![]() |
![]() |
Τη Δευτέρα 6 και την Τρίτη 7 του Φλεβάρη, τα δύο τμήματα της Στ΄τάξης επισκεφτήκαμε τη Ιστορική Βουλή των Ελλήνων γνωστή και ως Θεμέλιο της Δημοκρατίας της Ελλάδας. Εκεί μάθαμε αρκετά πράγματα για το κτίριο. Η Βουλή των Ελλήνων ήταν ένα ιστορικό κτίριο και αποτελούσε το ανάκτορο του βασιλιά Όθωνα και στην συνέχεια του βασιλιά Γεωργίου. Αργότερα, το 1922, το κτίριο εγκαταλείφθηκε οριστικά από την βασιλική οικογένεια, καθώς ξεκίνησαν οι κατασκευές που οδήγησαν στο σημερινό κτίριο που όλοι γνωρίζουμε.
![]() |
![]() |
Αξίζει βέβαια να σας πούμε πως πριν την επίσκεψή μας στη Βουλή συμμετείχαμε στο Εργαστήριο Δημοκρατίας, όπου κάναμε διάφορες δραστηριότητες με βάση τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία: 2+2=5. Μια ταινία που πολύ μας προβλημάτισε, αλλά και μας βοήθησε να συμπεράνουμε πως δεν μπορούν να σου επιβάλουν με το «έτσι θέλω» κάτι που δεν πιστεύεις και είσαι εναντίον αυτού. Δεν μπορεί οποιοσδήποτε να έχει το δικαίωμα να σε σκοτώσει για αυτά που πιστεύεις. Αυτά τα καταλάβαμε μέσω παντομίμας και άλλων δραστηριοτήτων. Αυτή ήταν μία από τις πιο ωραίες εκπαιδευτικές εκδρομές που έζησε η σημερινή έκτη.
Ιωάννα Γαλάνη, Αρετή Μοκτάρι
ΜΑΘΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ιδιαίτερη αίσθηση μάς έκανε το «Εργαστήρι Δημοκρατίας». Πρόκειται για ένα ειδικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο τη γνωριμία και την εξοικείωση των μαθητών με τις αρχές της λειτουργίας της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλίου, καθώς και την ανάδειξη της σημασίας του ρόλου του πολίτη στο πλαίσιο του δημοκρατικού πολιτεύματος.
![]() |
![]() |
Οι μαθητές παρακολούθησαν το μεγαλύτερο μέρος μιας ταινίας μικρού μήκους και στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες δραματοποίησαν με παγωμένες εικόνες το τέλος της. Οι ομάδες ερμήνευσαν τις εκδοχές που παρουσιάστηκαν και τις συζήτησαν . Αμέσως μετά είδαν το τέλος της ταινίας, το οποίο ήταν σοκαριστικό. Στην ταινία προβάλλεται ο εξαναγκασμός από τον δάσκαλο προς τους μαθητές να υιοθετήσουν τη λαθεμένη άποψή του. Έτσι ο μαθητής ,που αποφασίζει να ορθώσει ανάστημα και να εκφράσει τη διαφορετική άποψή του, γίνεται θύμα πυροβολισμού από μαθητές που η σκέψη τους ελέγχεται απόλυτα από τον δάσκαλο. Η ταινία καθώς και η εμπλοκή των ίδιων των μαθητών, βιωματικά, στη δράση της είχαν ως στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η δημοκρατία δεν είναι αυτονόητη και ότι πρέπει όλοι να προσπαθούμε για την επικράτησή της.
![]() |
![]() |
Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν το χώρο συνεδριάσεων της Βουλής όπου και ξεναγήθηκαν. Εκεί είδαν τις θέσεις του Προέδρου της Βουλής, του ομιλητή, των πρακτικογράφων, των κομμάτων, των επίσημων προσκεκλημένων, των δημοσιογράφων, καθώς και των απλών πολιτών που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις συνεδριάσεις της Βουλής.
Έφυγαν λοιπόν προβληματισμένοι για το πώς κερδίζεται η δημοκρατία και με την αίσθηση της ευθύνης για τη διατήρησή της.
Έλενα Μπαλτζή







