«Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος», ένα παραμύθι που αναφέρεται στη διαφορετικότητα.
Αρχικά, πριν την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά κλήθηκαν να ερμηνεύσουν μια εικόνα από το βιβλίο. Στην εικόνα αυτή εμφανίζονται ο γλάρος και ο κότσυφας να περπατούν στο λιμάνι, ανάμεσα στους υπόλοιπους γλάρους. Τα παιδιά παρατήρησαν τη διαφορετικότητα του κότσυφα και προσπάθησαν να εξηγήσουν την παρουσία του σ΄εκείνο το γλαροχώρι:
- Ίσως να είναι εκεί λόγω του γλάρου, του φίλου του
- Ή για να βρει καινούριους φίλους
- Ή επειδή έπιασε φωτιά το δάσος του
- Ή επειδή στο δάσος όπου έμενε, έχει πόλεμο
- Δηλ. πιθανόν να είναι επισκέπτης
- Ή πρόσφυγας
Στην ερώτηση «πώς πιστεύετε ότι υποδέχτηκαν τον κότσυφα οι γλάροι;», τα παιδιά είπαν ενδεικτικά:
- Άσχημα, επειδή δεν είναι ίδιος με αυτούς
- Καλά, επειδή δεν τους πειράζει
- Καλά, επειδή είναι και αυτός πουλί
- Καλά, επειδή ήθελε βοήθεια
- Καλά, από ευγένεια
Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού και η συναισθηματική επεξεργασία αυτού.
Τα παιδιά δημιούργησαν ζευγάρια και δούλεψαν στα παρακάτω φύλλα εργασίας
- Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος έγιναν φίλοι αμέσως!Οι άλλοι γλάροι, όμως, δεν αποδέχθηκαν στην αρχή τον κότσυφα.Ζωγραφίζω γιατί κατά τη γνώμη μου έγινε αυτό
- Ζωγραφίζω κάποια πράγματα που έκαναν μαζί οι δύο φίλοι
- Ο κότσυφας είναι διαφορετικός από τους γλάρους.Υπάρχουν, όμως, και ομοιότητες μεταξύ τους. Ποιες νομίζεις ότι είναι αυτές;
- Κύκλωσε τις λέξεις κότσυφας και γλάρος στο παρακάτω κείμενο:
Φυσικά, μετά από κάθε συνεργατική δραστηριότητα ακολουθεί αξιολόγηση στην ολομέλεια
Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι “Ο άσπρος Γλάρος και ο μαύρος Κότσυφας”:
Ευχαριστούμε το blog “1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης” για την ιδέα!