Αρχή σχολικής χρονιάς

Σεπτέμβριος, το σχολείο μας άνοιξε και γέμισε καινούργια παιδικά προσωπάκια και φωνουλες.Παιξαμε παιχνίδια γνωριμίας, συμφωνήσαμε ποιους κανόνες θα τηρούμε στην τάξη μας ,τους γράψαμε,ζωγραφισαμε τα χέρια μας ,τα κολλήσαμε και γράψαμε το όνομα μας.
IMG 20250918 095925

IMG 20250929 224750
Γνωριστήκαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα για να το αναγνωρίζουμε .Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους και με διαφορά υλικά, είτε ζωγραφίσαν με όμορφα χρώματα το αρχικό γράμμα του ονόματος τους μεταμορφώνοντας το σε ανθρωπάκι, είτε με πλαστελίνη έφτιαξαν καδρακια με το αρχικό τους γράμμα.
IMG 20250923 093618

IMG 20250923 122600
FB IMG 1759176367005 1

FB IMG 1759176348609 1
Επίσης κάθε παιδί με τη βοήθεια της καρτέλας του ονόματος του, κόλλησε στη σειρά τα γράμματα από τα οποία αποτελείται και έτοιμη η καμηλοπάρδαλη.
IMG 20250925 123906
Φυσικά οι μικροί μας καλλιτέχνες, συνεργάστηκαν και στόλισαν με έργα τους τις τάξεις τους.
FB IMG 1759176326242
FB IMG 1759176316365

Ενημέρωση για αγιασμό

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός θα τελεστεί την Πέμπτη 11/9/2025 στις 8:45π.μ στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.Οι μαθητές /τριες θα προσέλθουν και θα αποχωρήσουν μαζί με τους γονείς τους.
Καλή σχολική χρονιά.

Δράση στα πλαίσια του προγράμματος «Γίνομαι ενεργός πολίτης»

Ημέρα αγάπης και συγκίνησης στο σχολείο μας , λίγο πριν αποχαιρετιστούμε για τις διακοπές του Πάσχα. Ζήσαμε πολύ όμορφες και συγκινητικές στιγμές καθώς μια αντιπροσωπεία από το ΚΑΠΗ Αχαρνών ανταποκρίθηκε με χαρά στην πρόσκλησή μας να επισκεφτεί το Νηπιαγωγείο! Στα πλαίσια του προγράμματος «Γίνομαι ενεργός πολίτης» που υλοποιήσαμε, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για την τρίτη ηλικία ενώ ετοίμασαν πασχαλινές λαμπάδες με τη τεχνική decoupage και τις δώρισαν στα μέλη του ΚΑΠΗ. Ευχαριστούμε θερμά την αντιπροσωπία που ήρθε στο σχολείο με τόσα κεράσματα για τα παιδιά και μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε μια μέρα που θα τη θυμόμαστε με αγάπη💜

490277509 662816429682770 6197685194996891267 n490826036 662816406349439 1729359885329844809 n

490476575 662815909682822 8715498509831238727 n

Δράση με την κοινωνική λειτουργό για το σχολικό εκφοβισμό.

Προβολή παραμυθιού ¨Η μέρα που έγινα κι εγω λύκος¨, Αmelie Javaux
Το βιβλίο της Amelie Javaux μέσα από λέξεις, εικόνες και συναισθήματα διαπραγματεύεται το τόσο ευαίσθητο και επίκαιρο θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Ένα μικρό κορίτσι καλείται να διαχειριστεί ένα συνονθύλευμα συναισθηματικών δυσκολιών. 
Σε όλη τη ροή της ιστορίας τίθεται μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος, η έννοια της επανάληψης. Η Σάρλοτ βιώνει έντονα τις ψυχολογικές, πνευματικές, σωματικές και κοινωνικές επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού. Χάνει την όρεξη για φαγητό, τη διάθεση για παιχνίδι και τον ύπνο της, βλέπει εφιάλτες, κλείνεται στον εαυτό της, εμφανίζει σωματικά συμπτώματα και σχολική άρνηση, παρουσιάζει  χαμηλή αυτοεκτίμηση και έντονο στρες. Ακολουθεί την ομάδα των λύκων και υπομένει την κοροϊδία υπό τον φόβο χειρότερης μορφής βίας και έχοντας την ανάγκη να ανήκει κάπου γίνεται ίδια μ’ αυτούς. Το όνομα του κοριτσιού δεν το μαθαίνουμε από την αρχή. Για την ακρίβεια δεν υπάρχει στην ιστορία μόνο στις προσφωνήσεις και στα κοροϊδευτικά σχόλια που επιδέχεται. Ίσως γιατί το κορίτσι μπορεί να έχει χιλιάδες ονόματα. 
Κάθε παιδί θύμα ενδοσχολικής βίας ανεξαρτήτως ηλικίας, θρησκείας ή εθνικότητας πιθανών να αναγνωρίσει τον εαυτό του στο πρόσωπο της Σάρλοτ, να μιλήσει με τη φωνή της, να δει μέσα από το βλέμμα της. Ακόμη και σε μας τους ενήλικες μπορεί να ξύσει πληγές του παρελθόντος που μένουν χαραγμένες κι ανεξίτηλες στη μνήμη μας και μας ακολουθούν σιωπηλά ακόμη και σήμερα.  

Ίσως οι λύκοι να παραμένουν λύκοι, να κάνουν πάντα ότι κάνουν οι λύκοι και να ψάχνουν μόνιμα για θήραμα, τρέφοντας τα δικά τους κενά, τις δικές τους ανασφάλειες και τους δικούς τους φόβους. 

Εμείς όμως οφείλουμε ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς αλλά και ως κοινωνία να εξημερώσουμε τους λύκους και να προστατεύουμε τα θύματα. Να δημιουργήσουμε σχολεία όπου η αγάπη, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση και η καλοσύνη θα υψώνουν τοίχος σε κάθε μορφή βίας εστιάζοντας κυρίως στην πρόληψη, την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση αλλά και τη συνεργασία.  

Σεϊντή Αθηνά

Κοινωνική λειτουργός

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2025-2026

αρχείο λήψης
Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025, σύμφωνα με εγκύκλιο την οποία εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α ́109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α ́ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Zήτω η Αποκριά

Απόκριες στο σχολείο μας. Μιλήσαμε για τα ήθη και έθιμα, ντυθήκαμε μασκαράδες, χορέψαμε , μεταμφιεστήκαμε σε χαριτωμένα ελεφαντάκια και ζωγραφίσαμε τους δικούς μας κλόουν. Ταξιδέψαμε ως την Βενετία, γνωρίσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και την δραματοποιήσαμε. Ακόμα  παίξαμε πολλά αποκριάτικα  παιχνίδια( όπως κλείσε τα μάτια και προσπάθησε να κολλήσεις στη σωστή θέση την ουρά του γαϊδαράκου) , διαδραστικά παιχνίδια και παζλ. Φυσικά την Τσικνοπέμπτη με την αμέριστη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων τσικνίσαμε ,χορέψαμε και δοκιμάσαμε μεζεδάκια.Ψήστης ο κύριος Ηλίας (παππούς μαθήτριας μας)

αρχείο λήψης 3αρχείο λήψης 7

αρχείο λήψης

αρχείο λήψης 2αρχείο λήψης 4

αρχείο λήψης 5αρχείο λήψης 6αρχείο λήψης 1

αρχείο λήψης 8αρχείο λήψης 9αρχείο λήψης 10

Δράση με την κοινωνική λειτουργό για την διαχείριση του θυμού

FB IMG 1739555318767FB IMG 1739555302206

 

…ΘΥΜΟΣ.… Πολύ έντονο, δύσκολο αλλά και προσωρινό συναίσθημα… ιδίως στα μικρά παιδιά μπορεί να εκδηλωθεί πολύ εκρηκτικά! Φυσικά, τις περισσότερες φορές οι λόγοι είναι «αστείοι» αλλά αυτό δεν αποτρέπει τα έντονα ξεσπάσματα!!

Τα παιδιά θυμώνουν κυρίως όταν αισθάνονται αδικία, απογοήτευση, ανασφάλεια και δεν έχουν βρει έναν άλλο τρόπο να το εκφράσουν, αλλά και όταν δεν γίνονται τα πράγματα όπως τα περιμένουν. Κάποιοι από τους λόγους που ακούστηκαν σήμερα στην τάξη είναι το πρωινό ξύπνημα, οι αδελφικές συγκρούσεις, η άρνηση σε διάφορες απαιτήσεις των γονιών αλλά και ο τρόπος που μιλούν οι γονείς στα παιδιά κ.ά

Ο τρόπος που εκφράζει κάποιος το θυμό του είναι διαφορετικός από άνθρωπο σε άνθρωπο. Τι κάνουν όμως τα παιδιά όταν θυμώνουν; Άλλος/η είπε ότι φωνάζει, άλλος/η τσιρίζει, άλλος/η χτυπάει τα πόδια του, άλλος/η κυλιέται στο πάτωμα, άλλος/η χτυπάει τις πόρτες, άλλος/η σπάει παιχνίδια. Ακούστηκαν πολλά διαφορετικά πράγματα. Όμως τι κάνουμε για να ηρεμήσουμε;

Συμβουλές

Είναι σημαντικό τα παιδιά να εκφράσουν τον θυμό τους αλλά με οδηγίες απο εσάς για το ποιος είναι ένας αποδεκτός και ένας μη αποδεκτός τρόπος γ’ αυτό.

Δεν είναι αποδεκτό:

– Να χρησιμοποιούμε άσχημες λέξεις

– Να χτυπάμε άλλους

– Να χτυπάμε έπιπλα

– Να πετάμε ή να καταστρέφουμε αντικείμενα

Είναι αποδεκτό:

– Να φωνάζουμε, όσο έχουμε ανάγκη, στο δωμάτιό μας

– Να χτυπάμε ένα μαξιλάρι

– Να κλωτσάμε μαξιλάρια

– Να πετάμε μαξιλάρια

– Να κλαίμε

– Να βγαίνουμε μια σύντομη βόλτα

Αποδεχτείτε τον θυμό του παιδιού σας και αντιμετωπίστε τον με ηρεμία. Διατηρείστε την ψυχραιμία σας, έτσι θα το βοηθήσετε και το παιδί να ηρεμήσει και επικεντρωθείτε στο ότι έτσι θα μάθει να διαχειρίζεται με διαφορετικό και πιο αποδεκτό τρόπο τον θυμό του.

 

Και αγαπημένοι μας γονείς, μην ξεχνάτε πως στα μάτια των παιδιών είστε το καλύτερο παράδειγμα!

 

Χριστούγεννα η πιο γλυκιά γιορτή του χρόνου.

Τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη γιορτή των παιδιών και εμείς στο Νηπιαγωγείο μας , προσεγγίσαμε την ενότητα αυτή με ποικίλες δραστηριότητες.Μαθαμε για την ιστορία της Γέννησης του Χριστού  με την παρακολούθηση βίντεο και την ανάγνωση βιβλίων.Γνωρισαμε τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς , γίναμε μικροί καλλιτέχνες και δημιουργήσαμε κάρτες με ευχές, ημερολόγιο με ξύλινη κουτάλα και τον δικό μας Αη Βασίλη.Φυσικα γράψαμε γράμμα στον Αη Βασίλη και εκφράσαμε τις επιθυμίες μας. Χορέψαμε σε Χριστουγεννιάτικους ρυθμούς , τραγουδήσαμε τα κάλαντα και άλλα αγαπημένα γιορτινά τραγούδια .Παίξαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως: ποιος θα ντύσει πρώτος τον Άη Βασίλη ; δημιουργία Χριστουγεννιάτικου δέντρου με σχήματα .

Καλές γιορτές σε μεγάλους και μικρούς.

IMG 20241218 084421IMG 20241216 095905IMG 20241204 123515IMG 20241204 095326 IMG 20241204 100022IMG 20241204 095310IMG 20241212 120249IMG 20241202 125528IMG 20241216 122634