Maths in Art

Ένα από τα προγράμματα etwinning που συμμετέχουν φέτος οι μαθητές του Γ2 έχει τίτλο “Maths in Art”.

Πολλοί μαθητές έχουν μια προκατάληψη για τα μαθηματικά και τα φοβούνται. Στόχος του προγράμματος είναι να  κάνει τα παιδιά  να συμπαθήσουν τα μαθηματικά και να διασκεδάσουν μέσα από αυτά, συνδυάζοντάς τα με την τέχνη.  Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες με παραδείγματα, ζωγραφιές, χρωματισμούς, παιχνίδια εντός και εκτός τάξης, παζλ, κωδικοποίηση, χρήση των υλικών γύρω μας, μαθηματικές γνώσεις, τα παιδιά θα ανακαλύψουν ότι τα μαθηματικά υπάρχουν σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Θέλουμε να αναδείξουμε τη μαγεία των μαθηματικών και  να τα μετατρέψουμε σε ψυχαγωγία.

Η πρώτη τηλεδιάσκεψη μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών έγινε στις 14/11/2024.

1733604424744

Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν για τους στόχους του προγράμματος, συμμετείχαν στην προ-έρευνα ( pre-test for students) όπου συγκεντρώνονται οι γνώμες των παιδιών για το συγκεκριμένο έργο.

1000032239


Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ2 τάξης έφτιαξαν τα δικά τους λογότυπα για το πρόγραμμα “Maths in Art”.

Έπειτα διεξήχθη διαδικτυακή ψηφοφορία μέσω των ομάδων Viber του σχολείου , αλλά και μέσω της ομάδας messenger “etwinning Greece” και της ομάδας WhatsApp των συνεργαζόμενων στο πρότζεκτ σχολείων για την επιλογή του Λογότυπου (Logo) που θα μας εκπροσωπήσει στην ψηφοφορία των κρατών-μελών. Συνολικά ψήφισαν πάνω από 200 γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Τους ευχαριστούμε όλους θερμά!

10000322361000031629


Στην πρώτη δραστηριότητα για το πρόγραμμα Maths in Art  οι μαθητές του Γ2 εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν εικόνες που περιέχουν αριθμούς.

Ακολουθούν μερικές από τις δημιουργίες τους:
1735591843360 1735591843371 1735591843381 1735591843400 1735591843410 1735591843420 1735591843429

Για το πρόγραμμα Maths in Art, οι μαθητές του Γ’2 συνεργάστηκαν και δημιούργησαν υπέροχα πλεκτά μοτίβα.
Collage 2025 02 01 11 17 47 Collage 2025 02 01 11 08 47

Οι δραστηριότητες του Ιανουαρίου αφορούσαν την αποκρυπτογράφηση κώδικα.

Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη δραστηριότητα οι μικροί μαθητές έπρεπε να μελετήσουν και να χρωματίσουν προσεχτικά μια εικόνα σύμφωνα με τις οδηγίες του κώδικα.
 Σταδιακά είδαν να παίρνει ζωντάνια το πορτρέτο: “το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι” του Γιόχαν Βερμέερ! Έπειτα μιλήσαμε για τη ζωή του Γιόχαν Βερμέερ, είδαμε ποικίλα έργα του, μέσα απ’ τα οποία φαίνεται και ο τρόπος ζωής εκείνης της εποχής, και συγκρίναμε τις ζωγραφιές μας με το πρωτότυπο.
Collage 2025 02 01 09 48 10 Collage 2025 01 08 16 11 46

Η επόμενη δραστηριότητα συνδύαζε:  αποκρυπτογράφηση κώδικα και ζωγραφική. Ο κώδικας αφορούσε πράξεις πολλαπλασιασμού.

Οι μαθητές, κάνοντας σωστά τις πράξεις, έπρεπε να χρωματίσουν ένα αστέρι σύμφωνα με τον χρωματικό κώδικα.
Collage 2025 02 01 09 42 18 Collage 2025 02 01 10 42 29