Η ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας με τίτλο «Χαρούμενο Σχολείο» οργάνωσε και συντόνισε με μεράκι και έμπνευση μια σειρά από μοναδικές δράσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Οι δραστηριότητες αγκάλιασαν όλες τις τάξεις και έδωσαν την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες να εκφραστούν δημιουργικά, να ταξιδέψουν μέσα από τις λέξεις και να μοιραστούν την αγάπη τους για τα παραμύθια και τη φιλαναγνωσία.
Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά εντυπωσιακά! Δημιουργήθηκαν:
✏️ Παραμύθια και κόμικς εμπνευσμένα από τις παιδικές φαντασίες,
📖 Αυθεντικά βιβλία από τους μαθητές,
🎲 Παραμύθια από επιτραπέζια παιχνίδια,
🧠 το δικό τους αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι, εμπνευσμένο από το βιβλίο που μελέτησαν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,
👕 Η “απίστευτη μπουγάδα φιλαναγνωσίας”, με μπλουζάκια που απεικόνιζαν αγαπημένα παραμύθια να κρέμονται σαν έργα τέχνης στις τάξεις του σχολείου,
📌 Αφίσες μεγάλων διαστάσεων επηρεασμένες από λογοτεχνικά βιβλία,
🎭 Δραματοποιήσεις βιβλίων βασισμένες, στα βιβλία του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας του εκδοτικού οίκου Μεταίχμιο,
📚 Αναγνώσεις παραμυθιών και δημιουργία φύλλων εργασίας που ενίσχυσαν την κατανόηση και την έκφραση
🌈 μοναδικοί σελιδοδείκτες για τους μικρούς αναγνώστες
Από την ημέρα αυτή δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και μία βιβλιοπαρουσίαση. Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τη συνάδελφο και συγγραφέα κ. Κουτσανοπούλου που παρουσίασε το βιβλίο της με τίτλο :”Βλέπεις ότι βλέπω;” βασισμένο στη διαφορετικότητα με ευφάνταστο τρόπο.
Οι δράσεις αυτές δεν ήταν μόνο μια αφορμή για δημιουργία και παιχνίδι – ήταν και ένας τρόπος να καλλιεργήσουμε τη φιλαναγνωσία μέσα από τη διαφορετικότητα, δίνοντας σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να εκφραστεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Το βιβλίο, ως γέφυρα επικοινωνίας και ενσυναίσθησης, ενώνει τους μαθητές μέσα από κοινές εμπειρίες, αποδοχή και σεβασμό στη διαφορετικότητα. Παράλληλα, όλες αυτές οι πρωτοβουλίες προάγουν τη συμπερίληψη, ενδυναμώνοντας τη συμμετοχή όλων των παιδιών – ανεξαρτήτως ικανοτήτων ή μαθησιακών προτιμήσεων – και καλλιεργούν ένα κλίμα συνεργασίας και σεβασμού στην τάξη, ενώ αξίζει να τονίσουμε πως τέτοιες δημιουργικές και συλλογικές δράσεις λειτουργούν ως “αντίδοτο” στο επαγγελματικό άγχος και την εξουθένωση των εκπαιδευτικών (burn out), καθώς ενισχύουν το κίνητρο, την ικανοποίηση και τη χαρά της διδασκαλίας μέσα από την ουσιαστική επαφή με τα παιδιά και τη δημιουργία.
Η ημέρα μετατράπηκε σε μια γιορτή αγάπης και έμπνευσης, που ανέδειξε τη δύναμη του παιδικού βιβλίου να εμπνέει, να ενώνει και να καλλιεργεί τη φαντασία και την ψυχή.
Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν με τόσο ενθουσιασμό, έμπνευση και χαρά. Έδειξαν πως όταν δίνουμε χώρο στη δημιουργικότητα και στην αγάπη για το βιβλίο, το σχολείο γίνεται πραγματικά… ένα χαρούμενο μέρος!
Υπεύθυνοι δράσεων: Πετειναράκη Ελένη, Ζώτα Στυλιανή, Νικολάου Ελένη, Πεγίδου Πόπη, Γκατζούνης Νικόλαος, Δαβατζής Γεώργιος