Εκπαιδευτικά προγράμματα
Οι μεγάλοι σκακιστές του σχολείου μας εν δράσει
Μια υπέροχη μέρα γεμάτη σκάκι έζησαν οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης και του 10ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών.
Για δεύτερη φορά, οι δύο ομάδες από την Δ’ και την Ε’ Δημοτικού συναντήθηκαν σε έναν φιλικό αγώνα, όπου 35 παιδιά έβαλαν τα δυνατά τους πάνω στη σκακιέρα.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ και έπαιξαν με ενθουσιασμό, στρατηγική και πολλή σκέψη. Οι κινήσεις της βασίλισσας, των αξιωματικών και των ιπποτών έκαναν τις παρτίδες συναρπαστικές.
Το αποτέλεσμα: 1-1
Κάθε γκρουπ κατάφερε να κερδίσει από μία νίκη, δείχνοντας ότι όλοι ήταν εξίσου καλοί σκακιστές!!!
Και η επιβράβευση: Ένα όμορφο κύπελλο για κάθε ομάδα!!!
Όμως, το μεγαλύτερο κέρδος ήταν η χαρά του παιχνιδιού, η συνεργασία και η ομαδικότητα.
Ανυπομονούμε για την επόμενη αναμέτρηση! Ποιος ξέρει; Ίσως τότε υπάρξει ένας μεγάλος νικητής… ή ίσως απλά μια ακόμη μέρα γεμάτη διασκέδαση και σκάκι!!!
Σχολικός κήπος 14-02-2025
Ομορφαίνουμε την αυλή του Σχολείου μας φυτεύοντας αρωματικά φυτά.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης με πολύ μεράκι και δουλειά εκπαιδεύονται πάνω σε υγιή πρότυπα, αποκτούν ένα χόμπι, βελτιώνοντας την ψυχική και σωματική τους υγεία.
Δεν τελειώνουν όμως εδώ. Η φροντίδα και η ενασχόληση με τον σχολικό κήπο είναι μία δουλειά που διαρκεί όλο τον χρόνο. Θα ακολουθήσει και η σπορά λαχανικών. Οι εκπαιδευτικοί: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Μαγειρόπουλος Κωνσταντίνο, Τζιντζής Κωνσταντίνος
«Ανακαλύπτοντας το Μπολερό του Ραβέλ» στο ΑΠΘ
Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας είχαν τη τύχη να παρακολουθήσουν τη συναυλία «Χορεύοντας με τον Ραβέλ» από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ προς τιμήν του κορυφαίου Γάλλου ιμπρεσιονιστή συνθέτη, Μορίς Ραβέλ! Απόλαυσαν δύο από τα πιο γνωστά έργα του ” Η Τσιγγάνα” και το “Μπολερό”.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες των Α΄, Γ΄και ΣΤ΄ τάξεων επισκέφθηκαν το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. Παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε πρόγραμμα αφιερωμένο στους καλλιτέχνες Τάσσο και Γιώργο Σικελιώτη. Υπήρχαν πολλά όμορφα έργα. Στο τέλος της παρουσίασης κάθε μαθητής φωτογράφισε το αγαπημένο του έργο και έγραψε ένα κείμενο σχετικά με αυτό.
Ελευθερία Γιορετσίδου μαθήτρια ΣΤ΄τάξης
και οι μαθητές/τριες των Β’, Δ’ και Ε’ επισκέφθηκαν το Αστεροσκοπείο του ΑΠΘ.
Συγκομιδή μαρουλιών
Μετά τη φύτευση και την περιποίηση έρχεται η συγκομιδή! Τα μαρουλάκια που παράγουμε στον κήπο μας έχουν εντελώς διαφορετική γεύση και υφή από αυτά που βρίσκουμε στο εμπόριο.
-Κυρία, άρχισαν να μου αρέσουν τα μαρούλια, να φυτέψουμε κι άλλα!
Οι εκπαιδευτικοί: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Ντοσίδου Μαρίνα
ΔΙΑΚΟΠΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗ
Διακοπή για διαφημίσεις…
Οι εκπαιδευτικοί: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Κοντογουλίδου Μαριλένα
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης
Μικροί κηπουροί σε δράση-Βρώσιμο δάσος 20/12/2024 ΣΤ΄τάξη
Το βρώσιμο δάσος στη Νεάπολη είναι το πρώτο αστικό αλσύλλιο με καρποφόρα δέντρα, φυτά και λαχανικά στη Θεσσαλονίκη, το οποίο έχει δημιουργηθεί από την αντιδημαρχία Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Νεάπολης-Συκεών, σε συνεργασία με τη Μαμαγαία (Mamagaia) και τον κοινωνικό συνεταιρισμό cob.gr.
Ύστερα από κάλεσμα που δεχτήκαμε σαν σχολείο από τον Δήμο Νεάπολης-Συκεών, συμμετείχαμε πρώτα -αφού μας έδωσαν οδηγίες- στη διαδικασία της εδαφοκάλυψης με οργανικό υλικό που προήλθε από κλαδεύσεις του δήμου. Πήραμε φτυάρια και τσουγκράνες, αλλά και με τα χέρια ολοκληρώσαμε με επιτυχία τη δουλειά που μας ανατέθηκε. Τέλος, φυτέψαμε λαχανικά και υποσχεθήκαμε πως θα πηγαίνουμε να τα φροντίζουμε. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία, ένα πραγματικό μάθημα φυσικής ιστορίας και όχι μόνο… Ήταν μια απόδειξη, για ακόμα φορά, πως ο άνθρωπος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φύσης και πρέπει να τη σέβεται και να βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με αυτήν.
-Κυρία, ήταν η πιο όμορφη εκδρομή που έχουμε κάνει!!!!
Οι εκπαιδευτικοί: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Μαγειρόπουλος Κωνσταντίνος
Βιβλία σε ρόδες
“Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.
Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές/τριες στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους”.
Η δική μας θεματική είναι τα “Δάση” και έχουμε τη χαρά να “φιλοξενήσουμε” τη βαλίτσα για 8 εβδομάδες.
Οι εκπαιδευτικοί των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων: Αδαμίδης Βασίλειος, Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή
Μαγειρεύω-Τρώω παραδοσιακά! ΣΤ΄τάξη 2/12/2024
Κυρία, να μαγειρέψουμε παραδοσιακά φαγητά και να φάμε όλοι μαζί;
Έτσι αποφασίσαμε όλοι και όλες να μαγειρέψουμε παραδοσιακά φαγητά από την Ελλάδα αλλά και απ όλο τον κόσμο, με τη βοήθεια των γονιών μας, και να τα φέρουμε στο Σχολείο. Βαρένικα, μελομακάρονα, κουραμπιέδες, λουκουμάδες από την Αλβανία, πίτα από την Αλβανία, κρέπες από τη Γαλλία, σορβά από τον Πόντο, σουτζουκάκια, πισία, περέκ και πολλές άλλες παραδοσιακές δημιουργίες!
Στρώσαμε τα τραπέζια και γευτήκαμε όλα αυτά τα υπέροχα εδέσματα!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟ-11/11/2024
“Νύχτωσε και στο Γεντί το σκοτάδι είναι βαθύ… άραγε τι περιμένει όλη νύχτα ως το πρωί, στο στενό το παραθύρι που φωτίζει το κελί…” Απόστολος Καλδάρας.
Τα παιδιά των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων του Σχολείου μας επισκέφθηκαν τις φυλακές του Επταπυργίου (Γεντί Κουλέ) οι οποίες είχαν αποκτήσει κακή φήμη κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του Μεταξά, της Κατοχής, και σε όλη την μεταπολεμική περίοδο, ιδίως στον Ελληνικό Εμφύλιο Πόλεμο και την Χούντα των συνταγματαρχών.
Ξεναγήθηκαν στον χώρο, άκουσαν με προσοχή τον κύριο Τ. Μηταφίδη, ο οποίος ήταν κρατούμενος στα χρόνια της Χούντας και συζήτησαν μαζί του κάνοντάς του πολλές ερωτήσεις.
Στη συνέχεια προχώρησαν στα κελιά της απομόνωσης ακούγοντας από τον κ. Μηταφίδη την ιστορία ενός καθηγητή Μαθηματικών ο οποίος έμεινε 10 μέρες στην απομόνωση εξαιτίας του βιβλίου των μαθηματικών που ζήτησε να του φέρουν και αναφερόταν στα ολοκληρώματα, λέξη επικίνδυνη για το καθεστώς.
Δεν τελειώσαμε όμως εδώ…
Συνεχίσαμε τον περίπατό μας γύρω από την περιοχή των κάστρων…
θαυμάσαμε τη θέα…
και κατά την επιστροφή μας επισκεφθήκαμε και τη μονή Βλατάδων…
Ήταν μια μέρα γεμάτη με πολλά μαθήματα…
Οι εκπαιδευτικοί: Αδαμίδης Βασίλειος, Τζιντζής Κωνσταντίνος, Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΚΗΣ
Το σημερινό Σχολείο μας ιδρύθηκε ως 4/τάξιο Δημοτικό Σχολείο “Ρήγας Φερραίος” το 1934 (ΦΕΚ. 377/26.8.1934). Το 1938 μετονομάστηκε σε 2ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης. Στη μέγιστη δυναμικότητα το Σχολείο έφτασε το 1970 (12/θέσιο). Έκτοτε σταδιακά υποβιβάστηκε και σήμερα λειτουργεί ως 6/θέσιο. Στο σημερινό κτίριο, επί της Κουντουριώτη, στεγάζεται από το 1957.










ο
























































































































