ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ-ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Η σχέση μουσείου και σχολείου στην παραγωγή ιστορικής γνώσης και στη διαμόρφωση της ιστορικής ταυτότητας των μαθητών.
2. Η σημασία της τοπικής ιστορίας και η ευθύνη διαφύλαξης των ιστορικών ευρημάτων κάθε περιοχής. Ο ρόλος του Μουσείου.
3. Η ιστορία της Αρχαίας Μακεδονίας και ο ρόλος του Βασιλείου της Ελίμειας και της Αιανής.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
1. Δρ Βασιλική Βόντσα , φιλόλογος
2. Οι μαθητές των Α1, Α2, Α3, Α4, Τμημάτων του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης
3. Δρ Αναγνωστοπούλου Κατερίνα, αρχαιολόγος
ΣΤΟΧΟΙ
1. Επιδιώκουμε οι μαθητές μας να αποκτήσουν έγκυρες επιστημονικές γνώσεις για το απώτερο παρελθόν του τόπου όπου ζουν, κατανοώντας τον ιστορικό χώρο και χρόνο, καθώς και τη δράση των υποκείμενων συλλογικών και ατομικών.
2. Παράλληλα να μυηθούν στη διδασκαλία της έρευνας και παραγωγής ιστορικής γνώσης μέσα από πρωτογενείς πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα.
3. Επιπλέον, να αναπτύξουν οι μαθητές αγάπη και εκτίμηση για το Αρχαιολογικό μας Μουσείο και την επιστημονική δουλειά των αρχαιολόγων του.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
1) Αρχικά τα παιδιά εισάγονται στην ιστορία της Άνω Μακεδονίας και των αρχαίων βασιλείων γενικότερα και ειδικότερα στο βασίλειο της αρχαίας Ελιμιώτιδας με πρωτεύουσα την Αιανή. Εξετάζουμε πηγές βασιζόμενοι στις μαρτυρίες του Ηροδότου και του Θουκυδίδη.
2) Μελετούμε τις ιστορικές πληροφορίες του σχολικού εγχειριδίου. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΚΕΦ. ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
3) Προσκαλούνται στο σχολείο οι αρχαιολόγοι που παρουσιάζουν τα ευρήματα κατά ιστορική περίοδο και οι μαθητές εργάζονται με φύλλα εργασίας.
4) Οι μαθητές παρουσιάζουν ομαδικές και ατομικές εργασίες για επιμέρους πτυχές της ιστορίας της αρχαίας Μακεδονίας με βάση την προσέγγιση των αρχαιολογικών ευρημάτων.
5) Αξιολόγηση: με ειδικά Φύλλα αξιολόγησης, διαμορφωμένα για τη συγκεκριμένη περίσταση, οι μαθητές καθώς και εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν τη δράση αξιολογούν την επίτευξη των στόχων.
Ακολουθούν στιγμιότυπα από δράσεις του προγράμματος .
Μαΐ 22
27

Οι μαθητές των τμημάτων Α2, Α4 εμπνεόμενοι από το ταξίδι του Οδυσσέα κατασκεύασαν τις δικές τους σχεδίες,  για να τον συνοδέψουν  στο ταξίδι της επιστροφής του. Η σύνδεσή τους με τον ήρωα αποτυπώνεται πολύ ωραία στα λόγια των μαθητών:

«Με οδηγό την ελπίδα, ξεκινήσαμε συνταξιδιώτες το ταξίδι της επιστροφής στην πατρίδα, παρέα με τον ήρωα μας, τον Οδυσσέα. Φτιάξαμε τις δικές μας σχεδίες με μεράκι και ανοιχτήκαμε στα πέλαγα , ναυαγοί και εμείς στο πλευρό του. Γευτήκαμε την αλμύρα της θάλασσας και την αγωνία του ανθρώπου που πασχίζει για την επιβίωση…Μα πάνω από όλα γνωρίσαμε τη δύναμη ,το ψυχικό σθένος και μεγαλείο  εκείνου που μοχθεί  και παλεύει για τις αξίες και τα ιδανικά του, για να επιτύχει τους στόχους του και που δεν τους εγκαταλείπει ακόμα κι αν όλα δείχνουν δυσοίωνα…»

Οι κατασκευές έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος  της Οδύσσειας  με υπεύθυνη καθηγήτρια, την κυρία Ποζουκίδου Χαρούλα.

282171114 1697992637222019 4872251193906153182 n 283542225 379222994242130 3847368131913078038 n 283730063 5142431669180403 7658093221552856880 n

Δειτε εδώ το νέο τεύχος της μαθητικής εφημερίδας του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης, ΜΑΪΟΣ 2022

Μαΐ 22
24

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας της Α΄ Γυμνασίου τα παιδιά  με την καθοδήγηση και τη βοήθεια της  τεχνολόγου εκπαιδευτικού  Κεραμίδα Νικολέτα έκαναν διάφορες κατασκευές οι οποίες παρουσιάστηκαν στο σχολείο μας από τις 18.5.2022 έως τις 24.5.2022.

Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης συγχαίρει όλους τους μαθητές για τα εξαιρετικά έργα και τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν.

Viber 2022 05 24 16 58 02 258 Viber 2022 05 24 16 57 59 622Viber 2022 05 24 16 57 59 267  Viber 2022 05 24 16 57 59 137

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας Γ΄ και με στόχο τη φιλαναγνωσία , έγινε προσπάθεια οι μαθητές να «τολμήσουν» τη μελέτη ολόκληρου λογοτεχνικού έργου. Κάποιοι μαθητές ανταποκρίθηκαν, ομαδικά ή ατομικά, διαβάζοντας βιβλίο της επιλογής τους ή από τα προτεινόμενα, κάνοντας και σχετικές παρουσιάσεις.

Απώτερος στόχος οι μαθητές μέσα από τη Λογοτεχνία να βρουν δρόμους για στοχασμό, αφύπνιση, αμφισβήτηση, δημιουργία…

Και ακολούθησε καλλιτεχνική δημιουργία… Σε συνεργασία με τον καθηγητή καλλιτεχνικών, Καραγιάννη Αλέξανδρο, ζητήθηκε από τους μαθητές όλου του σχολείου να φιλοτεχνήσουν το δικό τους σελιδοδείκτη. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στις φωτογραφίες…

Στογιάννη Ευαγγελία, φιλόλογος

IMG20220523105634    IMG20220504172854    IMG20220523105239    IMG20220523105424

Μαΐ 22
22

Το σχολείο μας στοχεύοντας πέρα από την παροχή γνώσεων  στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και τον  εμπλουτισμό του ψυχικού κόσμου των μαθητών με εμπειρίες ουσιαστικές και χρήσιμες ενθαρρύνει τη συμμετοχή σε φιλανθρωπικές δράσεις. Φέτος μετά από συζήτηση με τους μαθητές επιλέχτηκε η ενίσχυση του οργανισμού  «Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)» προκειμένου να φωτίσουμε τις ζωές παιδιών που για λίγο σκοτείνιασαν. Την οργάνωση της δράσης ανέλαβε η κυρία Γκαντούνα Μαρία, θεολόγος του σχολείου μας.

Το  Make-A-Wish είναι ένας μη κερδοσκοπικός φιλανθρωπικός οργανισμός που στόχο έχει την πραγματοποίηση μιας ευχής παιδιών 3- 18 ετών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες. Η εκπλήρωση μιας ευχής δεν είναι απλά ένα δώρο. Είναι το κίνητρο να συνεχίσει να αγωνίζεται κάθε παιδί που νοσεί. Οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν και  συγκέντρωσαν  ένα σημαντικό ποσό το οποίο και κατατέθηκε για την πραγματοποίηση της ευχής κάποιου παιδιού.

Παράλληλα συμμετείχε και στο διαγωνισμό του  «make a wish- Ελλάδας» στην κατηγορία video.  Οι μαθητές ζωγράφισαν το αστέρι τους, οι μαθήτριες Ζίτο Ερισιάντα και Καλογερίδου Ιωάννα εμπνεύστηκαν από τη δύναμη και αισιοδοξία αυτών των παιδιών και έγραψαν στίχους , οι οποίοι μελοποιήθηκαν με τη βοήθεια του κυρίου Καλέα Λάζαρου, μουσικού του σχολείου και η σύνθεση όλου αυτού του υλικού έγινε ένα ωραίο video με τη βοήθεια  του  κυρίου Καραγιάννη Αλέξανδρου, καθηγητή εικαστικών.  Μπορεί να μην καταφέραμε να διακριθούμε, ωστόσο  η όλη διαδικασία συμμετοχής ενίσχυσε τη δημιουργία, τη φαντασία, τη συνεργασία,  πρόσφερε χαρά, δίδαξε την αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος με δύναμη και αισιοδοξία και κυρίως «ταξίδεψε» ένα παιδί του Make-A-Wish, που παλεύει για τη ζωή του, στην ελπίδα, στην πίστη  στα όνειρα και στα θαύματα.

 

 

Η εργασία  πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του τμήματος  Γ4 στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη της διδάσκουσας καθηγήτριας Μπούσιου Βιολέττας κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετραμήνου.



Λήψη αρχείου

Η εργασία  πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του τμήματος  Γ3 στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη της διδάσκουσας καθηγήτριας Μπούσιου Βιολέττας κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετραμήνου.



Λήψη αρχείου

 

Η εργασία έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής από τους μαθητές του τμήματος Γ2 του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης  υπό την καθοδήγηση της διδάσκουσας καθηγήτριας, Μπούσιου Βιολέττας.

 



Λήψη αρχείου

glvssa 1

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκε εορτασμός για την ημέρα των ευρωπαϊκών γλωσσών. Οι μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της αγγλικής γλώσσας Γκατζαβέλλα Σταυρούλα, της γαλλικής γλώσσας Μαλτέζου Στέλλα και της γερμανικής γλώσσας Τζήκα Γιώργο παρουσίασαν  ομαδικές εργασίες σε PowerPoint  και βίντεο που προετοίμασαν  με θέμα  τον πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα, τον αθλητισμό, τη μόδα, τη μουσική και τη μαγειρική των ευρωπαϊκών χωρών. Οι μαθητές σε ομάδες επέλεξαν τη χώρα και το θέμα της παρουσίασής τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Οι προς επίτευξη στόχοι αφορούσαν τους παρακάτω άξονες:

  • Γνωρίζουμε τους άλλους
  • Κατανοούμε τρόπους συμπεριφοράς,  απόψεις, παραδόσεις, κουλτούρα
  • Εντοπίζουμε ομοιότητες, διαφορές
  • Σεβόμαστε τη διαφορετικότητα
  • Συμβάλλουμε στην κοινωνική συνοχή
  • Ζούμε αρμονικά με τους άλλους λαούς

Ακολούθησε δραματοποίηση ενός διαλόγου από τους μαθητές στην αγγλική, γαλλική, γερμανική γλώσσα που διδάσκονται στο σχολείο και επίσης στην αλβανική, βουλγαρική, ιταλική ακόμα και την κινέζικη γλώσσα. Οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με ακούσματα διαφορετικών γλωσσών, εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές στις ξένες γλώσσες και στο τέλος ακολούθησε προφορική ψηφοφορία με την ελληνική ως μητρική και τη γαλλική μεταξύ των ξένων γλωσσών να βρίσκονται στην πρώτη θέση προτίμησης. Επίσης παρακολούθησαν βίντεο,  άκουσαν τραγούδια σε διαφορετική γλώσσα  και συμμετείχαν σε βίντεο- κουίζ  με ερωτήσεις .

Στον εσωτερικό χώρο του σχολείου έγινε η έκθεση των προσωπικών και ομαδικών εργασιών των μαθητών. Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν, εκφράστηκαν με  τη ζωγραφική και ανέπτυξαν την αισθητική τους καλλιέργεια μέσα από  κατασκευές, έργα ζωγραφικής και παρουσίασης θεμάτων των ευρωπαϊκών χωρών, της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και αρμονικής συμβίωσης των χωρών. Επίσης  επέλεξαν μία λέξη και χρησιμοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή Wordart μετέφρασαν την ίδια λέξη σε διαφορετικές γλώσσες, σχήματα και χρώματα. Καλλιέργησαν και ανέπτυξαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές της τεχνολογίας και των υπολογιστών με ιδιαίτερο, πρωτότυπο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Η δράση αυτή επισήμανε την σπουδαιότητα  της εκμάθησης των ξένων γλωσσών σε πολλούς τομείς :

  • Αξιοποίηση προνομίων του ευρωπαίου πολίτη
  • Μετακινήσεις στο εξωτερικό
  • Ταξίδια, σπουδές, εργασία
  • Ανάπτυξη επιχειρήσεων
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
  • Βελτίωση γνωστικού επιπέδου
  • Καλή επίδοση στα σχολικά μαθήματα

IMG 20211122 094958 IMG 20220509 114359 IMG 20220505 115034 IMG 20220509 094433 IMG 20220505 113003IMG 20220505 115008 1