Δημοσιεύτηκε: 2 Δεκεμβρίου, 2013
Αναλαμβάνοντας την διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω τον απερχόμενο
Δ/ντή κ. Λαδά Γεώργιο για την πολύ καλή οργάνωση του σχολείου την οποία βρήκα. Αυτό οφείλεται στην μεθοδικότητα του κ. Λαδά αλλά και στην μεγάλη βοήθεια που είχε, στην συνοργάνωση του σχολείου και από το σύλλογο των διδασκόντων. Επίσης ευχαριστώ τον σύλλογο των καθηγητών – συναδέλφων καθώς και τον Υποδιευθυντή του σχολείου
κ. Κουγιάννη Περικλή για την θερμή υποδοχή αλλά και για το πολύ καλό κλίμα συνεργασίας που υπάρχει στο σχολείο.
Ο Διευθυντής
Πασχάλης Νικόλαος
Δημοσιεύτηκε: 21 Νοεμβρίου, 2013Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
Η διαπαιδαγώγηση των παιδιών είναι σπουδαίο και δύσκολο έργο. Όλα τα σπουδαία και δύσκολα έργα χρειάζονται γνώση και συνεργασία, πολύ περισσότερο το έργο της αγωγής των παιδιών.
Το περιεχόμενο της ψυχής διαμορφώνεται με την παιδεία την όλη αγωγή του ανθρώπου.
Ο διακεκριμένος διπλωμάτης Arnold Toynbe είπε << Ψυχή του πολιτισμού είναι ο πολιτισμός της ψυχής >>.
Το σχολείο αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της μάθησης και της αγωγής. Η σωστή αγωγή είναι δύσκολο έργο, διότι σκοπός της αγωγής είναι η ατομική ελευθερία του μαθητή, η ελεύθερη δημιουργική έκφραση, η αυτοπραγμάτωση. Ο εκπαιδευτικός στην τάξη διδάσκει και παιδαγωγεί, διότι αυτά τα δύο αποτελούν τον πυρήνα των καθηκόντων του.
Στην υλοκρατούμενη κοινωνία μας, στην κοινωνία του διαδικτύου και της πληροφόρησης μπορεί να υπερπερισσεύει η γνώση αλλά λείπει δυστυχώς η αρετή που χρειάζονται σαν πρότυπο οι νέοι μας.
Οφείλουμε και είμαστε υποχρεωμένοι γονείς και εκπαιδευτικοί να συνεργαζόμαστε και να ενδιαφερόμαστε για τα παιδιά διότι είναι ο πιο << Μεγάλος μας θησαυρός >>, σύμφωνα με τον πατέρα της εκκλησίας μας Ιωάννη τον Χρυσόστομο.
Ο Διευθυντής
Πασχάλης Νικόλαος
Θεολόγος
Δημοσιεύτηκε: 4 Αυγούστου, 2013 |
Αποχαιρετιστήριο Μήνυμα του Συνταξιοδοτηθέντα Διευθυντή,
Γεωργίου Θ. Λαδά
Στην ζωή όλα τα πράγματα έχουν ένα τέλος. Έτσι και στην πορεία ενός εκπαιδευτικού έρχεται κάποτε η στιγμή να παραδώσει το τελευταίο του μάθημα. Όχι, το κείμενο αυτό δεν θα σας διδάξει κάτι που δεν γνωρίζατε ήδη. Αποτελεί μια τελευταία πινελιά στον καμβά της εκπαιδευτικής μου πορείας ύστερα από σαράντα πέντε και πλέον χρόνια στα θρανία, αρχικά ως μαθητού και φοιτητού, έπειτα ως καθηγητού, και πρόσφατα ως διευθυντού σας.
Αυτή η πινελιά δεν είναι τίποτα άλλο παρά η μνημόνευση του γεγονότος, ότι είχα την τύχη να διδαχθώ και να διδάξω σε μια πρωτοφανή για την Ελλάδα ιστορική περίοδο, την περίοδο της δωρεάν παιδείας*, η οποία συνεχίζεται έως και σήμερα παρά τις όποιες εύλογες ενστάσεις μπορεί να διατυπώνονται ως προς την διατήρηση της ουσίας της στις μέρες μας.
Προσωπικά, σε όλη μου την εκπαιδευτική διαδρομή απέφυγα τον πειρασμό της οποιαδήποτε μορφής παραπαιδείας. Διακόνισσα την δωρεάν παιδεία, εργαζόμενος πάντα υπό το νομικό πλαίσιο που την υπαγόρευε, από τις θέσεις του διευθυντού Μεταλυκειακών Κέντρων, καθηγητού Γυμνασίου και Λυκείου, διευθυντού Λυκείου και Γυμνασίου. Για εμένα, συστατικό στοιχείο της επιτυχίας της δωρεάν παιδείας ήταν η συνειδητή προσπάθεια διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο μαθητές και καθηγητές συμπορεύονται, απουσία ανταγωνισμού, προς την κατάκτηση του εκπαιδευτικού στόχου, δηλαδή της απόκτησης της γνώσης. Το έργο μου έτσι πραγματοποιήθηκε.
Κρατώντας λοιπόν στο νου αυτή την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα, θέλω με το αποχαιρετιστήριο μου αυτό μήνυμα να προτρέψω τον καθένα από εσάς να προσπαθήσει με όποιο μέσο διαθέτει να προασπίσει και ει δυνατόν να προάγει το ανεκτίμητο αυτό αγαθό της δωρεάν παιδείας. Διότι δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, ότι η πηγή όλων των σύγχρονων προβλημάτων, αλλά ταυτόχρονα και η λύση τους, εντοπίζεται στην ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας που οι νέες γενιές λαμβάνουν.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδίας όλους εκείνους τους μαθητές και συναδέλφους που συμπορευτήκαμε όλα αυτά τα χρόνια και να ευχηθώ προσωπικά για τον καθένα να έχει υγεία και να δίνει τον δικόν του καλόν αγώνα.
*Στην πράξη η δωρεάν παιδεία ξεκίνησε στην Ελλάδα με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964, η οποία πραγματοποιήθηκε από το κόμμα της Ένωσης Κέντρου με Υπουργό Παιδείας τον Γ. Παπανδρέου, Υφυπουργό τον Λ. Ακρίτα και Γεν. Γραμματέα τον Ε. Παπανούτσο και καθιέρωσε την παροχή δωρεάν εκπαίδευσης σε όλα τα ελληνόπουλα ηλικίας 6 έως 15 ετών.
Δημοσιεύτηκε: 28 Ιουνίου, 2012 |
Αγαπημένοι μου μαθητές, ένα ακόμη διδακτικό έτος έφτασε στο τέλος του. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να σας συγχαρώ για την καλή πορεία που είχατε σε αυτό. Πολλοί από εσάς πέτυχαν το “άριστα” στην απόδοσή τους και βεβαίως αυτό σας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους και υπερήφανους για του κόπους σας, γεγονός που γίνεται παράδειγμα και για τους υπόλοιπους συμμαθητές σας για την διαρκή τους βελτίωση. Ωστόσο όλοι σας αξίζετε έπαινο γιατί μπορέσατε και σηκώσατε το βαρύ φορτίο των μαθημάτων και είχατε καλή συμμετοχή στη σχολική ζωή. Για μένα είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που η φετινή χρονιά ήταν χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς από εσάς, γεγονός που επιβεβαιώνει τον αμοιβαίο σεβασμό που επιτεύχθηκε μεταξύ σας και μεταξύ του σχολείου και των οικογενειών σας. Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι από την καρδιά μου καλό καλοκαίρι σε όλους. Για τους μαθητές της Γ’ τάξης καλή συνέχεια στο Λύκειο της επιλογής τους και στους υπόλοιπους καλή επάνοδο στο σχολείο στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα Αγιασμού για την νέα σχολική χρονιά.
Γεια σας με αγάπη ο διευθυντής σας
Δημοσιεύτηκε: 29 Απριλίου, 2012 |
Εδώ και τρείς μήνες, από τα τέλη του Ιανουαρίου το σχολείο μας είναι παρόν στο διαδίκτυο με την νέα του ιστοσελίδα. Στα πλαίσια αυτής της διαδικασίας προβάλλει τις εργασίες και τις δραστηριότητες των μαθητών που πραγματοποιούνται υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές μας να δοκιμάσουν τις νέες τεχνολογίες προς όφελος της δικής τους μάθησης αλλά και όσων μας επισκέπτονται. Η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας δικαιώνει την άποψή μου για την σταθερή αξία που έχει η εμπιστοσύνη στην δημιουργικότητα των μαθητών. Με το πνεύμα αυτό θέλω να καλέσω και όσους μαθητές ή ομάδες μαθητών δεν έχουν δοκιμάσει ακόμη, να ξεκινήσουν αυτόν τον υπέροχο δρόμο αλληλοεπιμόρφωσης και επικοινωνίας. Δίκαια λοιπόν αισθάνομαι υπερήφανα για τις προσπάθειες των μαθητών και των καθηγητών του 2ου Γυμνασίου, το οποίο διακονώ από την θέση του διευθυντού του σχολείου.
Ο διευθυντής
Λαδάς Γεώργιος