Αγαπητοί γονείς καλή σχολική χρονιά!
Βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας σχολικής χρονιάς στη διάρκεια της οποίας σας καλούμε συμπαραστάτες στο έργο μας στη βάση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κοινών στόχων.
Η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία του σχολείου και το καλύτερο παιδαγωγικό αποτέλεσμα επιτυγχάνονται με τη συνεργασία, τη συνέπεια και τη βοήθεια όλων. Το σχολείο είναι μια οργανωμένη ομάδα, που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, με κανόνες και όρια πού έχουμε την υποχρέωση να θέτουμε και να τηρούμε.
Η αγωγή που ασκεί το σχολείο είναι δύσκολο εγχείρημα γιατί συνδυάζει την ελευθερία του ατόμου με την κοινωνική ευθύνη. Η οργάνωση κάθε κοινότητας, ακόμη και της σχολικής, διέπεται από κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων, ευθυνών και ιεραρχική διάρθρωση.
Το κοινωνικό, το φυσικό και το σχολικό περιβάλλον προσδιορίζουν σημαντικά την παραπέρα εξέλιξη του ατόμου. Γι’ αυτό, εμείς ως δάσκαλοι κι εσείς ως γονείς, βάζουμε κοινούς στόχους αφού όλοι συμφωνούμε ότι θέλουμε αυριανούς πολίτες ελεύθερους και υπεύθυνους, με ενεργητική συμμετοχή και κοινωνική ευαισθησία.
Με βάση τη φετινή εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ, Αρ.Πρωτ.: 139808/Δ1/ 31-08-2016, σας ενημερώσουμε για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου μας.
«Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 με την προσέλευση των μαθητών στο χώρο του σχολείου.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν.
Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών (8.00-8.10) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου ουδείς άλλος εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Στις 8.10, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνει η είσοδος και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε αυτά την 1η διδακτική ώρα.
Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων ο Διευθυντής του σχολείου ή αναπληρωτής του ή μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις-οδηγίες που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε γενικότερα θέματα.
Μετά το πέρας της συγκέντρωσης οι μαθητές κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στις αίθουσές τους συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την 1η ώρα».
• Το σχολείο δε διαθέτει φύλακα ή κάποιον που να επιφορτίζεται με το άνοιγμα της πόρτας μετά την προσευχή. Όταν λοιπόν οι πόρτες κλείνουν από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει κάποιος που να τις ανοίγει προκειμένου να μπουν στο χώρο του σχολείου οι μαθητές/τριες που έχουν καθυστερήσει . Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να μπουν με τους μαθητές/τριες στην τάξη για να αρχίσει το μάθημα. Είναι αυτό το διάστημα καίριο για το σχολείο διότι πρέπει όλοι να μπουν στις τάξεις τους και να ρυθμιστούν πλήθος ζητημάτων από τον Δ/ντή/ντρια του σχολείου. Όταν λοιπόν πρέπει κάποιος να ανοίγει την πόρτα, αυτό σημαίνει ότι δεν ολοκληρώνει εργασίες που οφείλουν εκείνη την ώρα να ολοκληρωθούν. Αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσλειτουργία στη σχολική μονάδα.
Η καθυστερημένη και επαναλαμβανόμενη άφιξη του παιδιού στο σχολείο, και μάλιστα όταν βλέπει ότι αυτή η επαναλαμβανόμενη καθυστέρηση δεν αξιολογείται αρνητικά από τους γονείς του καλλιεργεί εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τις υποχρεώσεις του και τη σχέση του με το σχολείο. Ως εκ τούτου δεν το βοηθάμε να γίνει υπεύθυνο και ώριμο άτομο.
• Οι μαθητές μετά τη λήξη των μαθημάτων θα πρέπει υποχρεωτικά να αποχωρούν αμέσως από το χώρο του σχολείου με ευθύνη των γονέων τους.
• Η Διευθύντρια του σχολείου θα δέχεται τους γονείς και κηδεμόνες, για σημαντικά παιδαγωγικά θέματα, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας, μετά τις 8:30.
• Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα δέχονται τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, μία συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, για την οποία θα ενημερωθείτε έγκαιρα.
• Η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών μέσα στο χώρο του σχολείου απαγορεύεται σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. 137003/Δ1/25-08-2016 εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ».
• Το αίσθημα ευθύνης των μαθητών για το περιβάλλον και κυρίως ποιότητα του σχολικού χώρου πρέπει να καλλιεργείται συνεχώς. Η αγάπη και ο σεβασμός στο σχολικό περιβάλλον (αυλή, αίθουσες, τοίχοι, έπιπλα, φυτά) είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών. Μέσα σε ένα κακοποιημένο σχολικό χώρο, αναιρείται η συναισθηματική καλλιέργεια του ατόμου.
• Ο μαθητής οφείλει να σέβεται τους συμμαθητές του και κυρίως τους μικρότερους. Δε νομιμοποιείται να βιαιοπραγεί για κανένα λόγο.
• Η συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στους δασκάλους τους και στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό οφείλει να είναι άμεμπτη. Η οικογένεια πρέπει να βοηθήσει το παιδί, πριν έλθει στο Σχολείο, να συνειδητοποιήσει και να σεβαστεί τους διαφορετικούς ρόλους των νέων προσώπων που θα συναντήσει. Η καλή συμπεριφορά τιμά τους ίδιους τους μαθητές, την οικογένεια τους και το Σχολείο.
• Ο τρόπος έκφρασης των μαθητών, οι οποίοι μεταφέρουν εκφράσεις που ακούν στο δρόμο, στην πλατεία, στην τηλεόραση, χρειάζεται έγκαιρη αντιμετώπιση. Πρέπει να αντιληφθούν ότι είναι αδυναμία, τουλάχιστον λεκτική, η χρήση τέτοιων εκφράσεων.