Θεατρική παράσταση “Η μάγισσα Στριμάδη και τα Χριστούγεννα”
Στο σχολείο μας παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ”Η μάγισσα Στριμάδη και τα Χριστούγεννα”.
Οι μέρες των Χριστουγέννων, αλλά και όλες οι υπόλοιπες ημέρες θα έπρεπε να κρύβουν μέσα τους αγάπη, κατανόηση και ζεστασιά προς τους συνανθρώπους μας. Θα συνειδητοποιήσει άραγε η μάγισσα ότι πρέπει πάντοτε να σεβόμαστε και τις επιθυμίες των γύρω μας και να μην επιδιώκουμε ποτέ το κακό κανενός;
Πρόκειται για μία παιδική κωμωδία που περιλαμβάνει τραγούδι…χορό…και διάδραση…
Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Codeweek 2024 – Α’, Β’ Γ’, Δ’ τάξεις
Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Codeweek 2024 – Α’, Β’ Γ’, Δ’ τάξεις
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Φέτος, όλες οι τάξεις του σχολείου μας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, συμμετείχαν στη δράση αυτή. Επιπλέον, με τον κωδικό codeweek4all: cw24-0eaFD μοιραστήκαμε τη δραστηριότητά μας και με άλλα σχολεία.
Η δραστηριότητα που εφαρμόστηκε στις Α’ και Β’ τάξεις είχε πρωταγωνιστή το Beebot, το ρομποτάκι μελισσούλα που ανέλαβε χρέη ξεναγού και οδήγησε τους επισκέπτες μιας πόλης στα διάφορα σημεία – αξιοθέατα: “Το Beebot γίνεται ξεναγός! – Beebot becomes a tour guide!”.
Τα παιδιά έπρεπε να σχεδιάσουν τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα οδηγούσε το Beebot στην κάθε φορά θέση-στόχο. Στη συνέχεια το Βeebot αναλάμβανε να τον εκτελέσει.
Τα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα και εξάσκησαν έτσι την αλγοριθμική και υπολογιστική τους σκέψη. Πάνω απ’ όλα, όμως, διασκέδασαν χρησιμοποιώντας το χαρούμενο αυτό ρομπότ!!
Οι Γ’ και Δ’ τάξεις εξασκήθηκαν στη δημιουργία κώδικα στο διαδικτυακό περιβάλλον του appcodemonkey, στο οποίο με τη βοήθεια εικονιδίων που αντιστοιχούν σε εντολές και με παιγνιώδη μορφή, αντιλήφθηκαν έννοιες πληροφορικής, όπως κώδικας, εντολή, πρόβλημα, στόχος, ακολουθία (sequence), επανάληψη (loop).
Codeweek 2024 – Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Τάξεις Ε’ και Στ’
Codeweek 2024 – Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Τάξεις Ε’ και Στ’
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Φέτος, όλες οι τάξεις του σχολείου μας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, συμμετείχαν στη δράση αυτή. Επιπλέον, με τον κωδικό codeweek4all: cw24-0eaFD μοιραστήκαμε τη δραστηριότητά μας και με άλλα σχολεία.
Η δραστηριότητα που εφαρμόστηκε στις E’ και Στ’ τάξεις είχε τίτλο:
“Traveling Circuits: MY ROBOTIC FRIENDS”,
και ήταν εμπνευσμένη από την αντίστοιχη δραστηριότητα που υπάρχει στον ιστότοπο του codeweek.
Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, παρόλο που ήταν unplugged (χωρίς χρήση υπολογιστή), τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και αποκόμισαν πολλά οφέλη. Συγκεκριμένα:
Έμαθαν να μετατρέπουν τις δραστηριότητες του πραγματικού κόσμου σε οδηγίες – εντολές.
Εξασκήθηκαν στην σχεδίαση αλγορίθμων με σύμβολα.
Κατανόησαν την ανάγκη για ακρίβεια στην κωδικοποίηση.
Εξασκήθηκαν στον εντοπισμό σφαλμάτων κώδικα που δεν λειτουργεί.
«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ».
3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία έλαβαν χώρα σήμερα στο σχολείο μας με σκοπό την ενημέρωση των παιδιών μας, την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και την εξάλειψη των διακρίσεων.
Η δασκάλα του τμήματος ένταξης σε συνεργασία με τη σχολική ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό ετοίμασαν μία εξαιρετική παρουσίαση κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνταν βιωματικές δράσεις, καθώς τα παιδιά προσπάθησαν να μπουν στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία. Δοκίμασαν να περπατήσουν με κλειστά μάτια, ενώ ένας/ μια συμμαθητής/τρια είχε τον ρόλο του/της οδηγού, ψηλάφισαν τις σελίδες ενός βιβλίου με γραφή Μπράιγ για άτομα με προβλήματα όρασης, παρατήρησαν το αλφάβητο της νοηματικής και έμαθαν λέξεις στη νοηματική.
Οι δράσεις συνεχίστηκαν και μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Τα παιδιά της Γ’ τάξης παρακολούθησαν σε βίντεο τη μαρτυρία ατόμου με αναπηρία για τις δυσκολίες στην καθημερινότητά του και το δικαιώματά του σε ίσες ευκαιρίες. Στη συνέχεια παρατήρησαν εικόνες και μετά από συζήτηση διαπίστωσαν ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να αθλούνται, να εργάζονται, να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΙΣΟΙ! Τέλος, παρατήρησαν αξιοθαύμαστα έργα ατόμων που ζωγραφίζουν με το στόμα και προσπάθησαν να κάνουν το ίδιο.
Δράση “Αυτό που μας ενώνει”
Η Ε’ τάξη συμμετέχει στη δράση «Αυτό που μας ενώνει» που διοργανώνεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας.
Επέτειος Πολυτεχνείου
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τη γιορτή διοργάνωσαν τα παιδιά της Στ’ τάξης με τη συμμετοχή και υποστήριξη των μαθητών/τριών της Ε΄τάξης.
Τα παιδιά, μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια, βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα, ξεδίπλωσαν μπροστά μας όλα όσα συνέβησαν εκείνες τις τρεις μέρες του Νοέμβρη του ΄73 στο Πολυτεχνείο, με την ηρωική αντίσταση των φοιτητών ενάντια στη χούντα και τον αγώνα τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.
Επίσκεψη στον Δημοτικό Κουκλοθίασο Τιριτόμπα και το Μουσείο Κούκλας
Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κούκλας και τον Δημοτικό Κουκλοθίασο Τιριτόμπα στη Λάρισα όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση ”Δον Κιχώτης”.
Με το άλογό του, ο Δον Κιχώτης, καλπάζει στη φαντασία του, κάνοντας το ανέφικτο εφικτό, πολεμώντας τα σκοτάδια και προτάσσοντας την αγάπη στην κακία. Η παράσταση υμνεί τη φιλία, τη συντροφικότητα και την αφοσίωση στους ανθρώπους. Αναδεικνύει τη δύναμη που αποκτούμε όταν ελπίζουμε όλοι μαζί και προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να ζήσουν τα κατορθώματα ενός ήρωα που αγαπά την περιπέτεια της ζωής και τολμά να τη ζήσει παρά τα εμπόδια.
Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας
Δράση της Ε΄ Τάξης για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, η Ε’ τάξη του σχολείου μας επέλεξε να εστιάσει στην αξία της θετικής σκέψης και της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης κάθε μαθητή/τριας. Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα “Δέντρο Θετικών Σκέψεων”, στο οποίο κάθε παλάμη αντιπροσωπεύει τα θετικά χαρακτηριστικά κάθε συμμετέχοντα. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν και να δέχονται θετικά λόγια από τους συμμαθητές/τριες τους, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και τις σχέσεις μεταξύ τους. Το “Δέντρο Θετικών Σκέψεων” αντιπροσωπεύει τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων και τονίζει τη σημασία της φροντίδας της ψυχικής υγείας. Οι παλάμες δείχνουν το χέρι που βοηθάει, υποστηρίζει και προσφέρει καλοσύνη, ενώ τα θετικά λόγια φέρνουν αισιοδοξία και θετικότητα.
Η κατασκευή του δέντρου με τις παλάμες και τα θετικά λόγια ήταν μια συγκινητική και δυνατή εμπειρία για την τάξη. Οι μαθητές/τριες ένιωσαν τη χαρά του να λαμβάνουν και να εκφράζουν θετικά συναισθήματα, δημιουργώντας έτσι έναν δεσμό που τους βοηθά να αισθάνονται ασφάλεια και αποδοχή μέσα στην τάξη. Η δράση αυτή θα παραμείνει ως σύμβολο στον τοίχο της τάξης, θυμίζοντας σε όλους τη δύναμη της ενσυναίσθησης και της θετικής σκέψης στην καθημερινή τους ζωή.
















































