
Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, συνεργάζονται για την υλοποίηση «eTwinning» έργων μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης «European School Education Platform ESEP».
Φέτος το 1ο τμημα του νηπιαγωγείου θα συνεργαστεί με σχολεία από τη Ευρώπη και οχι μόνο , για την πραγματοποιηση του συνεργατικού προγράμματος eTwinning : Psicomotor skills ( move and play grow each day )
Οι ψυχοκινητικές δεξιότητες είναι ένας κλάδος που μελετά και προωθεί τη σχέση μεταξύ της κίνησης του σώματος
και των νοητικών και συναισθηματικών διεργασιών.
Εστιάζει στη σημασία του σώματος και της κίνησης στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του ατόμου,
ιδιαίτερα στην πρώιμη παιδική ηλικία.
Στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης ,οι ψυχοκινητικές δεξιότητες
επικεντρώνονται στην ανάπτυξη κινητικών, γνωστικών
και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού και της σωματικής δραστηριότητας.

ΣΤΟΧΟΙ του προγράμματος είναι :
- Η ισορροπημένη ανάπτυξη σωματικών, γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών ικανοτήτων.
- Ο εντοπισμός πιθανών καθυστερήσεων ή δυσκολιών στην κινητική ή γνωστική ανάπτυξη σε νεαρή ηλικία.
- Η κοινωνικοποίηση και η εργασία σε ομάδες πραγματοποιώντας συνεργατικές δραστηριότητες.
- Η συνειδητοποίηση του σωματικού σχήματος , των μερών του σώματος καθώς και των δυνατοτήτων και των περιορισμών της κίνησής τους.
FIRST BLOCK ACTIVITIES
Οπτικοκινητικός συντονισμός
Αναφέρεται στην ικανότητα συντονισμού της όρασης με τις κινήσεις του σώματος.
Αξιολόγηση first block activities από τους μαθητές
SECOND BLOCK ACTIVITIES
Ανάπτυξη Σωματικού σχήματος
Βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν και να ελέγξουν το σώμα τους.
Αξιολόγηση second block activities από τους μαθητές
Family game
Το παιχνίδι αρπαγής της ουράς παίζεται για να περάσετε αποτελεσματικό χρόνο με την οικογένεια, να διασκεδάσετε και να ενεργοποιήσετε το σώμα. Γίνεται λόγος για το ποια ζώα έχουν ουρές. Ποιες είναι οι χρήσεις της ουράς των ζώων; Τι θα γινόταν αν δεν είχαν ουρές; Με ερωτήσεις παρόμοιες με αυτές, το παιδί και η οικογένεια συνομιλούν και ερευνούν μαζί. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα αγαπημένα τους ζώα με ουρές και τα φέρνουν στην τάξη και εξηγούν τις εικόνες τους στην τάξη.
THIRD BLOCK ACTIVITIES
Προσανατολισμός και χωρική δόμηση
Βοηθά το παιδί να καταλάβει και να κινηθεί στο περιβάλλον του .
Προσανατολισμός ( ακολουθώ τα βέλη )
WEB GAME
Προσανατολισμός σε ζευγάρια
Ζωγραφίζουμε παρέα ( Συνεργατική δραστηριότητα )
Ζωγραφίζω έναν ήλιο πάνω αριστερά , ένα δέντρο στη μέση , ένα ουράνιο τόξο στο πάνω μέρος ,
ένα λουλούδι στα αριστερά , ένα στο κέντρο και ένα στα δεξιά . Μετά προσθέτω κάτι από τη χώρα μου .
Family activity
Τα παιδιά με τις οδηγίες των γονιών τους και κοιτάζοντας την εικόνα που ακολουθεί

τοποθετούν το μπαλάκι στο σωστό σημείο ( πάνω , κάτω, μπροστά , πίσω, δεξιά , αριστερά από το ποτήρι ).
Student's evaluation
FOURTH BLOCK ACTIVITIES
Πλευρίωση και άξονας σώματος
Είναι η ανάπτυξη προτίμησης για τη μία πλευρά του σώματος (δεξιά ή αριστερή).
https://www.youtube.com/watch?v=syFfnLo1cFE
Web game


Family activity
Σκοπός της άσκησης είναι η ανάπτυξη και ο συντονισμός και των δύο χεριών και η συνεργασία μεταξύ των εγκεφαλικών ημισφαιρίων.
Student's evaluation
FIFTH BLOCK ACTIVITIES
Ρυθμός και χρονικότητα
Εννοούμε την ικανότητα να κινούμαστε με συγκεκριμένο ρυθμό και να κατανοούμε την ακολουθία του χρόνου .
Χρησιμοποιούμε το εργαστήριο μουσικής του Chrome για να γράψουμε τη δική μας μουσική .
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4588593672224768( Ν.Α)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5679309206978560 ( Σ.ΤΣ)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4862341834997760(Κ.Δ)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5550406903660544(Ν.Ν)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6375269834817536 (Μ.Σ)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5030303543984128 (Λ.Γ)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6256930768683008 (Κ.Β)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6472862799626240(Δ.Α)
Family activity
Παρακολουθούμε το βίντεο και ακολουθούμε το ρυθμό
https://youtu.be/0L3YL0pD0FE
Digital activity
SIXTH BLOCK STUDIES : Ισορροπία
Είναι απαραίτητη για τη σταθερότητα και την κινητικότητα.
Digital activity
Student's evaluation
SEVEN BLOCK : Αισθητηριακή αντίληψη ( η ανάπτυξη των πέντε αισθήσεων και η σχέση τους
με την κίνηση ) .
ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
Μαγειρεύουμε χωριάτικη σαλάτα και απολαμβάνουμε .
Digital activities
Student's evaluation
EIGHTH BLOCK ACTIVITIES : Χαλάρωση
Η χαλάρωση μπορεί να βοηθήσει να ηρεμήσει το μυαλό των παιδιών,να οξύνει
τη συγκέντρωση και να βοηθήσει στη βελτίωση της θετικής σκέψης.
Μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του στρες και του άγχους.
Thought bubbles
Κάθε μέρα έχουμε χιλιάδες σκέψεις.
Οι επιστήμονες λένε ότι έχουμε 40.000 σκέψεις την ημέρα.
Μερικές μέρες έχουμε τόσες πολλές σκέψεις που αυτό μπορεί να μας κάνει να ανησυχούμε ,
να νιώθουμε κουρασμένοι και ανήσυχοι. Αφού συζητήσουμε και μοιραστούμε με την ομάδα τις σκέψεις
που μας απασχολούν , τις γράφουμε σε μια φυσαλίδα και τις κολλάμε σε ένα μπαλόνι .
Με την τεχνική της βαθιάς αναπνοής , στέλνουμε τις ανήσυχες σκέψεις μας στον αέρα και
νιώθουμε πιο ήρεμοι και χαλαροί .
DIGITAL ACTIVITY
Online παζλ

FAMILY PARTICIPATION ACTIVITY
Ασκήσεις χαλάρωσης
Φτιάχνουμε το βάζο της ηρεμίας
Student's Evaluation
Safe internet day
Webinar for student's
Σήμερα συναντηθήκαμε μέσω Zoom με τους φίλους μας- συνεργάτες από την Ευρώπη . Χορέψαμε και παίξαμε όλοι μαζί .
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που μας γέμισε χαρά .

ΜΑΪΟΣ
Γιορτάζουμε το τέλος του προγράμματος με τους γονείς των μαθητών μας σε μια γιορτή γεμάτη κίνηση , μουσική και παιχνίδι .
ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Το 2ο Νηπιαγωγείο Παροικιάς στο eTwinning