Erasmus+ KA229 “From MYTHOS to LOGOS: Educational Approaches to the European Folk Myths and Legends”
Τετρακόσιοι μαθητές και μαθήτριες και περισσότεροι από 50 εκπαιδευτικοί από έξι ευρωπαϊκές χώρες συνεργάζονται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (τομέας σχολικής εκπαίδευσης), με στόχο την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και την αξιοποίηση του αξιακού περιεχομένου της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
“Από τον Μύθο στο Λόγο” ή αν προτιμάτε “From MYTHOS to LOGOS” είναι το θέμα πάνω στο οποίο συνεργάζεται το σχολείο μας – το 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής – εκπροσωπώντας την Ελλάδα, και σχολεία από την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Πολωνία, τη Λιθουανία και τη Ρουμανία.
Στη μαθητική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας συμμετέχουν 60 από τους 181 μαθητές και μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί Ελπινίκη Ταστάνη (συντονίστρια του προγράμματος), Ανθή Αποστολίδου, Ευσταθία Φραγκόγιαννη, Μαρία Καίσαρη, Μαρία Κάτρη, Γεωργία Γώγου και Κωνσταντίνος Καλδάνης (οικονομικός διαχειριστής).
Το πρόγραμμα αυτό αντανακλά την προσπάθεια της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον σεβασμό των διαφορετικών πολιτισμικών ταυτοτήτων και τη διασφάλιση ίσων μορφωτικών ευκαιριών για όλους. Σε αυτό το πλαίσιο, η γνωριμία με τον πολιτισμό του “άλλου” μπορεί να περιορίσει τις προκαταλήψεις και να αποφέρει την κοινή αποδοχή διαφορετικών πολιτισμικών αξιών. Έτσι, οι μαθητές; γνωρίζουν τις “λάμιες, τις νεράιδες, τους βασιλιάδες, τους γίγαντες και τους καλικάντζαρους” και τους μύθους που τους συνοδεύουν, σε ένα ολοζώντανο εργαστήρι γνωριμίας, αποδοχής και δημιουργικής προσέγγισης της διαφορετικότητας!
(ΑΠΕ – ΜΠΕ, Τεύχος 107)
Το σχολείο μας επελέγη ως ένα από τα 33 συντονιστικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα για τη διετία 2018 – 2020 και η πρότασή μας απέσπασε την 3η καλύτερη βαθμολογία!
Παιδαγωγική Ομάδα
Σας καλωσορίζουμε στην επίσημη σελίδα του προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο «From MYTHOS to LOGOS: Educational Approaches to the European Folk Myths and Legends» και κωδικό αριθμό 2018 -1-EL01-KA229-047701_1.
Το πρόγραμμα έχει 2ετή διάρκεια. Συντονίζεται από το σχολείο μας και, εκτός του σχολείου μας, συμμετέχουν ακόμη το Istituto Compresivo Marconi Oliva από την Ιταλία, το Szkola Podstwowa nr10w Rzeszowie από την Πολωνία, το Agrupamento de Escolas Dr. Mario Sacramento από την Πορτογαλία, το Scoala Dimnaziala “Ion Bancila” από τη Ρουμανία και το Siauliu Dainu progimnasija από τη Λιθουανία.
Το θέμα του προγράμματος είναι η αξιοποίηση των μύθων και θρύλων της Λαϊκής Παράδοσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Παιδαγωγική Ομάδα του σχολείου μας αποτελείται από τις/τους εκπαιδευτικούς:
- Ελπινίκη Ταστάνη, Φιλόλογος, Συντονίστρια της Ελληνικής Παιδαγωγικής Ομάδας και Υποδιευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
- Ανθή Αποστολίδου, Φυσικός
- Γεωργία Γώγου, Αγγλικών
- Μάρα Καίσαρη, Μουσικής
- Μαρία Κάτρη, Οικιακής Οικονομίας και
- Ευσταθία Φραγκόγιαννη, Γαλλικών
και από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.
Ο Διευθυντής Κωνσταντίνος Καλδάνης είναι ο Οικονομικός Διαχειριστής του προγράμματος.
Στην σελίδα αυτή θα σας παρουσιάζουμε όλες τις δράσεις μας στο πλαίσιο του προγράμματος!
7η Ομάδα Μύθων: “Ασθένειες”
Η ενότητα αυτή προστέθηκε εκ των υστέρων στο πρόγραμμα, λόγω των ειδικών συνθηκών που μας επέβαλε η πανδημία Covid-19. Φύλλα εργασίας και εργασίες εστιασμένες και εμπνευσμένες από τις ασθένειες και τις πανδημίες που έχουν κατά καιρούς ταλανίσει την ανθρωπότητα αλλά και η αντιμετώπισή τους με όπλα που επιβάλλει η λαϊκή μας παράδοση!
Το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές προτάσεις:
1. Βιολογία: “Μικροοργανισμοί: Οι ιοί”
2. Οικιακή Οικονομία: “Αγωγή Υγείας: Οι ασθένειες” και
3. Αγγλική Γλώσσα: “Η Μαύρη Πανώλη”
Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ
Επιπλέον:
και σε flipbook εδώ
και σε flipbook εδώ
Οι πανδημίες στο πέρασμα των αιώνων
Μυθολογικά και ιστορικά στοιχεία για την υγεία
Τέλος, δημιουργήσαμε ένα απολασυτικό βίντεο από την παράσταση “Ο Καραγκιόζης και ο κορωνοϊός” . Οι μαθητές επιμελήθηκαν την παράσταση από την αρχή μέχρι το τέλος καθώς κατασκεύασαν τις φιγούρες και έγραψαν και το σενάριο! Απολαύστε το!
6η Ομάδα Μύθων: “Φυτά και Ζώα”
Τρεις μύθοι από διαφορετικές περιοχές της χώρας μας ήταν η έμπνευσή μας σε αυτή την 6η ομάδα μύθων και θρύλων. Συγκεκριμένα, ο “Μύθος του Καλογιάννου” από το Αγρίνιο, ο Μύθος για “Το Κυπαρίσσι” από τη Σπάρτη και ο “μύθος της Χουχουβάγιας” από τη Γορτυνία ήταν οι βάσεις για το διεπιστημονικό φύλλο εργασίας που περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές προτάσεις:
- Βιολογία: “Φωτοσύνθεση”
- Γαλλική γλώσσα: “Micro-intevalle”
- Οικιακή Οικονομία: “Ομάδα φρούτων και λαχανικών: Τα βότανα”
- Μουσική: “Τα πουλιά στη μουσική” και
- Αγγλική γλώσσα: “Το κυπαρίσσι”
Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Επιπλέον:
Παιγνίδι: “Ερευνούμε το παρόν, Ανακαλύπτουμε το μέλλον!” & Τροχός
Κέντημα
Ζωγραφική
5η Ομάδα Μύθων: “Αντρειωμένοι, Γίγαντες και Βασιλιάδες”
Ο “μύθος των Γιγάντων” από τη Ζάκυνθο και ο “Μύθος του Διγενή” από την Κρήτη αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία του διεπιστημονικού μας φύλλου εργασίας στην 5η ομάδα μύθων Οι διδακτικές προτάσεις που περιλαμβάνονται στο φύλλο εργασίας είναι οι ακόλουθες:
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Οδύσσεια): “Ο Οδυσσέας στη σπηλιά του Πολύφημου. Τύφλωση του Κύκλωπα”
- Βυζαντινή Ιστορία: “Διγενής Ακρίτας: Μύθος και Πραγματικότητα”
- Βιολογία: “Ομοιόσταση: Το ενδοκρινικό σύατημα και Ορμόνες. Η αυξητική ορμόνη”
- Φυσική: “Υδροστατική Πίεση και Φράγματα”
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: “Τα σημερινά πρότυπα των εφήβων”
- Μουσική: “Το Ακριτικό Δημοτικό Τραγούδι ‘Ο Διγενής ψυχομαχεί!’ ” και
- Αγγλική Γλώσσα: “The myth of Giants”
Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Επιπλέον:
Δραστηριότητα: Χρωμάτισε τα τμήματα με τις τελείες 1
Δραστηριότητα: Χρωμάτισε τα τμήματα με τις τελείες 2
Βίντεο: Τα δρακόσπιτα
Εργαστήρια Καλλιτεχνικής Δημιουργίας
4η Ομάδα Μύθων: “Στοιχειά, Δράκοντες και Βρικόλακες”
Ο “μύθος του Βρικόλακα της Πάτινος” από την Αμοργό και ο “Μύθος των Καλικαντζάρων” αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία του διεπιστημονικού φύλλου εργασίας αυτής της ενότητας. Οι διδακτικές μας προτάσεις είναι οι ακόλουθες:
1ο Μέρος
- Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: “Τα φαντάσματα”
- Αρχαία Ιστορία: “Η Τέχνη στην Αρχαϊκή Εποχή”
- Βιολογία: “Το αίμα”
- Οικιακή Οικονομία: “Ήθη και έθιμα σχετιζόμενα με το θάνατο”
- Μουσική: “Η Μουσική στις ταινίες με βρικόλακες”
- Γαλλική Γλώσσα: “Les vampirew francais”
- Αγγλική Γλώσσα: “The vampire of Patinos”
2ο Μέρος
- Φυσική: “Νόμος Παγκόσμιας Έλξης – Το Βάρος των σωμάτων”
- Αγγλική Γλώσσα: “The Goblins”
Για το διεπιστημονικό φύλλο εργασίας πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Επιπλέον:
Ο κύριος Στέλιος Μουζάκης, ερευνητής στους βρικόλακες της Ελληνικής Λαϊκής Παράδοσης, βρέθηκε στο σχολείο μας και συνομίλησε με τους μαθητές και της μαθήτριες
Ζωγραφική και Δημιουργική γραφή
Σεμινάριο με τον ψυχολόγο και δραματοθεραπευτή κύριο Ιορδάνη Απτόσογλου ο οποίος μας βοήθησε να ερευνήσουμε τον φόβο του θανάτου εστιάζοντας στις χαρές της ζωής!
Βιωματικό εργαστήριο “Οι φόβοι μου σ’ ένα καπέλο!”
Λαογραφικά Εργαστήρια
Στη διάρκεια του 1ου έτους υλοποίησης του προγράμματός μας, πραγματοποιήσαμε τα ακόλουθα λαογραφικά εργαστήρια:
Εργαστήριο αποκριάτικης μάσκας
Εργαστήριο κατασκευής χαρταετού
Εργαστήριο πασχαλιάτικων λαμπάδων
Ακολουθήστε τους ενεργούς συνδέσμους για να προβάλετε πληροφορίες σχετικά με τα εργαστήρια
3η Ομάδα Μύθων: “Στοιχειωμένοι και Μαρμαρωμένοι Τόποι”
Πολλά τα πετροκάραβα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας! Ακόμη περισσότεροι είναι οι μύθοι που τα συνοδεύουν! Επιλέξαμε έναν από αυτούς τους μύθους για να δημιουργήσουμε το τρίτο διεπιστημονικό φύλλο εργασία του προγράμματός μας, το οποίο περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές προτάσεις:
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Οδύσσεια): “Η επιστροφή του Οδυσσέα από το νησί των Φαιάκων”
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Ιλιάδα)! “Το μυθολογικό παράδειγμα της Νιόβης”
- Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης “Τ’ αγνάντεμα'”
- Γεωλογία & Χημεία: “Ορυκτά και Πετρώματα”
- Βιολογία: “Απολιθώματα – Το Απολιθωμένο Δάσος Σιγρίου Λέσβου”
- Μεσαιωνική Ιστορία: “Ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς”
- Βιωματικό Εργαστήριο: “Στόχοι ζωής”
- Οικιακή Οικονομία: “Τα πετροκάραβα στη λαϊκή παράδοση. Διαδραστικός χάρτης”
- Μουσική: “Benjamin Britten¨Έξι Μεταμορφώσεις κατά τον Οβίοδιο. Μέρος 3: Νιόβη” και
- Αγγλική Γλώσσα: “Το πετροκάραβο”
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας συνεργαστήκαμε με το Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου Λέσβου το οποίο μας έστειλε ψηφιοποιημένα δείγματα απολιθωμένων κορμών.
Για το φύλλο εργασίας με τις διδακτικές προτάσεις πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Επιπλέον, δημιουργήσαμε μία άσκηση προκειμένου ο μύθος του πετροκάραβου να μετατραπεί σε εικονόλεξο στην αγγλική γλώσσα προκειμένου οι μαθητές/μαθήτριες της ομάδας να εξασκήσουν και αυτή τη δεξιότητα.
Για την άσκηση πατήστε εδώ
Για το εικονόλεξο πατήστε εδώ
Ως επιπρόσθετο υλικό δημιουργήσαμε ένα διαδραστικό χάρτη με τα πετροκάραβα της Ελλάδας. Για τον χάρτη πατήστε εδώ
Επίσης, μετατρέψαμε το πετροκάραβο που ζωγράφισαν οι μαθητές σε e-puzzle. To e-puzzle είναι διαθέσιμο εδώ
2η Ομάδα Μύθων: “Νεράιδες, Γοργόνες, Λάμιες, Μοίρες”
Ο “μύθος της Γοργόνας” ήταν ο μύθος που επιλέξαμε ως βάση για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού μας υλικού στην ενότητα “Νεράιδες, Γοργόνες, Λάμιες, Μοίρες”.
Η Παιδαγωγική Ομάδα παρακολούθησε εισαγωγική επιμόρφωση σχετικά με το θέμα της ενότητας. Το υλικό της επιμόρφωσης είναι διαθέσιμο εδώ
Το διεπιστημονικό φύλλο εργασίας περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές προτάσεις:
- Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: “Νίκος Καζαντζάκης “Η Μάνα μου”
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Οδύσσεια): “Παρέμβαση της Ινώς/Λευκοθέας”
- Μεσαιωνική Ελληνική Ιστορία: “Το αθάνατο νερό”
- Βιολογία: “Το γενετικό υλικό & Μεταλλάξεις (Σειρηνομελία)”
- Οικιακή Οικονομία: “Η γοργόνα στη λαϊκή τέχνη”
- Μουσική: “Να ‘χα τ’ αθάνατο νερό” και
- Αγγλικά: “Η γοργόνα”
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας συνεργαστήκαμε με το Μουσείο “Νικόλαος Καζαντζάκης” Κρήτης και μας έδωσε τα δικαιώματα να χρησιμοποιήσουμε το απόσπασμα “Η Μάνα μου” στα αγγλικά.
Για το φύλλο εργασίας με τις διδακτικές προτάσεις πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Κόμικ “Ο Μέγας Αλέξανδρος και το αθάνατο νερό”: Τα μέλη της ομάδας μας εμπνέυστηκαν από το μύθο και δημιούργησαν ένα πρωτότυπο κόμικ. Το κόμικ μπορείτε να προβάλετε σε μορφή pdf εδώ. Είναι επίσης διαθέσιμο στον σύνδεσμο σε μορφή e-book https://online.fliphtml5.com/rqry/lxkd
Δραστηριότητα “Ένωσε τις τελείες” (1)
Δραστηριότητα “Ένωσε τις τελείες” (2)
Σταυρόλεξο
Εργαστήρια Ζωγραφικής και κολάζ
1η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας (LTTA): Αθήνα, 10-14 Δεκεμβρίου 2018
Οι Παιδαγωγικές ομάδες των χωρών εταίρων συναντήθηκαν και συνεργάστηκαν στην Αθήνα κατά το χρονικό διάστημα 10-14/12/2018. Οι μαθητές/μαθήτριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί τους συμμετείχαν σε εργαστήρια σχετικά με την 1η ομάδα μύθων, παρουσίασαν στην ολομέλεια την μέχρι τώρα πρόοδο της δουλειάς τους, ξεναγήθηκαν στην Αθήνα και απισκέφθηκαν χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Επιπλέον, οι ομάδες πρότειναν και παρουσίασαν τα στοιχεία της πολιτισμικής τους κληρονομιάς και της λαϊκής τους παράδοσης που θα συμπεριληφθούν στον κοινό μύθο. Ο μύθος αυτός θα γραφτεί και θα εικονογραφηθεί από τους μαθητές και θα αποτελέσει ένα από τα παραδοτέα του προγράμματος.
Για τα στοιχεία της ελληνικής λαϊκής παράδοσης που θα συμπεριληφθούν στον κοινό μύθο πατήστε εδώ
Τέλος, πραγματοποιήθηκε και η ηλεκτρονική ψηφοφορία για το λογότυπο του προγράμματος. Τα επίσημα έγγραφα του προγράμματος μας θα συνοδέυει το λογότυπο που σχεδιάστηκε από την ιταλική παιδαγωγική ομάδα!
1η Ομάδα Μύθων: “Ο ουρανός, τα άστρα και η Γη”
Στην πρώτη ομάδα μύθων “Ο Ουρανός, τα Άστρα και η Γη”, ο μύθος της Πούλιας μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε ένα διεπιστημονικό φύλλο εργασίας που περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές προτασεις:
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Οδύσσεια) & Φυσική: “Το ταξίδι του Οδυσσέα με οδηγό τα άστρα”
- Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση (Ιλιάδα): “Οι αστεριμσοί στην αρχαία ελληνική ποίηση”
- Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (Λυρική Ποίηση): “Σαπφώ: Έδυσε το φεγγάρι”
- Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: “Οδυσσέας Ελύτης: Η Μάγια”
- Αστρονομία: “Οι Πλειάδες”
- Βιωματικό εργαστήριο: “Οι Πλειάδες”
- Οικιακή Οικονομία: “Διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στα αδέλφια”
- Μουσική: “Η Μουσική και οι Πλανήτες” και
- Αγγλική Γλώσσα: “Οι Πλειάδες”
Επιπλέον το φύλλο εργασίας συνοδεύεται από πλήθος δραστηριοτήτων και ασκήσεων αξιολόγησης καθώς και μία σειρά από σελιδοδείκτες που απευθύνεται στους συμμετέχοντες, τις οικογένειές τους αλλά και την τοπική κοινωνία.
Για το διεπιστημονικό φύλλο εργασίας πατήστε εδώ
Το εξώφυλλο
Δραστηριότητα “Βρες τη λέξη”
Δραστηριότητα “Σταυρόλεξο”
Επιπλέον, δημιουργήσαμε το “χάρτη” των Πλειάδων αναπαριστώντας τα κυριότερα άστρα του σμήνους με λαμπτήρες τους οποίους τοποθετήσαμε σε αποστάσεις ανάλογα με τις πραγματικές (υπό κλίμακα)
Joint Staff Training, Αθήνα 17-19/10/2018
Η πρώτη συνάντηση εργασίας του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων από τις 6 συμμετέχουσες χώρες συν-εργάστηκαν προκειμένου να θέσουν το πλαίσιο και τους κανόνες εργασίας. Η ελληνική ομάδα έθεσε και παρουσίασε τις βάσεις του προγράμματος.
Από ελληνικής πλευράς, παρουσιάστηκαν δύο διεπιστημονικά φύλλα εργασίας, βασισμένα στο θρύλο των Δροσουλιτών και το μύθο του ασκού του Αιόλου.
Οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στο σχολείο αλλά και στην Αθήνα, επισκέφθηκαν την Ακρόπολη και τον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου. Η συντονίστρια της ελληνικής παιδαγωγικής ομάδας Ελπινίκη Ταστάνη τους είχε προηγουμένως ενημερώσει για τη σπουδαιότητα του χώρου αυτού στην Αρχαία Ελλάδα. Επιπλέον προβλήθηκαν βίντεο που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, για την ιστορία της πόλης μας αλλά και του σχολείου.
Οι εταίροι αναχώρησαν στις 20 Οκτωβρίου και επέστρεψαν στις χώρες και τα σχολεία τους για να προετοιμάσουν την 1η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας που θα πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο στην Αθήνα!
Για τα φύλλα εργασίας και το υλικό της εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ακολουθήστε τους συνδέσμους:
Παρουσίαση εισαγωγικής επιμόρφωσης
Short Term Mobility 2017: 15me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 15me expérience
“La Poterie“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
2nd Short Term Mobility: Le flipbook de la 15me expérience «La Poterie»
Le flipbook de la 15me expérience
«La poterie»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
Short Term Mobility 2017: 15me expérience: «La Poterie »
Le video de la 15me expérience
“La Poterie”
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/WD03AAxRji0
Short Term Mobility 2017: 14me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 14me expérience
“Ombre et Pénombre – Le Théâtre d’Ombres“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
2nd Short Term Mobility: Le flipbook de la 14me expérience «Ombre et Pénombre – Le Théâtre d’Ombres»
Le flipbook de la 14me expérience
«Ombre et Pénombre – Le Théâtre d’Ombres»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
Short Term Mobility 2017: 14me expérience: «Ombre et Pénombre – Le Théâtre d’Ombres »
Le video de la 14me expérience
“Ombre et Pénombre – Le Théâtre d’Ombres”
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/-17ebARcjrY
Short Term Mobility 2017: 11me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 11me expérience
“L’art traditionnel du teinturier“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
2nd Short Term Mobility: Le flipbook de la 11me expérience «L’ art traditionnel du teinturier»
Le flipbook de la 11me expérience
«L’ art traditionnel du teinturier»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
2nd Short Term Mobility 2017: 11me expérience: «L’art traditionnel du teinturier »
Le video de la 11me expérience
“L’art traditionnel du teinturier“
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/hxLOluIpojU
Nos souhaits
2nd Short Term Mobility 2017: 16me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 16me expérience
“La datation des arbres“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
2nd Short Term Mobility: Le flipbook de la 16me expérience «La datation des arbres»
Le flipbook de la 16me expérience
«La datation des arbres»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
2nd Short Term Mobility 2017: 16me expérience: «La datation des arbres »
Le video de la 16me expérience
“La datation des arbres“
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/NxzZZuTBSBM
17me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 17me expérience
“Le verre invisible“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
Le flipbook de la 17me expérience «Le verre invisible“
Le flipbook de la 17me expérience
«Le verre invisible”
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
17me expérience: «Le verre invisible»
Le video de la 17me expérience
“Le verre invisible”
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/orWpRd3VQ9o
18me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 18me expérience
“Production de nettoyant écologique en laboratoire“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
Le flipbook de la 18me expérience «Production de nettoyant écologique en laboratoire»
Le flipbook de la 18me expérience
«Production de nettoyant écologique en laboratoire»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
18me expérience: «Production de nettoyant écologique en laboratoire»
Le video de la 18me expérience
«Production de nettoyant écologique en laboratoire»
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/BE7qzDU6WVg
13me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 13me expérience
“Production des légumes en saumure (pickles) – Conservation des aliments“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
Le flipbook de la 13me expérience «Production des légumes en saumure (pickles) – Conservation des aliments»
Le flipbook de la 13me expérience
«Production des légumes en saumure (pickles) – Conservation des aliments»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
13me expérience: «Production des légumes en saumure (pickles) – Conservation des aliments»
Le video de la 13me expérience
«Production des légumes en saumure (pickles) – Conservation des aliments»
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/d5IA4nv_Tl4
12me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 12me expérience
“Archimèdes: Réflexion – La Flamme Olympique“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
Le flipbook de la 12me expérience «Archimèdes: Réflexion – La Flamme Olympique»
Le flipbook de la 12me expérience
«Archimèdes: Réflexion – La Flamme Olympique»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
12me expérience: «Archimèdes: Réflexion – La Flamme Olympique»
Le video de la 12me expérience
«Archimèdes: Réflexion – La Flamme Olympique»
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/O-m2QnkwBE4
19me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 19me expérience
“Solution sursaturée – Glace chaude“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
Le flipbook de la 19me expérience «Solution sursaturée – Glace chaude»
Le flipbook de la 19me expérience
«Solution sursaturée – Glace chaude»
est à votre disposition !
Pour le voir, cliquez ici !
19me expérience: «Solution sursaturée – Glace chaude»
Le video de la 19me expérience
«Solution sursaturée – Glace chaude»
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/nb9hUXnbdfo
20me Expérience – Feuille de Travail
Après avoir terminé la 20me expérience
“La mesure de Thalès“,
la feuille de travail est à votre disposition!
Pour avoir accès à la feuille de travail, appuyez ici
20me expérience: «La mesure de Thalès»
Le video de la 20me expérience
«La mesure de Thalès»
est à votre disposition dans le canal de notre école au Youtube
https://youtu.be/FJGrkwiA3X8