Βρείτε εδώ την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα
Σχολεία (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) με απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών διάρκειας
ενός (1) διδακτικού έτους, για το έτος 2022-2023
Αυγ 17
Βρείτε εδώ την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα
Σχολεία (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) με απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών διάρκειας
ενός (1) διδακτικού έτους, για το έτος 2022-2023
Μάι 03
Το σχολείο μας συμμετέχει στη Διημερίδα για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή που θα διεξαχθεί διαδικτυακά στις 5 και 6 Μαϊου 2022. Η συμμετοχή του σχολείου αφορά δύο εργασίες μαθητών και μαθητριών μας υπό την επίβλεψη των φιλολόγων Μεσίγκου Σοφίας και Μπαδήλα Άννας.
Φεβ 28
https://schoolpress.sch.gr/2peiramatikogelkilkis/
Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου επέλεξαν να συμμετέχουν με τη δημιουργία ενός διαδικτυακού εντύπου που δημιούργησαν στο my school και στην πλατφόρμα school press. Το έντυπο έχει τον τίτλο “Εν Λόγω” και αποτελεί αφιέρωμα στην Κύπρο μέσα από το έργο του Γ. Σεφέρη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν ποιήματα του Γ. Σεφέρη για την Κύπρο και έγραψαν άρθρα είτε ατομικά, είτε ομαδικά. Το τεύχος μπορείτε να δείτε εδώ: https://schoolpress.sch.gr/2peiramatikogelkilkis/
Φεβ 17
Θα βρείτε εδώ την εγκύκλιο για την εισαγωγή σπουδαστών και σπουδαστριών στις στρατιωτικές σχολές.
Επίσης στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr, θα βρείτε εκτός από την παραπάνω εγκύκλιο και άλλες χρήσιμες σχετικές πληροφορίες και οδηγίες.
Ιαν 24
Την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 το σχολείο θα παραμείνει κλειστό και δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση.
Ιαν 23
Εδώ θα βρείτε τις διευθύνσεις των εκπαιδευτικών του σχολείου μας:
Διευθύνσεις webex εκπαιδευτικών 2ου ΓΕΛ
Το ωράριο έχει ως εξής:
1η ώρα: 8.00 – 8.40
2η ώρα: 8.50 – 9.30
3η ώρα: 9.40 – 10.20
4η ώρα: 10.30 – 11.10
5η ώρα: 11.20 – 12.00
6η ώρα: 12.10 – 12.50
7η ώρα: 13.00 – 13.40
Νοέ 21
1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
H ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 136
ΣΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ E. HOBSBAWM ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 138
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 141
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Αποφασίζετε να στείλετε μια επιστολή σε μια οικολογική οργάνωση της χώρας σας, με σκοπό να γνωστοποιήσετε την απόφασή σας να συμμετέχετε στις δράσεις των ομάδων της . Για να υποστηρίξετε την επιλογή σας αναπτύσσετε τον προβληματισμό σας για την οικολογική κρίση και παρουσιάζετε τις προτάσεις σας για περιβαλλοντικές δράσεις στο πλαίσιο της οργάνωσης.350-400 λέξεις.
2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ, POLONY N. ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 36
«Αρκεί όμως να οριστεί στους κόλπους του σχολείου, να επιβεβαιωθεί η κυριαρχία των γνώσεων πάνω στις υποθετικές «δεξιότητες», πρέπει να προταχθεί η αξία αυτών που επιφορτίζονται με τη μετάδοση των γνώσεων, πρέπει να εξυψώνεται η προσπάθεια και επιτυχία σε οποιοδήποτε τομέα.»
ΟΤΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ ΝΑ ΔΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, Α. ΖΗΡΑΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 38
Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙΝ, F. SAVATER ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 34
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ
Στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, με αφορμή το κείμενο του Α. Ζήρα «Όταν ο δάσκαλος βοηθά τον έφηβο να δει διαφορετικά τον κόσμο», αναλαμβάνετε στο πλαίσιο εργασίας με θέμα «επαναπροσδιορισμός της σχέσης μαθητή και καθηγητή» να παρουσιάσετε τα στοιχεία που θα θέλατε να χαρακτηρίζουν τον καθηγητή σας ως προσωπικότητα και τις αρχές πάνω στις οποίες θα μπορούσατε να οικοδομήσετε μια υγιή και δημιουργική σχέση. 350-400 λέξεις
3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ, ΣΑΝΟΥΔΟΥ Χ.. ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 44
ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ
εφημ. Συντακτών ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 46
1.Ποια γνωρίσματα του κειμένου επιβεβαιώνουν ότι αυτό ανήκει στον τύπο του άρθρου, όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα; Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο και τον στόχο του συγγραφέα, να εξηγήσετε την επιλογή αυτού του τύπου κειμένου.
ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, Qurednik P. ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 48
1.Τα κείμενα 2 και 3 ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες και έχουν διαφορετική πρόθεση. Εντούτοις συμφωνούν έμμεσα αναφορικά με τη θέση της γυναίκας. Να παρουσιάσετε το σημείο σύγκλισης, σχολιάζοντας την παραπάνω διαπίστωση.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ Στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Καθημερινή» διαβάζετε το άρθρο «Τα στερεότυπα ακολουθούν τους σημερινούς ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ». Η θέση: «Οι κοινωνικές νόρμες εξακολουθούν να ορίζουν ποιες δραστηριότητες είναι αποδεκτές για κάθε φύλο. Στην Ελλάδα παραμένει απαγορευμένο για έναν άντρα ή ένα αγόρι να αναπτύξει τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές που ταυτίζουμε με τις γυναίκες» αποτελεί για σας πηγή προβληματισμού αναφορικά με την επίδραση των κοινωνικών προτύπων στη συναισθηματική κατάσταση , την κοινωνική συμπεριφορά των φύλων και γενικότερα στην προοπτική μιας ευτυχισμένης ζωής. Οι απόψεις σας θα δημοσιευτούν με τη μορφή άρθρου ως απάντηση στην ίδια εφημερίδα. 350-400 λέξεις
Νοέ 21
“ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ”
17 ΝΟΕΜΒΡΗ 1973 ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ
Oι μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Γενικού Πειραματικού Λυκείου συνέχισαν το ταξίδι τους στο χρόνο και άνοιξαν μια νέα σελίδα στην πρόσφατη ιστορία του σύγχρονου ελληνισμού, τιμώντας την επέτειο μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του 1973.
Με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Α. Μπαδήλα ανέσυραν τα γεγονότα και τα πρόσωπα της επταετίας του 1967-74, αξιολόγησαν και επέλεξαν αυτά που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγκαθίδρυση και πτώση του αυταρχικού καθεστώτος των Συνταγματαρχών της 21ης Απριλίου του 1967. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν στην εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, η οποία αναδείχθηκε μεταπολιτευτικά σε σύμβολο του φοιτητικού και, γενικότερα, του αντιδικτατορικού κινήματος.
Παρουσίασαν με οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα, το χρονικό της εξέγερσης της γενιάς που αναπαρίσταται στη συλλογική μνήμη ως γενιά συνολικής ρήξης με το παρελθόν. Η δυναμική της εξέγερσης τους ενέπνευσε και τους συγκίνησε καθώς κατάφερε, με το πάθος και τον αυθορμητισμό της, να διαπεράσει όλους εκείνους τους δισταγμούς, τις αντιρρήσεις και τις πολιτικές σκοπιμότητες, δημιουργώντας ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά ορόσημα της εποχής μας.
Καθώς η νεότητα αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς συνειδητοποίησαν το πάθος, τη διάθεση τους για διεκδίκηση και ένιωσαν υπερηφάνεια για τον αγώνα των φοιτητών. Το αίσθημα αυτό τους γέννησε την ανάγκη να μεταδώσουν το μήνυμα ότι, ανέκαθεν οι νεολαίες είχαν τη δύναμη να οραματίζονται και να αλλάζουν τα status quo, μέσα από τη ρητορική, τα συνθήματα, τις δράσεις και την κινητοποίηση της κοινωνίας.
Παράλληλα, προέβαλλαν την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ως αφορμή αναφοράς στο δημοκρατικό πολίτευμα, τις ιστορικές του καταβολές και τη σημερινή πραγματικότητα, καθώς το Πολυτεχνείο εξακολουθεί πάντα να είναι επίκαιρο.
Την παρουσίαση, την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου συμπλήρωσαν με φωτογραφικό υλικό από την τριήμερη οργάνωση στο χώρο του Πολυτεχνείου τις κινητοποιήσεις, τη νύχτα της εισβολής και τους νεκρούς των γεγονότων. Με τη μικρή αυτοσχέδια έκθεση, η οποία οργανώθηκε με την τεχνική υποστήριξη των συναδέλφων της κ. Ε. Λιαρετίδου και της κ. Α. Μ. Παναγιωτίδου, στο χώρο του σχολείου έδωσαν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να γνωρίσουν τα γεγονότα εκείνων των ημερών και να καταθέσουν το δικό τους μήνυμα στα πανό που ανήρτησαν.
Νοέ 14
Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Λέσχη Ανάγνωσης” του σχολείου μας συμμετέχει στον Διεθνή Διαγωνισμό με τίτλο: ‘Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…”. Η αποδοχή της αίτησής μας στον Διαγωνισμό έδωσε ιδιαίτερη χαρά στους/στις μαθητές/τριες – μέλη του Ομίλου και είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το πλαίσιο της διάδρασης των μαθητών/τριών μας με μαθητές/τριες από άλλα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας. Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη. Καλή επιτυχία στα παιδιά μας!
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό: Σοφία Γ. Μεσίγκου – Κρικώνη, Φιλόλογος και Κωνσταντίνος Μυρωνίδης, Φυσικός.