Στήριξη του ιδρύματος ”ΆΣΠΡΕΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ”

Τα παιδιά του σχολείου μας, ενόψει των Αγίων Ημερών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συγκέντρωσαν γάλατα εβαπορέ, τα οποία προσφέρθηκαν για την υποστήριξη του ιδρύματος ”ΑΣΠΡΕΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ’.

1734459794981 1734459794963 1734459794942 1734459815522 1734459815507

Θεατρική παράσταση “Η μάγισσα Στριμάδη και τα Χριστούγεννα”

Στο σχολείο μας παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ”Η μάγισσα Στριμάδη και τα Χριστούγεννα”.

Οι μέρες των Χριστουγέννων, αλλά και όλες οι υπόλοιπες ημέρες θα έπρεπε να κρύβουν μέσα τους αγάπη, κατανόηση και ζεστασιά προς τους συνανθρώπους μας. Θα συνειδητοποιήσει άραγε η μάγισσα ότι πρέπει πάντοτε να σεβόμαστε και τις επιθυμίες των γύρω μας και να μην επιδιώκουμε ποτέ το κακό κανενός;

Πρόκειται για μία παιδική κωμωδία που περιλαμβάνει τραγούδι…χορό…και διάδραση…

θεατρ.5 θεατρ.3 θεατρ.1 θεατρ.4 θεατρ.2

Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Codeweek 2024 – Α’, Β’ Γ’, Δ’ τάξεις

Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Codeweek 2024 – Α’, Β’ Γ’, Δ’ τάξεις

code

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Φέτος, όλες οι τάξεις του σχολείου μας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, συμμετείχαν στη δράση αυτή. Επιπλέον, με τον κωδικό codeweek4all: cw24-0eaFD μοιραστήκαμε τη δραστηριότητά μας και με άλλα σχολεία.

Η δραστηριότητα που εφαρμόστηκε στις Α’ και Β’ τάξεις είχε πρωταγωνιστή το Beebot, το ρομποτάκι μελισσούλα που ανέλαβε χρέη ξεναγού και οδήγησε τους επισκέπτες μιας πόλης στα διάφορα σημεία – αξιοθέατα: “Το Beebot γίνεται ξεναγός! – Beebot becomes a tour guide!”.

Τα παιδιά έπρεπε να σχεδιάσουν τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα οδηγούσε το Beebot στην κάθε φορά θέση-στόχο. Στη συνέχεια το Βeebot αναλάμβανε να τον εκτελέσει.

Τα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα και εξάσκησαν έτσι την αλγοριθμική και υπολογιστική τους σκέψη. Πάνω απ’ όλα, όμως, διασκέδασαν χρησιμοποιώντας το χαρούμενο αυτό ρομπότ!!

Οι Γ’ και Δ’ τάξεις εξασκήθηκαν στη δημιουργία κώδικα στο διαδικτυακό περιβάλλον του appcodemonkey, στο οποίο με τη βοήθεια εικονιδίων που αντιστοιχούν σε εντολές και με παιγνιώδη μορφή, αντιλήφθηκαν έννοιες πληροφορικής, όπως κώδικας, εντολή, πρόβλημα, στόχος, ακολουθία (sequence), επανάληψη (loop).

code 4 code 5

Codeweek 2024 – Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Τάξεις Ε’ και Στ’

Codeweek 2024 – Εβδομάδα Κώδικα 2024 – Τάξεις Ε’ και Στ’

code

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Φέτος, όλες οι τάξεις του σχολείου μας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, συμμετείχαν στη δράση αυτή. Επιπλέον, με τον κωδικό codeweek4all: cw24-0eaFD μοιραστήκαμε τη δραστηριότητά μας και με άλλα σχολεία.

Η δραστηριότητα που εφαρμόστηκε στις E’ και Στ’ τάξεις είχε τίτλο:

“Traveling Circuits: MY ROBOTIC FRIENDS”,

και ήταν εμπνευσμένη από την αντίστοιχη δραστηριότητα που υπάρχει στον ιστότοπο του codeweek.

code 2

Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, παρόλο που ήταν unplugged (χωρίς χρήση υπολογιστή), τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και αποκόμισαν πολλά οφέλη. Συγκεκριμένα:

Έμαθαν να μετατρέπουν τις δραστηριότητες του πραγματικού κόσμου σε οδηγίες – εντολές.

Εξασκήθηκαν στην σχεδίαση αλγορίθμων με σύμβολα.

Κατανόησαν την ανάγκη για ακρίβεια στην κωδικοποίηση.

Εξασκήθηκαν στον εντοπισμό σφαλμάτων κώδικα που δεν λειτουργεί.

code 3

«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ».

   Οι μαθητές/τριες της Ε & ΣΤ τάξης του σχολείου μας, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας, συμμετείχαν στη  δράση των Κοινωνικών δομών του δήμου Ρήγα Φεραίου . Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, από τις 9:00 π.μ. έως τις 11:30 μ.μ., στον χώρο του ΚΑΠΗ στον πεζόδρομο Βελεστίνου.
Οι καλεσμένοι της ΕΛΕΠΑΠ, Κόρτσα Έφη, Χανδέλη Αριάδνη και η εθελόντρια της θεραπευτικής ιππασίας Sara Hutton – Ανετοπούλου, καθώς και η εκπαιδευτικός Στέλλα Μιχολίτση με διαδικτυακή σύνδεση, κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριων. Στο τέλος οι μαθητές στόλισαν με τις ευχές τους το χριστουγεννιάτικο δέντρο της δράσης.
εικόνα Viber 2024 12 03 18 22 34 688 εικόνα Viber 2024 12 03 18 22 34 662 εικόνα Viber 2024 12 03 18 22 34 634 εικόνα Viber 2024 12 03 18 22 34 552

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία έλαβαν χώρα σήμερα στο σχολείο μας με σκοπό την ενημέρωση των παιδιών μας, την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και την εξάλειψη των διακρίσεων.
Η δασκάλα του τμήματος ένταξης σε συνεργασία με τη σχολική ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό ετοίμασαν μία εξαιρετική παρουσίαση κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνταν βιωματικές δράσεις, καθώς τα παιδιά προσπάθησαν να μπουν στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία. Δοκίμασαν να περπατήσουν με κλειστά μάτια, ενώ ένας/ μια συμμαθητής/τρια είχε τον ρόλο του/της οδηγού, ψηλάφισαν τις σελίδες ενός βιβλίου με γραφή Μπράιγ για άτομα με προβλήματα όρασης, παρατήρησαν το αλφάβητο της νοηματικής και έμαθαν λέξεις στη νοηματική.

1733247671466 1733247671479 1733252316658 1733252316620 1733247671422   1733247671376

Οι δράσεις συνεχίστηκαν και μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Τα παιδιά της Γ’ τάξης παρακολούθησαν σε βίντεο τη μαρτυρία ατόμου με αναπηρία για τις δυσκολίες στην καθημερινότητά του και το δικαιώματά του σε ίσες ευκαιρίες. Στη συνέχεια παρατήρησαν εικόνες και μετά από συζήτηση διαπίστωσαν ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να αθλούνται, να εργάζονται, να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΙΣΟΙ! Τέλος, παρατήρησαν αξιοθαύμαστα έργα ατόμων που ζωγραφίζουν με το στόμα και προσπάθησαν να κάνουν το ίδιο.

1733250895605  1733250895565 1733250895547

1733247421503 1733247421456 1733247421337 1733247421307

Δράση “Αυτό που μας ενώνει”

Η Ε’ τάξη συμμετέχει στη δράση «Αυτό που μας ενώνει» που διοργανώνεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας.

Η συμμετοχή των παιδιών περιλαμβάνει το τραγούδι που δημιούργησαν με τίτλο « Όλοι χωράμε στην πόλη αυτή». Συγκεκριμένα, οι στίχοι που έγραψαν “επενδύθηκαν” με μουσική και φωνή χάρη στις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στη συνέχεια ετοίμασαν παρουσίαση- βίντεο στην οποία ενσωμάτωσαν το τραγούδι τους, εικόνες από αξιοθέατα του Βελεστίνου, ζωγραφιές τους αλλά και προτάσεις για το πώς μπορούν να γίνουν οι πόλεις μας ανοικτές και προσβάσιμες.

 

Επέτειος Πολυτεχνείου

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τη γιορτή διοργάνωσαν τα παιδιά της Στ’ τάξης με τη συμμετοχή και υποστήριξη των μαθητών/τριών της Ε΄τάξης.

Τα παιδιά, μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια, βίντεο και ηχητικά  ντοκουμέντα, ξεδίπλωσαν μπροστά μας όλα όσα συνέβησαν εκείνες τις τρεις μέρες του Νοέμβρη του ΄73 στο Πολυτεχνείο, με την ηρωική αντίσταση των φοιτητών ενάντια στη χούντα και τον αγώνα τους για Ελευθερία και Δημοκρατία.

εικόνα Viber 2024 11 15 16 56 37 654 εικόνα Viber 2024 11 15 16 56 37 611 εικόνα Viber 2024 11 15 16 56 37 974

Επίσκεψη στον Δημοτικό Κουκλοθίασο Τιριτόμπα και το Μουσείο Κούκλας

Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κούκλας και τον Δημοτικό Κουκλοθίασο Τιριτόμπα στη Λάρισα όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση ”Δον Κιχώτης”.

Με το άλογό του, ο Δον Κιχώτης, καλπάζει στη φαντασία του, κάνοντας το ανέφικτο εφικτό, πολεμώντας τα σκοτάδια και προτάσσοντας την αγάπη στην κακία. Η παράσταση υμνεί τη φιλία, τη συντροφικότητα και την αφοσίωση στους ανθρώπους. Αναδεικνύει τη δύναμη που αποκτούμε όταν ελπίζουμε όλοι μαζί και προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να ζήσουν τα κατορθώματα ενός ήρωα που αγαπά την περιπέτεια της ζωής και τολμά να τη ζήσει παρά τα εμπόδια.

εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 34 820 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 34 861 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 34 939 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 34 994 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 35 050 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 35 083 εικόνα Viber 2024 11 14 18 55 35 286

Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας

Δράση της Ε΄ Τάξης για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, η Ε’ τάξη του σχολείου μας επέλεξε να εστιάσει στην αξία της θετικής σκέψης και της ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης κάθε μαθητή/τριας. Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα “Δέντρο Θετικών Σκέψεων”, στο οποίο κάθε παλάμη αντιπροσωπεύει τα θετικά χαρακτηριστικά κάθε συμμετέχοντα. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν και να δέχονται θετικά λόγια από τους συμμαθητές/τριες τους, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και τις σχέσεις μεταξύ τους. Το “Δέντρο Θετικών Σκέψεων” αντιπροσωπεύει τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων και τονίζει τη σημασία της φροντίδας της ψυχικής υγείας. Οι παλάμες δείχνουν το χέρι που βοηθάει, υποστηρίζει και προσφέρει καλοσύνη, ενώ τα θετικά λόγια φέρνουν αισιοδοξία και θετικότητα.

Η κατασκευή του δέντρου με τις παλάμες και τα θετικά λόγια ήταν μια συγκινητική και δυνατή εμπειρία για την τάξη. Οι μαθητές/τριες  ένιωσαν τη χαρά του να λαμβάνουν και να εκφράζουν θετικά συναισθήματα, δημιουργώντας έτσι έναν δεσμό που τους βοηθά να αισθάνονται ασφάλεια και αποδοχή μέσα στην τάξη. Η δράση αυτή θα παραμείνει ως σύμβολο στον τοίχο της τάξης, θυμίζοντας σε όλους τη δύναμη της ενσυναίσθησης και της θετικής σκέψης στην καθημερινή τους ζωή.

IMG 20241107 163333 IMG 20241029 125051 IMG 20241029 125553 IMG 20241018 111702 IMG 20241029 130710 IMG 20241029 130738 IMG 20241029 130732

ΔΡΑΣΗ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – Δημιουργήθηκε με το Clipchamp.mp4