Feed
Άρθρα
Σχόλια

Σας καλωσορίζουμε στην επίσημη σελίδα του προγράμματος Erasmus+ KA229 με τίτλο “SLAM – STEM Learning Activities and Methods” και κωδικό αριθμό 2018 -1-HR01-KA229-047465_4.

Το πρόγραμμα έχει 2ετή διάρκεια. Συντονίζεται από το σχολείο Osnovna Skola Fran Koncelak, Drnje της Κροατίας και, εκτός του σχολείου μας, συμμετέχουν ακόμη το The Heritage Private School, Palodia Limassol από την Κύπρο και το Tartu Raatuse Kool από την Εσθονία.

Το θέμα του προγράμματος είναι το τετράπτυχο STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics.  

Η Παιδαγωγική Ομάδα του σχολείου μας αποτελείται από τις/τους εκπαιδευτικούς:

  1. Ανθή Αποστολίδου, Φυσικός, Συντονίστρια της Ελληνικής Παιδαγωγικής Ομάδας
  2. Ελπινίκη Ταστάνη, Φιλόλογος, Υποδιευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
  3. Γεωργία Γώγου, Αγγλικών
  4. Μάρα Καίσαρη, Μουσικής
  5. Μαρία Κάτρη, Οικιακής Οικονομίας
  6. Δημήτριος – Νεκτάριος Κοντόκωστας, Μαθηματικός και
  7. Ευσταθία Φραγκόγιαννη, Γαλλικών

και από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας. 

Ο Διευθυντής Κωνσταντίνος Καλδάνης είναι ο Οικονομικός Διαχειριστής του προγράμματος.

Στην σελίδα αυτή θα σας παρουσιάζουμε όλες τις δράσεις μας στο πλαίσιο του προγράμματος! 

 

Δελτίο Τύπου για την ολοκλήρωση του προγράμματος

Το όμορφο ταξίδι μας στον κόσμο του SLAM έφθασε στο τέλος του. Η τοπική εφημερίδα IoniaNet που στάθηκε στο πλευρό μας σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος και μας βοήθησε πολύ στη διάχυση των δράσεων και των αποτελεσμάτων τους, δημοσιεύει και τώρα το τελευταίο Δελτίο Τύπου.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ 

 

The Greek Book of Activities

Σας παρουσιάζουμε όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Ένα όμορφο e-book με όλο το εκπαιδευτικό υλικό που επιμελήθηκε και υλοποίησε η Παιδαγωγική Ομάδα

Για το βιβλίο πατήστε εδώ

Webinar: The BeyondEDU project, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Την Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021 (δυστυχώς λόγω της καραντίνας καθυστερήσαμε) συνδεθήκαμε με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του προγράμματος σχετικά με τους τηλεπικοινωνιακούς δορυγόρους και την Τηλεπισκόπηση.

 

 

Webinar: CERN

Την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021 συνδεθήκαμε με το CERN και συζητήσαμε με ειδικούς επιστήμονες για τον μεγάλο επιταχυντή του ερευνητικού κέντρου και τα μυστικά της δημιουργίας του σύμπαντος.

 

Παρουσίαση του SLAM στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης

Οι δραστηρότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “SLAM – STEM Learning Activities and Methods” θα παρουσιαστούν στην κατηγορία Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις του  3ου Πανελληνίου Μαθητικού Συνεδίου Έρευνας και Επιστήμης , το οποίο, λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας, θα διεξαχθεί διαδικτυακά στις 12, 13 και 14 Φεβρουαρίου 2021.

Ετοιμάζουμε πυρετωδώς την εισήγησή μας!

 

Συμμετοχή στον Διαγωνισμό “Generation Next” της Vodafone

Το σχολείο μας, μέσω του προγράμματος SLAM συμμετέχει στον διάσημο διαγωνισμό Ρομποτικής Generation Next που διοργανώνεται από την Vodafone.

Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Αλέξανδρο Χατζόπουλο της Γ΄ τάξης και Άγγελο – Γεώργιο Μαστοράκη της Α΄ τάξης. Οι δύο μαθητές συνεργάζονται άψογα και, σίγουρα, θα παρουσιάσουν κάτι μοναδικό το οποίο δεν θα σας αποκαλύψουμε ακόμη! Υπομονή….

 

Συμμετοχή στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης “ST3dM”

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι “Το διαδίκτυο που μας χωρίζει και μας ενώνει”.

Επιπλέον, οι ομάδες έχουν ως υποχρέωση να σχεδιάσουν και να εκτυπώσουν σε τρισδιάστατο εκτυπωτήυ 10 μοναδικούς τεντωτληρες μάσκας με το λογότυπο του σχολείου τους και να τους δωρίσουν σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο.

Η ομάδα, λοιπόν, δημιουργήθηκε! Αποτελείται από : Χατζόπουλο Αλέξανδρο, Μαστοράκη Άγγελο – Γεώργιο, Δρακάκη Μαρία, Κοντονή Χρήστο και Κορφιάτη Αντώνιο. Ο Αλεξανδρος σχεδίασε και εκτύπωσε τους τεντωτήρες ενώ οι Άγγελος, Μαρία, Χρήστος και Αντώνης ασχολήθηκαν με την παρουσίαση για το διαδίκτυο! Απόφαση της ομάδας είναι οι τεντωτήρες να δωρηθούν στο Γενικό Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας Κωνσταντοπούλειο (Αγία Όλγα).

Καλή επιτυχία!

 

Ένας από τους τεντωτήρες που σχεδιάστηκαν και εκτυπώθηκαν για τον Διαγωνισμό

 

 

“Ο δίσκος του Νεύτωνα”

Η τελική δραστηριότητα σε ένα μάθημα Οπτικής (Φυσική Γ΄ τάξης) δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την κατασκευή του γνωστού δίσκου του Νεύτωνα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επαληθεύουν του νόμους της ανάκλασης με τη βοήθεια του λογισμικού PhenOpt Ver2.0 , ερμηνεύουν φαινόμενα διάθλασης από την καθημερινή μας ζωή και ανακαλύπτουν την ιδιότητα του ανθρώπινου οφθαλμού που ονομάζεται μετείκασμα.

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Το αυθεντικό πρότυπο του Δίσκου του Νεύτωνα όπως αυτό δημοσιεύθηκε στο βιβλίο του “Οπτική” το 1704!

“Ένα τρισδιάστατο αστέρι”!

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, ο μαθηματικός του σχολείου μας Δημήτρης Κοντόκωστας, δημιούργησε ένα φύλλο εργασίας για να καθοδηγήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να σχεδιάσουν ένα τρισδιάστατο αστέρι με μολύβι και χαρτί και ταυτόχρονα να ακονίσουν το μυαλό τους επιλύοντας απλά προβλήματα Τριγωνομετρίας και κλασμάτων. Το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό!

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

To 3D αστέρι!

“Η αναπαραγωγή στα φυτά”

Στο πλαίσιο του μαθήματος Βιολογίας της Β΄ τάξης σχεδιάστηκε το μάθημα “Η αναπαραγωγή στα φυτά”. Σκοπός του μαθήματος, πέρα από το διδακτικό αντικέιμενο της Βιολογία, η εξοικείωση των μαθητών/μαθητριών με το λογισμικό δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών, η κατανόηση του ρόλου της μέλισσας στη συνέχιση της ζωής στη Γη και η δημιουργία μιας μικρής “πράσινης γωνιάς”, εφαρμόζοντας τα όσα έμαθαν στο μάθημα!

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Από τη διαδικασία προετοιμασία σπέρματος αβοκάντο για φύτευση

 

“Medicanes: Μεσογειακοί κυκλώνες”

Ο όρος “μεσογειακοί κυκλώνες” μπήκε πρόσφατα στη ζωή μας προκαλώντας ακραία καιρικά φαινόμενα στην περιοχή της Μεσογείου που επηρεάζουν και τη χώρα μας. Αποφασίσαμε λοιπόν να ερευνήσουμε προκειμένου να ενημερωθούμε γύρω από αυτό το μετεωρολογικό φαινόμενο. Τα στοιχεία εντυπωσιακά, αλλά αυτό που πραγματικά μας καθήλωσε, είναι οι φωτογραφίες από τους δορυφόρους!

Για την εργασία πατήστε εδώ

O Μεσογειακός κυκλώνας “Ζορμπάς”

Διαδραστικός Περιοδικός Πίνακας

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας και πραγματοποίησαν διαδικτυακή έρευνα σχετικά με τα χημικά στοιχεία. Επέλεξαν στοιχεία από τη λίστα που τους δόθηκε, δημιούργησαν διαφάνειες με τις πληροφορίες που τους ζητήθηκαν και, από κεί και πέρα, αναλάβαμε δράση εμείς, οι επιβλέποντες καθηγητές. Δημιουργήσαμε τον Διαδραστικό Περιοδικό Πίνακα και σας τον παρουσιάζουμε!

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Για να πλοηγηθείτε στον Διαδραστικό Περιοδίκο Πίνακα ανοίξτε το αρχείο από εδώ, πατήστε επάνω στα χημικά στοιχεία με τον κύκλο  και αναζητήστε τις πληροφορίες!

 

“Το μποζόνιο Higgs”

Οι μαθητές, φιλοξενούντες και φιλοξενούμενοι, χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να ερευνήσουν σχετικά με το μποζόνιο Higgs ή, αλλιώς, το σωματίδιο του Θεού. Τους δόθηκε το πρότυπο φύλλο με τις ερωτήσεις που θα έπρεπε να ερευνήσουν, έψαξαν, αξιολόγησαν τις πηγές τους και παρέδωσε κάθε ομάδα την εργασία της. Το αποτέλεσμα; Μία σύνθετη εργασία με τη μέθοδο jigsaw.

Απολαύστε την πατώντας εδώ

 

Από την ανακάλυψη του σωματιδίου στο CERN

 

Ένα πρωτότυπο μουσικό εργαστήριο!

Το απόγευμα της Τετάρτης 5 Φεβρουαρίου 2020 στο σχολείο μας διοργανώθηκε ένα πρωτότυπο μουσικό εργαστήρι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, Έλληνες κμαι φιλοξενούμενοι, χωρίστηλαν σε ομάδες και κλήθηκαν να συνθέσουν μουσικά μοτίβα εμπνευσμένα από τα χαρακτηριστικά των πλανητών του Ηλιακού μας συστήματος, χρησιμοποιώντας κλασσικά αλλά και αυτοσχέδια μουσικά όργανα! Το αποτέλεσμα ήταν απολαυστικό!

 

SLAMουσική: Η Μουσική και οι πλανήτες

Ένα ακόμη πρωτότυπο φύλλο ργασίας, αυτή τη φορά από τη μουσικό του σχολείου μας, Μάρα Καίσαρη. Στην ενότητα για το πλανητικό μας σύστημα, δημιούργησε το φύλλο εργασίας “Μουσική και Πλανήτες” βασισμένο στο έργο “Πλανήτες” του Βρετανού συνθέτη Gustav Holst.

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Το ηλιακό μας σύστημα με τα μάτια των μαθητών μας…

 

SLAMηχανική: Το μοντέλο του δορυφόρου “ΑΙΟΛΟΣ” από την ESA

Κατά τη φιλοξενία των παιδαγωγικών ομάδων των σχολείων-εταίρων μας στο πρόγραμμα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατασκεύασαν ένα μοντέλο του μετεωρολογικού δορυφόρου ¨ΑΙΟΛΟΣ” της ESA υπό την καθοδήγηση του μαθηματικού μας, Δημήτρη – Νεκτάριου Κοντόκωστα. Οι οδηγίες κατασκευής και το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε βρίσκεται στην ιστοσελίδα της ESA (European Space Agency), www.esa.int

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Τα μοντέλα του μετεωρολογικού δορυφόρου ΑΙΟΛΟΣ της ESA

 

Παρουσίαση της εργασίας “Εξωπλανήτες” από τον διαγωνισμό Odysseus-II της ESA

Οι φιλοξενούμενοί μας είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στον κόσμο του διαστήματος μέσα από την βραβευμένη εργασία “Εξωπλανήτες” των παλαιών μας μαθητριών Χριστίνα – Ελένης Μαστοράκη και Ελένης – Μαρίας Λουκίδη. Οι μαθήτριές μας συμμετείχαν στον διαγωνισμό Odysseus-II της ESA στην κατηγορία Pioneers το σχολικό έτος 2016 – 2017 και απέσπασαν το βραβείο “Girls in Science”.

Για να απολαύσετε την εργασία πατήστε εδώ

 

 

Πληροφορίες για την ιστορία της πόλης μας

Οι πληροφορίες για την πόλη και το σχολείο μας έρχονται από ποιον άλλον; από την ειδικό, την Υποδιευθύντριά μας Ελπινίκη Ταστάνη η οποία έδωσε σε μας και τους φιλοξενούμενούς μας όλα τα απαραίτητα στοιχεία με έναν περιεκτικό και απλό τρόπο. Την ευχαριστούμε πολύ!

Για το κείμενο πατήστε εδώ

Απόδοση του σχολείου μας από την παλαιά μας μαθήτρια Ιωάννα Εμμανουηλίδη

 

 

3η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας (LTTA) στην Αθήνα, 03-07 Φεβρουαρίου 2020

Την εβδομάδα 03-07 Φεβρουαρίου 2020 φιλοξενήσαμε τις παιδαγωγικές ομάδες των εταίρων μας από την Κροατία, την Κύπρο και την Εσθονία. Μία εβδομάδα γεμάτη δουλειά από την οποία όμως αποκομίσαμε εμπειρίες ζωής! Οι μαθητές και οι μαθήτριες των χωρών-εταίρων φιλοξενήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο από τις οικογένεις των μαθητών μας, οι οποίες για μία ακόμη φορά αποτέλεσαν δείγμα της “ελληνικής φιλοξενίας”.

Οι ομάδες ξεναγήθηκαν στο σχολείο μας, παρουσίασαν την πρόοδό τους στο πλαίσιο του προγράμματος,συμμετείχαν σε εργαστήρια και επισκέφθηκαν χώρους και μουσεία αρχαιολογικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος.

Αγαπημένοι μας φίλοι, στο επανειδείν!

Για να δείτε στιγμιότυπα της εβδομάδας, πατήστε εδώ.

 

JST (Διακρατική Συνάντηση Καθηγητών) στην Εσθονία

Δύο εκπαιδευτικοί του σχοελίου μας και μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του προγράμματος ταξίδεψαν στην Εσθονία στο διάστημα 05-08 Νοεμβρίου 2019 προκειμένου να συμμετάσχουν στη 2η διακρατική συνάντηση καθηγητών.

Σας παρουσιάζουμε μερικά στιγμιότυπα της επίσκεψης εδώ

Η ιστορική μέτρηση του Ερατοσθένη

Συμμετέχοντας στην Πανελλήνια δράση για την μέτρηση του Ερατοσθένη, υπολογίσαμε την ακτίνα της γης με τη βοήθεια του Μαθηματικού Δημήτρη Κοντόκωστα και του ειδικού φύλλου εργασίας, στην αυλή του σχολείου μας τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019. Στη δράση συμμετείχε μεγάλος αριθμός μαθητών και μαθητριών του σχολείου!

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

 

Στιγμιότυπο από την μέτρηση

 

Το σχολείο μας στο Athens Science Festival 2019!

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2019 μία ομάδα 30 μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας παρουσίασε δράσεις, μετρήσεις και πειράματα στο Athens Science Festival 2019, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Το θέμα της φετινής διοργάνωσης ήταν “Re-search, Re-consider, Re-use, Re-new…”. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα μας παρουσίασε την ιστορική μέτρηση του Θαλή, κατασκεύασε την κούπα του Πυθαγόρα, σχεδίασε το Οστεομάχιο του Αρχιμήδη και παρουσίασε έναν πολύ σύγχρονο Μηχανισμό Αντικυθήρων από lego υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Ανθής Αποστολίδου, Μαρίας Καίσαρη και Δημήτριου – Νεκτάριου Κοντόκωστα!

 

Το Οστεομάχιο του Αρχιμήδη, όπως το έφτιαξαν οι μαθητές μας…

 

“Απομόνωση DNA από ανθρώπινο ιστό (σάλιο)”

Στο πλαίσιο της Βιολογίας της Γ΄ τάξης το φύλλο εργασίας “Απομόνωση γενετικού υλικού από ανθρώπινο ιστό”. Ένα πολύ απλό πείραμα, με υλικά που όλοι έχουμε στο σπίτι. Γιατί δεν το δοκιμάζετε;

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

 

Από τη διεξαγωγή του πειράματος…

 

“Τα φτερά των πεταλούδων”

Στο ταξίδι μας στην Κροατία, ανακαλύψαμε στη βιβλιοθήκη του συντονιστικού σχολείου ένα βιβλίο για τις πεταλούδες. Το βιβλίο είχε αγοραστεί προκειμένου να υποστηρίξει τη δραστηριότητα της Βιολόγου Dunja Valencak. Αυτό ήταν! Η συνεργασία μας ξεκίνησε! Το φύλλο εργασίας “Τα χρ’ωματα στα φτερά των πεταλούδων” αφορά στα κυματικά φαινόμενα κατά τη διάδοση του φωτός (Φυσική Γ΄ Γυμνασίου) και τις προσαρμογές των οργανισμών (Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου), ενώ έγινε και αναφορά στην διάσημη πεταλούδα της Ρόδου (πεταλούδα Μονάρχης).

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

 

Από το βιβλίο του κροατικού σχολείου…

 

“Απολιθώματα” – “Απολιθωμένο δάσος Σιγρίου Λέσβου”

Μετά την ενασχόλησή μας με τον μύθο του Ορφέα, από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσε να λείπει το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου.

Στο πλαίσιο της Βιολογίας της Γ΄ τάξης δημιουργήσαμε το φύλλο εργασίας “Απολοθώματα – Το Απολιθωμένο Δάσος Σιγρίου Λέσβου” και συνεργαστήκαμε με το Μουσείο του Απολιθωμένου Δάσους το οποίο ψηφιοποίησε και μας απέστειλε δείγματα απολιθωμένων κορμών δένδρων.

Για να προβάλετε το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

 

Από την επίσκεψη του σχολείου μας στο Μουσείου Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου τον Απρίλιο 2014

“Ορυκτά και Πετρώματα”

Το φύλλο εργασίας “Ορυκτά και Πετρώματα” απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας.

Για να προβάλετε το φύλλο εργασίας, πατήστε εδώ 

 

Η εισήγηση της ομάδας μας στο County Math Teachers Conference, Koprivnica, 12 Απριλίου 2019

Την Παρασκευή 12 Απριλίου συμμετείχαμε στο Coutny Math Teachers Conference που έλαβεχώρα στην Koprivnica, στο πλαίσιο της διοργάνωσης ΜΑΤΗΕΜΑ 2019.

Το θέμα της εισήγησής μας ήταν, τι άλλο;, η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα στη διδασκαλία. Για τον λόγο αυτό, επιλέξαμε έναν πολύ διάσημο μύθο, τον μύθο του Ορφέα, και δημιουργήσαμε φύλλα εργασίας στα διδακτικά αντικείμενα της Γλώσσας, Φυσικής, Ιστορίας, Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, Μουσικής και Αγγλικών.

Για να προβάλετε την εισήγηση, πατήστε εδώ

Για τη διαθεματική/διεπιστημονική διδακτική πρόταση στον μύθο του Ορφέα, πατήστε εδώ

 

Σπουδαία διάκριση των μαθητών μας στον Διαγωνισμό ΜΑΤΗΕΜΑ 2019

Την Παρασκευή, 12 Απριλίου 2019 οι μαθητές και μαθήτριες – μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του σχολείου έλαβαν μέρος στον διεθνή Μαθηματικό Διαγωνισμό ΜΑΤΗΕΜΑ 2019 που έλαβε χώρα στην Korpivnica της Κροατίας.

Η ομάδα μας έζησε την εμεπιρία της συμμετοχής σε μία τέτοια διοργάνωση και απέσπασε την 4η θέση!

Ορφέα, Ηρακλή, Ιάσονα, Αγγελίνα, Σοφία, πολλά συγχαρητήρια!

 

2η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας (LTTA) στην Κροατία

Την εβδομάδα 08-12 Απριλίου 2019 η Παιδαγωγική Ομάδα του σχολείου μας, αποτελούμενη από 2 εκπαιδευτικούς και 5 μαθητές και μαθήτριες ταξίδεψε μέχρι την Κροατία, στο συντονιστικό σχολείο Osnovna Skola Fran Koncelak στην Drnje. Απίστευτες εικόνες, ζεστή φιλοξενία και πολλές νέες εμπειρίες φέραμε στις αποσκευές μας κατά την επιστροφή.

Για να παρακολουθήσετε τις σραστηριότητές μας, πατήστε εδώ

 

 

Το “Οστεομάχιον” του Αρχιμήδη

Η λέξη «Οστεομάχιον»  προέρχεται από τις λέξεις ‘οστούν’ και ‘μάχη’ και σημαίνει «η μάχη των οστών», καθώς τα τεμάχιά του ήταν συνήθως κατασκευασμένα από ελεφαντοστό. Ήταν διαδεδομένο παιχνίδι στην αρχαιότητα. Παιζόταν με 14 γεωμετρικά σχήματα (οστά) με τα οποία δύο ή και περισσότεροι παίχτες έκαναν διάφορες γεωμετρικές φιγούρες και ανταγωνίζονταν μεταξύ τους. Η ιδέα του παιχνιδιού είναι αρκετά οικεία σε όσους γνωρίζουν το «Tangram». Όλη η φιλοσοφία αυτού του μοναδικού παιγνιδιου παρουσιάζεται στο επόμενο φύλλο εργασίας.

Για να το προβάλετε, πατήστε εδώ.

 

Διεπιστημονική Διδακτική Πρόταση βασισμένη στα “Τσερκένια” του Κοσμά Πολίτη: Η Φυσική και τα Μαθηματικά στους χαρταετούς

Η ιδέα ήλθε από την Υποδιευθύντρια του σχολείου μας κα Νίκη Ταστάνη: μας πρότεινε λοιπόν να συνεργαστούμε με αφορμή το κείμενο του Κοσμά Πολίτη “Τα τσερκένια” από το μάθημα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας! Εμείς, φυσικά, δεχθήκαμε και το αποτέλεσμα ήταν το φύλλο εργασίας “Τα τσερκένια – Η Φυσική και τα Μαθηματικά στους χαρταετούς”!

Για να προβάλετε το φύλλο εργασίας, πατήστε εδώ

 

 

 

 

Η συμμετοχή στο EUROMATH

Ο Αλέξανδρος ολοκλήρωσε τον Μηχανισμό και τον παρουσίασε στο βίντεο που μαγνητοσκοπήθηκε στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας.

Η συμμετοχή του προγράμματός μας στον διαγωνισμό απέσπασε πολύ καλά σχόλια και κριτικές! Πολλά συγχαρητήρια!

Για το βίντεο της συμμετοχής μας πατήστε εδώ

Ολοκληρωμένος ο Μηχανισμός, όπως παρουσιάστηκε στο EUROMATH

Μεγάλη επιστυχία για τον μαθητή μας Αλέξανδρο Χατζόπουλο

Κατά την παρουσίαση των επιστημονικών επιτευγμάτων της Ελλάδας, ο μαθητής της Α3 τάξης Χατζόπουλος Αλέξανδρος παρουσίασε και ένα τμήμα του μηχανισμού των Αντικυθήρων που είχε κατασκευάσει με lego και το οποίο ήταν άκρως λειτουργικό, αναπαριστώντας ουσιαστικά τις κινήσεις του αντίσοτιχου τμήματος του αυθεντικού Μηχανισμού. Η δουλειά του ενθουσίασε τους εταίρους μας οι οποίοι πρότειναν στον Αλέξανδρο να γίνει μέλος της διακρατικής ομάδας Κύπρου και Κροατίας και να συμμετάσχει στο EUROMATH 2019.

Η τιμή είναι μεγάλη και για τον μαθητή αλλά και για το σχολείο μας. Δεσμευτήκαμε αφενός ο Αλέξανδρος να ολοκληρώσει τον Μηχανσιμό και αφετέρου να δημιουργήσουμε ένα βίντεο στο οποίο θα εξηγεί τι έκανε και τον τρόπο που εργάστηκε!

 

 

Έλληνες διακεκριμένοι επιστήμονες και η Επιστήμη στην Ελλάδα (Παρουσίαση στην Κύπρο)

Κατά τη διάρκεια της πενθήμερης παραμονής τους στην Κύπρο, οι Έλληνες μαθητές παρουσίασαν στους εταίρους μας κάποιους από τους σημαντικότερους Έλληνες επιστήμονες καθώς και τα επιτεύγματα της Επιστήμης από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι και σήμερα. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκαν στον Γεώργιο Παπανικολάου, τον Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή, τον Κωνσταντίνο δασκαλάκη και τον Μανώλη Παπαγρηγοράκη καθώς και στο πρώτο ρομπότ στην Ιστορία, τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων αλλά και το Ευπαλίνειο Όρυγμα.

Δείτε την παρουσίαση πατώντας εδώ

1η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας (LTTA) στην Κύπρο

Η 1η Διακρατική Συνάντηση Εργασίας των Παιδαγωγικών Ομάδων των χωρών – εταίρων του προγράμματος έλαβε χώρα στην Κύπρο, στις 18 – 22 Φεβρουαρίου 2019.

Η ελληνική Παιδαγωγική Ομάδα συμμετείχε με 5 εκπαιδευτικούς και 5 μαθητές/μαθήτριες. Η ομάδα μας ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του The Heritage Private School στην Παλόδια της Λεμεσσού, συμμετείχεν σε εργαστήρια, επισκέφθηκε πολιτιστικούς χώρους και χώρους Τεχνολογίας, ήλθε σε άμεση επαφή με διακεκριμένους επιστήμονες και επέστρεψε πλουσιότερη σε εμπειρίες.

Μπορείτε να δείτε στιγμιότυπα από την παραμονή της ομάδας μας στην Κύπρο πατώντας εδώ.

 

Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου “Γενετικό υλικό & Μεταλλάξεις”

Στο πλαίσιο του 5ου κεφαλαίου της Βιολογίας Γ΄ Γυμνασίου το φύλλο εργασίας “Γενετικό υλικό & Μεταλλάξεις” για την υποστήριξη της μελέτης των μαθητών και μαθητριών.

Για το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

Από την εργασία της μαθήτριας Παπαδοπούλου Ειρήνης, του Γ2

 

Μαθαίνουμε διασκεδάζοντας!

Στο πλαίσιο της μελέτης του ηλιακού μας συστήματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+  του σχολείου μας δημιούργησαν ένα παζλ με θέμα το ηλιακό σύστημα!

 

Διεπιστημονική προσέγγιση στον μύθο της Πούλιας (Πλειάδες)

Τα γλωσσικά μαθήματα συναντούν τη Φυσική – Αστρονομία στο φύλλο εργασίας που είναι βασισμένο στον μύθο της Πούλιας. Για τα φύλλα εργασίας πατήστε εδώ

 

Ο αστερισμός των Πλειάδων όπως δημιουργήθηκε από την ομάδα Erasmus+  του σχολείου μας

 

Κυκλώματα με αγώγιμο μελάνι

Το 2ο φύλλο εργασίας έχει ως θέμα του την παρασκεθή αγώγιμης μελάνης και τη χρησιμοποίησή της στην κατασκευή απλών κυκλωμάτων.

Φια να προβάλετε το φύλλο εργασίας, πατήστε εδώ

Ο Μαθητής Χατζόπουλος Αλέξανδρος της Α3 τάξης πειραματίζεται με το αγώγιμο μελάνι

 

 

Δραστηριότητα με τη Σεισμική Τράπεζα

Στο σχολικό εργαστήριο και στο πλαίσιο του φύλλου εργασία “Σεισμοί και Σεισμικά Κύματα” μελετήσαμε τα σεισμικά φαινόμενα με τη βοήθεια σεισμικής τράπεζας αλλά και προσομοίωσης με το λογισμικό we-do.

Για να προβάλετε το αρχείο πατήστε εδώ

Διαθεματικό Φύλλο Εργασίας βασισμένο στο μύθο του Εγκέλαδου

Το 1ο φύλλο εργασίας του προγράμματος βασίζεται σε μία διαθεματική/διεπιστημονική προσέγγιση του μύθου του Εγκέλαδου και αποτελείται από τη λαογραφική προσέγγιση του μύθου και επιμέρους φύλλα εργασίας στα διδακτικά αντικείμενα Φυσική & Γεωλογία – Γεωγραφία και Ιστορία.

Για να προβάλετε το φύλλο εργασίας πατήστε εδώ

 

JST Drnje, 4 – 7 Δεκεμβρίου 2018

Στο Joint Staff Training το οποίο έλαβε χώρα στην Drnje της Κροατίας από τις 4 έως τις 7 Δεκεμβρίου 2018 συμμετείχαν 3 καθηγητές του σχολείου μας.

Ξεναγηθήκαμε στο συντονιστικό σχολείο, συμμετείχαμε σε εργαστήρια και επισκεφθήκαμε Μουσεία και χώρους Τεχνολογίας. Σας παρουσιάζουμε μερικά στιγμιότυπα και εμπειρίες από το ταξίδι μας! Για να προβάλετε το αρχείο, πατήστε εδώ

 

 

 

Το “logo΄του προγράμματος

Κατόπιν ψηφοφορίας μεταξύ των εταίρων του προγράμματος, επιλέχθηκε το λογότυπο που θα συνοδεύει το πρόγραμμά μας σε όλο το ταξίδι του…

Σας το παρουσιάζουμε!

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων