Διάκριση στην 10αδα στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας Skills Clubs 2024 του Βρετανικού Συμβουλίου
Δελτίο Τύπου Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας
Την Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024, μετά την πρόκρισή τους στη 10άδα, 4 μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αιγίου, ως μέλη της ομάδας Young Reformers, με την υπεύθυνη καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας Μελισή Παρασκευή, πήραν μέρος δια ζώσης στον Τελικό Διαγωνισμό Skills Clubs, που διοργανώνει το Βρετανικό Συμβούλιο με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση.
H εκδήλωση φιλοξενήθηκε από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), στον Πύργο Βιβλίων.
Οι μαθητές της Β’ Λυκείου, Ασημίνα Χάνου και Δημήτρης Δημητρόπουλος ως εισηγητές, με συμπαραστάτες τους συμμαθητές τους Δήμητρα Κτενίδη και Κωνσταντίνο Τσακελίδη, παρουσίασαν την πρότασή τους ‘Από το Μέταλλο στο Χαρτί’ σε μια προσπάθεια τους να δώσουν επιτέλους λύση στο πρόβλημα του σχολείου τους, το οποίο βρίσκεται σε λυόμενα τα τελευταία 29 χρόνια, ύστερα από τον καταστροφικό σεισμό του 1995.
H πρόταση τους, στο πλαίσιο Κοινωνικής Καινοτομίας, Βιωσιμότητας και Κοινωνικού Αντίκτυπου, είναι η μεταφορά του 2ου ΓΕΛ Αιγίου στο κτίριο της παλαιάς Χαρτοποιίας, συγκεκριμένα το κτίριο που μόλις επέστρεψε στα χέρια του Δήμου Αιγιάλειας από το Πανεπιστήμιο Πατρών, αξιοποιώντας τόσο την κτιριακή του υποδομή όσο και την πλούσια ιστορία που “κουβαλάει” μαζί του, λύνοντας ταυτόχρονα το πρόβλημα στέγασης του σχολείου τους. Η ιδέα τους, η καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας δηλαδή, σε αντιδιαστολή με τις υπόλοιπες ιδέες που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή, με μια λίστα εξειδικευμένων επιστημόνων αλλά και μελών της τοπικής κοινωνίας να έχουν δηλώσει υπέρμαχοι της.
Η πρόταση των Young Reformers συνάδει με συγκεκριμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.
Στην παρουσίασή τους μάλιστα οι μαθητές δεν παρέλειψαν να αναφέρουν την έλλειψη εγκαταστάσεων στο υπάρχον κτίριο (γυμναστήριο ή υπαίθριος χώρος άθλησης, αίθουσα εκδηλώσεων, κλπ) που παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και το γεγονός ότι τα προκατασκευασμένα αυτά ‘κουτιά’, που έχουν για αίθουσες διδασκαλίας, βρίσκονται στην εκβολή του ρέματος, αυξάνοντας την επικινδυνότητα (κλιματική αλλαγή, πλημμυρικά φαινόμενα, κλπ) για την εκπαιδευτική κοινότητα του 2ου ΓΕΛ Αιγίου.
Οι μαθητές έκλεισαν την εισήγησή τους με το μήνυμα ότι παρόλο που θα φύγουν σε ένα χρόνο από το σχολείο, επιθυμούν να αφήσουν ένα καλύτερο μέλλον ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές και δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις δράσεις τους μέχρι να βρουν ‘ευήκοα ώτα’.
Τελετή λήξης της εκδήλωσης με αναμνηστική φωτογραφία και διπλώματα συμμετοχής
Για περισσότερες πληροφορίες & στήριξη του αιτήματος των Young Reformers: Πατήστε εδώ
Νέοι Δημοσιογράφοι Για το Περιβάλλον
Διάκριση του 2ου ΓΕΛ Αιγίου στην 1η θέση, στην κατηγορία Άρθρο 15-18 ετών, στον Εθνικό Διαγωνισμό ‘Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον 2024’ με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ)
2ο ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ – YRE – Δελτίο τύπου
Συνοδευτική φωτογραφία του άρθρου που συνέβαλε στην πρόκριση: Τα φλαμίνγκος στον υδροβιότοπο της Αλυκής
Το βραβευμένο άρθρο, με τίτλο “Ανακαλύπτοντας την Αλυκή”, που αφορά στη βιοποικιλότητα του υγροβιότοπου της Αλυκής, έγραψε ο μαθητής της Β’ Λυκείου, Δημήτρης (Άκης) Δημητρόπουλος, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του 2ου ΓΕΛ Αιγίου, που συντονίζει η καθηγήτρια Αγγλικών, Μελισή Παρασκευή.
Πρόκειται για έναν ετήσιο μαθητικό Διαγωνισμό για την ανάδειξη καλύτερου άρθρου, φωτογραφίας και βίντεο περιβαλλοντικού περιεχομένου. Τα κριτήρια αξιολόγησης αφορούσαν κυρίως στη μορφή, τη δομή και την ποιότητα της συμμετοχής, στο αν εστιάζουν σε ένα τοπικό περιβαλλοντικό θέμα, στην έρευνα και τη διάχυση της πληροφορίας στην τοπική κοινωνία.
Οι διακριθείσες συμμετοχές προωθήθηκαν στο Διεθνή Διαγωνισμό Young Reporters for the Environment – YRE, τα αποτελέσματα από τον οποίο θα ανακοινωθούν γύρω στα τέλη Ιουνίου 2024. Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου συμμετέχει και με δύο επιπλέον συνεργασίες: Η μια είναι Φωτοϊστορία, αποτέλεσμα συνεργασίας σε πρόγραμμα Erasmus+ του 2ο ΓΕΛ Αιγίου με το Institut de Maçanet de la Selva της Ισπανίας, και αφορά στο κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα δύο σχολεία, στεγαζόμενα σε προκατασκευασμένα κτίρια ως ‘προσωρινη’ λύση.
Η δεύτερη πολυ-συμμετοχή αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα στο Γυμνάσιο Καμαρών, το 1ο ΓΕΛ Τρικάλων και 2ο ΓΕΛ Αιγίου, μαθητές-εκπρόσωποι των οποίων συμμετείχαν στην Ερευνητική Εκπαιδευτική Αποστολή που διοργανώθηκε στην περιοχή Góis της Πορτογαλίας, 1-6 Απριλίου 2024. Εκεί οι μαθητές συνεργάστηκαν με σχολεία της Πορτογαλίας και της Σλοβενίας. Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου εκπροσώπησε επάξια ο βραβευμένος μαθητής, Άκης Δημητρόπουλος, αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Εργασίες στο πεδίο στη Διεθνή Αποστολή στην Πορτογαλία
Εδώ μπορεί κάποιος να δει τα αντίστοιχα άρθρα και φωτορεπορτάζ και να ψηφίσει, πατώντας το enjoy όσες φορές επιθυμεί:
Άρθρο, 15-18 ετών
Φωτοϊστορία – Διεθνής Συνεργασία (Ισπανία – Ελλάδα)
BIOCLIMATIC SCHOOL BUILDINGS FOR ALL
Άρθρα/Φωτοϊστορίες – Διεθνής Συνεργασία (Ελλάδα – Σλοβενία – Πορτογαλία)
Καλή επιτυχία στις Ελληνικές συμμετοχές!
Συμμετοχή και Πρόκριση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων (European Youth Parliament – EYP) Ελλάδος για το 2ο ΓΕΛ Αιγίου
Κατά το διάστημα 26-29 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η 47η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής (ΕΣΕ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδος (ΕΚΝΕ) η οποία φιλοξενήθηκε από το Deree – The American College of Greece και από το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου εκπροσωπήθηκε από 2 μαθητές της Β’ Λυκείου, την Ασημίνα Χάνου και το Δημήτρη Δημητρόπουλο. Οι δύο μαθητές, οι οποίοι προετοιμάστηκαν κατάλληλα και υποστηρίχθηκαν από την καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, Μελισή Παρασκευή, συμμετείχαν στις επιτροπές Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs I LIBE I) και Committee on Foreign Affairs (AFET) αντίστοιχα (βλ. παρακάτω).
Ήταν μία εκδήλωση που συγκέντρωσε περίπου 120 νέους, ηλικίας 16-25 ετών από την Ευρώπη και την υπόλοιπη Ελλάδα, κατανεμημένους σε 10 επιτροπές, για μία τετραήμερη δράση, στόχος της οποίας ήταν η γνωριμία των νέων με τα Ευρωπαϊκά ζητήματα καθώς επίσης και η διεξαγωγή διαλόγου πάνω σε αυτά. Η Συνδιάσκεψη αποτέλεσε περιβάλλον στο οποίο οι νέοι μπόρεσαν να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους και να βιώσουν μια εμπειρία άτυπης μάθησης, με έμφαση στην ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη. Γλώσσα εργασίας ήταν αποκλειστικά η Αγγλική.
Μετά τη διαδικασία αξιολόγησης, ένας εκ των δύο μαθητών, ο Άκης Δημητρόπουλος, εξασφάλισε μια θέση για να στελεχώσει την Ελληνική Αποστολή στο 17ο Εθνικό Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Σερβίας, αφού κατατάχθηκε στην 11η θέση ανάμεσα στους 30 που επιλέχθηκαν για τη στελέχωση αποστολών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων σε όλη την Ευρώπη.
Η δράση θα λάβει χώρα δια ζώσης στο Βελιγράδι της Σερβίας, 10-14 Ιουλίου 2024.
Περισσότερες πληροφορίες για τις επιτροπές που συμμετείχαν οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αιγίου:
Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων I (LIBE I)
“Λυπούμαστε, αυτή η θέση είναι κατειλημμένη”: Η αύξηση της εχθρικής αστικής αρχιτεκτονικής στα κράτη-μέλη έχει εξοργίσει πολλούς, που το βλέπουν ως εργαλείο κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ οι υποστηρικτές της υπερασπίζονται την αναγκαιότητά της ως ένα μέσο ενίσχυσης της ασφάλειας και αποτροπής ανεπιθύμητων δραστηριοτήτων. Εκτιμώντας τον αντίκτυπο της εχθρικής αρχιτεκτονικής στην ένταξη, τη δημόσια ζωή και την ευημερία των αστικών κοινοτήτων, ποια στάση πρέπει η ΕΕ να λάβει σχετικά με το ζήτημα;
Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων (AFET) “It takes Two to Tango”: Οι ΗΠΑ και η ΕΕ είναι οι δεύτεροι και τρίτοι μεγαλύτεροι ρυπαντές CO2 στον κόσμο, αντίστοιχα, μετά την Κίνα. Μετά την επανένταξη των ΗΠΑ στη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα το 2021, τι μπορεί να κάνει η ΕΕ για να το αξιοποιήσει και να συνεργαστεί περαιτέρω με τις ΗΠΑ για την ανάπτυξη σε πράσινες τεχνολογίες, αγροτική βιωσιμότητα και συνολική διατλαντική συνοχή στην κλιματική πολιτική;
https://docs.google.com/document/d/1uNLRWKpVJ2y_c1k23MT8aWwdHOtqdktwMfDaxYu_FwU/edit?usp=sharing
Στη Χαρτοποιία το 2ο ΓΕΛ Αιγίου!
https://protionline.gr Δημοσίευση
ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
-Γράφει ο Παν. Βάγιας, Φιλόλογος- Δημοσιογράφος-
Τη μεταφορά του 2ου ΓΕΛ Αιγίου από τις λυόμενες αίθουσες στα κτίρια της πρώην Χαρτοποιίας, προτείνουν μαθητές του σχολείου αναδεικνύοντας έτσι ένα μεγάλο πρόβλημα που ‘βαλτώνει’ εδώ και τριάντα χρόνια. Η πρωτοβουλία τους αυτή που στηρίχθηκε επιστημονικά και σε προτάσεις ειδικών, έχει πάρει ευρύτερες διαστάσεις με τα κοινωνικά δίκτυα, με συλλογή υπογραφών και με δημοσιοποίηση σε διάφορους μαθητικούς διαγωνισμούς ενώ ήδη ενημερώθηκε σχετικά και ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος που έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της σχολικής όταν μια ομάδα μαθητών του 2ου ΓΕΛ ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της καθηγήτριάς τους των Αγγλικών κ. Παρασκευής Μελισή και αρθρογράφησαν στα πλαίσια του προγράμματος “Erasmus” για τη Βιωσιμότητα σε σχέση με την καθημερινότητά τους. Μετά από ένα μήνα η εκπρόσωπος του Βρετανικού Συμβουλίου που βρέθηκε στο σχολείο, τους κάλεσε να συμμετάσχουν σ’ ένα διαγωνισμό για την Κοινωνική Καινοτομία και τότε τα παιδιά αποφάσισαν να προτείνουν το θέμα της μετακίνησης του Λυκείου στα κτίρια του πρώην Τμήματος Φυσικοθεραπείας στη Χαρτοποιία. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές της Β’ τάξης του Λυκείου: Ασημίνα Χάνου, Άκης Δημητρόπουλος, η Δήμητρα Κτενίδη και ο Κωνσταντίνος Τσακελίδης.
Έγραψαν σχετικά στην πρότασή τους για τη μεταφορά που έχει τίτλο «Από το Μέταλλο στο Χαρτί, από το 2ο ΓΕΛ Αιγίου στη Χαρτοποιία».
«Τριάντα χρόνια! Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που το 2ο ΓΕΛ μεταφέρθηκε προσωρινά σε λυόμενα στις εκβολές ενός ρέματος. Πραγματικά ειρωνικό… Το σχολείο μετακινήθηκε λόγω ενός σεισμού και απ’ ότι φαίνεται θα μεταφερθεί μόνο αναγκαστικά όταν μια μεγάλη πλημμύρα πλήξει την περιοχή!». Η μικρή ομάδα των μαθητών δραστηριοποιήθηκε άμεσα σε όλα τα επίπεδα έχοντας ως συμπαραστάτες στο έργο τους το Διευθυντή κ. Γιώργο Αγγελόπουλο και καθηγητές του σχολείου. Ερεύνησαν τα σχολικά αρχεία, μοίρασαν ερωτηματολόγια και έκαναν πολλές συνεντεύξεις με διάφορους επιστήμονες (Πολιτικούς Μηχανικούς, Περιβαλλοντολόγους, Αρχιτέκτονες, παλιούς καθηγητές αλλά και πρώην εργαζόμενους της Χαρτοποιίας. Θετικός απέναντι στην πρόταση των μαθητών δήλωσε και ο Γεωλόγος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών κ. Παπαθεοδώρου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Η επανάχρηση του κτιριακού συγκροτήματος είναι απαραίτητο να συνιστά μια πρότυπη και πιλοτική διαδικασία, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει μια βιωματική εμπειρία για τους μαθητές, προς την κατεύθυνση της αειφορικής ανάπτυξης».
Για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος οι μαθητές μίλησαν πρόσφατα και με το Δήμαρχο Αιγιαλείας. Ο κ. Καλογερόπουλος έκανε λόγο για ‘μια πολύ καινούρια ιδέα’ που πρέπει να εξεταστεί με ενδιαφέρον καθώς τόσα χρόνια δεν πέτυχαν οι προσπάθειες μετεγκατάστασης του 2ου ΓΕΛ αλλά και επανάχρησης της Χαρτοποιίας.
Οι μαθητές ανέπτυξαν την πρότασή τους σε μια διημερίδα για το ‘Erasmus’ στην Πάτρα, μάζεψαν πάνω από 400 διαδικτυακές υπογραφές ενώ σχετικό άρθρο για τη δράση τους φιλοξενήθηκε στο Μακεδονικό Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Επίσης συμμετείχαν στον παγκόσμιο διαγωνισμό «Νέοι δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» με σχετικό άρθρο ενώ σκόπευαν να θέσουν το πρόβλημα και στον Υπουργό Παιδείας κατά τη διάρκεια των εργασιών της Βουλής των Εφήβων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η ιδέα των μαθητών του 20υ ΓΕΛ προκρίθηκε στις 10 καλύτερες ιδέες πανελλήνια στο διαγωνισμό που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο για την κοινωνική καινοτομία και θα παρουσιαστεί στις 15 Μαΐου στο Ίδρυμα ‘Σταύρος Νιάρχος’. Οι μαθητές τέλος ελπίζουν ότι όλη αυτή η δυναμική που αναπτύσσεται μπορεί να βοηθήσει στην επικαιροποίηση και επίλυση του προβλήματος στέγασης του 2ου ΓΕΛ Αιγίου.