Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού Βιβλίου, μιλήσαμε για τα βιβλία και την ανεκτίμητη αξία τους.
Αρχικά δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη, στον οποίο αποτυπώσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις μας για τα βιβλία (από τι αποτελούνται, τι μας προσφέρουν και πώς συμπεριφερόμαστε).
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας.
Έπειτα το κάθε παιδί ανέφερε στην παρεούλα μας, ποιο είναι το αγαπημένο του βιβλίο, και μας μίλησε για τους ήρωες του. και στη συνέχεια το αποτύπωσε με ζωγραφική σε ένα φύλλο εργασίας.
Μάθαμε ένα ποιηματάκι για τα βιβλία :
Βιβλία
“Βιβλία αγαπημένα,
τι θησαυρός για μένα!
Στην κάθε σας σελίδα
τι γνώρισα και είδα
και τι μάθω ακόμα
απ΄ το δικό σας στόμα!
Βιβλία αγαπημένα,
σας παίρνω ένα ένα
με δέος στα δυο μου χέρια
κι υψώνομαι ως τ΄ αστέρια…
Δροσοσταλιά και ελπίδα
η κάθε σας σελίδα.”
Το οποίο κολλήσαμε σε μια ωραία κατασκευή που κάναμε και την πήραν τα παιδιά μαζί τους στο σπίτι, κατά την αποχώρηση τους.
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας με τίτλο “Ένα βιβλίο μας ταξιδεύει…”, καθώς και τον εορτασμός της Παγκόσμιας ημέρας Παιδικού Βιβλίου, μας επισκέφτηκε σήμερα, την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025, στο νηπιαγωγείο μας ο συγγραφέας Δημήτρης Δεληγιώργης.
Ο οποίος μέσα από παιγνιώδη, βιωματικό και διασκεδαστικό τρόπο, μας διάβασε το βιβλίο του με τίτλο “Να μπορούσα να πετάξω”, μια όμορφη ιστορία, που επισημαίνει την σπουδαιότητα των ονείρων, της ενθάρρυνσης των παιδιών για την επίτευξη τους, της προσπάθειας που καταβάλει ο κάθε ένας για να τα πετύχει, καθώς και την αξία της βοήθειας, της φιλίας και της εμπιστοσύνης.
Τα παιδιά το διασκέδασαν και το ευχαριστήθηκαν πολύ με την ενεργή συμμετοχή τους.
Δοκιμάσαμε από τα μπισκότα που έφτιαξε η μαμά του Φοίβου, του ήρωα μας.
Μπήκαμε και εμείς σε “κουκούλι”. όπως οι κάμπιες για να γίνουν πεταλούδες και κλείσαμε το “φερμουάρ”.
Και το γιορτάσαμε με μια μεγάλη αγκαλιά, που με κάποιον τρόπο ο ήρωας μας κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρο του.
Στη συνέχεια ο κ. Δημήτρης έδωσε στα παιδιά από ένα φύλλο, ώστε να το χρωματίσουν και να στολίσουμε το δέντρο της ιστορίας.
Ακόμα χάρισε στα παιδιά, τους ήρωες του παραμυθιού, για να τους χρωματίσουν και να τους πάρουν στο σπίτι μαζί τους.
Στο τέλος, δωρίσαμε το δικό μας βιβλίο, στον κ. Δημήτρη, με τις ζωγραφιές μας και τον κεράσαμε για να τον ευχαριστήσουμε.
Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη εμπειρία, και τον μοναδικό τρόπο που μας μεταδώσατε την αγάπη και τον σεβασμό για τα βιβλία και την δημιουργία τους..
«ΟΙ ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΙΠΠΟΤΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ»
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιππότες της Οδικής Ασφάλειας» αποτελεί μία εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο προσεγγίζεται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Βασικό εργαλείο αποτελεί το βιβλίο “Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας” με πρωταγωνιστή τον Ιππότη Ευγένιο, ο οποίος καλεί τα παιδιά να συμμαχήσουν μαζί του και να ιδρύσουν το Τάγμα των Ιπποτών της Οδικής Ασφάλειας. Το βιβλίο λειτουργεί επικουρικά στην ενίσχυση των γνώσεων των μαθητών όσον αφορά την ασφαλή τους μετακίνηση όντας πεζοί ή επιβάτες (μαθαίνω να διασχίζω με ασφάλεια το δρόμο, τα φανάρια, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, την σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης οχήματος Ι.Χ. και ΜΜΜ).
Οι δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν μέσα από το παρών εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι οι εξής,
Δεξιότητες Ζωής: Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Υπευθυνότητα.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε 3 μέρη, τα επονομαζόμενα “εργαστήρια” και μια επίσκεψη.
ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ 1: «Ο Ιππότης Ευγένιος»
Αρχικά, συζητώντας με τα παιδιά, δημιουργούμε έναν “εννοιολογικό χάρτη” με θέμα την “οδική ασφάλεια”, για να καταγράψουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, να δούμε τί γνωρίζουν για το θέμα μας.
Στη συνέχεια δημιουργούμε την γωνιά της «Κυκλοφοριακής αγωγής» με εποπτικό υλικό (αφίσες, εικόνες, φανάρια, κ.ά.) την οποία εμπλουτίζουμε συνεχώς και τα παιδιά μπορούσαν να ανατρέχουν, να θυμούνται και να μαθαίνουν ανά πάσα στιγμή.
Την ιστορία δεν την διαβάσαμε μόνο, την παίξαμε κιόλας. Η εκπαιδευτικός, λοιπόν, διαβάζει την ιστορία του Ιππότη Ευγένιου και οι μαθητές/τριες καλούνται να κάνουν τους ήχους από τα οχήματα και το περιβάλλον που περιγράφονται στην αφήγηση. Στη συνέχεια αφού ολοκληρωθεί η ιστορία, γίνεται μια συζήτηση με τα παιδιά, για το ποια είναι η αποστολή του Ιππότη Ευγένιου.
Σε ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση από την ιστορία του «Ιππότη Ευγένιου».
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: «Μαθαίνω, παίζω, τραγουδώ»
Ακούσαμε το τραγούδι: «Οι Ιππότες της οδικής ασφάλειας»
Και το παίξαμε με παντομίμα. Τα παιδιά μαζεύονται σε έναν κύκλο και με την βοήθεια της εκπαιδευτικού ακούν και κάνουν κινήσεις, σύμφωνα με το τραγούδι του Ιππότη Ευγένιου.
Αλλά το ζωγραφίσαμε κιόλας, αποτυπώνοντας στο χαρτί ότι μας άρεσε περισσότερο από αυτά.
Συζητάμε με τα παιδιά για τους κανόνες οδικής ασφάλειας και συγκεκριμένα, πώς πρέπει να διασχίζω το δρόμο με ασφάλεια.
Για καλύτερη κατανόηση, δείξαμε στα παιδιά και ένα σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο και 4 βασικούς κανόνες.
Μάθαμε το ποιηματάκι: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο» και το ζωγραφίσαμε.
Στη συνέχεια παίξαμε το ψυχοκινητικό παιχνίδι: «Μάτια και αυτιά ανοιχτά»
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε δύο ομάδες (οχήματα, πεζοί) και συμμετέχουν σε ένα βιωματικό παιχνίδι κίνησης στο χώρο, με τέτοιο τρόπο που αντιστοιχεί στην ομάδα που ανήκουν. Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες, πως για την ασφαλή μετακίνηση είναι απαραίτητη και η ακοή, πέρα από την όραση.
Επιπρόσθετα για καλύτερη εμπέδωση τους δόθηκε ένα φύλλο εργασίας ,όπου τα νήπια κλήθηκαν να βάλουν στη σωστή σειρά τις εικόνες και την σειρά…….
Επεκτείναμε την συζήτησή μας στην ασφαλή κυκλοφορία στο δρόμο ως οδηγοί αυτοκινήτου και ως επιβάτες αυτοκινήτου, μέσα από την παρατήρηση διάφορων εικόνων και βίντεο.
Παίξαμε το παιχνίδι: «Ο Οδηγός»
Μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι καθοδήγησης, στο οποίο τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, καλλιεργείται το αίσθημα της εμπιστοσύνης προς τον άλλον, ενώ γίνεται αντιληπτή η δυσκολία να κυκλοφορείς χωρίς την αίσθηση της όρασης.
Δραματοποιήσαμε το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν οδηγός, σαν επιβάτης αλλά και σαν πεζοί, με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά και σε πρακτικό επίπεδο την επιθυμητή συμπεριφορά.
Τα παιδιά έκανα ένα φύλο εργασίας “Βάλε σε κύκλο το σωστό” (ζώνη αυτοκινήτου).
Είδαμε το Βίντεο: «ΖΕΒΡΑ»
Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν το video με τίτλο ΖΕΒΡΑ, προβληματίστηκαν και συζήτησαν σχετικά με τις διαβάσεις των πεζών. Ανέφεραν που έχουν δει διαβάσεις και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί μόλις δουν τη σήμανση της διάβασης, ενώ θυμήθηκαν και τα έξι (6) βήματα για να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια, σύμφωνα με την ιστορία του βιβλίου.
Σε φύλλο εργασίας τα νήπια αποτύπωσαν την «διάβαση πεζών».
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το Βίντεο: «Περπατάω στην πόλη μου».
Και μετά από συζήτηση αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας ότι τους έκανε εντύπωση.
«ΕΠΊΣΚΕΨΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ»
Η κα. Γιώτα, που είναι η τροχονόμος του σχολείου μας, μας μίλησε για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν ΠΕΖΟΙ, για τις διαβάσεις,…..και μας έλυσε κάθε απορία που μπορεί να μας είχε μείνει..
Στην συνέχεια βγήκαμε, μαζί με την τροχονόμο μας, στο δρόμο έξω από το σχολείο και κάναμε πράξη όλα όσα μάθαμε… παρατηρήσαμε την διάβαση πεζών, τα φανάρια, τις πινακίδες, τα αυτοκίνητα,…και στο τέλος με την βοήθειά της διασχίσαμε το δρόμο με ασφάλεια τηρώντας όλους τους κανόνες!
Η έξοδος μας συνεχίστηκε παρατηρώντας τα αυτοκίνητα αλλά και τις υπόλοιπες πινακίδες που βρέθηκαν μπροστά μας…. Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον… πόσα μπορείς να μάθεις μέσα από αυτές… τί θα γινόταν αν δεν υπήρχαν;;; πόσο ασφαλής θα είμασταν;;;
Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο μας θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα. Γιώτα την τροχονόμο μας με ένα δώρο.
Μετά από έναν τόσο ενδιαφέρον και εποικοδομητικό περίπατό μας, συζητήσαμε για την διαφορά των δυο φαναριών (πεζών – αυτοκινήτων).
Αποτυπώσαμε σε ένα φύλλο εργασίας τον “Σταμάτη” και τον “Γρηγόρη”
και στη συνέχεια αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε τον δικό μας φωτεινό “Σταμάτη και Γρηγόρη”, σηματοδότη για πεζούς.
Θέλαμε να μάθουμε πως γράφεται η λέξη “ΦΑΝΑΡΙ” και έτσι στο φύλλο εργασίας κυκλώνουμε τις φωνούλες από τις οποίες αποτελείται.
Ποιες πινακίδες συναντήσαμε στο δρόμο;;; Γιάτί δεν έχουν όλες το ίδιο σχήμα και το ίδιο χρώμα;;; Τί σημαίνει/συμβολίζει η κάθε μία;;; Τα ερωτήματα πολλά!
Παρατηρήσαμε τα ΣΗΜΑΤΑ
Και διαπιστώσαμε ότι χωρίζονται σε 4 κατηγορίες ανάλογα με τη σημασία τους:
1.ΠΡΟΣΟΧΗ –ΚΙΝΔΥΝΟΣ, τα οποία είναι τρίγωνα και γυρω-γύρω κόκκινα.
2. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ, τα οποία είναι στρόγγυλα και γύρω –γύρω κόκκινα.
3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, τα οποία μας δείχνουν την υποχρεωτική πορεία, είναι μπλε και στρόγγυλα.
4. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, τα οποία μας πληροφορούν, είναι μπλε και έχουν σχήμα ορθογώνιο.
Κάναμε ομαδοποίηση των σημάτων ανάλογα με την σημασία τους.
Ώρα να φτιάξουμε κάτι όλοι μαζί, ένα ομαδικό κολλάζ με τα «ΣΗΜΑΤΑ», όπου το κάθε παιδί ζωγραφίζει ένα διαφορετικό σήμα της αρεσκείας του.
Κάναμε ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο χρωματίσαμε και ενώσαμε τα ίδια σήματα μεταξύ τους.
Σε ένα άλλο ενώσαμε το κάθε σήμα με το ανάλογο σχήμα.
Ενώ σε ένα πιο ελεύθερο φύλλο εργασίας, το κάθε παιδί μπορούσε να ζωγραφήσει, όποιο ΣΗΜΑ ήθελε ανάλογα με το ΣΧΗΜΑ, που είχε μπροστά του.
Η μελισσούλα BEE –BOT μας βοηθάει πάντα στην καλύτερη εμπέδωση. Το κάθε παιδί επιλέγει ένα σήμα, μας λέει την σημασία του ή τι συμβολίζει και στην συνέχεια, αφού πρώτα δείξουμε την διαδρομή που θέλουμε να πραγματοποιήσει η μελισσούλα μας για να φτάσει στο στόχο της, την προγραμματίζουμε…και ξεκινάμε!
Στις ελεύθερες δραστηριότητες μας παίξαμε με τα σήματα…
“Βρες το ίδιο σήμα”…
“Βρες το άλλο μου μισό”…
Αλλά και με τα αυτοκίνητα που μας έφερε η κα. Σοφία των αγγλικών παίξε πολύ ωραία…χωριστήκαμε σε ομαδούλες…. Αναπαριστώντας άλλοι τα αυτοκίνητα, άλλοι τους πεζούς και άλλοι τους φωτεινούς σηματοδότες,…
Παρατηρώντας όμως τα σήματα διαπιστώνουμε ότι κάποια αναφέρονται και στους οδηγούς ποδηλάτες…
Τί πρέπει να γνωρίζουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια με το ποδήλατο;;;
Συζητήσαμε σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας που πρέπει να ακολουθούμε ως ποδηλάτες. Όπως ότι πρέπει να φοράμε οπωσδήποτε κράνος, επιγονατίδες και προστατευτικά για τους αγκώνες μας.
Στο φύλλο εργασίας «Το ποδήλατό μου κι εγώ», που ακολούθησε, τα νήπια ζωγραφίζουν τον εαυτό τους πάνω στο ποδήλατο και συμπληρώνουν ότι χρειάζετε να φοράνε για να είναι ασφαλής( κράνος, επιγονατίδες, κ.ά.).
Επίσης κατασκευάσαμε το δικό μας κουνιστό ποδήλατο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:«Το μήνυμά μου!»
Τα παιδιά σκέφτηκαν, με βάση τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και δημιούργησαν ένα μηνύματα οδικής ασφάλειας, δίνοντας έτσι, συμβουλές στους συνομήλικους τους, αλλά και στους μεγαλύτερους.
“ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ”
Στο τέλος αξιολογήσαμε αυτά που μάθαμε με την βοήθεια του «ΙΠΠΟΤΗ ΕΥΓΈΝΙΟΥ», μέσα από την λύση διάφορων γρίφων, όπου με κάθε σωστή απάντηση συλλέγαμε πόντους, ώστε στο τέλος να τους απονεμηθεί στα παιδιά το ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΟΥΣ, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό, ταυτόχρονα και την ανάλογη ανατροφοδότηση.
ΓΡΙΦΟΙ
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»;;;
Σε λίγες μέρες πλησιάζει ο εορτασμός της Εθνικής μας Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821!!!
Έτσι κι εμείς μέσα από διάφορα βιβλία, βίντεο και εποπτικό υλικό,…. Προσπαθήσαμε και μάθαμε όσα περισσότερα πράγματα μπορέσαμε…
Μιας που είναι διπλή γιορτή….
Μιλήσαμε πρώτα για τον “Ευαγγελισμό της Θεοτόκου”, όπου ο Άγγελος Γαβριήλ, προσφέροντας τον “Κρίνο” στην Μαρία, της μετέφερε το μήνυμα ότι θα γεννήσει τον Ιησού Χριστό…
Μαθαίνοντας την λέξη «ΚΡΙΝΟΣ», κάναμε ανασύνθεση αυτής
Για καλύτερη εμπέδωση, σε φύλλο εργασίας αναγνωρίσαμε και χρωματίσαμε τις φωνούλες που συνθέτουν την λέξη “ΚΡΙΝΟΣ”
…χρωματίσαμε τον “Ευαγγελισμό” και
κατασκευάσαμε τον “Κρίνο”
όπου στο πίσω μέρος κολλήσαμε ένα ποιηματάκι για τον ‘Ευαγγελισμό”
…Μιλήσαμε για τον “Παλαιών Πατρών Γερμανό” που ύψωσε το Λάβαρο της Επανάστασης,,,
Τους γενναίους Ήρωες που πολέμησαν στην στεριά, όπως ο Κολοκοτρώνης, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης,…
…αλλά και στη θάλασσα, όπως ο Κωνσταντίνος Κανάρης, η Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους, ο Ανδρέας Μιαούλης,…
για τη Δέσπω στο Σούλι και για την αυτοθυσία των Γυναικών στο Ζάλογγο.
Για το ¨Κρυφό Σχολειό” που πήγαιναν το βράδυ τα παιδιά, για να μάθουν γράμματα…
Όλα αυτά τα είδαμε μέσα από βιβλία, όπως αυτό με τίτλο: “Το Αθάνατο 1821” της Πότη Στρατίκη
Παρακολουθήσαμε σχετικά Βίντεο…
Ψάξαμε και βρήκαμε στο χάρτη της Ελλάδος τα μέρη που πολέμησαν…
Είδαμε φωτογραφίες από τις παραδοσιακές φορεσιές/στολές εκείνης της εποχής και μάθαμε τις ονομασίες τους…(φέσι, φουστανέλα, γιλέκο, πουκάμισο, τσαρούχι,….)
Κάναμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας…..
Στη συνέχεια χρωματίσαμε και κατασκευάσαμε τα τσολαδάκια και τις ελληνοπούλες μας, με τα οποία στολίσαμε το σκηνικό της γιορτής μας!
Και τα Τσαρούχια μας…
….Έτοιμα!
Με αφορμή την κατασκευή των τσαρουχιών, μας δίνεται η αφορμή να μιλήσουμε για το «αριστερό και το δεξί» , ώστε να μπορέσουμε να ζευγαρώσουμε τα τσαρούχια μας!
Κατασκευάσαμε στεφάνια με τους Ήρωες και διακοσμήσαμε το σκηνικό μας!
«Κυρία πώς γράφεται το «1821» που πολέμησαν οι Έλληνες με τους Τούρκους;;;» Η ερώτηση αυτή, ήταν αρκετή για να μας προβληματίσει: «Εσείς παιδιά τί λέτε;;;», οι απόψεις πολλές….και καταλήγουμε… χρειαζόμαστε το 1, το 8, το 2 και πάλι το 1! Μπράβο σας!
Κάναμε αντιστοίχιση αυτών με το 1821
Το γράψαμε για να το εμπεδώσουμε καλύτερα σε φύλλο εργασίας
και στη συνέχεια κατασκευάσαμε το «ΜΟΜΠΙΛ ΤΟΥ 1821», το οποίο πήραμε και σπίτι μας!
Παρατηρήσαμε την «ΕΛΛΗΝΙΚΗ μας ΣΗΜΑΙΑ» και διαπιστώσαμε ότι εκτός από τον λευκό σταυρό, έχει και 9 γραμμές, 4 άσπρες και 5 μπλε, δηλαδή όσες συλλαβές ήταν και το σύνθημα της επανάστασης «Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α Ή ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ» , ή αλλιώς όσα είναι και τα γράμματα της λέξης «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»
Πάμε να το διαπιστώσουμε και στην πράξη!
Αρχικά τοποθετούμε στο πάτωμα την Ελληνική Σημαία, στη συνέχεια μετράμε τις γραμμές και αριθμούμε την κάθε γραμμή!
“Είναι όντως 9 κυρία!”
Έπειτα μετράμε τα γράμματα της λέξης «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», είναι πραγματικά 9, κάνουμε ανασύνθεση αυτής και στη συνέχεια τοποθετούμε το κάθε γράμμα στην αντίστοιχη γραμμή της ΣΗΜΑΙΑΣ μας!
Πόσες συλλαβές έχει το σύνθημα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ;;;» 9 πολύ σωστά! Τοποθετούμε την κάθε συλλαβή στις γραμμές της Σημαίας μας!
Σε φύλλο εργασίας προσπαθούμε να εντοπίσουμε τις ελληνικές σημαίες και να τις χρωματίσουμε!
Στις ελεύθερες δραστηριότητες
παίξαμε με την «Ελληνική μας Σημαία» προσπαθώντας να την συναρμολογήσουμε…
Αλλά και με την αγαπημένη μας μελισσούλα BEE– BOT και τους Ήρωες του 1821!
Πλέον η μελισσούλα Bee-bot, μας συνοδεύει σχεδόν σε κάθε μας θεματική ενότητα. Με διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο μας βοηθάει στην ανατροφοδότηση και στην καλύτερη εμπέδωση των όσων μάθαμε για τους Ήρωες του ΄21
Το κάθε παιδί επιλέγει την εικόνα ενός ήρωα ή μιας ηρωίδας, ταυτόχρονα μας διηγείται ότι γνωρίζει για τον συγκεκριμένο ήρωα και στη συνέχεια προγραμματίζει την μελισσούλα ώστε να πάει στον αγαπημένο του Ήρωα!!!
….χρειάζεται λίγο σκέψη.
Η χαρά της επίτευξης του στόχου….ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ!!!
Δεν παραλείψαμε να μάθαμε τον ¨Θούριο¨ του Ρήγα Φεραίου, τον “Εθνικό μας Ύμνο”, που έγραψε ο Διονύσιος Σολομός, πολλά τραγουδάκια, όπως τα Κλεφτόπουλα, Ένα παλικάρι 20 χρονών,….τα ποιηματάκια μας και φυσικά διάφορους παραδοσιακούς χορούς…
… έτοιμο και το σκηνικό μας με τους Ήρωες του 1821!!!
…κουραστήκαμε, αλλά τα καταφέραμε!!!
Μια τελευταία λεπτομέρεια….
τα στεφάνια…και τα κεράσματα….
μα τί άλλο πιο παραδοσιακό από το λαχταριστό λουκουμάκι!!!
Ξεχάσαμε κάτι άλλο;;;
Μα βέβαια….την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ!!!
Τώρα νομίζουμε, είμαστε πανέτοιμοι για την αυριανή γιορτούλα μας!!!
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως “Πανελλήνια Σχολική ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο”.
Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς, των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης, για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίων των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Με αφορμή αυτή την ημέρα μιλήσαμε για την βία και τον εκφοβισμό στο σχολείο.
Πως μπορεί να εκφραστεί, ώστε να είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τέτοιες συμπεριφορές και πως μπορούμε να βοηθηθούμε ή να βοηθήσουμε κάποιον συμμαθητή μας όταν νιώθει άσχημα εξαιτίας διάφορων καταστάσεων, από άλλους.
Έτσι, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τον bulling και το σχολιάσαμε:
Ακόμα κατασκευάσαμε μια ομαδική αφίσα, που προάγει την φιλία και όχι τη βία.
Δημιουργήσαμε και μια ατομική κατασκευή, για να θυμούνται πάντα τα παιδία, τι να κάνουν για να προστατευτούν (ιδέα από το διαδίκτυο).
Την οποία, πήραν μαζί τους στο σπίτι φεύγοντας.
Επίσης συζητήσαμε και με την κυρία Σοφία, στα αγγλικά, για το bullying.
Είδαμε κάποια βίντεο, που εξηγούν το είναι το bullying και τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό.
Και τέλος, φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή, για να δείξουμε ότι όλοι μπορούμε να ταιριάξουμε, όπως τα κομμάτια ενός παζλ.
Ξεκίνησε η περίοδος των αποκριών και για εμάς. Τι πιο καλύτερο ξεκίνημά, λοιπόν, από την ιστορία του “Αρλεκίνου”.
Είδαμε το video με την ιστορία του
και συζητήσαμε για το τί έγινε. Και παίξαμε με τις εικόνες του.
Κάναμε το φύλλο εργασίας μας, βάζοντας τις εικόνες της ιστορίας του Αρλεκίνου, στη σωστή σειρά.
Και κατασκευάσαμε, χρωματίζοντας και κόβοντας, ο κάθε ένας τον δικό του μικρό κουνιστό Αρλεκίνο.
Ζωάκια, Ήρωες, αλλά και περίεργα πρόσωπα, γέμισε η τάξη μας, αφού φτιάξαμε πολλές μάσκες, σε διάφορα σχήματα και με πολλούς τρόπους.
Τις χρωματίσαμε, τις κάναμε κολλάζ. Και αποφασίσαμε, άλλες να τις στολίσουμε στην τάξη μας και άλλες τις πήραμε μαζί μας.
Με τη βοήθεια της κα. Σοφίας, κατασκευάσαμε μάσκες ζωάκια.
‘Ηρωες…
Στις ελεύθερες δραστηριότητες παίξαμε με πολλές λέξεις, που έχουν σχέση με τις Απόκριες. Παιχνίδια όπως «Βρες την ίδια λέξη» και «Ανασύνθεση λέξεων».
Μάθαμε το «Κ, κ», από τον κλόουν και είδαμε το video για αυτό
Φτιάξαμε το «Κ» και σε ατομική κατασκευή και σε μια μεγάλη ομαδική.
Αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας το καινούργιο γράμμα, που μάθαμε.
Επίσης δημιουργήσαμε σε μια κατασκευή το δικό μας καπέλο του κλόουν, το οποίο τα παιδία ήθελαν να πάρουνε μαζί τους φεύγοντας.
Αλλά και έναν ωραίο κλόουν, με πολλά χρώματα να κρέμονται από το καπέλο και το παπιγιόν του, με τον οποίο παίξαμε και μετά στολίσαμε την τάξη μας.
Παίξαμε στις ελεύθερες δραστηριότητες διάφορα παιχνίδια, όπως memory game, δηλαδή, παιχνίδι μνήμης «Βρες τα όμοια». Ακόμα συνεργαστήκαμε και συναρμολογήσαμε έναν κλόουν, που ήταν χωρισμένος σε 6 κομμάτια.
Μάθαμε τον αριθμό «4» και χρωματίσαμε, στο φύλλο εργασίας μας, όσες αποκριάτικες εικόνες είχαν τέσσερα αντικείμενα.
Λίγο πριν έρθει η Καθαρά Δευτέρα, μιλήσαμε για τα έθιμα αυτής της μέρας και τον χαρταετό. Κάνοντας φύλλα εργασίας για αυτόν.
Και κατασκευάζοντας έναν χαρταετό ο κάθε ένας, για να τον πάρουμε στο σπίτι μας.
Κλείνοντας αυτή τη διασκεδαστική περίοδο, θέλαμε να το γιορτάσουμε με ένα μεγάλο PARTY με στολές. Έτσι οργανώσαμε ένα ωραίο μπαλνταφάν στην τάξη μας, με όμορφά καρναβαλάκια, μουσική, σερπαντίνες, και χορό με το γαϊτανάκι μας !
Και φυσικά ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς της τάξης μας, για την πολύτιμη συμμετοχή τους. Καθώς με τις νόστιμες δημιουργίες τους, γέμισαν με μυρωδιές και γεύσεις την τάξη μας και τις κοιλίτσες μας!!!
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε σήμερα τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μας!
Μια ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ και ένας ΕΠΑΙΝΟΣ για την
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ
«ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ»
θέλοντας τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μας να κάνουν την αγάπη πράξη και να χαρίσουν χαρά και ελπίδα στα παιδιά και στις οικογένειες «του Χαμόγελου του παιδιού» που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, πήραν την πρωτοβουλία και συγκέντρωσαν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης …. Με τον τρόπο αυτό, έδειξαν έμπρακτα τη στήριξή τους σε αυτές και το αίσθημα ανθρωπιάς ………που τα διακατέχει ως ενεργοί πολίτες!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.