











Δράση του Δ2 για την ημέρα βιβλίου
Δράση του Δ2 για την ημέρα βιβλίου
Με τα “Χελιδονίσματα” τα ανοιξιάτικα κάλαντα, μια συνήθεια που διατηρείται ζωντανή από τα αρχαία χρόνια για το καλωσόρισμα της αναγέννησης της φύσης που σηματοδοτείται με τον ερχομό των χελιδονιών, ξεκίνησε η ημέρα μας. Οι μελωδικές φωνές των παιδιών της Α τάξης μας μετέδωσαν χαρά και αισιοδοξία! Ευχαριστούμε παιδιά και κ. Ευγενία Μουστρίδη για το όμορφο “καλημέρα”
Από Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 αρχίζει η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.
Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει ενημερωτικό γραπτά μήνυμα (SMS) για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).
Υπενθυμίζεται ότι:
Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».
Η Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚ
α) Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια ανήκει στην κατηγορία των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ανάλογα με την ομάδα που ανήκει ο/η υποψήφιος/α αναρτώνται κατά περίπτωση Ιατρικές γνωματεύσεις ή Γνωματεύσεις από αρμόδια Κέντρα ή γνωματεύσεις από Αρμόδιες Επιτροπές (βλέπε άρθρο 19 της Υπουργικής Απόφασης)
β) Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι υποψήφιος/α για ΠΕΙ.Σ. και ανήκει στην ειδική κατηγορία που εισάγεται με το 20% των εισακτέων αναρτά τα κάτωθι δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την ένταξη σε ειδική κατηγορία για την κλήρωση Πειραματικών σχολείων:
i) την τυχόν ύπαρξη ταυτόχρονης αίτησης για δίδυμο ή τρίδυμο αδελφό/αδελφή ή υιοθετημένο/η αδελφό/αδελφή που έχουν γεννηθεί το ίδιο έτος, όπως βεβαιώνεται από πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης,
ii) την τυχόν ύπαρξη αδελφού/αδελφής που φοιτά ήδη στο ίδιο σχολείο ή στα τυχόν συνδεδεμένα σχολεία και ο οποίος/η οποία δεν φοιτά στην τάξη αποφοίτησης της ανώτερης βαθμίδας συνδεδεμένων σχολείων, όπως προκύπτει από πρόσφατη βεβαίωση από το σχολείο φοίτησης του/της μαθητή/τριας,
iii) το εάν ο γονέας/κηδεμόνας/έχων- έχουσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, υπηρετεί με θητεία στο επιλεγμένο σχολείο ή τυχόν συνδεδεμένο με αυτό σχολείο, όπως προκύπτει από πρόσφατη βεβαίωση υπηρέτησης με θητεία στον φορέα.
Άλλα συνοδευτικά έγγραφα που μπορεί να υποστηρίζουν την αίτησή σας
Μπορείτε να αποθηκεύσετε την αίτηση προσωρινά και να την υποβάλλετε εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων που προβλέπεται από την διαδικασία.
Εφόσον δεν υποβάλλετε την αίτησή σας και παραμείνει προσωρινά αποθηκευμένη, τότε μετά την πάροδο της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, απορρίπτεται αυτόματα.
Δ. Διάφορα ζητήματα
1. Τι κάνω εάν θέλω να διορθώσω τα στοιχεία επικοινωνίας μου;
Τα στοιχεία επικοινωνίας που έχουν δηλωθεί στην αίτηση, εφόσον δεν ήταν ήδη δηλωμένα στο ΕΜΕπ (Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών) και έχουν επιβεβαιωθεί με τη λήψη OTP (κωδικός μιας χρήσης), ΔΕΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ.
2. Τι κάνω εάν διαπιστωθούν προβλήματα στην ταυτοποίηση στοιχείων;
Η εφαρμογή αντλεί τα στοιχεία από διάφορα Μητρώα. Πιθανά λάθη σε καταχωρίσεις στο Μητρώο Πολιτών ή μη ενημερωμένη οικογενειακή μερίδα (πχ τέλεση γάμου, απώλειες κ.λπ.) επιστρέφουν στην εφαρμογή ελλιπή ή λανθασμένα στοιχεία. Θα πρέπει να απευθυνθείτε στις αρμόδιες υπηρεσίες και τυχόν διορθώσεις θα είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή τουλάχιστον 6 (έξι) ώρες μετά.
Τι σημαίνει “Φυσικώς αδύνατος” μαθητής και τι δικαιολογητικά απαιτούνται;
Ως υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζονται οι μαθητές/τριες που αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199) και υπάγονται σε μία (1) από τις παρακάτω δυο (2) ομάδες:
α) ΟΜΑΔΑ Α: αα) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 1904/1951 (Α ́ 212) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%), αβ) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα, αγ) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, αδ) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή, αε) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία.
β) ΟΜΑΔΑ Β: βα) είναι όσοι έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) με ποσοστό αναπηρίας εξήντα εφτά τοις εκατό (67%) και πάνω, ββ) είναι όσοι εμφανίζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός), βγ) είναι όσοι παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας, βδ) είναι όσοι παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, βε) οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 11586/Γ6/28.1.2011 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Β ́ 262).
Εκτός των παραπάνω περιπτώσεων κανένας/καμία άλλος/η υποψήφιος/α δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μαθητής/τρια με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για συμμετοχή σε εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο, Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο και σε Πρότυπο Εκκλησιαστικό Σχολείο.
Αν ο/η μαθητής/τρια ανήκει σε μια από τις παραπάνω ομάδες πρέπει να επιλέξετε το αντίστοιχο checkbox και να επισυνάψετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την κατάστασή του.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου) με τους μαθητές της Στ’ τάξης στο μάθημα των γερμανικών, μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να νιώθουμε ασφαλείς, να δείχνουμε σεβασμό, αγάπη και κατανόηση σε όλους, να προσφέρουμε τη βοήθεια μας σε όποιον τη χρειάζεται καθώς και το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε πάντα ως στόχο τη Φιλία.
Η Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού τιμάται κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου στην Ελλάδα. Σκοπός της ημέρας αυτής είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προώθηση δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (bullying).Η σχολική βία είναι ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που χρειάζεται δράση από όλους μας. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υγιές σχολικό περιβάλλον! Με το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού που απέδωσαν τα παιδιά του Δ2 στη νοηματική προσπαθήσαμε να μοιραστούμε το μήνυμα της αποδοχής, της αλληλεγγύης, της αγάπης. Συγχαρητήρια παιδιά και κυρία Μαρία Κοκόρη!! Μας συγκινήσατε!!
Μπορείτε να ενημερωθείτε για τη νομοθεσία και τις διαδικασίες εγγραφής στα παρακάτω αρχεία:
Η άσκηση αντιμετώπισης σεισμικής δόνησης σε ένα σχολείο είναι απαραίτητη για την εκπαίδευση μαθητών και προσωπικού, ώστε να γνωρίζουν πώς να αντιδράσουν με ασφάλεια σε περίπτωση σεισμού. Ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα:
Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Χίου προκηρύσσει μία (1) θέση εθελοντή σχολικού τροχονόμου για το διδακτικό έτος 2024-2025, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρακάτω προκήρυξη.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται στη διεύθυνση του σχολείου σε ώρες λειτουργίας του σχολείου, από τις 14/01/2025 έως 20/01/2025 και ώρα 10:00. Μπορείτε να ανακτήσετε την αίτηση-υπεύθυνη δήλωση από τον παρακάτω σύνδεσμο:
1η ενδοσχολική επιμόρφωση: «Διερεύνηση και Διαχείριση της Παιδικής Κακοποίησης»
Είναι σημαντικό το θέμα της παιδικής κακοποίησης να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα και ευαισθησία, τόσο στην κοινωνία όσο και στα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πλαίσια. Ένα σεμινάριο για την παιδική κακοποίηση μπορεί να προσφέρει κρίσιμες γνώσεις και εργαλεία για την αναγνώριση, την πρόληψη και την κατάλληλη αντίδραση σε τέτοια περιστατικά. Υπό αυτό το πρίσμα διοργανώθηκε στο σχολείο ενδοσχολική επιμόρφωση με επιμορφώτριες τις κ. Πιέτρη Γεωργία ΠΕ30, κοινωνική λειτουργό και Γαλάτουλα Σεβαστή ΠΕ23, ψυχολόγο την Παρασκευή 25/10/2024 από τις 10:15 – 13:15. Σημεία αναφοράς ήταν τα εξής:
Ένα σεμινάριο γραφολογίας μπορεί να προσφέρει ενδιαφέρον και χρήσιμες γνώσεις για την ανάλυση και ερμηνεία των γραφολογικών χαρακτηριστικών ενός ατόμου, όπως η προσωπικότητα, οι συναισθηματικές καταστάσεις, και ακόμη και οι ενδεχόμενες συμπεριφορικές τάσεις, μέσω της γραφής. Η γραφολογία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την ανάλυση της γραφής, και χρησιμοποιείται σε πολλούς τομείς, όπως η προσωπική ανάπτυξη, η ψυχολογία και η ανθρώπινη συμπεριφορά. Η εισηγήτρια δικαστική γραφολόγος κ. Όλγα Γαβριηλίδου την Πέμπτη 12/12/2024 από τις 17:30 – 20:30, κάλυψε τις παρακάτω ενότητες:
Το σεμινάριο διάρκειας 1,5 ωρών, πραγματοποιήθηκε εκτός διδακτικού ωραρίου και συγκεκριμένα, την Τετάρτη, 29-01-2025 από 18:30 έως 20:00 μέσω του συνδέσμου webinar: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/adamantiaf
Εισηγητής στο σεμινάριο ήταν ο κ. Ροδαφηνός Α., Αναπληρωτής Καθηγητής στη μεθοδολογία έρευνας και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Α.Π.Θ. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση των εκπαιδευτικών αναφορικά με πρακτικές ενίσχυσης της κριτικής σκέψης στη σχολική τάξη μέσα από τη χρήση παραδειγμάτων της καθημερινότητας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου και Βορείου Αιγαίου και η συμμετοχή ήταν προαιρετική.
Πρόσφατα σχόλια