Μαθαίνουμε να Ανακυκλώνουμε: Το απορριμματοφόρο της Ανακύκλωσης στο Νηπιαγωγείο μας

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε στο Νηπιαγωγείο μας με θέμα την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, επικοινωνήσαμε με το Τμήμα Καθαριότητας-Ανακύκλωσης του Δήμου Λαμιέων, το οποίο ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά μας.

Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 επισκέφθηκε το σχολείο μας το απορριμματοφόρο ανακύκλωσης του Δήμου. Οι εργαζόμενοι μίλησαν στα παιδιά για το σημαντικό έργο που επιτελούν καθημερινά, εξηγώντας τους ότι συλλέγουν τα απορρίμματα που τοποθετούμε στους μπλε κάδους, πού μεταφέρονται στη συνέχεια και πώς γίνεται η διαδικασία της ανακύκλωσης. Οι μαθητές/τριες έμαθαν ποια υλικά πρέπει να ρίχνουμε στους μπλε κάδους, αλλά και πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το περιβάλλον μέσα από μικρές καθημερινές πράξεις. Ιδιαίτερη εντύπωση τους προκάλεσε ο ειδικός εξοπλισμός που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι, όπως τα ειδικά παπούτσια, τα γάντια, οι μάσκες και οι στολές προστασίας. Με μεγάλη χαρά τα παιδιά φόρεσαν γιλέκα και καπέλα σε παιδικό μέγεθος, ίδια με αυτά που φορούσαν οι υπάλληλοι του Δήμου, βιώνοντας έτσι μια ξεχωριστή και πολύ όμορφη εμπειρία.

Ευχαριστούμε θερμά το Τμήμα Καθαριότητας-Ανακύκλωσης  του Δήμου Λαμιέων, τους εργαζόμενους που επισκέφθηκαν το σχολείο μας, καθώς και τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας-Ανακύκλωσης και Περιβάλλοντος κ. Κερπινιώτη Κωνσταντίνο για την άμεση ανταπόκριση, τη συνεργασία και την όμορφη ενημερωτική δράση που προσέφεραν στα παιδιά μας.

Τη δράση μας δημοσίευσε ο Αντιδήμαρχος  Καθαριότητας- Ανακύκλωσης και Περιβάλλοντος κ. Κερπινιώτης στον τοπικό ηλεκτονικό τύπο:

Λαμία: Μαθητές νηπιαγωγείου… – Fonografos www.fonografos.net | Facebook

Εκπαιδευτική Δράση Πρώτων Βοηθειών στο Νηπιαγωγείο μας

Την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026 είχαμε την ιδιαίτερη τιμή να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας τον κ. Γιώργο Παπαχριστόπουλο, Διευθυντή Προγραμμάτων Εκπαίδευσης στο Ελληνικό Ινστιτούτο Διαχείρισης Κρίσεων και Καταστροφών, με πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας, της πυρασφάλειας και της εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών.

Η δράση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη συμβολή και τη συνεχή στήριξή του σε δράσεις που προάγουν την ασφάλεια και την εκπαίδευση των παιδιών.

Με απλό, βιωματικό και κατανοητό τρόπο, προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, ο κ. Παπαχριστόπουλος παρουσίασε στους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες βασικούς τρόπους αντιμετώπισης καθημερινών μικροατυχημάτων και έκτακτων περιστατικών. Τα παιδιά έμαθαν τι μπορούν να κάνουν όταν ματώσει η μύτη τους, όταν τραυματίσουν το χέρι ή το πόδι τους, αλλά και πώς πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση πνιγμού κατά τη διάρκεια του φαγητού. Μέσα από παραδείγματα, συζήτηση και πρακτική επίδειξη, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ψυχραιμίας, της πρόληψης και της προστασίας τόσο του εαυτού τους όσο και των γύρω τους.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σχετικά με την παροχή Πρώτων Βοηθειών σε περιπτώσεις πνιγμού από τροφή, καθώς και σε άλλα επείγοντα περιστατικά που μπορεί να συμβούν στον σχολικό χώρο.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Παπαχριστόπουλο για την εξαιρετική παρουσίαση, τις πολύτιμες γνώσεις και όλα όσα σημαντικά μοιράστηκε μαζί μας. Η ενημέρωση και η εκπαίδευση σε θέματα πρώτων βοηθειών αποτελούν πολύτιμα εφόδια για μικρούς και μεγάλους.

 

Τα στεφανάκια του Μάη..

Την Πέμπτη 30 Απριλίου 2026, η τάξη μας γέμισε ανοιξιάτικα χρώματα και δημιουργική διάθεση, καθώς προετοιμαστήκαμε για να υποδεχτούμε την Πρωτομαγιά.

Τα παιδιά κατασκεύασαν πρωτομαγιάτικα στεφάνια από χαρτί, τα οποία διακόσμησαν ζωγραφίζοντας πολύχρωμα λουλούδια και πεταλούδες. Με ενθουσιασμό και φαντασία, κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ξεχωριστό στεφάνι, εκφράζοντας τη δημιουργικότητά του.

Παράλληλα, συζητήσαμε για την Πρωτομαγιά και τη διπλή σημασία της: ως γιορτή της άνοιξης και της φύσης, αλλά και ως ημέρα απεργίας και τιμής στους αγώνες των εργαζομένων. Με απλό και κατανοητό τρόπο, τα παιδιά ήρθαν σε  επαφή με έννοιες όπως η εργασία, τα δικαιώματα και η συνεργασία.

Χειροποίητα χαρτάκια με τα μαγικά μου τα χεράκια….

Την Τρίτη 28 Απριλίου 2026,  στην τάξη μας φυτέψαμε μικρά «σποράκια» οικολογικής συνείδησης, μέσα από μια δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα: την παραγωγή χειροποίητου χαρτιού!

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη διαδικασία ανακύκλωσης χαρτιού. Το παλιό χαρτί το είχαμε κόψει σε πολύ μικρά κομματάκια και το είχαμε τοποθετήσει από την προηγούμενη μέρα σε μπουκαλάκια με νερό που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι, ώστε να μουλιάσει καλά. Την επόμενη μέρα το πολτοποιήσαμε, δημιουργώντας έναν ομοιόμορφο πολτό. Στη συνέχεια, απλώσαμε τον πολτό σε ειδικά πλαίσια με σίτα και αφαιρέσαμε το περιττό νερό ταμπονάροντας απαλά με σφουγγάρι. Έπειτα, αφήσαμε τα φύλλα να στεγνώσουν, κρεμώντας τα σε σχοινάκι στη βεράντα του νηπιαγωγείου μας. Όταν στέγνωσαν, δημιουργήθηκαν νέα, μοναδικά φύλλα χειροποίητου χαρτιού!

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών, συμβάλλοντας στη μείωση των απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος. Το χειροποίητο χαρτί που δημιουργήσαμε μπορεί να αξιοποιηθεί σε πολλές καλλιτεχνικές δραστηριότητες, όπως κάρτες, προσκλήσεις και κατασκευές, χαρίζοντας μια ξεχωριστή και προσωπική πινελιά.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την εκπαιδευτικό των Αγγλικών για τη μύησή μας στην τέχνη της ανακύκλωσης χαρτιού, καθώς και όλες και όλους τις/τους συναδέλφους για τη συνεργασία.

Ήταν μια όμορφη εμπειρία που ενίσχυσε όχι μόνο την περιβαλλοντική ευαισθησία των παιδιών, αλλά και τη χαρά της δημιουργίας μέσα από τα ίδια τους τα χέρια! Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο: “Από που έρχεσαι χαρτάκι…”

 

Βεβαίωση συμμετοχής για τη δράση: ¨Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω ΟΧΙ στη βία και στον εκφοβισμό¨

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με χαρά και ενθουσιασμό στη δράση που διοργανώθηκε από το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης, με αφορμή την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας. Η δράση είχε τίτλο «Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω ΟΧΙ στη βία και στον εκφοβισμό» και στόχευε στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, του σεβασμού και της αποδοχής μεταξύ των μαθητών.

Η συμμετοχή μας επιβραβεύτηκε με τη χορήγηση βεβαίωσης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, γεγονός που μας γεμίζει υπερηφάνεια και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος ασφαλούς, συμπεριληπτικού και γεμάτου σεβασμό.

Συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα στα παιδιά, ενισχύοντας αξίες που αποτελούν τη βάση για μια κοινωνία χωρίς βία.


Λήψη αρχείου

Εκπαιδευτικές Δράσεις και Έπαινοι Συμμετοχής

Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων, ήρθαν και οι έπαινοι για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών μας. Με μεγάλη χαρά, το νηπιαγωγείο μας έλαβε επαίνους συμμετοχής για τη συμμετοχή του σε σημαντικές εκπαιδευτικές δράσεις.

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην πανελλαδική εκστρατεία «Μίλα Τώρα» ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, στο πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής» του οργανισμού Make-A-Wish Ελλάδος, καθώς και στη φιλαναγνωστική δράση «Διαβάζουμε Μαζί».

Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να καλλιεργήσουν αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη, αλλά και να ανακαλύψουν τη χαρά της προσφοράς και της ανάγνωσης.

Η απονομή των επαίνων αποτελεί μια όμορφη αναγνώριση της προσπάθειας και της δημιουργικότητας των παιδιών, καθώς και της πολύτιμης συμβολής των εκπαιδευτικών.

Συνεχίζουμε με χαρά και ενθουσιασμό να συμμετέχουμε σε δράσεις που εμπλουτίζουν τις εμπειρίες των παιδιών και ενισχύουν τη  γνώση και την ανάπτυξή τους.


Λήψη αρχείου


Λήψη αρχείου


Λήψη αρχείου

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2026

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με χαρά στη δράση-κάλεσμα της σχολικής βιβλιοθήκης «Η Κυψέλη», γιορτάζοντας τα παραμύθια με έναν ξεχωριστό τρόπο. Στις 10:30 το πρωί πήραμε το βιβλίο μας και βγήκαμε έξω. Καθίσαμε όλοι μαζί σε έναν μεγάλο κύκλο, δημιουργώντας μια υπαίθρια «γωνιά ανάγνωσης». Ακούσαμε την ιστορία  «Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας», της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, να ζωντανεύει μέσα στους ήχους της φύσης και συζητήσαμε για όλα όσα κάνουν ένα βιβλίο σημαντικό. Προβληματιστήκαμε σχετικά με τον τρόπο που δημιουργούνται τα βιβλία, μιλήσαμε για τους συγγραφείς που μοιράζονται τις ιδέες τους μαζί μας και τους εικονογράφους που δίνουν χρώμα στις ιστορίες. Φυσικά, μιλήσαμε για τη φροντίδα τους και τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας απέδειξαν πως γνωρίζουν πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι να συμπεριφερόμαστε με αγάπη στα βιβλία!

Η δράση μας ολοκληρώθηκε με μια ομαδική καλλιτεχνική δημιουργία, στην οποία τα παιδιά «ζωντάνεψαν» με τα χρώματά τους εικόνες από το παραμύθι και δημιουργήσαμε ένα κολλάζ με κέφι και συνεργασία. Πάνω απ΄ όλα κατανοήσαμε πως τα βιβλία δεν είναι μόνο για την τάξη, είναι πολύτιμοι φίλοι που μας ακολουθούν παντού και μας ενώνουν μέσα από τις μοναδικές του ιστορίες!

 

 

Η θάλασσα αρχίζει εδώ, τα σκουπίδια δεν πετώ!

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για το Νερό, οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας ανέλαβαν δράση με σκοπό να μοιραστούν το μήνυμά τους για την προστασία του νερού και των θαλασσών με έναν πρωτότυπο και καλλιτεχνικό τρόπο. Τα παιδιά, ανέλαβαν ρόλο «ενεργού πολίτη» για να ευαισθητοποιήσουν τους γύρω τους. Αξιοποιώντας όσα μάθαμε από την επίσκεψή μας στη ΔΕΥΑ Λαμίας για τη σύνδεση του αστικού δικτύου αποχέτευσης με το θαλάσσιο οικοσύστημα, χωριστήκαμε σε ομάδες και μεταφέραμε τα πινέλα και τα χρώματά μας έξω από το σχολείο!

Εντοπίσαμε το μεγάλο φρεάτιο έξω από το σχολείο μας και ζωγραφίσαμε γύρω του πολύχρωμα ψαράκια και πλάσματα της θάλασσας. Γράψαμε με μεγάλα γράμματα το σύνθημά μας «Η θάλασσα αρχίζει εδώ, τα σκουπίδια δεν πετώ!» Με αυτόν τον τρόπο υπενθυμίζουμε σε όσους περνούν από αυτό το σημείο πως ακόμη και το πιο μικρό σκουπιδάκι που πέφτει στον δρόμο ή στο φρεάτιο καταλήγει στη θάλασσα και στο νερό που πίνουμε!

Πασχαλινές Δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή τις άγιες ημέρες του Πάσχα, στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκαν ποικίλες εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία του Πάσχα μέσα από αφήγηση και εκπαιδευτικά βίντεο, ενώ ήρθαν σε επαφή με τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και τα σημαντικά γεγονότα, όπως τα Πάθη, η Σταύρωση και η Ανάσταση του Κυρίου.

Παράλληλα, διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια, τα οποία ενίσχυσαν τη φαντασία και τη συμμετοχή των παιδιών, ενώ αποτέλεσαν αφορμή για συζήτηση και ανταλλαγή σκέψεων.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας, τα παιδιά κατασκεύασαν πασχαλινές χειροτεχνίες, όπως κάρτες και καλαθάκια, έγραψαν ευχές και συνεργάστηκαν αρμονικά για να διακοσμήσουν την τάξη με τα έργα τους. Τα παιδιά βίωσαν το νόημα των ημερών με χαρά και ενθουσιασμό.

Σας ευχόμαστε Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους!

 

Στις ακουαρέλες μας ζωγραφίσαμε πασχαλινές κοτούλες  κάθε  μία ξεχωριστή και μοναδική!

 

Φτιάξαμε κάρτες και γράψαμε ευχές.

Έτοιμα και τα καλαθάκια μας.

 

Ιδού και τα κοκκοράκια μας…Καλό Πάσχα!