Ένα από τα προγράμματα etwinning που συμμετέχουν φέτος οι μαθητές του Γ2 έχει τίτλο “Maths in Art”.
Πολλοί μαθητές έχουν μια προκατάληψη για τα μαθηματικά και τα φοβούνται. Στόχος του προγράμματος είναι να κάνει τα παιδιά να συμπαθήσουν τα μαθηματικά και να διασκεδάσουν μέσα από αυτά, συνδυάζοντάς τα με την τέχνη. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες με παραδείγματα, ζωγραφιές, χρωματισμούς, παιχνίδια εντός και εκτός τάξης, παζλ, κωδικοποίηση, χρήση των υλικών γύρω μας, μαθηματικές γνώσεις, τα παιδιά θα ανακαλύψουν ότι τα μαθηματικά υπάρχουν σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Θέλουμε να αναδείξουμε τη μαγεία των μαθηματικών και να τα μετατρέψουμε σε ψυχαγωγία.
Η πρώτη τηλεδιάσκεψη μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών έγινε στις 14/11/2024.
Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν για τους στόχους του προγράμματος, συμμετείχαν στην προ-έρευνα ( pre-test for students) όπου συγκεντρώνονται οι γνώμες των παιδιών για το συγκεκριμένο έργο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ2 τάξης έφτιαξαν τα δικά τους λογότυπα για το πρόγραμμα “Maths in Art”.
Έπειτα διεξήχθη διαδικτυακή ψηφοφορία μέσω των ομάδων Viber του σχολείου , αλλά και μέσω της ομάδας messenger “etwinning Greece” και της ομάδας WhatsApp των συνεργαζόμενων στο πρότζεκτ σχολείων για την επιλογή του Λογότυπου (Logo) που θα μας εκπροσωπήσει στην ψηφοφορία των κρατών-μελών. Συνολικά ψήφισαν πάνω από 200 γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Τους ευχαριστούμε όλους θερμά!
Στην πρώτη δραστηριότητα για το πρόγραμμα Maths in Art οι μαθητές του Γ2 εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν εικόνες που περιέχουν αριθμούς.
Ακολουθούν μερικές από τις δημιουργίες τους:
Για το πρόγραμμα Maths in Art, οι μαθητές του Γ’2 συνεργάστηκαν και δημιούργησαν υπέροχα πλεκτά μοτίβα.
Οι δραστηριότητες του Ιανουαρίου αφορούσαν την αποκρυπτογράφηση κώδικα.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη δραστηριότητα οι μικροί μαθητές έπρεπε να μελετήσουν και να χρωματίσουν προσεχτικά μια εικόνα σύμφωνα με τις οδηγίες του κώδικα.
Σταδιακά είδαν να παίρνει ζωντάνια το πορτρέτο: “το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” του Γιόχαν Βερμέερ! Έπειτα μιλήσαμε για τη ζωή του Γιόχαν Βερμέερ, είδαμε ποικίλα έργα του, μέσα απ’ τα οποία φαίνεται και ο τρόπος ζωής εκείνης της εποχής, και συγκρίναμε τις ζωγραφιές μας με το πρωτότυπο.
Η επόμενη δραστηριότητα συνδύαζε: αποκρυπτογράφηση κώδικα και ζωγραφική. Ο κώδικας αφορούσε πράξεις πολλαπλασιασμού.
Οι μαθητές, κάνοντας σωστά τις πράξεις, έπρεπε να χρωματίσουν ένα αστέρι σύμφωνα με τον χρωματικό κώδικα.
Τον Φεβρουάριο οι μαθητές της Γ 2 τάξης ήρθαν σε επαφή με τον υπέροχο κόσμο των αντανακλάσεων. Αφού πρώτα ζωγράφισαν κάποια σχέδια, χρησιμοποίησαν καθρέφτες για να δουν πώς αυτά τα σχέδια πολλαπλασιάζονται και δημιουργούν την ψευδαίσθηση μεγαλύτερων σχεδίων μέσα από την αντανάκλασή τους. Ο στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν να γνωρίσουν μια πολύ διασκεδαστική μαθηματική τέχνη που εξερευνά τη συμμετρία, τη γεωμετρία, τις γωνίες και τον πολλαπλασιασμό μέσω των αντανακλάσεων.
Η δεύτερη δραστηριότητα του Φεβρουαρίου αφορούσε τη Συμμετρία και την Μοντέρνα τέχνη.
Οι μαθητές μετέτρεψαν τις φωτογραφίες τους σε anime, Στη συνέχεια χώρισαν τα πρόσωπα στη μέση και έβαψαν το μισό με σχήματα και χρώματα. Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο! Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο:
Η τελευταία δραστηριότητα του Φεβρουαρίου αφορούσε το ασφαλές διαδίκτυο. Έχοντας πρώτα συζητήσει με τα παιδιά για το διαδίκτυο, τη χρησιμότητά του αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν, δημιουργήσαμε μια αφίσα με βασικούς κανόνες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Έπειτα ετοιμάσαμε ένα σύντομο βίντεο με 3 βασικούς κανόνες που πρέπει όλα τα παιδιά να γνωρίζουν.
Τον Μάρτιο μάθαμε για την Παγκόσμια Ημέρα της σταθεράς π= 3,14 (Pi Day) , που εορτάζεται στις 14/3. Μας έκανε εντύπωση πως οι εταίροι μας από το εξωτερικό τιμούν με ποικίλες εκδηλώσεις στα σχολεία τους αυτόν τον μαγικό αριθμό π!
Προσεγγίσαμε αυτόν τον αριθμό πειραματικά, σχεδιάζοντας με διαβήτη ποικίλους κύκλους και προσπαθώντας να μετρήσουμε την περίμετρό τους,που ονομάζεται Μήκος του Κύκλου. Οι μαθητές δοκίμασαν ανά ομάδες να μετρήσουν με χάρακα, κορδέλες, σχοινί ή μεζούρα. Έπειτα δοκιμάσαμε να διαιρέσουμε τις περιμέτρους που έβρισκαν με τη διάμετρο των κύκλων. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι έβρισκαν πάντα έναν αριθμό γυρω στο 3,1-3,2. Τότε τους εξήγησα την υπαρξη του αριθμού π=3,14 και πόσο σημαντικός είναι. Τελος οι μαθητές συνεργάστηκαν και ετοίμασαν ένα πόστερ για να θυμόμαστε αυτόν τον σπουδαίο αριθμό.
Η επόμενη δραστηριότητα του Μαρτίου αφορούσε τον σπουδαίο Γερμανό ζωγράφο Paul Klee. Αρχικά μιλήσαμε για τη ζωή και το έργο του. Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο:
Τον Μάρτιο μιλήσαμε επίσης με τα παιδιά για την τέχνη των Μωσαϊκών. Είδαμε εικόνες από μωσαϊκά της αρχαιότητας και σύγχρονα. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους μωσαϊκά.
Η τελευταία δραστηριότητα του Μαρτίου ήταν ιδιαίτερα δύσκολη αλλά και διασκεδαστική. Αφορούσε μια δράση STEM με τίτλο “Pringles Ring”. Οι μαθητές έπρεπε να πειραματιστούν με πατατάκια και να φτιάξουν ένα κύκλο με αυτά, γεγονός που απαιτούσε λεπτές δεξιότητες, ισορροπία και συντονισμό.
Ο Απρίλιος ήταν αφιερωμένος στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Αρχικά μάθαμε τη ζωή και το έργο αυτού του σπουδαίου ζωγράφου.
Ασχοληθήκαμε με το έργο “Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου”. Μετρήσαμε τις διαστάσεις μας για να διαπιστώσουν τα παιδιά ότι το ύψος μας είναι περίπου όσο και το άνοιγμα των χεριών μας.
Έπειτα χωρίστηκαν σε ομάδες και προσπάθησαν να βρουν και να ζωγραφίσουν τις 16 διαφορετικές πόζες που κρύβουν οι συνδυασμοί στις πόζες του Βιτρούβιου. Τέλος μιμήθηκαν τις πόζες αυτές.
Στις 9 Μαΐου γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Etwinning. Πρώτα συζητήσαμε με τα παιδιά και σχολίασαν την μέχρι τώρα εμπειρία τους στα προγράμματα αυτά. Έπειτα ζωγράφισαν μια εικόνα με κώδικα.
Η επόμενη δραστηριότητα αφορούσε τη “Χρυσή Τομή” ή αλλιώς “Golden Ratio”, μία νέα για μας μαθηματική έννοια που σχετίζεται άμεσα με την ακολουθία Fibonacci. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.
Έπειτα ζωγράφισαν εικόνες που έκρυβαν μέσα τους τη “Χρυσή Τομή”.
Τέλος φτιάξαμε συνεργατικά ένα παζλ-πόστερ.
Η τελευταία δραστηριότητα του προγράμματος αφορούσε τη συνεργατική συγγραφή ενός τραγουδιού με θέμα τα μαθηματικά. Κάθε σχολείο είχε αναλάβει να γράψει ένα στίχο που θα ξεκινούσε με ένα από τα αρχικά γράμματα της φράσης “Maths in Art”. Οι μαθητές μου Γ2 εξέφρασαν πρώτα ατομικά τις σκέψεις τους. Οι στίχοι συγκεντρώθηκαν, διαβάστηκαν στην τάξη και έπειτα επιλέχθηκε η φράση που θα μας εκπροσωπούσε.
Το τραγούδι που δημιουργήθηκε από όλα τα σχολεία του προγράμματος μπορείτε να το ακούσετε παρακάτω:
Με τη λήξη του σχολικού έτους ολοκληρώθηκε το Etwinning Project “Maths in ART”. Γονείς και μαθητές παρακολούθησαν την παρουσίαση του προγράμματος, ενημερώθηκαν διεξοδικά για όλες τις νέες μαθηματικές έννοιες που γνώρισαν τα παιδιά και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος. Ήταν διάχυτη η ικανοποίηση μικρών και μεγάλων!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή