Γιορτάζοντας την επέτειο του “ΟΧΙ”!

 Λίγη από τη λάμψη και τη δόξα του έπους του ’40 βιώσαμε κι εμείς στο σχολείο μας!               Μέσα από πλούσιο εποπτικό και οπτικοακουστικό υλικό προσεγγίσαμε τα γεγονότα του ’40, το ηρωικό ΟΧΙ της Ελλάδας στην Ιταλία, αλλά και τα δύσκολα χρόνια της κατοχής. Έννοιες όπως η Ελευθερία, η Ειρήνη και η Δημοκρατία ήρθαν στο επίκεντρο των συζητήσεων μας. Γνωρίσαμε τα πολύτιμα δώρα της ειρήνης, αλλά και τα δεινά του πολέμου.                                           Τιμώντας τους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία μας τραγουδήσαμε τα κατορθώματά τους, απαγγείλαμε ποιήματα, φτιάξαμε σχετικές κατασκευές, ενώ δεν παραλείψαμε να κάνουμε και μια μικρή “παρέλαση” στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας!!!

DSC06433       DSC06435    DSC06514

Χρόνια πολλά Ελλάδα μας!!!

Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά!

Αγαπητοί γονείς

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινάει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022.

Όπως κάθε χρόνο ξεκινάμε με όνειρα και διάθεση να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε στα παιδιά σας.

Ο Αγιασμός  θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας και ώρα 10.00 π.μ.

Ευχόμαστε Καλή Σχολική χρονιά με δύναμη, υπομονή και αισιοδοξία!

Με εκτίμηση

Οι νηπιαγωγοί

Ήρθε η Πασχαλιά!

Το Πάσχα πλησιάζει…Κι εμείς ετοιμαζόμαστε να το υποδεχτούμε. Μιλάμε για τη ζωή του Χριστού και την πορεία προς τη Σταύρωση και την Ανάσταση.Φτιάχνουμε κάρτες , αυγοθήκες, λαγούς και αυγουλάκια, καλαθάκια και σταυρούς,  ζωγραφίζουμε και δεν ξεχνάμε να βάψουμε κόκκινα αυγά τηρώντας το έθιμο!

DSC05874 DSC05875 DSC05880 DSC05881  DSC05887 DSC05891 DSC05901πασχα1 2DSC05926πασχα3 DSC05929πασχα4 DSC05933πασχα5 DSC05939πασχα6 DSC05940πασχα7 DSC05962πασχα8 DSC05974

25η Μαρτίου

Διπλή γιορτή η 25η Μαρτίου. Μιλάμε για τον αγώνα των Ελλήνων για τη λευτεριά αλλά και για τη θρησκευτική μας γιορτή.Ζωγραφίζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, ζωγραφίζουμε τσολιαδάκια, ελληνικές σημαίες,ζωγραφίζουμε όπως φανταζόμαστε τον πόλεμο ανάμεσα στους Έλληνες και τους Τούρκους και απαγγέλουμε ποιηματάκια, κλείνοντας έτσι τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτής.

DSC05763 DSC05764 DSC05767 DSC05768 DSC05773 25 μαρτιου1 DSC0578225μαρτιου2 DSC0580725μαρτιου3

Καλώς το καρναβάλι!

Υποδεχτήκαμε  το καρναβάλι με πολλή χαρά! Κατασκευάσαμε μάσκες , καπέλα, κλόουν ,χαρταετούς και φυσικά με μεγάλη λαχτάρα περιμέναμε να γίνει το πάρτυ του σχολείου μας! Και τότε ντυθήκαμε υπέροχοι μασκαράδες , που χορέψαμε ,τραγουδήσαμε,κάναμε διαγωνισμό για τον πιο ωραίο μασκαρά, παίξαμε παιχνίδια και περάσαμε φανταστικά!!

DSC05679απόκριες DSC05683 2 DSC05697αποκριες3 DSC05702 4 DSC05704αποκριες5 DSC05723αποκριες6 DSC05730αποκριες7 DSC05736αποκριες7 DSC05746 DSC05748αποκριες8

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία.

Ενότητες/Υποενότητες Επιμέρους Θεματικές:<<STEAM/Εκπαιδευτική Ρομποτική>>

Ο δικός μας τίτλος:<<STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική>>.

Στόχος: Μέσα από καταστάσεις προβληματισμού , τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες μάθησης , δεξιότητες ζωής , να καλλιεργήσουν δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και να αναπτύξουν στρατηγική σκέψη.

Εργαστήριο 1ο

Στόχος:Καλλιέργεια κριτικής σκέψης , ανάπτυξη πρωτοβουλίας , επικοινωνίας και συνεργασίας.

Δραστηριότητες: Τα παιδιά επιλέγουν να διαβάσουμε το βιβλίο : <<Πέφτει-πέφτει η σταγόνα >> του Σαμ Γκοντουιν , και μετά να ακούσουμε ένα ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σ. Σπανουδάκη <<Οι σταγόνες της βροχής>>. Αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο και παρακολουθούν ένα σχετικό βίντεο. Επεξεργαζόμαστε και στη συνέχεια δραματοποιούμε το ποίημα :<<Το ποταμάκι >> του Ζ. Παπαντωνίου.

DSC05626 DSC05656 DSC05654ποταμακι 2 DSC05651ποταμακκι 1

Εργαστήριο 2ο

Τίτλος: <<Ας ζωγραφίσουμε τον κύκλο του νερού>>.

Δραστηριότητες: Τα παιδιά αποτυπώνουν εικαστικά όπως φαντάζονται τον κύκλο του νερού και κατασκευάζουν τα δικά τους βροχοσυννεφάκια! Συγχρόνως ακούνε ένα τραγούδι για το ταξίδι της σταγόνας.

DSC05643  DSC05671πινελα 1 DSC05674 DSC05640συννεφακια 2

DSC05647

Εργαστήριο 3ο

Τίτλος:<<Ο κύκλος του νερού και ο φίλος μας ο υπολογιστής μέρος – α >>.

Στόχος: Πληροφορικός και τεχνολογικός γραμματισμός. Εξοικίωση με τη χρήση νέων τεχνολογιών, μαθηματικά.

Δραστηριότητες: Με το πρόγραμμα Cmap Tools και το λογισμικό Kidspiration ,  τα παιδιά δημιουργούν ένα εννοιολογικό χάρτη και σειροθετούν σωστά εικόνες από τον κύκλο του νερού.

Εργαστήριο 4ο

Τίτλος: <<Ο κύκλος του νερού και ο φίλος μας ο υπολογιστής μέρος -β >>.

Στόχος:Καλλιέργεια δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης,μαθηματικά,έκφραση.

Δραστηριότητες: Μέσα από τα λογισμικά Tux paint και Hot Potatoes , τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά και να ζωγραφίσουν τις φάσεις του κύκλου του νερού. Επίσης καλούνται να αντιστοιχήσουν τις σωστές λέξεις με τις εικόνες από τον κύκλο του νερού.

Εργαστήριο 5ο

Τίτλος: <<Ας γνωρίσουμε το νερό καλύτερα- μέρος α >>.

Στόχος: Καλλιέργεια στρατηγικής και πλάγιας σκέψης , επίλυση προβλημάτων , κατασκευές.

Δραστηριότητες: Μιλάμε για τη δύναμη του νερού και τα παιδιά κατασκευάζουν ένα φράγμα από ξύλινα τουβλάκια. Κάνουν υποθέσεις και πειραματίζονται με διάφορα υλικά , ανακαλύπτοντας τη διαλυτότητα τους και τη βαρύτητα τους στο νερό.

DSC05759 DSC05659ιδιοτητεσ νερου

Εργαστήριο 6ο

Τίτλος: <<Ας γνωρίσουμε το νερό καλύτερα -μέρος β >>.

Στόχος: Προβληματισμός , έκφραση και δημιουργία .

Δραστηριότητες: Μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού: <<Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει >>  και την παρακολούθηση ενός σχετικού βίντεο , τα παιδιά προβληματίζονται , υποθέτουν και εξάγουν συμπαιράσματα για την τήξη και την πήξη. Κατασκευάζουν σε χαρτί τα χιονανθρωπάκια τους αλλά φτιάχνουν και ένα πραγματικό χιονάνθρωπο με χιόνι που μας έφερε από το βουνό ένας μπαμπάς! Τέλος κάνοντας μια ανατροφοδότηση κατασκευάζουν τον κύκλο του νερού , μέσα από το ταξίδι μιας σταγόνας.

DSC05644 DSC05616ιονανθρωπος 2 DSC05664 DSC05665 DSC05666 DSC05668 

Ο χειμώνας είναι εδώ….

Χειμώνας κρύο και χιόνι πολύ!! Εμείς τον  αισθανόμαστε, τον παρατηρούμε, τον περιγράφουμε και τον αποτυπώνουμε σε ωραίες εργασίες. Όμως δεν κάνουμε μόνο αυτό! Με τη βοήθεια μερικών γονέων , το χιόνι έφτασε στην αυλή μας! Και εμείς το απολαύσαμε και φυσικά παίξαμε χιονοπόλεμο !

DSC05610 xιονοπολεμος

Όμως περιμένουμε με λαχτάρα την Άνοιξη…… Χαιρόμαστε βλέποντας τις πρώτες ανθισμένες αμυγδαλιές !! Έτσι φτιάχνουμε κι εμείς τις δικές μας!

 

DSC05682 DSC05681 DSC05680

Ελεύθερες Δραστηριότητες

Οι ελεύθερες δραστηριότητες , δηλαδή η ελεύθερη ενασχόληση στις γωνιές δραστηριοτήτων , είναι αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Προσφέρουν ευκαιρίες για επικοινωνία , συνεργασία και φυσικά μάθηση! Μαθαίνουμε παίζοντας και παίζουμε μαθαίνοντας!!

 

DSC05478ελευθερο παιχνιδι 6 DSC05576ελευθερο παιχνιδι 5 DSC05676ελευθερο παιχνιδι DSC05639αλατι ψιλο  DSC05627 DSC05629 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη-Συμπερίληψη:Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα.

Τίτλος προγράμματος:<<Νηπίων Παιδεία:Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία>>

Στόχος: Η καλλιέργεια δεξιοτήτων μάθησης (κριτική σκέψη , συνεργασία , επικοινωνία ) ,αλλά και δεξιοτήτων ζωής (ενσυναίσθηση και ευαισθησία , υπευθυνότητα , επίλυση συγκρούσεων ).

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο , σε έξι δίωρα εργαστήρια.

1ο Εργαστήριο. Τίτλος:”Ας γνωριστούμε παίζοντας”.

Στόχος: Ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοπεποίθησης. Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.

Δραστηριότητες: Παιχνίδια ενεργοποίησης και γνωριμίας. Ομαδικές εργασίες (βρίσκουν το άλλο τους μισό ενώνοντας τις καρδούλες τους,γίνονται μια όμορφη παρέα πουλιών που ετοιμάζονται να ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν ψηλά) .

τίτλο ιστος4DSC053161645217125842DSC0542645

2ο Εργαστήριο. Τίτλος: ” Όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη του Νηπιαγωγείου”.

Στόχος: Η καλλιέργεια  του σεβασμού και της κριτικής σκέψης , η δημιουργική και συνεργατική επίλυση των προβλημάτων , η σωστή αντίδραση σε προκαταλήψεις και αδικίες , η έκφραση των συναισθημάτων , η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της ανθρωπιστικής συνείδησης .

Δραστηριότητες :  Μέσα από συζητήσεις , ζητάμε από τα παιδιά να βρουν λύσεις – κανόνες για τα προβλήματα -δυσκολίες που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη , να μπουν στη θέση των άλλων ,  να καταλάβουν πως νιώθουν  και να προσπαθήσουν να τους βοηθήσουν .

Καταλήγοντας , παρουσιάσαμε τους κανόνες και φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης , που περιλαμβάνει όλους αυτούς τους κανόνες και υποσχεθήκαμε να προσπαθήσουμε να τους τηρούμε πάντα!

623DSC05477

3ο Εργαστήριο: Τίτλος : ” Ο εαυτός μου………”

Στόχος : Αποδοχή της διαφορετικότητας , ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας .

Δραστηριότητες : Μέσα από ομαδικά παιχνίδια και συζητήσεις τα παιδιά παρατηρούν τους άλλους , παρουσιάζουν τον εαυτό τους και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους και ζωγραφίζουν τον εαυτό τους όπως τον φαντάζονται .

DSC05402DSC05401DSC05400

4ο Εργαστήριο: Τίτλος : ”……………και οι άλλοι .”

Στόχος :Καλλιέργεια της  συνεργασίας και  της αλληλεγγύης . Διαχείρηση των συγκρούσεων .

Δραστηριότητες : Προβολή βίντεο , ανάγνωση παραμυθιών , δημιουργία καταστάσεων προβληματισμού.

 

5ο Εργαστήριο: Τίτλος : ” Η ταυτότητα μου ” .

Στόχος : Τα παιδιά να αντιληφθούν το χαρακτήρα της ταυτότητας και να εξοικιωθούν με τον διαφορετικό άλλο .

Δραστηριότητες : Ανάγνωση και ζωγραφική  του παραμυθιού ” Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας ” , Ομαδική εργασία σε κολλάζ    (ακολουθώντας ένα μοτίβο χρωμάτων)  και ζωγραφική με θέμα : ” Ο δικός μας Έλμερ ”, κατασκευή ταυτοτήτων , ομαδική εργασία με τίτλο : ” Η πόλη των ονομάτων μας ”.

DSC05497DSC05495DSC05499DSC05508DSC05512DSC05514DSC05515DSC05625DSC05621DSC05463

6ο Εργαστήριο : Τίτλος : ” Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι ” .

Στόχος :Αποδοχή της διαφορετικότητας , καλλιέργεια της ενσυναίσθησης , ανεκτικότητα .

Δραστηριότητες : Προβολή βίντεο : ” Η Αργυρώ γελάει ”. Συζήτηση και προβληματισμός πάνω στο βίντεο . Θα μπορούσε η Αργυρώ να είναι στο σχολείο μας; Τί δυσκολίες θα είχε; Πώς θα τη βοηθούσαμε; Δημιουργία αφίσας στις 3 Δεκεμβρίου ,  στην οποία ζωγραφίζουμε τρόπους με τους οποίους το σχολείο μας θα είναι προσβάσιμο σε όλους .

DSC05541DSC05542DSC05543

Συζητάμε για την οικογένεια μας , τους σημαντικούς για μας άλλους , την ζωγραφίζουμε και την παρουσιάζουμε .

DSC05467DSC05469 .