Το αστέρι της ευχής στο Νηπιαγωγείο μας
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Για ακόμη μία χρονιά, το 29ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
«Αστέρι της Ευχής» του οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος). Πρόκειται για έναν Φιλανθρωπικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, ο οποίος πραγματοποιεί ευχές παιδιών ηλικίας 3–17 ετών που πάσχουν από σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή ασθένειες (όπως καρκίνο, καρδιοπάθειες, μυϊκή δυστροφία, σπάνια σύνδρομα κ.λπ.).
Το μήνυμα του προγράμματος για το 2025:
«Πίστεψέ το, μπορείς!»
Το χάρτινο Αστέρι της Ευχής ταξιδεύει για 27η συνεχόμενη χρονιά, καλώντας τη σχολική κοινότητα να στηρίξει παιδιά που καθημερινά δίνουν τη δική τους μάχη μέσα από θεραπείες, εξετάσεις και νοσηλείες. Με μια συμβολική δωρεά 2€, λαμβάνετε το Αστέρι της Ευχής, ως υπενθύμιση της αγάπης και της προσφοράς σας.
Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού – Μια γιορτή για όλα τα παιδιά!
Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε σήμερα την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια μέρα αφιερωμένη σε κάθε παιδί του κόσμου. Σκοπός μας ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά, μέσα από παιχνίδι και συζήτηση, ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα – ανεξάρτητα από το χρώμα, τη γλώσσα ή τη χώρα τους.
Μιλήσαμε για το δικαίωμα στη ζωή, στην αγάπη και στη φροντίδα, για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, αλλά και για το δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη τους. Με απλά παραδείγματα και εικόνες, τα παιδιά κατανόησαν ότι οι μεγάλοι είναι εδώ για να τα ακούν, να τα προστατεύουν και να τα βοηθούν να μεγαλώσουν με ασφάλεια και σεβασμό.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας:
-
διαβάσαμε σχετικές ιστορίες
-
δημιουργήσαμε αφίσα με τα «Δικαιώματα των Παιδιών»,
-
και εκφράσαμε όλοι τι σημαίνει για μας «δικαίωμα».
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μοιράστηκαν τις δικές τους σκέψεις για το πώς μπορεί ο καθένας μας να κάνει τον κόσμο πιο δίκαιο και πιο χαρούμενο για όλους.
Η σημερινή μέρα μάς υπενθύμισε ότι η φωνή κάθε παιδιού είναι σημαντική και ότι όλοι μαζί μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία που σέβεται, προστατεύει και αγκαλιάζει κάθε μικρή ψυχή.
Τα παιδιά ζωγράφισαν σε μπαλόνια και δημιούργησαν μία υπέροχη ανθοδέσμη με τα δικαιώματά τους
Πρόγραμμα Etwinning: “Earth Keepers”
Ενημέρωση Γονέων και Κηδεμόνων σχετικά με το πρόγραμμα Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης ΠΠΠ
Πραγματοποίηση Επιμορφωτικού Σεμιναρίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης
Τα παιδιά τιμούν την επέτειο του Πολυτεχνείου
Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε αυτές τις μέρες για την επέτειο του Πολυτεχνείου, μία σημαντική στιγμή της ιστορίας μας που μας θυμίζει πόσο πολύτιμες είναι η ελευθερία, η δημοκρατία και η ειρήνη. Με τρόπο απλό και τρυφερό, κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών, γνωρίσαμε τις έννοιες αυτές μέσα από ιστορίες, εικόνες και συζητήσεις.
Τα παιδιά άκουσαν για τους νέους που πριν από πολλά χρόνια θέλησαν να πουν τη γνώμη τους και να ζουν σε έναν κόσμο ειρηνικό και δίκαιο. Μιλήσαμε για τις αξίες που μας ενώνουν και για το πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε, να αγαπάμε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία (Ντενεκεδούπολη, Η Κυρα-Δημοκρατία), φτιάξαμε ζωγραφιές, παίξαμε κουκλοθέατρο, τραγουδήσαμε και δημιουργήσαμε μικρές κατασκευές που συμβολίζουν την ειρήνη. Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά κατανόησαν ότι η ελευθερία είναι ένα δώρο που το προστατεύουμε όλοι μαζί.
Διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη, κατασκευάσαμε τους ήρωές της και παίξαμε κουκλοθέατρο
Με αφορμή το συγκεκριμένο βιβλίο γνωρίσαμε και τους μαγνήτες
Ζωγραφίσαμε
Μιλήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας είναι απαραίτητο για την ζωή μας αφού ακούσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Και φτιάξαμε την ομαδική μας αφίσα
Κατασκευάσαμε με τις παλάμες μας το περιστέρι της ειρήνης
Τα γαρύφαλλά μας
Τέλος για να ολοκληρωθεί το αφιέρωμά μας στην επέτειο του Πολυτεχνείου αλλά και στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό παρακολουθήσαμε την πολύ ωραία γιορτή που διοργάνωσε η Ε’ Δημοτικού του συστεγαζόμενου 26ου Δημοτικού Σχολείου.
Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε όμορφες δραστηριότητες που μας βοήθησαν να μιλήσουμε για τα συναισθήματά μας και να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε την ψυχική μας υγεία, όπως φροντίζουμε και το σώμα μας.
Μέσα από παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές δράσεις, τα παιδιά εξέφρασαν πώς νιώθουν, έμαθαν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των φίλων τους και να τα σέβονται.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά κατάλαβαν πως είναι εντάξει να νιώθουμε διαφορετικά και ότι μπορούμε πάντα να μιλάμε για ό,τι μας απασχολεί. Η ψυχική υγεία ξεκινά από μικρές καθημερινές στιγμές — από ένα χαμόγελο, μια αγκαλιά, έναν καλό λόγο.
Ένα από τα βιβλία που διαβάσαμε ήταν το τερατάκι των χρωμάτων. Συμμετείχαμε στην Εβδομάδα Κώδικα
Αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα ανάλογα με το χρώμα τους και την ώρα των αγγλικών κολλήσαμε στα βαζάκια χρωματιστά κυκλάκια ανάλογα με το πώς νιώθαμε…
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους φόβους και τα όνειρα των παιδιών. Στόχος μας ήταν να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν όσα τα ανησυχούν, να μιλήσουν για τους φόβους τους και να κατανοήσουν ποιοι είναι πραγματικοί και ποιοι φανταστικοί.
Αρχικά, τα παιδιά ζωγράφισαν τους φόβους τους και τους παρουσίασαν στην ομάδα. Μέσα από τη συζήτηση, ανακάλυψαν ότι όλοι έχουμε κάποιους φόβους — μικρούς ή μεγάλους — και ότι δεν χρειάζεται να ντρεπόμαστε γι’ αυτούς. Στο τέλος, με ένα συμβολικό τρόπο, τσαλάκωσαν τις ζωγραφιές και πέταξαν τους φόβους μακριά, δείχνοντας πως μπορούμε να απαλλαγούμε από ό,τι μας τρομάζει.
Για να ολοκληρώσουμε τη δραστηριότητα, δημιουργήσαμε όλοι μαζί “Το Δέντρο των Φόβων και των Ονείρων”. Τα όνειρα, που μας γεμίζουν χαρά και ελπίδα, έγιναν φύλλα στα κλαδιά του δέντρου, ενώ οι φόβοι μεταμορφώθηκαν σε σκουληκάκια που ζουν μέσα στο χώμα, κοντά στις ρίζες — εκεί όπου μένουν κρυμμένοι, χωρίς να μας εμποδίζουν να μεγαλώνουμε και να ανθίζουμε.
Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν ότι είναι όμορφο να μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας και ότι η ψυχική δύναμη ξεκινά από το να αναγνωρίζουμε, να αποδεχόμαστε και να μεταμορφώνουμε τους φόβους μας.
Ημέρα Υπαίθριας Τάξης
Σήμερα, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά της μάθησης έξω από τους τέσσερις τοίχους της τάξης! Με αφορμή την Ημέρα Υπαίθριας Τάξης, μεταφέραμε τη μαθησιακή μας εμπειρία στην αυλή του σχολείου μας.
Τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια παρατήρησης, εξερεύνησης και συνεργασίας. Ανακαλύψαμε τα χρώματα του φθινοπώρου, μετρήσαμε φύλλα και πευκοβελόνες, ακούσαμε τους ήχους της φύσης και φτιάξαμε φωλιές για τον μικρό μας σκαντζόχοιρο Εκολίνο την μασκότ του έργου μας etwinning χρησιμοποιώντας φύλλα και κλαδάκια από τα δέντρα της αυλής μας.
Μέσα από το παιχνίδι και την ανακάλυψη, τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας και σεβασμού προς το περιβάλλον. Η υπαίθρια μάθηση μάς υπενθύμισε ότι η φύση είναι το καλύτερο “βιβλίο” και η πιο όμορφη “τάξη”!
Η εμπειρία αυτή μας γέμισε χαρά, ενθουσιασμό και έμπνευση για περισσότερες υπαίθριες δράσεις στο μέλλον!
Και το πιστοποιητικό μας
Πρωτάθλημα Ανακύκλωσης Follow Green
Ξεκινά το Πρωτάθλημα Ανακύκλωσης του Δήμου Ιωαννιτών Follow Green. Το Νηπιαγωγείο μας για άλλη μια χρονιά συμμετέχει ανακυκλώνοντας χαρτί και πλαστικό.
Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη δράση, ενισχύοντας τα παιδιά με ανακυκλώσιμα υλικά από το σπίτι και προσφέροντας πόντους στα σχολεία μέσω της πλατφόρμας Followgreen.









































