάλλον
- ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
- Πρόγραμμα Μετάβασης
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024
- ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2016-2017
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2017-2018
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2019-2020
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2021-2022
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
- ΣΧΟΛΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
- ΧΕΙΜΩΝΑΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- Χωρίς κατηγορία
Το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλάστρας βρίσκεται στην Χαλάστρα Θεσσαλονίκης και ανήκει στον Καλλικρατικό δήμο ΔΕΛΤΑ. Αποτελείται από 2 τμήματα:
Το Πρωινό Τμήμα 1
και το Πρωινό Τμήμα 2
Λειτουργεί Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
καθώς και Τμήμα Ένταξης.
Εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί:
Αικατερίνη Καμπούρη – νηπιαγωγός στο Πρωινό Τμήμα 1,
Μαρία Χαρτσίνα – νηπιαγωγός στο Πρωινό Τμήμα 2,
Αικατερίνη Τόσιου – νηπιαγωγός στο Τμήμα Ένταξης
Ευμορφία Οικονόμου – Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και νηπιαγωγός στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
Ελένη Τσακίρη – Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)
















