Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι πλέον μια μακρινή τεχνολογία· είναι ένα πρακτικό εργαλείο που μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τη διδασκαλία και να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία. Στο σχολείο μας, μέσα από το σεμινάριο «Μάθηση 2.0», που πραγματοποιήθηκε στις 17 Νοεμβρίου, (μετά τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου) είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην πράξη πώς η ΑΙ μπορεί να μεταμορφώσει την προετοιμασία και την οργάνωση του μαθήματος.
Με εισηγητή τον Υποδιευθυντή κ. Βελέντζα Ιωάννη, παρουσιάστηκε βήμα προς βήμα η διαδικασία δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού μαθήματος — θεωρία και ασκήσεις — αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με τρόπο απλό, δημιουργικό και παιδαγωγικά ασφαλή.
Τι μάθαμε στο σεμινάριο
Οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν με πρακτικές τεχνικές για:
-
οργάνωση και αξιοποίηση πηγών (σχολικό βιβλίο, σημειώσεις, υλικό τάξης),
-
παραγωγή θεωρίας και ερωτήσεων κατανόησης,
-
δημιουργία ερωτήσεων κλειστού τύπου,
-
εύκολη εισαγωγή του υλικού στο eClass.
Πέρα από τα τεχνικά βήματα, αναδείχθηκε ο πιο ουσιαστικός ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης: η υποστήριξη της μάθησης με τρόπο πιο προσαρμόσιμο, σαφή και αποτελεσματικό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, προσφέροντας πιο οπτικές, εξατομικευμένες και κατανοητές δραστηριότητες.
Μια βιωματική και συνεργατική εμπειρία
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής. Μέσα από πραγματικά παραδείγματα, οι εκπαιδευτικοί είδαν πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στη σχολική τάξη, αποκτώντας όχι μόνο νέες γνώσεις αλλά και έτοιμο υλικό που μπορούν να αξιοποιήσουν από την επόμενη κιόλας μέρα.


