Ενεργός πολίτης

Τίτλος δράσης :  Δέντρα, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος!

Επίπεδο : Νηπιαγωγείο

Θεματικό πεδίο : Ζωή στη στεριά

Σύντομη περιγραφή δράσης

Οι μαθητές/-τριες φυτεύουν δέντρα σε κενές θέσεις στην αυλή του σχολείου. Οργανώνουν καμπάνιες μείωσης της σπατάλης του χαρτιού και ευαισθητοποιούν τη σχολική κοινότητα για τη σημασία των δέντρων στην κλιματική προσαρμογή.

Μάθημα ή τομέας του εργαστηρίου δεξιοτήτων που εντάσσεται

Θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ -κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι μαθητές να :

  • αναγνωρίζουν την αξία των δέντρων στην κλιματική προσαρμογή,
  • παρατηρούν τον χώρο στον οποίο ζουν και κινούνται με στόχο την εύρεση παλιών και νέων θέσεων για δενδροφύτευση,
  • σχεδιάζουν και να υλοποιούν δράσεις προκειμένου να φυτέψουν δέντρα σε σημεία που κάποτε υπήρχαν και δεν υπάρχουν πια,
  • οργανώνουν και να υλοποιούν καμπάνιες ευαισθητοποίησης της σχολικής και της τοπικής κοινότητας σε περιβαλλοντικά θέματα που σχετίζονται με τα δέντρα όπως η μείωση της σπατάλης χαρτιού,

Διερεύνηση 

Οι μαθητές/τριες σε ομάδες συζητούν με αφορμή τρία ερωτήματα:

  • Έχεις ποτέ σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο;
  • Έχεις ποτέ κάνει κούνια κρεμασμένος/η από τα κλαδιά ενός δέντρου;
  • Έχεις μαζέψει ποτέ καρπούς από ένα δέντρο;
  • Τι άλλη χαρά και όφελος μπορεί να σου δώσει ένα δέντρο;

Στην τάξη 

Παρατηρούμε το έργο, του ζωγράφου Rene Magritte με τίτλο «Οι άθλοι του Αλέξανδρου», το οποίο απεικονίζει ένα κούτσουρο με ένα τσεκούρι  και γύρω χαρτιά πεταμένα. Οι μαθητές  καλούνται να συζητήσουν τι βλέπουν και να συνδέσουν την εικόνα αυτή με τις  προσωπικές  τους  εικόνες από την επαφή τους με τα δέντρα στο σπίτι και στο σχολείο .Στη συνέχεια μοιράζονται  τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους  προκάλεσε η εικόνα αυτή  στην ομάδα ( στενοχώρια , προβληματισμό ). Ποιος μπορεί να έκοψε το δέντρο και γιατί; Γιατί  η ρίζα του δέντρου κρατάει το τσεκούρι; Ποιον θέλει να προστατέψει;

DSC01834

Προετοιμασία – Σχεδιασμός 

Στην αυλή του σχολείου 

Καθημερινά οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου παρατηρούν και  σχολιάζουν την ανάπτυξη των δέντρων της αυλής μας , παίζουν και ξεκουράζονται κάθε Άνοιξη κάτω από τον ίσκιο τους και περιμένουν  τα άνθη και τα φασολάκια ( τον καρπό της Ακακίας ) για να τα ενσωματώσουν στο παιχνίδι τους .Ενυτπωσιάζονται από τον ιστό που φτιάχνει η αράχνη πάνω στα φύλλα του κυπαρισσιού και τα έντομα που έχουν παγιδευτεί σε αυτόν. Συγκρίνουν  τα νεαρά κυπαρισσόμηλα  με τα ώριμα που βρίσκουν παρασυρμένα από τον αέρα σε διάφορα σημεία της αυλής . Μαζεύουν φύλλα για να φτιάξουν φωλιές για τα πουλάκια και τις τοποθετούν στις γωνίες της αυλής . Ακολουθούν τα μυρμήγκια , τα σαλιγκάρια και τις πεταλούδες στις μετακινήσεις τους στην αυλή μας .

Βγαίνουμε  στην αυλή του σχολείου, καταγράφουμε  και μετράμε τα δέντρα που υπάρχουν .  Στο πλαίσιο της καταγραφής εντοπίζουμε  χαρακτηριστικά όπως το είδος και το όνομα του δέντρου (φυλλοβόλο, αειθαλές, καρποφόρο), τα μέρη του (ρίζες, κορμός, κλαδιά, φύλλα, άνθη, καρποί), τη διάμετρο του κορμού του. Τοποθετούμε καρτελάκια , αποτυπώνουμε τον φλοιό του δέντρου με λαδοπαστέλ και κάνουμε συγκρίσεις .( ο φλοιός της Ακακίας είναι πιο τραχύς , ο φλοιός της Μουριάς  πιο λείος ).

DSC01840 DSC01842 DSC01848

DSC01858 DSC01863 DSC01864 DSC01865

 

Πιθανολογούν ως προς την σωστή θέση που πρέπει να  έχουν τα δέντρα ( να μην είναι το ένα πολύ κοντά στο άλλο , για να αναπτυχθούν  ομαλά , να κάνουν σκιά τους καλοκαιρινούς μήνες ), πόσα δέντρα μπορούν να  φυτευτούν και αναρωτιούνται ποιον θα μπορούσαν να συμβουλευτούν για τις απορίες τους .

Η ομάδα επιστρέφει στην τάξη και εκφράζει την επιθυμία  να αναλάβει να φυτέψει νέα δέντρα και να περιποιηθεί τα ήδη υπάρχοντα . Επίσης να φροντίσει τα παρτέρια της αυλής φυτεύοντας λαχανικά και αρωματικά φυτά .Αποφασίζουμε να φυτέψουμε δέντρα που κάνουν πλούσια σκιά το Καλοκαίρι και φυτά που αντέχουν τις θερμοκρασίες του νησιού και τον άνεμο . Επίσης κρίνουμε  απαραίτητη την  επέκταση του αυτόματου ποτιστικού συστήματος  για το πότισμα των νέων φυτών τους Καλοκαιρινούς μήνες . Αποφασίζουμε να ζητήσουμε βοήθεια από τους γονείς μας αλλά και τον Δήμο . Η νηπιαγωγός επικοινωνεί με  το τμημα πρασίνου   του Δήμου και την γεωπόνο  για συμβουλές  , για την προμήθεια νέων φυτών και  για να προγραμματίσει την επίσκεψή της στο σχολείο .

Υλιοποίηση της δράσης στο πεδίο 

Με την βοήθεια των γονέων γίνεται καθαρισμός του δεύτερου παρτεριού  από τα αγριόχορτα και φύτευση των νέων δέντρων . Τα παιδιά αναλαμβάνουν και φυτεύουν με επιτυχία στο δεύτερο παρτέρι αρωματικά φυτά .Οι μαθητές αναλαμβάνουν με κλήρωση σε ζευγάρια καθημερινά , τη φροντίδα των φυτών . Απομακρύνουν τα άγρια χόρτα , ποτίζουν , δημιουργούν αυλάκια γύρω από τα νεαρά δέντρα για τη συγκράτηση του νερού . Παρατηρούν την ανάπτυξη των νεαρών φυτών καθημερινά και φωτογραφίζουν τις αλλαγές .

IMG 20250309 163948

DSC02870   1 2

Μαθαίνουμε βιωματικά 

Υπολογίζουμε :  πόσα δέντρα υπήρχαν στην αυλή μας; πόσα φυτέψαμε; πόσα είναι τώρα συνολικά;

IMG 20250520 081150   piZap1 1

WWF και Προστασία δασών 

Αντλούμε υλικό από τη σελίδα του WWF  και μαθαίνουμε για τα δάση και τη σημασία της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών .

DSC01985 DSC01987

DSC01989 DSC01992

Ζωγραφίζουμε παρέα :  Ο ένας μαθητής  ζωγραφίζει ένα υγιές δάσος και ο φίλος μας ένα καμμένο .

IMG 20250520 081042 IMG 20250520 081015 IMG 20250520 081036   IMG 20250520 081030 1

Επικοινωνία -Διάχυση 

Προβληματιζόμαστε για την ποσότητα χαρτιού που  σπαταλάμε  καθημερινά κατά τη διάρκεια των χειροτεχνιών μας .

Παρακολουθούμε βίντεο για την σχέση δέντρου  και χαρτιού . Αποφασίζουμε να χρησιμοποιήσουμε τα περισσευούμενα κομμάτια χαρτιού και  να κάνουμε μια ομαδική εργασία . Θα τη χρησιμοποιήσουμε στην διακόσμηση της τάξης μας .Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν συγκεκριμένα καθήκοντα . Μετά από περίπου δέκα ημέρες  οι προσπάθεια των μαθητών ολοκληρώθηκε .

DSC02864

Αναστοχασμός 

Φτιάχνουμε με το ψηφιακό εργαλείο canva  μια αφίσα για να μοιραστούμε με την σχολική κοινότητα όσα μάθαμε .

Dentra polytimoi fylakes toy klimatos

Η Νεράιδα των πρώτων βοηθειών στο σχολείο μας

Η Νεράιδα των πρώτων βοηθειών  αποτελεί το Μοναδικό, Ολοκληρωμένο και Εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρώτων βοηθειών σε ολόκληρη την Ευρώπη, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για παιδιά ηλικίας, 4 έως 9 ετών.

Σήμερα μέσω webex  εκπαιδευτήκαμε από την διασώστρια κ. Ηλέκτρα για το πως μπορούμε να περιποιηθούμε μια πληγή , πως να αντιμετωπίσουμε ένα κάψιμο , ένα καρούμπαλο  και  μια αιμοραγία από τη  μύτη . Επίσης ενημερωθήκαμε για την χρήση του αριθμού  112  , τους διασώστες , τραγουδήσαμε και  εκπαιδευτήκαμε  μέσα από βιωματικά παιχνίδια  στο να αντιμετωπίζουμε χωρίς πανικό ,απλά περιστατικά.

.DSC02492 DSC02503 DSC02529

piZap 67 piZap 66

piZap 68piZap 69

Τι μάθαμε; Δραματοποιούμε τα περιστατικά και παίζουμε τους διασώστες .

piZap 72 2piZap 72 2

piZap 72 2

piZap 71 piZap 70

piZap 69 1piZap 72 1

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-25

Σχέδιο Δράσης: Τη φύση αγαπώ , στο προαύλιό μου θέλω να τη δω .
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας.
Στόχος Βελτίωσης:Η βελτίωση/αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος του αύλειου  χώρου του νηπιαγωγείου .

ΣΤΟΧΟΙ

  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση φορέων ( Δήμος  και Σύλλογος Γονέων ).
  • Φύτεμα νέων δέντρων , απομάκρυνση και κόψιμο  ξερών κλαδιών
  • Επικοινωνία με την γεωπόνο του Δήμου
  • Καθαρισμός παρτεριών και φύτεμα λαχανικών και λουλουδιών ή αρωματικών ενδημικών φυτών
  • Συντήρηση υπάρχοντος ξύλινου οικίσκου
  • Αντικατάσταση φθορών στο αυτόματο πότισμα
  • Δημιουργία χώρου μελέτης περιβάλλοντος
  • Προμήθεια νέων φυτών και  κομπόστ από το φυτώριο του Δήμου

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Βγαίνουμε στην αυλή , φωτογραφίζουμε και καταγράφουμε τα προβλήματα του χώρου .

Screenshot 2025 01 29 150312           Screenshot 2025 01 29 150554

Το κεντρικό  παρτέρι πριν :

DSC01349

Με τη βοήθεια του Συλλόγου γονέων , καθαρίζεται  το κεντρικό παρτέρι  ( ξεχορτάριασμα – γέμισμα με κομπόστ )   και συγκεντρωνόμαστε να φυτέψουμε χειμωνιάτικα λαχανικά .

piZap 52  piZap 53

 

piZap1 2 4

piZap3 piZap 54

Το παρτέρι μας μετά …

DSC01770 Κουνουπίδια 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

DSC02006

ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ … και δεν σταματάμε !

Με μεγάλη χαρά ,  μετά από πολλές ημέρες αναμονής  λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή της Σαντορίνης,  με την βοήθεια των γονέων του νηπιαγωγείου  ξεκινήσαμε τις εργασίες για την ανάπλαση της αυλής μας .  Αφού καθαρίστηκε το δεύτερο παρτέρι ,  φυτέψαμε τρείς Αγγελικές  και τέσσερις ρίγανες . Επιπλέον με την βοήθεια των  μπαμπάδων του Θεολόγου και του Κωστή  φυτεύτηκαν  τρία δέντρα Μελιές .

DSC02056    piZap 62

DSC02063   DSC02070

DSC02077    piZap 60

DSC02104

DSC02092

Ευχαριστούμε θερμά τους κυρίους ,  Δημήτριο Δούκα και Ιωάννη Ρούσσο για την  άοκνη  βοήθειά τους  και την  συμβολή τους στην προσπάθειά μας να “πρασινίσουμε” την αυλή μας .

IMG 20250226 151027 IMG 20250226 151038 IMG 20250226 151058

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΣ  ΠΙΝΑΚΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΦΥΤΩΝ

IMG 20250309 163948

Επί το έργο !

DSC02320 DSC02322

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 

Τοποθετείται πλέγμα στα παρτέρια με τη βοήθεια του κ.Γιάννη , μπαμπά του Θεολόγου  .Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε οτι δεν θα εισέρχονται ζώα στον κήπο δεν θα λερώνουν  και δεν θα καταστρέφουν τα φυτά μας , σκάβοντας .

IMG 20250405 172716 IMG 20250405 172724

ΜΑΪΟΣ 

Προμηθευόμαστε καλλωπιστικά φυτά και στρωνόμαστε στη δουλειά . Ξεχορτάριασμα και σκάλισμα από τον μπαμπά του Θεολόγου και στη συνέχεια  οι μικροί κηπουροί ξεκινούν τη δουλειά .

IMG 20250512 102343 IMG 20250512 103307 IMG 20250512 103309 IMG 20250512 104158 IMG 20250512 104200

DSC02870 DSC02869

eTwinning : move and play , grow each day

etwinning logo

 

Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από  διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, συνεργάζονται για την υλοποίηση «eTwinning» έργων  μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης «European School Education Platform ESEP».

Φέτος το 1ο τμημα του νηπιαγωγείου θα συνεργαστεί με σχολεία από τη Ευρώπη  και οχι μόνο , για την πραγματοποιηση του συνεργατικού προγράμματος eTwinning : Psicomotor skills ( move and play grow each day )

Οι ψυχοκινητικές δεξιότητες είναι ένας κλάδος που μελετά και προωθεί τη σχέση μεταξύ της κίνησης του σώματος 
και των νοητικών και συναισθηματικών διεργασιών. 
Εστιάζει στη σημασία του σώματος και της κίνησης στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του ατόμου,
 ιδιαίτερα στην πρώιμη παιδική ηλικία. 
Στο πλαίσιο  της προσχολικής εκπαίδευσης ,οι ψυχοκινητικές δεξιότητες
 επικεντρώνονται στην ανάπτυξη κινητικών, γνωστικών
 και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού και της σωματικής δραστηριότητας. 

1000081951 0

ΣΤΟΧΟΙ του προγράμματος είναι :

  • Η ισορροπημένη ανάπτυξη σωματικών, γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών ικανοτήτων.
  • Ο εντοπισμός  πιθανών  καθυστερήσεων  ή δυσκολιών  στην κινητική ή γνωστική ανάπτυξη σε νεαρή ηλικία.
  • Η  κοινωνικοποίηση  και η εργασία  σε ομάδες  πραγματοποιώντας συνεργατικές  δραστηριότητες. 
  • Η συνειδητοποίηση  του  σωματικού σχήματος , των μερών του  σώματος   καθώς και των δυνατοτήτων  και των περιορισμών  της κίνησής τους. 

FIRST BLOCK ACTIVITIES 

Οπτικοκινητικός συντονισμός 

Αναφέρεται στην ικανότητα συντονισμού της όρασης με τις κινήσεις του σώματος.
Block 1 1 BLOCK 1

 frienship bracelets  what is Psicomotor Skills
Αξιολόγηση first block activities  από τους μαθητές 

Children evaluation block 1




SECOND BLOCK ACTIVITIES 
Ανάπτυξη  Σωματικού  σχήματος  
Βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν και να ελέγξουν το σώμα τους.
collaborative activity e magazine 
e magazine 2 Hopscotch 
Mirror game web game

piZap 18 piZap 17

Αξιολόγηση second block activities από τους μαθητές 
students evaluation block2

Family game 

Το παιχνίδι αρπαγής της ουράς παίζεται για να περάσετε αποτελεσματικό χρόνο με την οικογένεια, να διασκεδάσετε και να ενεργοποιήσετε το σώμα. Γίνεται λόγος για το ποια ζώα έχουν ουρές. Ποιες είναι οι χρήσεις της ουράς των ζώων; Τι θα γινόταν αν δεν είχαν ουρές; Με ερωτήσεις παρόμοιες με αυτές, το παιδί και η οικογένεια συνομιλούν και ερευνούν μαζί. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα αγαπημένα τους ζώα με ουρές και τα φέρνουν στην τάξη και εξηγούν τις εικόνες τους στην τάξη.

 


Family game 2nd block


THIRD BLOCK ACTIVITIES 
Προσανατολισμός και χωρική δόμηση 
Βοηθά το παιδί να καταλάβει και να κινηθεί στο περιβάλλον του .
in block studies 1
piZap 10
piZap 13
piZap 10 1
Προσανατολισμός  ( ακολουθώ τα βέλη ) 

DSC00346 DSC00361
prosanatolismow  DSC00368

WEB GAME 
piZap 11
Προσανατολισμός  σε ζευγάρια 
piZap 13 1   

piZap 19 piZap 16 2
Ζωγραφίζουμε παρέα ( Συνεργατική δραστηριότητα ) 
Ζωγραφίζω έναν ήλιο πάνω  αριστερά , ένα δέντρο στη μέση , ένα ουράνιο τόξο στο πάνω μέρος , 
ένα λουλούδι στα αριστερά , ένα στο κέντρο και ένα στα δεξιά . Μετά προσθέτω  κάτι  από τη χώρα μου .

2nd kindergarten of Paros Greece collobarative task
Untitled

Family activity 

Τα παιδιά με τις οδηγίες των γονιών τους  και κοιτάζοντας την εικόνα που ακολουθεί

Εικόνα1

τοποθετούν το μπαλάκι στο σωστό σημείο ( πάνω , κάτω, μπροστά , πίσω, δεξιά , αριστερά από το ποτήρι ).


family game    family game 2   piZap 14

piZap 22    piZap 21
photo collage

Student's evaluation 
piZap 11 1

FOURTH BLOCK ACTIVITIES 
Πλευρίωση και άξονας σώματος 
Είναι η ανάπτυξη προτίμησης για τη μία πλευρά του σώματος (δεξιά ή αριστερή).

 

https://www.youtube.com/watch?v=syFfnLo1cFE

 

Web game 

block 4   piZap 12 1

DSC00757 piZap 13 2

Family activity

Σκοπός  της άσκησης είναι  η ανάπτυξη και ο συντονισμός και των δύο χεριών και η συνεργασία μεταξύ των εγκεφαλικών ημισφαιρίων.

 piZap 14 1          Family activity
piZap 16 4   piZap 15

Student's evaluation 
students evaluation

FIFTH  BLOCK ACTIVITIES 
Ρυθμός και χρονικότητα 
Εννοούμε την ικανότητα να κινούμαστε με συγκεκριμένο ρυθμό και να κατανοούμε την ακολουθία του χρόνου .

photo collage.png 15    photo collage.png 16

Χρησιμοποιούμε το εργαστήριο μουσικής του Chrome  για να γράψουμε τη δική μας μουσική .

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4588593672224768( Ν.Α)

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5679309206978560 ( Σ.ΤΣ)
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4862341834997760(Κ.Δ)

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5550406903660544(Ν.Ν)

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6375269834817536 (Μ.Σ)

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5030303543984128 (Λ.Γ)
  https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6256930768683008 (Κ.Β)

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6472862799626240(Δ.Α)

Family activity 
Παρακολουθούμε το βίντεο και ακολουθούμε το ρυθμό 
https://youtu.be/0L3YL0pD0FE
piZap 23 family game

family activity 1
Digital activity
photo collage.png 17
SIXTH  BLOCK STUDIES : Ισορροπία 
Είναι απαραίτητη  για τη σταθερότητα και την κινητικότητα. 
IN CLASS  in class studies 1
piZap 24 piZap 25

piZap 29    piZap 28

Digital activity 
piZap 31 family activity

photo collage.png 25  piZap 32 1

photo collage.png 27

Student's evaluation 
piZap 30

SEVEN BLOCK : Αισθητηριακή αντίληψη ( η ανάπτυξη των πέντε αισθήσεων και η σχέση τους 
με την κίνηση ) .

piZap 36     piZap 35

 block seven    piZap 33

ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ 

Μαγειρεύουμε χωριάτικη σαλάτα και απολαμβάνουμε .
  DSC01560   photo collage.png 34 
    
DSC01597      piZap 38

  DSC01604    DSC01608
Digital activities 
 photo collage.png 1 1   photo collage.png 2 1

Student's  evaluationpiZap 39

EIGHTH BLOCK ACTIVITIES :  Χαλάρωση

Η χαλάρωση μπορεί να βοηθήσει να ηρεμήσει το μυαλό των παιδιών,να οξύνει 
τη συγκέντρωση και να βοηθήσει στη βελτίωση της θετικής σκέψης. 
Μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του στρες και του άγχους.

piZap 43 piZap 42
in class studies 3  piZap 45
Thought bubbles 
Κάθε μέρα έχουμε χιλιάδες σκέψεις. 
Οι επιστήμονες λένε ότι έχουμε 40.000 σκέψεις την ημέρα. 
Μερικές μέρες έχουμε τόσες πολλές σκέψεις που αυτό μπορεί να μας κάνει να ανησυχούμε ,
να νιώθουμε  κουρασμένοι και ανήσυχοι. Αφού συζητήσουμε και μοιραστούμε με την ομάδα τις σκέψεις 
που μας απασχολούν , τις γράφουμε  σε μια φυσαλίδα και τις κολλάμε σε ένα μπαλόνι . 
Με την τεχνική της βαθιάς αναπνοής , στέλνουμε τις ανήσυχες σκέψεις μας στον αέρα και 
νιώθουμε πιο ήρεμοι και χαλαροί .
Screenshot 2025 01 26 135136 Screenshot 2025 01 26 135151

DIGITAL ACTIVITY 

Online παζλ 
αρχείο λήψης 5piZap 50

FAMILY PARTICIPATION ACTIVITY
Ασκήσεις χαλάρωσης 
family activity 1 1

Φτιάχνουμε το βάζο της ηρεμίας 
piZap 55
Student's Evaluation 
piZap 51
Safe internet day 
piZap 57

IMG 8483 1000004439 1  

 IMG 20250214 102343     81038F53 0BB4 4A1F B15E C0770FA92EA9

Webinar for student's
Σήμερα συναντηθήκαμε μέσω Zoom  με τους φίλους μας- συνεργάτες από την Ευρώπη . Χορέψαμε και παίξαμε όλοι μαζί .
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που μας γέμισε χαρά .
photo collage.png 54   DSC02384  

DSC02391 DSC02400
DSC02393DSC02417

ΜΑΪΟΣ 
Γιορτάζουμε το τέλος του προγράμματος με τους γονείς των μαθητών μας σε μια γιορτή γεμάτη κίνηση , μουσική και παιχνίδι .
piZap 83 piZap 82  piZap 81 
piZap 80 piZap 79

 piZap 77

ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ 

Το 2ο Νηπιαγωγείο Παροικιάς στο eTwinning
 

CODE WEEK

#EUCodeWeek
14-27 Οκτωβρίου 2024
Η εκμάθηση κωδικοποίησης μας βοηθά να κατανοήσουμε τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο γύρω μας.
Η Εβδομάδα Κώδικα της ΕΕ είναι μια πρωτοβουλία βάσης που στοχεύει να φέρει την κωδικοποίηση και τον ψηφιακό γραμματισμό σε όλους με διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο.
eTwinning – Psicomotor skills  και Code week 

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου  συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού μέσα από το eTwinning πρόγραμμα : Psicomotor skills . Οι μαθητές καλούνται να σπάσουν τον κώδικα που έγραψε ο συμμαθητής τους και να ανακαλύψουν ποια είναι η αγαπημένη του ψυχοκινητική δραστηριότητα . Τοποθετώντας τα βέλη πάνω στο δάπεδο κατευθύνονται στην κάρτα που αποκαλύπτει τη λύση του γρίφου .

photo collage.png 3

Screenshot 2024 10 21 201414 1

Screenshot 2025 03 14 203526

 

 

 

Planetarium on the go

Σήμερα μεταβήκαμε στο 2ο δημοτικό σχολείο Παροικιάς για να παρακολουθήσουμε την εκπαιδευτική ταινία  του Planetarium on the go ” Ένας τέλειος μικρός πλανήτης ” . Έπειτα  τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να θέσουν τα ερωτήματά τους στους υπεύθυνους  και να παρατηρήσουν με το τηλεσκόπιο .

DSC07924 DSC07931 DSC07935 DSC07936 DSC07951DSC07928

πλανιτάριο 3 πλανιταριο 2 πλανιταριο 1 πλανιταριο

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 

Ο Γαλαξίας μας Milky way .

DSC07861 DSC07863

DSC07859

 

 

Ο Πέτρος και ο λύκος – γνωριμία με τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας

Ο Πέτρος και ο Λύκος
Μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόφιεφ

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει στο νέο της εκπαιδευτικό πρόγραμμα το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. Το μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ γράφτηκε από τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά αντιστοιχώντας κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού με κάποιο συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Καθώς οι χαρακτήρες του παραμυθιού αλληλεπιδρούν, συνδυάζονται αντίστοιχα και τα όργανα της ορχήστρας μέσα από την αριστοτεχνική γραφή του Προκόφιεφ.

Με αφορμή την συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΚΟΘ , μαθαίνουμε τις τρεις ομάδες μουσικών οργάνων ( έγχορδα, πνευστά , κρουστά ) , τις νότες  , το πεντάγραμμο , διαβάζουμε την  ιστορία του μικρού και θαρραλέου  Πέτρου, μαθαίνουμε τα μουσικά όργανα που αντιστοιχούν σε κάθε χαρακτήρα ( βιολί, όμποε, φαγκότο, κλαρινέτο , κόρνο , τύμπανο , φλάουτο ) και φτιάχνουμε τα δικά μας μουσικά όργανα. Έτσι την ημέρα της συναυλίας είμαστε έτοιμοι για να παίξουμε  μαζί με την ορχήστρα .

ΜΟΥΣΙΚΗ 4 1 ΜΟΥΣΙΚΗ 3

ΜΟΥΣΙΚΗ 5 ΜΟΥΣΙΚΗ 4 ΜΟΥΣΙΚΗ 1 ΜΟΥΣΙΚΗ

 

DSC07636 DSC07639 DSC07628  πετερ αν τηε ςολφ 3

peter and the wolf peter and the wolf1  DSC07649  peter and the wolf

DSC07664

 

Φυτέψαμε !

Και φέτος δεν αφήσαμε το παρτέρι μας άδειο . Φυτέψαμε λαχανικά ( λάχανο, κρεμμύδι, μαρούλι , παντζάρι ) και τοποθετήσαμε καρτελάκια με τα ονόματα των λαχανικών .

DSC07350 DSC07352 DSC07361 DSC07362

DSC07370 DSC07363DSC07371 DSC07524 DSC07528 DSC07530

Mάρτιος 2024

Τα λαχανικά μας μεγάλωσαν πολύ .

DSC08032 DSC08036

Ανακαλύπτουμε τις ρίζες των λαχανικών μας .

DSC08521

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-24 : Oι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά .

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Στόχος Βελτίωσης: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας (Λειτουργία  δανειστικής βιβλιοθήκης)

  • Ο  εμπλουτισμός με νέο υλικό  και η  λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου ως  έναυσμα για την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και των αναγνωστικών ικανοτήτων των μαθητών

ΔΡΑΣΕΙΣ :

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά.

Φέτος για πρώτη φορά τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ , έφτασαν στο 2ο Νηπιαγωγείο Παροικίας .

Με μεγάλη χαρά και λαχτάρα καλοσωρίσαμε τη βαλίτσα . Αφού διαβάσαμε το γράμμα που υπήρχε στη βαλίτσα για εμάς και είδαμε τις ζωγραφιές που μας έστειλαν οι μαθητές/τριες από το σχολείο που είχε πριν από εμάς τη βαλίτσα , διαλέξαμε ένα βιβλίο και απορροφημένοι αρχίσαμε το διάβασμα .

βιβλια σε ροδεσ 1 βιβλια σε ροδεσ 3 βιβλια σε ροδεσ 2 DSC07485

DSC07514 DSC07489 DSC07486

DSC07719 DSC07723 DSC07731 DSC07734 DSC07740 DSC07742

Με αφορμή ένα βιβλίο…

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου ” ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ” , του Μάνου Κοντολέων , συζητήσαμε για  τον κύκλο του νερού ,τις ιδιότητές του ,  προσεγγίσαμε τις έννοιες  τήξη- πήξη , πειραματιστήκαμε με υλικά και δημιουργήσαμε .

DSC07842
Το νερό γίνεται πάγος αν το βάλουμε στο ψυγείο
DSC07841
Ο πάγος λιώνει όταν θερμαίνεται
DSC07847
Ο πάγος είναι στερεό
DSC07856
Ο κύκλος του νερού

DSC07858 DSC07968

Επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη Παροικιάς 

2 Απριλίου 2024 , την ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , επισκεφτήκαμε στην Δημοτική βιβιοθήκη Παροικίας , ενημερωθήκαμε για το υλικό της , τον τρόπο που μπορούμε να γίνουμε μέλη και παίξαμε με την κα. Αλέγκρε ένα μικρό παιχνίδι γρίφων .

piZap 3 piZap 2 piZap 1 piZap

ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

DSC08528 DSC08531

 

Μαντεύουμε  το θέμα ενός βιβλίου από το εξώφυλλο , κάνουμε συγκρίσεις και διαπιστώσεις.

1000001290 1000001288 1000001287

Με αφορμή ένα βιβλίο φτιάχνουμε δικά μας μικρά ποιηματάκια .

1000001278 1000001275

Ντύνουμε μια πόρτα του σχολείου με το εξώφυλλο ενός βιβλίου που εμείς οι ίδιοι φιλοτεχνήσαμε.

DSC07310

Φτιάχνουμε χάρτη μιας μεγάλης πόλης με τα πιο σημαντικά μνημεία ( του Παρισιού ) με αφορμή το παραμύθι ‘’ένα λιοντάρι στο Παρίσι’’

DSC07557 DSC07564

Σε συνεργασία με το 2ο τμήμα του νηπιαγωγείου γράφουμε μια ιστορία και την εικονογραφούμε και την κάνουμε ebook 

 

Ζωγραφίζω το εξώφυλλο του αγαπημένου μου παραμυθιού και το παρουσιάζω στην τάξη

1000001284 1000001282

Γράφουμε τα λόγια ενός παραμυθιού , βλέποντας μόνο την εικονογράφηση . Στη συνέχεια η νηπιαγωγός διαβάζει εναλλάξ σε κάθε σελίδα αυτό που είπαν οι μαθητές και αυτό που έγραψε ο συγγραφέας.

DSC08840 DSC08841 DSC08843 DSC08844

Έκθεση ομαδικών εργασιών στο τέλος του σχεδίου δράσης

1000001649  1000001650

1000001648  1000001651

1000001655 1  1000001653 1

Το μαύρο ψαράκι

Σήμερα παρακολουθήσαμε από τη θεατρική ομάδα ¨Αστροναύτες ” το θεατρικό ¨το μαύρο ψαράκι “.

Το παραμύθι του μεγάλου Ιρανού παιδαγωγού και συγγραφέα Σαμάντ Μπεχραγκί αφηγείται τις περιπέτειες που περνάει ένα  ψάρι «του γλυκού νερού» μέχρι να φτάσει στον ωκεανό.Ποιους κινδύνους συναντάει; Πως αντιμετωπίζει τους φόβους του;

Πως βρίσκει τον τρόπο να ακολουθήσει το όνειρό του;

«Το μαύρο ψαράκι» επεξεργάζεται τις ιδέες της ελευθερίας, του ηρωισμού και της ανεξαρτησίας, αλλά και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα με στόχο να φωτιστούν οι απαραίτητες αξίες της ζωής χωρίς δογματισμούς ή υπερβολές.

DSC07405          DSC07407

DSC07413          DSC07417

θεατρο 1           θεατρο

DSC07401          DSC07410