Εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο Ηρακλειδών

Την Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2022 οι μαθητές της Β΄  τάξης  του σχολείου μας  – και μέσα στο πλαίσιο του  ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning  “Rendez-vous with Pythagoras” – είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Ηρακλειδών. Περιηγήθηκαν στην  έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ: Επιστήμη, Τέχνη & Τεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων» όπου τους παρουσιάστηκαν εμβληματικά επιτεύγματα της αρχαιοελληνικής τεχνολογίας και τεχνικής, όπως οι αυτόματες Πύλες του Ναού, η βαδίζουσα Θεραπαινίδα σε σχέδια των Ήρωνα και Φίλων, τον τρόπο λειτουργίας του μηχανισμού των Αντικυθήρων αλλά και όλη την ιστορία από την ανακάλυψη μέχρι την ανακατασκευή του. Περισσότερα για την έκθεση μπορείτε να δείτε στο άρθρο “Αυτόματα, ρομπότ και γκάτζετ” (link).

Επίσης, οι μαθητές μας παρακολούθησαν τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

I. ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ: ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Στόχος της ενότητας ήταν η κατανόηση της Πυθαγόρειας σχέσης στο ορθογώνιο τρίγωνο αφενός ως σχέσης εμβαδών και αφετέρου ως κριτηρίου καθετότητας. Επίσης μέσα από μια ανασκόπηση της ιστορικής διαδρομής της πυθαγόρειας σχέσης, δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν με τις έννοιες  «Θεώρημα» και «Απόδειξη».

ΙΙ. ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΑΠΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Στόχος της ενότητας αυτής είναι η δημιουργία αμφισβήτησης στην εμπιστοσύνη προς την βεβαιότητα της οπτικής αντίληψης και συνειδητοποίησης της ανάγκης να χρησιμοποιηθεί η λογική – μαθηματική σκέψη. Οι μαθητές καλούνται να παίξουν με ειδικά ψηφιακά αλληλεπιδραστικά εκθέματα, καθώς επίσης να παρατηρήσουν εικαστικά έργα που εμπεριέχουν οφθαλμαπάτες και αμφισημίες, που τους οδηγούν σε αβεβαιότητες και αντιφάσεις, η άρση των οποίων γεννά την ανάγκη της αναζήτησης ενός κόσμου, που να διαθέτει ακλόνητες βασικές αρχές και μια στερεή μέθοδο εξαγωγής συμπερασμάτων. Ο κόσμος αυτός είναι ο κόσμος των Μαθηματικών.

IMG 6722

Οι συνοδοί καθηγητές  της εκπαιδευτικής δράσης ήταν Μαθηματικοί  και αυτό βοήθησε στη σύνδεση των εννοιών που διαπραγματευόντουσαν τα παραπάνω προγράμματα με τα μαθηματικά της Β΄ Γυμνασίου.