Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών

Βρείτε εδώ την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πλήρωση λειτουργικών κενών στα Πρότυπα
Σχολεία (Π.Σ.) και Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) με απόσπαση μόνιμων εκπαιδευτικών διάρκειας
ενός (1) διδακτικού έτους, για το έτος 2022-2023

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

unnamed 1ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ 217x300unnamed

Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων

 

 

Πρόγραμμα ενδοσχολικών 2ου Πειραματικού Ημερήσιου ΓΕΛ Κιλκίς

 

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΉ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

 

Το σχολείο μας συμμετέχει στη Διημερίδα για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή που θα διεξαχθεί διαδικτυακά στις 5 και 6 Μαϊου 2022. Η συμμετοχή του σχολείου αφορά δύο εργασίες μαθητών και μαθητριών μας υπό την επίβλεψη των φιλολόγων Μεσίγκου Σοφίας και Μπαδήλα Άννας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ

Λήξη μαθημάτων και πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων

Δείτε εδώ τις σχετικές εγκυκλίους:

 

Λήξη μαθημάτων

 

Πρόγραμμα Πανελλαδικών

 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ: 1ο ΘΕΜΑ ΓΛΩΣΣΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΚΑΙ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ

1. ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 2 ΚΑΙ 3 ΘΕΜΑ 1ο

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΓΛΩΣΣΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β

Από την εκδρομή στην Πάτρα…

 

Δείτε το δελτίο τύπου της εκδρομής μας:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΤΡΑ 2022

 

 

Πρόγραμμα από 28 Μαρτίου

 

 

Πρόγραμμα από 28 Μαρτίου

 

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΊΑΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες

https://schoolpress.sch.gr/2peiramatikogelkilkis/

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό: Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου επέλεξαν να συμμετέχουν με τη δημιουργία ενός διαδικτυακού εντύπου που δημιούργησαν στο my school και στην πλατφόρμα school press. Το έντυπο έχει τον τίτλο “Εν Λόγω” και αποτελεί αφιέρωμα στην Κύπρο μέσα από το έργο του Γ. Σεφέρη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν ποιήματα του Γ. Σεφέρη για την Κύπρο και έγραψαν άρθρα είτε ατομικά, είτε ομαδικά. Το τεύχος μπορείτε να δείτε εδώ: https://schoolpress.sch.gr/2peiramatikogelkilkis/

Εισαγωγή σπουδαστών – σπουδαστριών στις στρατιωτικές σχολές

 

Θα βρείτε εδώ την εγκύκλιο για την εισαγωγή σπουδαστών και σπουδαστριών στις στρατιωτικές σχολές.

Επίσης στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr, θα βρείτε εκτός από την παραπάνω εγκύκλιο και άλλες χρήσιμες σχετικές πληροφορίες και οδηγίες.

 

Πρόγραμμα από Δευτέρα 7-2-2022

 

Έχουμε νέο πρόγραμμα.

Πρόγραμμα από 7-2-2022

Τα τμήματα Β1 και Β2 έρχονται την Πέμπτη τη 2η ώρα.

 

Την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση

 

 

Την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 το σχολείο θα παραμείνει κλειστό και δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση.

 

Διευθύνσεις WEBEX εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ – ωράριο διδασκαλίας

 

Εδώ θα βρείτε τις διευθύνσεις των εκπαιδευτικών του σχολείου μας:

Διευθύνσεις webex εκπαιδευτικών 2ου ΓΕΛ

Το ωράριο έχει ως εξής:

1η ώρα:     8.00 – 8.40

2η ώρα:     8.50 – 9.30

3η ώρα:     9.40 – 10.20

4η ώρα:   10.30 – 11.10

5η ώρα:   11.20 – 12.00

6η ώρα:   12.10 – 12.50

7η ώρα:   13.00 – 13.40

 

Πρόγραμμα μαθημάτων

 

 

13 έως 17 Δεκ (μαθητών)

 

Αίτηση – Δήλωση πανελλαδικών

 

Δελτίο Τύπου

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Αίτηση – Δήλωση ΓΕΛ (1 σελίδα για υποβολή)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕΛ 2022

ΟΔΗΓΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Αίτηση – Δήλωση ΓΕΛ για 3 ΜΟΥΣΙΚΑ ΓΕΛ (1 σελίδα για υποβολή)

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ-ΠΟΙΗΤΡΙΑ κ. ΦΡΕΓΓΙΔΟΥ ΕΛΛΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1

42ΜΕΣΙΓΚΟΥ3 1 259794800 435370231378932 1398895863343797850 n

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ Ν. ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Από το Φάκελο Υλικού

                      1ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                                   ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ    

                                H ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ   ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 136

  1. Να αποδώσετε συνοπτικά με 70-80 λέξεις τις δυσκολίες αποκατάστασης της σχέσης του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
  2. Ο συγγραφέας επιδιώκει να προσδώσει στο κείμενο αντικειμενικότητα. Να εντοπίσετε τρεις γλωσσικές επιλογές που επιστρατεύει για να υπηρετήσει το σκοπό του.
  3. Κυρίαρχος τρόπος οργάνωσης του λόγου στην 4η παράγραφο είναι η αιτιολόγηση. Να σχολιάσετε με συγκεκριμένη αναφορά τον τρόπο που εξυπηρετεί την υποστήριξη της βασικής του θέσης.
  4. Να σχολιάσετε τη σκοπιμότητα της χρήσης του ερωτήματος ως προς τη διαμόρφωση του ύφους του κειμένου και την αποτελεσματικότητά του στην επικοινωνία με τον αναγνώστη.
  5. Να αιτιολογήσετε τη χρήση των σημείων στίξης α) των εισαγωγικών στη 2η παράγραφο και β) της διπλής παύλας στην 5η παράγραφο.
  6. Να αντικαταστήσετε τις παρακάτω λέξεις, χωρίς να στρεβλώνετε το περιεχόμενο τους, καθιστώντας το ύφος απλό και οικείο: αλόγιστη, έγκειται, μετασχηματισμός.

ΣΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ E. HOBSBAWM ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 138

  1. Να συγκρίνετε τα δύο κείμενα ως προς α) τον κειμενικό τύπο και β) το περιεχόμενο του προβληματισμού που αναπτύσσουν. Να απαντήσετε αιτιολογημένα.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 141

  1. Αφού παρατηρήσετε προσεκτικά τις γελοιογραφίες α) να αποδώσετε το μήνυμά τους β) να συσχετίσετε το μήνυμά τους με τα προηγούμενα κείμενα και γ) να αναπτύξετε το δικό σας προβληματισμό επιλέγοντας μια από αυτές.
  2. Να εξηγήσετε ποιον τρόπο θα επιλέγατε-γραπτό λόγο ή εικόνα- για να ενημερώσετε για την οικολογική κρίση τους συμμαθητές σας.

 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Αποφασίζετε να στείλετε μια επιστολή σε μια οικολογική οργάνωση της χώρας σας, με σκοπό να γνωστοποιήσετε την απόφασή σας να συμμετέχετε  στις δράσεις των ομάδων της . Για να υποστηρίξετε την επιλογή σας αναπτύσσετε τον προβληματισμό σας για την οικολογική κρίση και παρουσιάζετε  τις προτάσεις σας για περιβαλλοντικές δράσεις στο πλαίσιο της οργάνωσης.350-400 λέξεις.

 

            2ο    ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                    ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

                                    ΤΑ  ΧΑΜΕΝΑ ΜΑΣ  ΠΑΙΔΙΑ, POLONY N.  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕΛ. 36 

  1. Να χωρίσετε την 1η παράγραφο του κειμένου « Το να φτιάξουμε ένα σχολείο αληθινά δημοκρατικό … και να το κάνουμε χωρίς αυτό» σε δύο επιμέρους παραγράφους και να δώσετε πλαγιότιτλο στην καθεμία, ώστε να αποδίδεται το νόημά της.
  2. Να μεταφέρετε το παρακάτω απόσπασμα της 1ης παραγράφου του Κειμένου στην ενεργητική σύνταξη. Ποιες αλλαγές επιφέρει στο ύφος του κειμένου και το επικοινωνιακό αποτέλεσμα αυτή η αλλαγή;

    «Αρκεί όμως να οριστεί στους κόλπους του σχολείου, να επιβεβαιωθεί η κυριαρχία των γνώσεων πάνω στις υποθετικές «δεξιότητες»,        πρέπει να προταχθεί η αξία αυτών που επιφορτίζονται με τη μετάδοση των γνώσεων, πρέπει να εξυψώνεται η προσπάθεια και                  επιτυχία σε οποιοδήποτε τομέα.»

  1. Στη 2η παράγραφο του κειμένου η δημοσιογράφος αξιοποιεί τη μέθοδο του ορισμού. Να εντοπίσετε τα δομικά του στοιχεία: την οριστέα έννοια, το γένος και την ειδοποιό διαφορά και να αιτιολογήσετε την πρόθεση της χρήσης του.
  2. Να εντοπίσετε στο κείμενο παραδείγματα τροπικότητας που δηλώνουν: δυνατότητα, αναγκαιότητα, βεβαιότητα, υπόθεση.
  3. Στο παρακάτω απόσπασμα της 2ης παραγράφου να μετατρέψετε τους ρηματικούς τύπους σε ουσιαστικά της ίδιας ρίζας. Ποιες συνέπειες επιφέρει αυτή η γραμματική μετατόπιση στο ύφος και το περιεχόμενο του κειμένου; «Το να σκεφτούμε μια αληθινά ανθρώπινη κοινωνία απαιτεί να στοχαστούμε τις συνθήκες με τις οποίες οι άνθρωποι μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους».

 

            ΟΤΑΝ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ ΝΑ ΔΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, Α. ΖΗΡΑΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 38

  1. .Να καταγράψετε συνοπτικά- 70-80 λέξεις- τις παιδαγωγικές αρετές που αναγνωρίζει ο Α. Ζήρας στο δάσκαλό του.
  2.   Ποιο σκοπό επιδιώκει να ικανοποιήσει ο Α. Ζήρας με τη συγγραφή του κειμένου και ποιο κειμενικό είδος επέλεξε για την επίτευξή του;

                                                      Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙΝ, F. SAVATER  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 34

  1. Το κείμενο αποτελεί ανοικτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας της ισπανικής κυβέρνησης. Να επιβεβαιώσετε τον κειμενικό τύπο, παρουσιάζοντας συγκεκριμένες λεξιλογικές και φρασεολογικές επιλογές.
  2. Να παρουσιάσετε, συσχετίζοντας το περιεχόμενό τους, τον τρόπο με τον οποίο συνομιλούν τα κείμενα 1 και 3 μεταξύ τους.

 

              ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας, με αφορμή το κείμενο του Α. Ζήρα «Όταν ο δάσκαλος βοηθά τον έφηβο να δει διαφορετικά τον κόσμο», αναλαμβάνετε στο πλαίσιο εργασίας με θέμα «επαναπροσδιορισμός της σχέσης μαθητή και καθηγητή» να παρουσιάσετε τα στοιχεία που θα θέλατε να χαρακτηρίζουν τον καθηγητή σας ως προσωπικότητα και τις αρχές πάνω στις οποίες θα μπορούσατε να οικοδομήσετε μια υγιή και  δημιουργική σχέση. 350-400 λέξεις

           

                   3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

                                                   ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ   ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

             ΤΑ  ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ  ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ, ΣΑΝΟΥΔΟΥ Χ..  ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ   ΣΕΛ. 44

  1. Δύο από τα κειμενικά είδη που αξιοποιούνται για την επίτευξη της επικοινωνίας μεταξύ αρθρογράφου και αναγνώστη είναι α) της επιχειρηματολογίας και β) των οδηγιών. Με γνώμονα την παραπάνω διαπίστωση να εντοπίσετε στο κείμενο γλωσσικά στοιχεία και μέσα πειθούς και οργάνωσης τα οποία, κατά την άποψή σας, υπηρετούν τον σκοπό αυτών των κοινωνικών διαδικασιών.
  2. Ποιος είναι ο βασικός ισχυρισμός του συγγραφέα στην τρίτη παράγραφο του Κειμένου; Πώς οι επιλογές του τρόπου ανάπτυξης της παραγράφου και των μέσων πειθούς συμβάλλουν στη στήριξη της βασικής θέσης;
  3. Στην τέταρτη παράγραφο του κειμένου στο χωρίο «Στην Ελλάδα παραμένει…..να διαχειριστούν τις ανασφάλειές τους» ο συγγραφέας επικαλείται την άποψη της ειδικού. Να παρουσιάσετε  τη θέση της και να αξιολογήσετε τη λειτουργία της ως προς την πρόθεση του πομπού και την αποτελεσματικότητα του κειμένου.
  4. Στο χωρίο:« Εκεί ο ρόλος του γονέα είναι να στηρίξει το παιδί του…… Ταυτόχρονα είναι χρήσιμο να διδάσκουμε στα παιδιά μας την αξία της προσαρμογής. Είναι σημαντικό να μην υπακούμε τυφλά στα κοινωνικά πρότυπα, αλλά και να γνωρίζουμε πως ζούμε σε μια κοινωνία όπου υπάρχουν πρότυπα……» Να μεταφέρετε τα υπογραμμισμένα ρήματα σε Προστακτική έγκλιση και σε Β΄ πληθυντικό πρόσωπο, με τις απαραίτητες αλλαγές για τη σωστή απόδοση του. Τι παρατηρείτε ότι αλλάζει στο ύφος του κειμένου;
  5. Να αντικαταστήσετε τις παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις με άλλες ισοδύναμες, εντοπίζοντας και τη σχέση νοηματικής συνοχής που δηλώνουν : 4η πργφ. « Αν και τα πράγματα…. και ιδιαίτερα τα αγόρια…. εν πολλοίς απαγορευμένο…… πάντως αν κάποιος τους εξηγήσει……5η πργφ. «Ταυτόχρονα είναι χρήσιμο …..

                                     

                                          ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ

                                                                      εφημ. Συντακτών   ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 46

 

1.Ποια γνωρίσματα του κειμένου επιβεβαιώνουν ότι αυτό ανήκει στον τύπο του άρθρου, όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό                        σημείωμα; Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο και τον στόχο του συγγραφέα, να εξηγήσετε την επιλογή αυτού του τύπου                      κειμένου.

  1. Τα κείμενα 1 και 2 παρουσιάζουν στερεοτυπικές αντιλήψεις και συμπεριφορές που διαμορφώνονται και διαιωνίζονται με γνώμονα  τις έμφυλες ταυτότητες. Να παρουσιάσετε τον προβληματισμό και τη στάση των συντακτών απέναντι στην κοινωνική πραγματικότητα.
  2. Να αποδώσετε συνοπτικά τα βασικά σημεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τη φιλανθρωπική Μ.Κ.Ο. Pian International σχετικά με τη βία εις βάρος των κοριτσιών.

 

ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ, Qurednik  P. ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ σελ. 48

 

1.Τα κείμενα 2 και 3 ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες και έχουν διαφορετική πρόθεση. Εντούτοις συμφωνούν έμμεσα αναφορικά με τη θέση της γυναίκας. Να παρουσιάσετε το σημείο σύγκλισης, σχολιάζοντας την παραπάνω διαπίστωση.

 

 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ  Στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Καθημερινή» διαβάζετε το άρθρο «Τα στερεότυπα ακολουθούν τους σημερινούς ΜΠΙΛΙ ΕΛΙΟΤ». Η θέση: «Οι κοινωνικές νόρμες εξακολουθούν να ορίζουν ποιες δραστηριότητες είναι αποδεκτές για κάθε φύλο. Στην Ελλάδα παραμένει απαγορευμένο για έναν άντρα ή ένα αγόρι να αναπτύξει  τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές που ταυτίζουμε με τις γυναίκες» αποτελεί για  σας πηγή προβληματισμού αναφορικά με την επίδραση των κοινωνικών προτύπων στη συναισθηματική κατάσταση , την κοινωνική συμπεριφορά των φύλων και γενικότερα στην προοπτική μιας ευτυχισμένης ζωής. Οι απόψεις σας θα δημοσιευτούν με τη μορφή άρθρου ως απάντηση στην ίδια εφημερίδα. 350-400 λέξεις

ΓΙΟΡΤΗ 17ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΗ

image3 1 2image1 2 2

                “ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ”

          17 ΝΟΕΜΒΡΗ 1973   ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ     

Oι μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Γενικού Πειραματικού Λυκείου συνέχισαν το ταξίδι τους στο χρόνο και άνοιξαν μια νέα σελίδα στην πρόσφατη ιστορία του σύγχρονου ελληνισμού, τιμώντας την επέτειο μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του 1973.

Με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Α. Μπαδήλα ανέσυραν τα γεγονότα και τα πρόσωπα της επταετίας του 1967-74, αξιολόγησαν  και επέλεξαν αυτά που διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγκαθίδρυση και πτώση του αυταρχικού καθεστώτος των Συνταγματαρχών της 21ης Απριλίου του 1967. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσαν στην εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, η οποία αναδείχθηκε μεταπολιτευτικά σε σύμβολο του φοιτητικού και, γενικότερα, του αντιδικτατορικού κινήματος.

Παρουσίασαν με οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα, το χρονικό της εξέγερσης της γενιάς που αναπαρίσταται στη συλλογική μνήμη ως γενιά συνολικής ρήξης με το παρελθόν. Η δυναμική της εξέγερσης τους ενέπνευσε και τους συγκίνησε καθώς κατάφερε, με το πάθος και τον αυθορμητισμό της, να διαπεράσει όλους εκείνους τους δισταγμούς, τις αντιρρήσεις και τις πολιτικές σκοπιμότητες, δημιουργώντας ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά ορόσημα της εποχής μας.

Καθώς η νεότητα αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς συνειδητοποίησαν το πάθος, τη διάθεση τους για διεκδίκηση και ένιωσαν υπερηφάνεια για τον αγώνα των φοιτητών. Το αίσθημα αυτό τους γέννησε την ανάγκη να  μεταδώσουν το μήνυμα ότι, ανέκαθεν οι νεολαίες είχαν τη δύναμη να οραματίζονται και να αλλάζουν τα status quo, μέσα από τη ρητορική, τα συνθήματα, τις δράσεις και την κινητοποίηση της κοινωνίας.

Παράλληλα, προέβαλλαν την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου ως αφορμή αναφοράς στο δημοκρατικό πολίτευμα, τις ιστορικές του καταβολές και τη σημερινή πραγματικότητα, καθώς το Πολυτεχνείο εξακολουθεί πάντα να είναι επίκαιρο.

Την παρουσίαση, την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου συμπλήρωσαν με φωτογραφικό υλικό από την τριήμερη οργάνωση στο χώρο του Πολυτεχνείου τις κινητοποιήσεις, τη νύχτα της εισβολής  και τους νεκρούς των γεγονότων. Με τη μικρή αυτοσχέδια έκθεση, η οποία οργανώθηκε με την τεχνική υποστήριξη των συναδέλφων της κ. Ε. Λιαρετίδου και της κ. Α. Μ. Παναγιωτίδου, στο χώρο του σχολείου έδωσαν την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να γνωρίσουν τα γεγονότα εκείνων των ημερών και να καταθέσουν  το δικό τους μήνυμα στα πανό που ανήρτησαν.

22 211 2

 

 

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας στον Διεθνή Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…”

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Λέσχη Ανάγνωσης” του σχολείου μας συμμετέχει στον Διεθνή Διαγωνισμό με τίτλο: ‘Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…”. Η αποδοχή της αίτησής μας στον Διαγωνισμό έδωσε ιδιαίτερη χαρά στους/στις μαθητές/τριες – μέλη του Ομίλου και είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το πλαίσιο της διάδρασης των μαθητών/τριών μας με μαθητές/τριες από άλλα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας. Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη. Καλή επιτυχία στα παιδιά μας!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό: Σοφία Γ. Μεσίγκου – Κρικώνη, Φιλόλογος και Κωνσταντίνος Μυρωνίδης, Φυσικός.

5_ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΚΥΠΡΟΣ_ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΕΡΡΩΝ_2021_22

Όμιλος Φιλαναγνωσίας “Λέσχη Ανάγνωσης”

1η δημοσίευση ιστολογιου σχολείου

ΑΦΙΣΑ ΟΜΙΛΟΥ ΛΕΣΧΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΒΙΒΛΙΟ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση