Από την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 12.00 έως και την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024 και
ώρα 23.59 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-εγγραφές
Β. Εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.
Από την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 12.00 έως και την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024 και
ώρα 23.59 η ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-εγγραφές» θα είναι σε λειτουργία, προκειμένου να υποβληθούν
εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής για ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. από τους γονείς-
κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών ή τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, βάσει της ανωτέρω
ΥΑ. Σύμφωνα με τις υποπαρ. 2 και 3 της παρ. Β του άρθρου 9 της εν λόγω ΥΑ, όπως ισχύει:
«2) Εκπρόθεσμη εγγραφή πραγματοποιείται
ύστερα από έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας της οικείας Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης έως πέντε (05) ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων, με την προσκόμιση επίσημων
εγγράφων που αποδεικνύουν την αδυναμία εγγραφής εντός των προθεσμιών (π.χ. για λόγους υγείας,
σοβαρούς οικογενειακούς λόγους). Οι απουσίες των μαθητών/τριών για το χρονικό διάστημα από την
έναρξη των μαθημάτων μέχρι την εκπρόθεσμη εγγραφή λογίζονται στο ακέραιο.
3) Σε κάθε περίπτωση εκπρόθεσμων εγγραφών
οι μαθητές/τριες εντάσσονται σε τμήματα που ήδη λειτουργούν. Αν αυτό δεν είναι
εφικτό στη σχολική μονάδα στην οποία εντάσσεται ο/η μαθητής/τρια, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο
παρόν άρθρο, ο/η μαθητής/τρια εγγράφεται σε τμήμα που ήδη λειτουργεί σε όμορο σχολείο, με απόφαση
του/της Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι μαθητές/τριες ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που θα υποβάλουν εκπρόθεσμη ηλεκτρονική αίτηση (11-15 Σεπτεμβρίου
2024), θα πρέπει να την τυπώσουν και να την καταθέσουν μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά στον/στη
Διευθυντή/ντρια του σχολείου, προκειμένου να διαβιβαστούν υπηρεσιακά, άμεσα, στον/στη
Διευθυντή/ντρια Δ.Δ.Ε. προς έγκριση. Η ενημέρωση για την έγκριση ή μη της εκπρόθεσμης εγγραφής
πραγματοποιείται μέσω της σχολικής μονάδας ή της οικείας Δ.Δ.Ε. και όχι μέσω της ηλεκτρονικής
πλατφόρμας «e-εγγραφές». Οι εκπρόθεσμες εγγραφές δεν θα καταχωριστούν στο Π.Σ. myschool αυτόματα,
αλλά η διαδικασία αυτή θα γίνει από τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολείων μετά την απόφαση έγκρισης
από τους/τις οικείους/ες Δ/ντές/ντριες Δ.Δ.Ε. και σε κάθε περίπτωση, μετά το πέρας της προθεσμίας
υποβολής εκπρόθεσμων αιτήσεων.
α) Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου (από ΓΕ.Λ. σε ΕΠΑ.Λ. ή από ΕΠΑ.Λ. σε
ΓΕ.Λ.), και έχουν ήδη τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν νέα αίτηση,
εφόσον αποστείλουν/καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου
τοποθέτησης. Ακολούθως, ο/η Διευθυντής/ντρια θα άρει την οριστικοποίηση της αρχικής τους αίτησης και
εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν την προηγούμενη αίτησή τους
και να υποβάλουν νέα αίτηση με την είσοδό τους στην εφαρμογή «e-εγγραφές».
5
β) Οι μαθητές/τριες που επιθυμούν αλλαγή τύπου Λυκείου, από ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. σε Πρότυπα ΓΕΛ,
Πειραματικά, Καλλιτεχνικά και Μουσικά σχολεία, λόγω υποβολής λανθασμένης αίτησης και έχουν ήδη
τοποθετηθεί σε σχολική μονάδα, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν νέα αίτηση, εφόσον
αποστείλουν/καταθέσουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου
τοποθέτησης. Ακολούθως, ο/η Διευθυντής/ντρια θα άρει την οριστικοποίηση της αρχικής τους αίτησης και
εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν την προηγούμενη αίτησή τους
και να υποβάλουν νέα αίτηση με την είσοδό τους στην εφαρμογή «e-εγγραφές».
5. Οι μαθητές/τριες που εξετάζονται κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου και
επιθυμούν αλλαγή τύπου σχολείου μπορούν να διαγράψουν την αίτησή τους και να υποβάλουν νέα
χωρίς να απαιτείται η παραπάνω διαδικασία.