Windows of Art

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ2 τάξης συμμετέχουν στο Etwinning έργο «Windows of Art». Το έργο αυτό στοχεύει να μυήσει τα παιδιά σε διάφορους τομείς της τέχνης, να αναπτύξει τη δημιουργικότητά τους και να τους δώσει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν διαφορετικές πτυχές της τέχνης με διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό τρόπο.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά θα μάθουν για διάφορες μορφές τέχνης όπως ζωγραφική, θέατρο, μουσική, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, ψηφιακή τέχνη και θα αναπτύξουν την ικανότητά τους να δημιουργούν πρωτότυπα έργα, ατομικά και συνεργατικά, χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά και τεχνικές. Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν τις δημιουργίες τους.

 Το έργο ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών στην υποστήριξη της καλλιτεχνικής ανάπτυξης των παιδιών.

Το πρόγραμμα “Windows of Art” ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2024 και θα ολοκληρωθεί το Μάιο του 2025. Συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από Τουρκία, Ρουμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία και Λιθουανία.

Στις 15 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη τηλεδιάσκεψη μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών του προγράμματος “Windows of Art”.

1738099482219

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ2 τάξης, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Μαρίας Αντωνιδάκη, περιηγήθηκαν από τους υπολογιστές του εργαστηρίου Η/Υ του σχολείου μας στην πλατφόρμα Etwinning, και μέσω του Twinspace συμπλήρωσε ο καθένας το απαραίτητο “pre-test for students”, ένα διαγνωστικό τέστ που αφορά τις αντιλήψεις των παιδιών για την τέχνη αλλά και τις προσδοκίες τους.

1738099642901

Ο πρώτος μήνας του προγράμματος ήταν αφιερωμένος στη ζωγραφική. Οι μαθητές μελέτησαν συγκεκριμένα έργα 10 διάσημων ζωγράφων και προσπάθησαν να τα αναπαραστήσουν χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά με την τεχνική κολάζ.

Στα παιδιά του Γ2 είχε ανατεθεί το “χειμερινό τοπίο” του Bob Ross και ” το μήλο και η πεταλούδα” του Salvador Dali.
Αξιοποιώντας τη φαντασία τους και ποικίλα διαφορετικά υλικά, έφτιαξαν υπέροχες δημιουργίες!
1738100224017 1738100223999 1738100223980 1738100223946 1738100223963
17381002240361738100224055

Ως συνέχεια της πρώτης δραστηριότητας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έφτιαξαν ψηφιακά παιχνίδια ( παζλ, αντιστοιχίσεις, κλπ)  για τους ζωγράφους που είχαν αναλάβει ή για τις τέχνες γενικότερα.

Έπειτα όλα τα παιχνίδια αναρτήθηκαν στο Twinspace και κοινοποιήθηκαν σε όλους τα παιδιά του προγράμματος.
Οι μαθητές/τριες μας απόλαυσαν την ψηφιακή αυτή εμπειρία!
1738100748064 1738100748048 1738100748120 17381007480821738100748100

Δείτε τα παρακάτω βίντεο από τις κατασκευές μας:

Ο 2ος μήνας του προγράμματος ήταν αφιερωμένος στη Μουσική.

Οι μαθητές αρχικά έμαθαν διάφορους μουσικοσυνθέτες, όπως Μπαχ, Μπετόβεν, Μότσαρτ, Χατζηδάκι, Στράους, Σοπέν, Ενέσκου, Βιβάλντι και άκουσαν δικές τους μελωδίες. Αρκετές από αυτές ενσωματώθηκαν σε ένα padlet.
 Έπειτα τα σχολεία συνεργάστηκαν ανά δύο και δημιούργησαν σύντομα βιντεάκια για τη ζωή και το έργο αυτών των συνθετών.  Το δικό μας βίντεο  αφορούσε τον Μάνο Χατζηδάκι (2ο μέρος). Μπορείτε να το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.
Όλα τα συνεργατικά βιντεο για τους μουσικοσυνθέτες ενώθηκαν σε μια παρουσίαση στον σύνδεσμο:
(το δικό μας βρίσκεται στο  5΄56΄΄- 6΄41΄΄)
Στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά και έπαιξαν με αυτά!
Τα μουσικά όργανα όλων των συνεργαζόμενων σχολείων ενσωματώθηκαν σε ένα ψηφιακό άλμπουμ:
Τέλος οι μαθητές έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια με θέμα τη μουσική και τους μουσικοσυνθέτες.
games about music

Ο τρίτος μήνας του προγράμματος  αφορούσε την Αρχιτεκτονική.

Οι μαθητές αρχικά μελέτησαν διάφορα κτίρια του κόσμου με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική. Ανάμεσα σε αυτά ήταν ο Παρθενώνας στην Αθήνα, η Όπερα του Σίδνεϋ(Αυστραλία), ο ναός της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, το Ταζ Μαχάλ στην Ινδία, το Big Basket στο Οχάιο(ΗΠΑ), ο Πύργος της Πίζας(Ιταλία), το Κτήριο που χορεύει στην Πράγα(Τσεχία), το Μπουρτζ Χαλίφα στο Ντουμπάι (ΗΑΕ), το Ατόμιουμ στις Βρυξέλλες(Βέλγιο), η Σαγράδα Φαμίλια στη Βαρκελώνη, κ.α.
Φτιάξαμε διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια για τα κτίρια αυτά, με τα οποία έπαιξαν όλα τα παιδιά, και δημιουργήθηκαν αφίσες με πληροφορίες για την αρχιτεκτονική τους. Μας ανατέθηκε το Ταζ Μαχάλ, το οποίο μελετήσαμε πιο λεπτομερώς και έπειτα το ζωγραφίσαμε.   *
Στην επόμενη δραστηριότητα οι μαθητές κατασκεύασαν τα σπίτια των ονείρων τους με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Όλα ήταν υπέροχα και μοναδικά! Απολαύστε τα στα παρακάτω βίντεο:
Τέλος δημιουργήθηκε ένα διαδικτυακό βιβλίο με φωτογραφίες από τις  κατασκευές όλων των μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Μπορείτε να το ξεφυλλίσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
drawing Taj Mahal img 20250213 004530