Εκπαιδευτικά προγράμματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΡΟΥΠΕΛ -23/10/2024
«Τα οχυρά δεν παραδίδονται. Καταλαμβάνονται»…
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων μαζί με τους δασκάλους τους, επισκέφθηκαν ένα από τα οχυρά της Βόρειας Ελλάδας, το οχυρό Ρούπελ, το οποίο στις 6 Απριλίου 1941 δέχτηκε επίθεση των στρατευμάτων των Ναζί. Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον όλο το ιστορικό της επίθεσης και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους του οχυρού.
Οι εκπαιδευτικοί: Αδαμίδης Βασίλειος, Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή, Μαγγλάρη Πασχαλίνα
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΣΥΜΜΑΧΙΚΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΙΑ ΤΟΥ Α΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ-16/10/2024
Σήμερα το πρωί όλη η ΣΤ΄τάξη κάναμε επίσκεψη στα Συμμαχικά νεκροταφεία του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Μας περίμενε ο φύλακας ξεναγός του Γαλλικού νεκροταφείου και μας έδειξε το σχεδιάγραμμα του χώρου. Μας ξενάγησε στο χώρο και μας είπε πληροφορίες που διαβάσαμε αλλά και κάποιες που δεν γνωρίζαμε. Μπήκαμε στο μικρό εκκλησάκι και είδαμε τις τοιχογραφίες και τα κειμήλια που υπήρχαν εκεί.
Περάσαμε από το Βρετανικό κοιμητήριο και είδαμε τον τάφο της Βρετανίδας νοσοκόμας Κάθρι Χάρλεϊ την οποία αποκαλούν “μητέρα των Σέρβων”.
Στη συνέχεια περάσαμε στον ιταλικό τομέα, στον ρώσικο και τέλος στον σέρβικο. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε ο χώρος του οστεοφυλάκιου. Είδαμε πολλούς Σέρβους φοιτητές οι οποίοι έρχονται συνέχεια και τιμούν τους νεκρούς τους. Νιώσαμε μεγάλη λύπη βλέποντας στη νεκρόπολη αυτή νέα παιδιά.
Τελειώνοντας την επίσκεψή μας περάσαμε από το μικρό γαλλικό μουσείο και γράψαμε στο βιβλίο των επισκεπτών Ποτέ πια πόλεμος! Θέλουμε ειρήνη!
Από τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης
Πεζοπορία στον Χορτιάτη για…. κάστανα-κατάκτηση της κορυφής!
Φύση, άθληση και παιχνίδι ήταν ο ιδανικός συνδυασμός της εκδρομής στο καταφύγιο του Χορτιάτη.
Ξεκινήσαμε την υπέροχη διαδρομή μας ανεβαίνοντας από την πλατεία του χωριού στο πρώτο μονοπάτι του Χορτιάτη. Περπατώντας με προσοχή φτάσαμε σε ένα όμορφο δάσος, γεμάτο καστανιές..
Στη συνέχεια, κάναμε ένα πολύ απαραίτητο διάλειμμα για ξεκούραση και κολατσιό.
Οι μαθητές σαν μικροί εξερευνητές έψαχναν για κάστανα, βάζοντας στοιχήματα για το ποιος θα μαζέψει τα περισσότερα.
Η γνωριμία με τη φύση αποτέλεσε μια ιδανική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου.
Τέλος, τα παιδιά των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων σκαρφάλωσαν στην κορυφή του βουνού και την κατάκτησαν!!!
Μοναδική εμπειρία αλλά δε σταματάμε εδώ…
ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ 19/09/2024
“Υιοθεσία” των παιδιών της Α΄τάξης Τα παιδιά της ΣΤ΄τάξης με μεγάλη χαρά “υιοθέτησαν” -όπως γίνεται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας- από ένα πρωτάκι. Η “υιοθεσία” έγινε στην αίθουσα της Α΄τάξης μέσα σε κλίμα χαράς και ενθουσιασμού.
Στη συνέχεια τα μεγάλα παιδιά κρατώντας τα μικρά από το χέρι και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών βγήκαν έξω από το Σχολείο και μάζεψαν φύλλα και κλαδιά από τα δέντρα.
Έκαναν έναν μεγάλο περίπατο και γύρισαν στο Σχολείο φέρνοντας τα υπέροχα δώρα της φύσης μες τα οποία έφτιαξαν ένα στεφάνι, το στεφάνι της φιλίας και της αγάπης!
Τέλος φύτεψαν όλοι μαζί στα παρτέρια του Σχολείου λαχανικά και αποφάσισαν να τα φροντίζουν μαζί.

STOP ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ-16/05/2024
Τι είναι και πώς δουλεύει μέσα μας ο εθισμός; Είναι ελεύθερο το εθισμένο άτομο;
Όχι…
Μπροστά του βλέπει μια ψευδή απόλαυση και πίσω του στέκει ο εθισμός… είναι δέσμιο ανάμεσά τους.
Και, τελικά καταλήγει να είναι μια μαριονέτα που για να μείνει ελεύθερη. Οφείλει να πει ένα δυνατό “ΟΧΙ” σε κάθε μορφή εθισμού, όπως είναι και το κάπνισμα (ενεργητικό και παθητικό).
Ευχαριστούμε την κυρία Σαχπαζίδου Δ., Λειτουργό Δημόσιας Υγείας, για τις βιωματικές δραστηριότητες, σε συνεργασία με τη δασκάλα της Τάξης Υποδοχής, Σοφία Μωυσιάδου και τον δάσκαλο της Δ΄ τάξης, Βασίλη Αδαμίδη.
Ο κήπος μας
Στη διάρκεια της Σχολικής χρονιάς 2023-2024 το σχολείο μας συμμετείχε σε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Σχολικοί κήποι” που πραγματοποιήθηκε από τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης με υπεύθυνη την κ. Ιππέκη.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού καθώς και στην ένταξη του σχολείου μας στο Δίκτυο Διατροφή Περιβάλλον και Υγεία του ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας προχωρήσαμε στη δημιουργία σχολικού κήπου. Καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς καλλιεργήσαμε εποχιακά λαχανικά και απολαύσαμε τους καρπούς των κόπων μας.
Υπεύθυνη προγράμματος: Χατζηκωνσταντινίδου Κυριακή
Δασκάλες που συνεργάζονται: Ντοσίδου Μαρίνα, Τσεπραηλίδου Μαρία
Ο ΣΚΥΛΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΓΑΒΓΙΖΕΙ
Τα παιδιά της Β΄ Τάξης παίρνουν μέρος στο διαγωνισμό Θέατρο Μπροστά Στο Μικρόφωνο!
Το έργο «Ο Σκύλος που δεν ήξερε να γαβγίζει» θα ακουστεί σε ραδιοφωνικό site.
Εμείς, η Β΄ τάξη του πέτρινου Σχολείου της Νεάπολης, είμαστε 12 παιδιά. Καθένα με την ιστορία του. Άλλος είναι από την Αλβανία, δύο είμαστε από τη Ρωσία, άλλος είναι ντροπαλός, άλλος πεισματάρης. Έχουμε και ένα φωνακλά. Είναι και ένας πολύ επιμελής, που θέλει να είναι πρώτος μαθητής. Άλλος είναι αμφισβητίας, κι άλλος είναι ο ταραξίας! Κι ένας που δε λέει να συγκεντρωθεί, μα όταν θέλει θαύματα μπορεί. Ένας μας έχει δυσκολία να μιλά καθαρά και θέλει στήριξη στην εκφορά. Όλοι όμως είμαστε το ίδιο αξεπέραστοι σε αυτό: Με την κυρία μας, την κυρία Μαρίνα που σεβόμαστε και αγαπάμε, μάθαμε να προσπαθούμε όλοι μαζί….Τι;;;;;;; Να μαθαίνουμε. Να καταλαβαίνουμε. Να γινόμαστε καλοί και ικανοί. Αποφασίσαμε λοιπόν μια μέρα, να προσπαθήσουμε να σας αφηγηθούμε μια ιστορία που βρήκαμε στο βιβλίο της γλώσσας. Την ιστορία ενός σκύλου που δεν ήξερε να γαβγίζει. Η ιστορία αυτή, μας άρεσε κυρίως γιατί ο σκύλος μας, μόλις κατάλαβε ότι δεν ήξερε να γαβγίζει, ενώ θα έπρεπε, όχι μόνο δε το έβαλε κάτω αλλά και προσπάθησε πολύ. Πήραμε όλοι στα χέρια μας το γραπτό κείμενο της ιστορίας, βάλαμε τον πιο πεισματάρη συμμαθητή μας να κάνει τη φωνή του σκύλου και οι υπόλοιποι μοιραστήκαμε τα λόγια της ιστορίας. Η προσπάθειά μας ήταν να μην κάνουμε μόνο ανάγνωση αλλά να γίνουμε και καλοί παραμυθάδες. Μας άρεσε επίσης το ότι οι περιπέτειες του σκύλου της ιστορίας μας δεν κατέληγαν σε μία μόνο λύση αλλά σε τρεις. Σας τις περιγράφουμε για να αποφασίσετε εσείς ποιο τέλος αξίζει στις προσπάθειες ενός σκύλου να μάθει κάτι που οι μεγάλοι θεωρούν τόσο απλό και δεδομένο για έναν σκύλο. Να μάθει να γαβγίζει. Εμείς διαλέξαμε ένα τέλος της ιστορίας του σκύλου μας, μα δε θα σας το πούμε. Όμως, θα σας πούμε μίαν ευχή μας: Ευχόμαστε για κάθε παιδί, μέσα από τη δική του ιστορία και τις δικές του περιπέτειες, να μάθει και το ίδιο, αυτό που οι μεγάλοι θεωρούν αυτονόητο: Να μάθει σκέφτεται και να εκφράζει τη σκέψη του.
« Ο Σκύλος που δεν ήξερε να γαβγίζει»
που αφηγείται η Β Τάξη Δημοτικού του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης
https://zeno.fm/radio/youth-theatre-on-air/
Επίσης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού, επισκέφθηκαν την ΕΡΤ3 ύστερα από πρόσκληση που έλαβαν, ξεναγήθηκαν στους χώρους και συμμετείχαν σε όμορφες δράσεις.
Η δασκάλα της Θεατρικής Αγωγής: Φλούδα Μαρία Χριστίνα
Η δασκάλα της τάξης: Ντοσίδου Μαρίνα
Ο δάσκαλος της Παράλληλης Στήριξη: Βασίλης Μασούρας
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣ/ΚΗΣ
Το σημερινό Σχολείο μας ιδρύθηκε ως 4/τάξιο Δημοτικό Σχολείο “Ρήγας Φερραίος” το 1934 (ΦΕΚ. 377/26.8.1934). Το 1938 μετονομάστηκε σε 2ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης. Στη μέγιστη δυναμικότητα το Σχολείο έφτασε το 1970 (12/θέσιο). Έκτοτε σταδιακά υποβιβάστηκε και σήμερα λειτουργεί ως 6/θέσιο. Στο σημερινό κτίριο, επί της Κουντουριώτη, στεγάζεται από το 1957.









































































































