Εξέλιξη και ανάπτυξη των νέων εκπαιδευτικών μεθοδολογιών.
Το eTwinning είναι ένα πρόγραμμα που προωθεί τη συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης μεταξύ σχολείων σε μια χώρα ή ανάμεσα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Παρέχει μια πλατφόρμα όπου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και να αναπτύξουν κοινά προγράμματα εργασίας.
Το eTwinning δεν αναπτύσσει απευθείας νέες τεχνολογίες, αλλά παρέχει ένα πλαίσιο για τη χρήση υπαρχουσών τεχνολογιών στον εκπαιδευτικό τομέα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες τεχνολογίες και εργαλεία για να διευκολύνουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των σχολείων τους.
Ορισμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν και αναπτύχθηκαν από το πρόγραμμα eTwinning είναι:
- Η χρήση και η ανάρτηση υλικού σε Διαδικτυακές πλατφόρμες συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν πλατφόρμες συνεργασίας του eTwinning για να συνεργαστούν με άλλους εκπαιδευτικούς, να μοιραστούν υλικό και να σχεδιάσουν κοινά προγράμματα εργασίας.
- Βιντεοδιασκέψεις και τηλεδιασκέψεις: Οι εκπαιδευτικοί παράλληλα χρησιμοποίησαν εφαρμογές όπως το Skype και το Zoom για να οργανώσουν βιντεοκλήσεις με τους συνεργάτες τους, προκειμένου να συνεργαστούν απομακρυσμένα.
- Ψηφιακό περιεχόμενο: Οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να αναπτύξουν και να μοιραστούν ψηφιακό περιεχόμενο στην εφαρμογή padlet βίντεο, παρουσιάσεις, ηλεκτρονικά βιβλία κ.λπ., προκειμένου να ενισχύσουν τη διαδικασία μάθησης και την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των σχολείων.
- Διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια: Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια για να καθοδηγήσουν τους μαθητές στην εκμάθηση και τη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές εμπειρίες.
Συλλογή και η διάχυση εκπαιδευτικών τεχνικών, εργαλείων και συμβουλών ή άλλων παρατηρήσεων που μπορούν να βοηθήσουν το εκπαιδευτικό έργο και την ενίσχυση σχέσεων με την κοινότητα.
Το πρόγραμμα eTwinning παρέχει ένα πλαίσιο για τη συλλογή, την ανταλλαγή και τη διάδοση εκπαιδευτικών τεχνικών,συμβουλών και παρατηρήσεων, προάγοντας τη συνεργασία και την αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:
- Φόρουμ και ομάδες συζητήσεων: Οι εκπαιδευτικοί μας συμμετείχαν σε ομάδες συζητήσεων στην πλατφόρμα eTwinning για να μοιραστούν εκπαιδευτικές συμβουλές, να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο. Αυτό οδήγησε σε αμοιβαία ωφέλιμη ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών.
- Κοινή ανάπτυξη υλικού: Οι εκπαιδευτικοί μπόεσαν να συνεργαστούν μέσω του eTwinning για την ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών υλικών, δραστηριότητες με ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια κι άλλους πόρους. Αυτά τα εκπαιδευτικά υλικά κοινοποιήθηκαν στην πλατφόρμα eTwinning, προσφέροντας ιδέες και πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν στο εκπαιδευτικό έργο.
- Δημοσίευση επιτευγμάτων: Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάσαν τα αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων. Μέσω αυτής της διαδικασίας, μπόρεσαν να παρουσιάσουν το έργο των μαθητών τους, προωθώντας την αμοιβαία έμπνευση και ανταλλαγή εμπειριών.
Προβολή και διάχυση των καλών πρακτικών μέσω της ιστοσελίδας του
σχολείου και άλλων ιστοσελίδων με σχετικά εκπαιδευτικά θέματα
Ιστοσελίδα 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας
Οι νέες τεχνολογίες αναφέρονται σήμερα σε κάθε μορφής ψηφιακό μέσο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτόνομα ή ως στοιχείο ενός τεχνολογικού συστήματος που μπορεί να διαμορφώσει, να παρουσιάσει και να επεξεργαστεί την πληροφορία.
Οι χρήση των Νέων Τεχνολογιών στο σχολείο μπορούν να συντελέσουν στη χειραφέτηση και τον επαναπροσδιορισμό τόσο των διαδικασιών παραγωγής και αναπαραγωγής της γνώσης, όσο και αυτών της πιστοποίησής της. Επίσης αναπτύσσουν νέες δεξιότητες στον μαθητικό πληθυσμό αλλά και στους εκπαιδευτικούς.
- Αυξημένη συνεργασία και επικοινωνία
Η εκπαιδευτική τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει τη συνεργασία. Όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν με τους μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, αλλά οι μαθητές μπορούν επίσης να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Μέσω διαδικτυακών μαθημάτων και παιχνιδιών εκμάθησης, οι μαθητές στα πλαίσια του etwinning συνεργάζονται σε συλλογικές δραστηριότητες, μπορούν να μοιραστούν τις σκέψεις και τις ιδέες τους και να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλον. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία επιτρέπει την αλληλεπίδραση ένας προς έναν με τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τις δραστηριότητες και να αναζητήσουν πρόσθετη βοήθεια σε δυσνόητο θέμα. Μπορούν να ανεβάσουν την εργασία τους και οι εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσβαση και να προβάλλουν τις ολοκληρωμένες εργασίες .
- Εξατομικευμένες ευκαιρίες μάθησης
Η εκπαιδευτική τεχνολογία και η χρήση της στα πλαίσια του etwinning, επιτρέπει την συνεχή πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους. Οι δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ ολοκλήρου διαδικτυακά και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό με βάση τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα είναι ότι οι μαθητές μπορούν να μάθουν με τον δικό τους ρυθμό. Όταν χρειάζεται να επανεξετάσουν το υλικό της τάξης για να κατανοήσουν καλύτερα τις βασικές έννοιες, οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν σε βίντεο το περιεχόμενο του μαθήματος. Τα δεδομένα που δημιουργούνται μέσω αυτών των διαδικτυακών δραστηριοτήτων επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να δουν ποιοι μαθητές δυσκολεύτηκαν με ορισμένα θέματα και να προσφέρουν πρόσθετη βοήθεια και υποστήριξη.
- Αυξημένη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα για τους εκπαιδευτικούς
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να επιτύχουν νέα επίπεδα παραγωγικότητας, να εφαρμόσουν χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία για να επεκτείνουν τις ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές. Μπορούν επίσης να αυξήσουν την υποστήριξη και τη συμμετοχή των μαθητών. Με την χρήση της τεχνολογίας στα πλαίσια του etwinning βελτιώνουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους και εξατομικεύσουν τη μάθηση. Τα σχολεία μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος και αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο τον χρόνο των εκπαιδευτικών.
- Ανάπτυξη πολυγραμματισμών
Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη πολυγραμματισμών από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης (αυτό ήδη γίνεται από το σπίτι, με τα τεχνολογικά εργαλεία που έχουν τα παιδιά). Η Μετασχηματιστική Παιδαγωγική των Πολυγραμματισμών εκλαμβάνει τη μάθηση ως μία διαδικασία προσωπικής αναδημιουργίας η οποία βασίζεται σε μία ρεαλιστική άποψη της σύγχρονης κοινωνίας και σε μία νέα οπτική των δυνατοτήτων βελτίωσης του μέλλοντος μέσω της αντιμετώπισης διαφόρων προβλημάτων της σημερινής κοινωνίας.
Ιστοσελίδα Εκπαιδευτικού ΠΕ 86 Μαρίας Παναγοπούλου
https://blogs.sch.gr/panagop_m/
Ανάπτυξη των διαδικασιών αξιολόγησης της δράσης
Οι διαδικασίες που αναπτύχθηκαν είναι οι εξής:
- Συλλογή δεδομένων: Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι η αξιολόγηση της συμμετοχής, της συνεργασίας, της καινοτομίας και της συμμετοχής των μαθητών.
- Αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
- Ανατροφοδότηση: Ανατροφοδότηση ατομικών συνεντεύξεων και συναντήσεων αξιολόγησης. Η ανατροφοδότηση ήταν εποικοδομητική και παρείχε συγκεκριμένες συμβουλές για τη βελτίωση και την ανάπτυξη.
- Ανάλυση αποτελεσμάτων: Η ανάλυση αποτελεσμάτων βοήθησε στην αξιολόγηση των επιτευγμάτων, των προκλήσεων και τον προγραμματισμό πιθανών βελτιώσεων για το μέλλον.
- Διάχυση των αποτελεσμάτων
Ερωτηματολόγιο διερεύνησης νέων ικανοτήτων/δεξιοτήτων των συμμετεχόντων
εκπαιδευτικών.
- Ποιες νέες τεχνολογίες και εργαλεία χρησιμοποιήσατε κατά τη διάρκεια του προγράμματος eTwinning;
- Ποιες δεξιότητες που σχετίζονται με την τεχνολογία αποκτήσατε μέσω της συμμετοχής σας στο eTwinning;
- Πώς οι νέες δεξιότητες που αποκτήσατε επηρέασαν την προσέγγισή σας στη διδασκαλία;
- Πώς σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις νέες δεξιότητες και γνώσεις που αποκτήσατε στο eTwinning στο μέλλον;
- Πώς θα μοιραστείτε αυτές τις νέες δεξιότητες και γνώσεις με τους συναδέλφους σας και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα;
Καταγραφή σε ημερολόγιο των εντυπώσεων των μαθητών και διερεύνηση των
νέων δεξιοτήτων (παιδαγωγικών, κοινωνικών κ.ά.) που απέκτησαν μέσω της
Δράσης.
Στοχευμένη συζήτηση σε επίπεδο Συλλόγου για τις πιθανές αλλαγές στις
παιδαγωγικές/ διδακτικές πρακτικές τους και καταγραφή των σημαντικότερων
απόψεων σε Ημερολόγιο της Ομάδας Δράσης .
Υπεύθυνη υλοποίησης Μαρία Παναγοπούλου