Tο σχολείο μας, με γνώμονα την καινοτομία και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, πραγματοποίησε σημαντικές δράσεις για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό αποθετήριο εξειδικευμένου υλικού παρέμβασης, σχεδιασμένο αρχικά για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και για όλους τους μαθητές. Αυτό το αποθετήριο αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, επιτρέποντάς τους να παρέχουν αποτελεσματικές, ελκυστικές και οργανωμένες δραστηριότητες προς όφελος των μαθητών τους.
Η δημιουργία του ψηφιακού αποθετηρίου ήταν αποτέλεσμα επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς μας. Οι εκπαιδευτικοί μας συμμετείχαν σε δύο βασικά σεμινάρια που αφορούσαν τη χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI):
1.Καινοτομίες, Μεθοδολογίες και Εργαλεία ΤΠΕ για Σύγχρονη και Ασύγχρονη Διδασκαλία στη Σχολική Εκπαίδευση και στην Εκπαίδευση Ανηλίκων: Σε αυτό το σεμινάριο διάρκειας 20 ωρών, συμμετείχαν είκοσι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στη χρήση της πλατφόρμας e-class, στην ενσωμάτωση διαδραστικών εργαλείων στη διδασκαλία και στις καλύτερες πρακτικές για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
2.Ψηφιακό Υλικό για Όλους: Η Δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση: Αυτό το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία και την αξιοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της AI και πώς αυτές μπορούν να ενισχύσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Το ψηφιακό αποθετήριο, που δημιουργήθηκε μετά από αυτές τις επιμορφώσεις, ενσωματώνει ποιοτικό υλικό το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της πλατφόρμας e-class. Το υλικό αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες και πόρους για διάφορα γνωστικά αντικείμενα και είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών. Η στρατηγική ανάπτυξης του αποθετηρίου περιλάμβανε τον καθορισμό στόχων, την επιλογή των κατάλληλων τεχνολογιών και τη δημιουργία μιας ομάδας εργασίας αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς, ειδικούς σε τεχνολογίες πληροφορικής και διαχειριστές της σχολικής βιβλιοθήκης.
Αξιολόγηση Σχολικής Βιβλιοθήκης
Παράλληλα με τη δημιουργία του ψηφιακού αποθετηρίου, πραγματοποιήθηκε ψηφιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης. Η βιβλιοθήκη μας εμπλουτίστηκε με νέο ψηφιακό περιεχόμενο και βιβλία κατάλληλα για μαθητές γυμνασίου. Αυτή η δράση περιλάμβανε τη δημιουργία ψηφιακών καταλόγων, την κατηγοριοποίηση του υλικού και τη χρήση προηγμένων εργαλείων αναζήτησης. Η οργάνωση της βιβλιοθήκης με ψηφιακά εργαλεία εξασφαλίζει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στο υλικό, όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς που επιθυμούν να υποστηρίξουν μαθησιακά τα παιδιά τους στο σπίτι.
Οι ενέργειες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ενιαίου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με συνεργατικό πνεύμα και ανταλλαγή ιδεών, προωθώντας μια αποτελεσματική διδασκαλία για όλους τους μαθητές. Για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το υλικό που έχουμε αναπτύξει, επισκεφτείτε το blog μας και το ψηφιακό αποθετήριο στην πλατφόρμα e-class.




