ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

       2ου  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΜΠΕΛΩΝΑ

 

    

   1.Εισαγωγή       

Το νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου τα νήπια περνούν πολλές ώρες καθημερινά. Μαθαίνουν, παίζουν, χαίρονται, δημιουργούν, συνεργάζονται. Πολλές φορές όμως αντιμετωπίζουν και δυσκολίες, τόσο τα νήπια , που αφορούν στην προσαρμογή τους στο συγκεκριμένο περιβάλλον , όσο και το διδακτικό προσωπικό  στις σχέσεις του με τους γονείς.

Η σχολική ζωή καλό είναι να ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης.

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος “σχολική πειθαρχία” αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.
Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το νηπιαγωγείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας (σύμφωνα με το ΦΕΚ 491/9-2-2021) ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

 

 

  1. Γενικές αρχές / στοιχεία

 

Ο σκοπός του  Νηπιαγωγείου  σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Σύμφωνα με το άρθρο 3, του Ν.1566, το Νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αισθητικής».

Επιπλέον το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία.

Το  2ο Nηπιαγωγείο Αμπελώνα για το διδακτικό έτος 2024- 2025 αποτελείται από δύο τμήματα πρωινά και ένα ολοήμερο.

 

  1. Ενημέρωση για ζητήματα υγείας

Στο πλαίσιο της διασφάλισης της υγείας των νηπίων, των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων θα πρέπει να τηρούνται κάποια μέτρα ,τα οποία είναι τα εξής:

  1. Καλός αερισμός της αίθουσας , καθαριότητα των χώρων του σχολείου.
  2. Τα νήπια που είναι άρρωστα  απαγορεύεται να προσέρχονται στο Νηπιαγωγείο. Συστήνεται προς τους γονείς ο έλεγχος των νηπίων  για ενδεχόμενη εμφάνιση συμπτωμάτων πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.

Τέλος επισημαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώνουν οι γονείς άμεσα τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου για οποιοδήποτε θέμα υγείας των παιδιών τους.

 

                        

 

  1. Σχολικό Έτος

Έναρξη / λήξη  μαθημάτων

Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.

 

Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

 

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται στο σχολείο από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.. Για τα παιδιά του Ολοήμερου Τμήματος  που παρακολουθούν την Πρωινή Ζώνη η προσέλευση είναι  07:45-08:00 π.μ.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο ,η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και η ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές /τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, εισέρχονται μέχρι στην είσοδο του σχολείου  και παραδίδουν τα παιδιά στη Νηπιαγωγό.

Τόσο η αυλόπορτα, όσο και η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνονται  στις 8:30 π.μ. και παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών.  Ανοίγουν μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στις 13:00 για τα δύο πρωϊνά τμήματα και στις 16:00 για το ολοήμερο.

Τα παιδιά παραδίδονται από τις νηπιαγωγούς μόνο στους αναγραφόμενους ενήλικες στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους. Επίσης τα παιδιά που διαμένουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 1.200μ από το Νηπιαγωγείο, δικαιούνται μεταφορά από και προς το Νηπιαγωγείο με ταξί (μετά από αίτηση των γονέων και με υπεύθυνη δήλωσή  τους ). Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους. Τα νήπια δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο  πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης  αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) , ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της ,εφόσον αυτό είναι ανήλικο ,και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης  και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

 

5.Εγγραφές νηπίων

 

Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τον γονέα-κηδεμόνα ή την Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου σε περίπτωση αδυναμίας του γονέα. Εκπρόθεσμες εγγραφές εγκρίνονται από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Δικαιολογητικά εγγραφής

 

Για την εγγραφή των νηπίων απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

  1. πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου (εκδίδεται από την προϊσταμένη)
  2. επίδειξη βιβλιαρίου υγείας ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια
  3. ΑΔΥΜ
  4. υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο
  5. υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα όπου φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου
  6. υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα συναίνεσης για την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο

 

Ηλικία φοίτησης/ Επιλογή νηπίων

 

Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν τη νόμιμη ηλικία. Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται από 1 μέχρι 20 Μαρτίου  του προηγούμενου σχολικού έτους. Στο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

Γίνονται δεκτά τα νήπια της πρώτης και δεύτερης  ηλικίας.

 

  6.Σχολικοί χώροι- Διάλειμμα

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.

Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια,, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο       προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

 

 

  1. Φοίτηση / απουσίες

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του  myschool , γι΄ αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της. Αν ο μαθητής υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό. Θα δίδονται στους γονείς συγκεκριμένα έντυπα για το φάκελο του παιδιού , τα οποία θα κληθούν οι γονείς να συμπληρώσουν. Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).

Χρήση κινητού τηλεφώνου στο δημοτικό σχολείο

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.

Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.

 

 

 

  1. Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το προεδρικό Διάταγμα 79/1-8-2017, συντάσσεται από το σύλλογο διδασκόντων και υπογράφεται από την Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας.

Το 2ο Νηπ/γείο Αμπελώνα ανήκει στις σχολικές μονάδες που ορίστηκαν με νέο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου για το σχολ. έτος 2022-2023 με την αρ. πρωτ.:φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 (ΦΕΚ4215Β) Υπουργική Απόφαση. Το 2ο Νηπ/γείο Αμπελώνα δεν λειτούργησε με το νέο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου γιατί δεν υπήρχε συμμετοχή μαθητών.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθείται έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα,  με θρησκευτικές και επετειακές εκδηλώσεις.

Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εντάσσονται και τα ΄΄ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ΄΄ σύμφωνα με την Υ.Α. Αρ.Φ.31/94185/Δ1/2021-ΦΕΚ 3791/Β/13-8-2021. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελούν  καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση και στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης  στους μαθητές και στις μαθήτριες. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα παρακολουθούν κάθε εβδομάδα 3 ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων. Αποτελούνται από τέσσερις Θεματικούς κύκλους (1ος:ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, 2ος:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, 3ος:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, 4ος:ΔΗΜΙΟΥΡΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΩΜΩ)

Επίσης από το σχολικό έτος 2021-22 σύμφωνα με την Υ.Α. Αρ. Φ. 80378/ΓΔ4/2021-ΦΕΚ 3311/Β/26-7-2021, εισάγεται στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, η ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα. Η εισαγωγή της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο , γίνεται με τη διάθεση εκπαιδευτικού ΠΕ06 για 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε κάθε τμήμα του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος των Νηπιαγωγείων. Στη δική μας σχολική μονάδα η εκπαιδευτικός των Αγγλικών θα διδάσκει αγγλικά  4 ώρες την εβδομάδα.

Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις-αργίες

 

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς το Νηπιαγωγείο παραμένει κλειστό τις εξής ημέρες :

  • Σάββατο και Κυριακές
  • Την 28η Οκτωβρίου
  • Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (Διακοπές Χριστουγέννων)
  • Την Καθαρά Δευτέρα
  • Την 25η Μαρτίου
  • Από την Μ. Δευτέρα έως την Παρασκευή της Διακαινησίμου (Διακοπές Πάσχα)
  • Την 1η Μαΐου
  • Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

 

Διδακτικές επισκέψεις

 

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο, ενώ θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση, προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

 

 

  1. Πρόγευμα – γεύμα

 

Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα νηπιαγωγείου μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα και το γεύμα για το ολοήμερο. Θα πρέπει επίσης να έχει μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι , το μπολ του φαγητού του , κουτάλι / πιρούνι και το παγουρίνο / μπουκάλι του. Οι ώρες του προγεύματος και του γεύματος είναι ιδιαίτερες στιγμές της ημέρας. Παρακαλούμε να μη δίνετε στο παιδί σας τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν ή τα οποία δυσκολεύεται να φάει, γιατί αυτό είναι πιθανόν να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις του προς το νηπιαγωγείο. Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές – ως επί το πλείστον – και απαγορεύονται τα γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες, κρουασάν τυποποιημένα κ.α. Δεν πρέπει να έχει μαζί του ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών.

 

 

10.Βιβλιοθήκη

 

Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη. Κάθε μαθητής δανείζεται ένα βιβλίο κάθε Παρασκευή και υποχρεούται να το επιστρέψει μέχρι την ερχόμενη Τρίτη. Δεν μπορεί να δανειστεί άλλο βιβλίο μέχρι να επιστρέψει το προηγούμενο. Τα δανειζόμενα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Η ημερομηνία έναρξης της δανειστικής βιβλιοθήκης θα ανακοινωθεί από τις νηπιαγωγούς.

 

11.Συμπεριφορά Δικαιώματα Υποχρεώσεις

 

 Προϊστάμενος / Προϊσταμένη

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
  • Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

Εκπαιδευτικοί

 

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους. Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

 

 

12 .         Συνεργασία Προϊσταμένης με Δήμο Τυρνάβου και Υπηρεσίες    

 

Συνεργάζεται με τη Δημοτική Αρχή Τυρνάβου και με διάφορες υπηρεσίες και προσπαθεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του σχολείου.  Αξιοποιεί κάθε δυνατότητα συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, προκειμένου να επιτύχει το καλύτερο για τη σχολική μονάδα.

 

 

  1. Συνεργασία γονέων και διδακτικού προσωπικού

 

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται  στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με την δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών ορίζονται ως εξής:

  1. Ενημέρωση για τα πρακτικά θέματα του νηπιαγωγείου καθώς και για το πρόγραμμα στην αρχή κάθε σχολικού έτους.
  2. Ατομική ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού την πρώτη Παρασκευή κάθε μήνα εκτός διδακτικού ωραρίου αλλά εντός εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
  3. Με το πέρας κάθε τριμήνου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς των μαθητών/τριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  4. Γίνονται έκτακτες  συναντήσεις –ενημερώσεις  κάθε φορά που κρίνει αναγκαίες   ο εκπαιδευτικός της τάξης.

Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου του σχολείου, τα mail που στέλνει το σχολείο  και τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.

 

Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία.

 

Οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην Προϊσταμένη κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, θάνατος κ.λ.π.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ’ αυτές.

Σε περίπτωση απουσίας νηπίου, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το νηπιαγωγείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2492032813) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.

Προσκομίζουν στο Νηπιαγωγείο τους αριθμούς τηλεφώνων τους καθώς και τη Διεύθυνση του Ηλεκτρονικού τους Ταχυδρομείου, για άμεση επικοινωνία μαζί τους και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε αλλαγή του αριθμού τηλεφώνου τους.

Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Νηπιαγωγείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο Νηπιαγωγείο και την παραλαβή του παιδιού του.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το Νηπιαγωγείο.

Σε περίπτωση που υπάρχει κάτι που δυσαρεστεί, προβληματίζει ή ενοχλεί τους γονείς σε σχολικό επίπεδο θα πρέπει να το συζητούν με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και την Προϊσταμένη.

Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες:

Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς στο blog του σχολείου, θα γίνονται μετά από ενυπόγραφη έγκριση των γονέων και την αλλοίωση των χαρακτηριστικών του προσώπου των παιδιών.

 

 

 

  1. Σχολικό Συμβούλιο

 

Σε κάθε σχολική μονάδα σύμφωνα με το Ν.4823/άρθρο 107, λειτουργεί σχολικό συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει η Προϊσταμένη του Ν/Γ, δύο μέλη του συλλόγου διδασκόντων, ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και δύο εκπρόσωποι του Δήμου στον οποίο ανήκει το Νηπιαγωγείο. Σκοπός του είναι η επίλυση θεμάτων που αφορούν  στην υγιεινή, την ασφάλεια, την πρόληψη ατυχημάτων και τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

 

  1. Ψηφιακά Εργαλεία και Εφαρμογές

 

1.Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης

 

Οι γονείς /κηδεμόνες  των μαθητών/μαθητριών μπορούν να εκδίδουν ψηφιακά τη Βεβαίωση Φοίτησης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr) .Το σχολείο διασφαλίζει ότι οι γονείς ενημερώνονται σχετικά με τη διαδικασία και υποστηρίζονται σε περίπτωση που χρειαστεί.

 

2.Ψηφιακή Πλατφόρμα για την Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού

Σύμφωνα με το ν.5029/2023, το σχολείο παρέχει πρόσβαση στην πλατφόρμα αναφορών ( https://stop-bullying.gov.gr)  για την αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.Η Προϊσταμένη και ο εκπαιδευτικός που ορίζεται από αυτήν  είναι υπεύθυνοι για την παρακολούθηση και διαχείρηση  των αναφορών.

 

3.Ψηφιακή Ενημέρωση Γονέων/Κηδεμόνων

 

Οι γονείς/κηδεμόνες έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται  για τις απουσίες των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «e-Parents» (https://eschools.minedu.gov.gr) .Το σχολείο διασφαλίζει την τακτική ενημέρωση της πλατφόρμας με τα σχετικά δεδομένα.

 

 

 

16.Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας για έκτακτα καιρικά φαινόμενα

 

  Το 2o Νηπιαγωγείο Αμπελώνα χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις  διατάξεις του Ν.Δ. 17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ), σε υλοποίηση της αριθμ. 107/1/158/17-4-91 οδηγίας της Δ/νσης ΠΣΕΑ Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης και υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Αποστολή αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων στο Σχολείο αυτό μαθητών η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκτάκτων περιστατικών. Στην κατεύθυνση αυτή, στη Σχολική μας Μονάδα για το παρόν σχολικό έτος θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

– σύνταξη ή επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου

– διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό.

– ενημέρωση του προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων καθώς και των αρμόδιων φορέων που καλούνται να συνδράμουν στην υλοποίηση του Σχεδίου.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Εγγραφές νηπίων για το σχολικό έτος 2024-25

Εγγραφές νηπίων για το σχολικό έτος 2024-25

 



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγγραφές νηπίων για το σχολικό έτος 2024-25

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

1. ΕΓΓΡΑΦΕΣ2023-2024 2.ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2023-2024 3.ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2023-2024

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Εγγραφές στο αναβαθμισμένο Ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων για το Σχ. Έτος 2022-23

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι από το νέο σχολικό έτος (2022-2023) τίθεται σε εφαρμογή στο νηπιαγωγείο μας νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το οποίο στον διδακτικό χρόνο του υπάρχοντος
ολοήμερου προγράμματος, προστίθενται επιπλέον δύο (2) διδακτικές ώρες διάρκειας τριάντα (30) λεπτών
η κάθε μία. Σας αποστέλλουμε συνημμένα τα σχετικά έγγραφα προς ενημέρωσή σας και παρακαλούμε όποιος επιθυμεί την εγγραφή του τέκνου του στο ολοήμερο τμήμα να φέρει στο σχολείο συμπληρωμένη την αίτηση που επισυνάπτεται έως την Πέμπτη 15-09-2022.
Η Προϊσταμένη του Ν/γείου,
Ντέγκα Αναστασία

ΑΙΤΗΣΗ-ΓΙΑ-ΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ_ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ_2022-2023

Ενημέρωση γονέων ολοήμερα Νηπιαγωγεία

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγγραφές στο αναβαθμισμένο Ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων για το Σχ. Έτος 2022-23

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-2023



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-2023

Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑ

Ο πρίγκιπας Αλφαβήτα ζει σε έναν πύργο με 24 δωμάτια, όσα είναι και τα γράμματα της αλφαβήτου. Εμείς τον βοηθάμε να γεμίσει τα δωμάτια με τις αντίστοιχες λέξεις από κάθε γράμμα.274742706 643416006773024 1345076402311930461 n

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑ

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ “ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΟΥ ΖΩ, ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΖΩ, ΤΟ ΑΓΑΠΩ”

Ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη που ζούμε.274521380 334554091932934 7328971692979380761 n 274774150 797718674955086 2340285740658538629 n 274786405 444063064175302 5072559044283099637 n 274588157 3056431431289226 6558788186049380362 n

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ “ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΠΟΥ ΖΩ, ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΖΩ, ΤΟ ΑΓΑΠΩ”

1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΕΥ ΖΕΙΝ “ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ… ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΕΓΩ ΣΩΣΤΑ”

274677542 447397717174459 6581555719634030027 n 274596365 325924489486230 8837786217754831095 n 274720696 519203586528043 8843836268383142616 n 274802003 480574093473413 5445302279148056227 n

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΕΥ ΖΕΙΝ “ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ… ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΕΓΩ ΣΩΣΤΑ”

Ενημέρωση για νέο τρόπο δήλωσης αποτελέσματος self test

https://dipe.lar.sch.gr/%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-1-%ce%bd%ce%bf%ce%b5%ce%bc%ce%b2%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85-2021-%ce%b7-%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%af/

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημέρωση για νέο τρόπο δήλωσης αποτελέσματος self test

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ