Ενημέρωση για το τμήμα ένταξης

Λίγα λόγια για το Τμήμα Ένταξης

Στο σχολείο μας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πρόκειται για μια δομή της Ειδικής Αγωγής η οποία λειτουργεί μέσα στο γενικό σχολείο ως ξεχωριστό τμήμα και υποδέχεται μαθητές από όλες τις γενικές τάξεις. Σκοπός του Τ.Ε. είναι η ένταξη των μαθητών στη σχολική ζωή μέσω διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων και διδακτικών πρακτικών.
Στο Τ.Ε. παρακολουθούν οι μαθητές οι οποίοι έχουν διαγνωστεί από επίσημους
δημόσιους φορείς ότι αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Μαθητές με ειδικές μαθησιακέςδυσκολίες (δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δυσγραφία και δυσαριθμησία), με προβλήματα συμπεριφοράς, με ΔΕΠΥ, με ήπιες αισθητηριακές μειονεξίες κτλ. φοιτούν στοΤ.Ε.. Απαραίτητη κρίνεται η υπεύθυνη δήλωση του γονέα ότι επιθυμεί την υποστήριξη τουπαιδιού στο Τ.Ε.
Διδάσκονται μαθήματα τόσο θεωρητικά όσο και θετικά. Ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καλείται να διερευνήσει τις αδυναμίες, να υποστηρίξει τις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών (αναγνωστικές δυσκολίες, δυσκολίες στη γραφή και στην παραγωγή γραπτού λόγου, δυσκολίες στα μαθηματικά) και να διδάξει γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές διαχείρισης της γνώσης. Επιπλέον, αποτελεί εξίσου σημαντικό μέλημα η ανάδειξη και ενίσχυση των ιδιαίτερων δυνατοτήτων του μαθητή. Τέλος, η στενή συνεργασία γονέα και
εκπαιδευτικού αποτελεί προϋπόθεση για την ομαλή ένταξη του μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στην απόκτηση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη σχολική ζωή.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω την ιδιαίτερη φύση των μαθησιακών
δυσκολιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή από τη μια καθώς και τα σύνθετα νοηματικά και γλωσσικά γνωστικά αντικείμενα από την άλλη -με την αλλαγή βαθμίδας εκπαίδευσης- οξύνουν τις ήδη υπάρχουσες δυσκολίες.
Ο έφηβος μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες:
• δυσκολεύεται σε περισσότερους τομείς που επηρεάζουν τη ζωή του γενικότερα
• θέτει στόχους χαμηλότερους σε σχέση με τις δυνατότητές του
• απομακρύνεται σταδιακά από τη μαθησιακή διαδικασία
• βιώνει αισθήματα αποτυχίας που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του
Για τους παραπάνω λόγους η υποστήριξη των μαθησιακών δυσκολιών θα αποτελέσει για τον έφηβο σημαντικό εφόδιο για την ένταξή του στο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου και θα συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του γενικότερα.

Η εκπαιδευτικός του ΤΕ
Γκαρώνη Παρασκευή ΠΕ02 ΕΑΕ

Αφήστε μια απάντηση