Την Τετάρτη 7 Μαϊου 2014 θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική εκδρομή στις αρχαίες Οινιάδες.

Ώρα εκκίνησης: 8.15 π.μ.    Ώρα επιστροφής: 13.30 μ.μ.   Έξοδα μετακίνησης : 4 ευρώ.

Την ίδια ημέρα δε θα λειτουργήσει το Ολοήμερο Σχολείο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου, η οποία είναι μέρα αργίας . Η Πρωτομαγιά είναι συνώνυμη με την Παγκόσμια Μέρα των Εργατών (Εργατική Πρωτομαγιά), την ημέρα δηλαδή που τιμώνται οι αγώνες του εργατικού κινήματος. Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς, έχει τις ρίζες του στις παγανιστικές εορτές του παρελθόντος. Πολλά από τα αρχαία έθιμα έχουν επιβιώσει μέχρι και σήμερα. Ένα από αυτά είναι η κατασκευή του μαγιάτικου στεφανιού. Και φέτος στο Σχολείο μας φτιάξαμε το μαγιάτικο στεφάνι. Στις εικόνες που ακολουθούν μαθητές του Σχολείου μας ετοιμάζουν το μαγιάτικο στεφάνι.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

έτοιμος ο Λάζαρος!

Μαθητές  της Γ τάξης του Σχολείου μας “στόλισαν το Λάζαρο” και κατόπιν

είπαν τα κάλαντα στους συμμαθητές τους. Δείτε τους !

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ετοιμάζουμε τον Λάζαρο με το δάσκαλό μας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Να τον κρατήσουμε όλοι

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στο προαύλιο τον λέμε στον γυμναστή μας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Να τα πούμε;

 

Τα κάλαντα του Λαζάρου

 

“Σήμερον έρχεται ο Χριστός 
ο επουράνιος θεός.
Εν τη πόλει Βηθανία
Μάρθα κλάει και Μαρία.
Λάζαρο τον αδελφό της
τον γλυκύ και καρδιακόν της.”

 

Ένα Πασχαλινό έθιμο που θυμούνται με συγκίνηση οι μεγαλύτεροι, είναι το στόλισμα του Λαζάρου την Παρασκευή το απόγευμα και κατόπιν πρωί πρωί το Σάββατο τις ομάδες των παιδιών να αλωνίζουν το χωριό δίνοντας το χαρούμενο μήνυμα της πρώτης ανάστασης.
 
Δυστυχώς, το συγκεκριμένο έθιμο τείνει να εκλείψει ακόμα και στα χωριά και διασώζεται σε περιορισμένο βαθμό χάρις στην αξιέπαινη προσπάθεια ορισμένων ρομαντικών δασκάλων που επιμένουν να μαθαίνουν το Λάζαρο στους μαθητές τους αλλά κυρίως χάρις σε μερικούς πιτσιρικάδες που με ενθουσιασμό κάνουν πράξη αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο ή από γονείς και παππούδες και που “φκιασιδώνουν τον Λάζαρο” με τα πιο ευωδιαστά άνθη της Άνοιξης, και ξεχύνονται στις γειτονιές μας συντηρώντας το έθιμο και τις αναμνήσεις των μεγάλων.

Του Λαζάρου

Σήμερον έρχεται ο Χριστός
ο επουράνιος θεός.
Εν τη πόλει Βηθανία
Μάρθα κλάει και Μαρία.
Λάζαρο τον αδελφό της
τον γλυκύ και καρδιακόν της.

Τον μοιρολογούν και λένε
τον μοιρολογούν και κλαίνε.
Τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν
Και τη μέρα την Τετάρτη
κίνησε ο Χριστός για να ‘ρθει.


Τότε εβγήκε η Μαρία
έξω από τη Βηθανία
και εμπρός του γονατίζει
και τα πόδια του φιλεί.
-Αν εδώ ήσουν, Χριστέ μου
δεν θα πέθαιν’ ο αδελφός μου.

Μα και πάλιν εγώ πιστεύω
και καλότατα ηξεύρω
ότι δύνασαι αν θελήσεις
και νεκρούς να αναστήσεις.
Τότε ο Χριστός δακρύζει
και τον Άδη φοβερίζει.!


Δεύρο έξω Λάζαρέ μου
φίλε και αγαπητέ μου.
Παρευθύς επελυτρώθη
ανεστήθη κι εσηκώθη
Τότε τον Θεόν δοξάζουν
και τον Λάζαρο εξετάζουν.

Πες μας, Λάζαρε, τι είδες
εις τον Άδην απού πήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους,
είδα βάσανα και πόνους,
Δώστε μου νερό λιγάκι
να ξεπλύνω το φαρμάκι
της καρδιάς και των χειλέων
και μην μ’ ερωτάτε πλέον.

 

 

Είναι οι δυσκολίες που παρουσιάζουν παιδιά στη σχολική τους ζωή κατά την επεξεργασία και κατάκτηση του Γραπτού Λόγου. Γενικότερα, είναι η δυσκολία στην επεξεργασία οποιασδήποτε γλωσσικής πληροφορίας.

Image

Εκδηλώνονται σε πολλούς γνωστικούς τομείς:

  • στην Ανάγνωση
  • στην Αναγνωστική Κατανόηση
  • στη Γραφή
  • στην Ορθογραφία
  • στην Παραγωγή Γραπτού Λόγου
  • στην Αριθμητική και
  • στη Λογικομαθηματική Σκέψη.

Συγχρόνως βρίσκονται σε βαθιά σχέση με δυσκολίες

  • στη Φωνολογική Ενημερότητα
  • στην Επίγνωση της Μορφολογίας και της Σημασιολογίας του Προφορικού Λόγου.

Ο βασικός πυρήνας των δυσκολιών εμφανίζεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στη συνέχεια και χωρίς την έγκαιρη Αποκατάστασητους, εξελίσσονται σε συνθετότερες στην στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Επιπτώσεις στη Γραπτή Έκφραση

Image

  • Οι δυσκολίες στην Παραγωγή Γραπτού Λόγου δεν εκφράζονται μόνο στο αντίστοιχο μάθημα της Έκθεσης, αλλά παρουσιάζονται οπουδήποτε είναι αναγκαία η παραγωγή και η συγγραφή λόγου. Παράγουμε κείμενο
    • όταν γράφουμε τον ορισμό στη Μαθηματικά ή στη Φυσική
    • στην αλληλογραφία
    • στην προσωπική μας έκφραση κτλ.

    Συνεπώς, οι επιπτώσεις είναι σημαντικές τόσο για την σχολική αξιολόγηση όσο και για την προσωπική έκφραση και επικοινωνία του παιδιού ή του εφήβου.

  • Πολλές φορές οι δυσκολίες των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία στη Γραπτή Έκφραση είναι τόσο έντονες, που δεν αντιλαμβάνονται, όπως είναι φυσικό και αναμενόμενο, καμμιά ανάγκη επικοινωνίας και έκφρασης μέσα από αυτή, παρά μόνο την πιεστική και βασανιστική ανάγκη των άλλων να τους πείσουν για το αντίθετο!

 

Αν ένα παιδί μεγαλώνει με επικρίσεις,
μαθαίνει να καταδικάζει.
Aν ένα παιδί μεγαλώνει με εχθρότητα,
μαθαίνει να αντιδικεί.
Aν ένα παιδί μεγαλώνει με ειρωνεία,
μαθαίνει να είναι ντροπαλό.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με ντροπή,
μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με ανοχή,
μαθαίνει την υπομονή.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με ενθάρρυνση,
μαθαίνει την αυτοπεποίθηση.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με επαίνους,
μαθαίνει να εκτιμά.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με δίκαιη μεταχείριση,
μαθαίνει το δίκαιο.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με ασφάλεια,
μαθαίνει να έχει πίστη.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με επιδοκιμασία,
μαθαίνει να είναι ικανοποιημένο με τον εαυτό του.
Αν ένα παιδί μεγαλώνει με αποδοχή και φιλία,
μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη στον κόσμο…

Η γιορτή μας
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας, οι μαθητές της  Ε΄και  ΣΤ΄ τάξης παρουσίασαν  με μεγάλη επιτυχία ποιήματα , τραγούδια, βυζαντινούς ύμνους και   θεατρικό  με θέμα τη ζωή , τη  δράση και το μαρτυρικό τέλος  του αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Το παρατεταμένο χειροκρότημα φανέρωσε την ευχαρίστηση και τον ενθουσιασμό των γονέων τους.
Συγχαίρουμε τα παιδιά και ευχόμαστε,να είναι πάντα παρόντα με τον ίδιο ζήλο σε παρόμοιες εκδηλώσεις.