Η εκπαίδευση (δια μέσου των εκπαιδευτικών) για την ιδιότητα του ενεργού πολίτη δεν στοχεύει απλώς στη διαμόρφωση ενός ενημερωμένου και πληροφορημένου πολίτη-μαθητή, αλλά και στο να βοηθήσει τον μαθητή να αναπτύξει εργαλεία γνώσης και κατανόησης και να καλλιεργήσει τις δεξιότητες, τις ικανότητες και τις αξίες που του δίνουν τη δυνατότητα ενεργούς και υπεύθυνης και υπεύθυνης συμμετοχής.
Μέσα από τα εργαστήρια θα καλλιεργηθούν οι δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs). Επικοινωνία Συνεργασία, Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευαισθησίας
και οι στόχοι των εργαστηρίων είναι:
- Κατανόηση των εννοιών του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, καθώς και της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη,
- Η καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε οι μαθητές να «νοιάζονται και να δρουν».
Είναι λοιπόν σημαντική η διαπαιδαγώγηση των παιδιών σε θέματα προσφοράς, ενσυναίσθησης και αγάπης προς τους εαυτούς μας και προς τους άλλους ώστε να γίνουν ολοκληρωμένοι ενήλικες με αξίες όπως την αποδοχή, τον εθελοντισμό και την προσφορά που θα τους βοηθήσουν στην καλλιέργεια του εσωτερικού τους κόσμου.
Ο εθελοντισμός είναι στάση προσφοράς και ανιδιοτέλειας, είναι τρόπος ζωής έκφραση αγάπης και ενδιαφέροντος για τους γύρω μας. Με απλά λόγια σημαίνει οτι προσφέρεις σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη χωρίς να περιμένεις κάποιο αντάλλαγμα. Ο εθελοντισμός έχει πολλές μορφές με κοινό χαρακτηριστικό την υπεράσπιση των δικαιωμάτων. Σήμερα, εθελοντισμός είναι ο θεσμός που βοηθάει σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά ή οικονομικά προβλήματα και καλύπτει τα κενά που δημιουργεί το κράτος και η κοινωνία.
Τα εργαστήρια για τον συγκεκριμένο θεματικό κύκλο ξεκίνησαν με παραμύθι…
Διαβάσαμε το βιβλίο και στη συνέχεια είδαμε και στο διαδίκτυο το εξαιρετικό παραμύθι “Το δένδρο που έδινε”. Ένα παραμύθι που υμνεί την αξία της προσφοράς, της αγάπης και της ανιδιοτέλειας (βασικά στοιχεία του εθελοντισμού) αλλά δείχνει και την πλεονεξία του ανθρώπου, που ζητά όλο και παραπάνω χωρίς αυτός να θέλει προσφέρει τίποτα στους άλλους….μέχρι που η ζωή φτάνει στο τέλος της….

«Μια φορά και ένα καιρό ήταν μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγοράκι».
Έτσι αρχίζει αυτό το όμορφο παραμύθι που το διάβασμά του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας…
Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε τα μήλα της, έκανε κούνια από τα κλαδιά της, σκαρφάλωνε στον κορμό της… κι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.
Μα όσο το αγόρι μεγάλωνε, τόσο περισσότερα ζητούσε από το δέντρο και το δέντρο έδινε, έδινε, έδινε αδιάκοπα….
Αφού συζητήσαμε την ιστορία.. ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο!
στο τέλος φτιάξαμε τη δικιά μας “μηλιά” με μήλα-λέξεις αγάπης…και το κάθε παιδί χάρισε το δέντρο της αγάπης που έφτιαξε σε έναν φίλο/η που διάλεξε! 😀
Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει εθελοντισμός, μιλήσαμε για την αξία της προσφοράς, σκεφτήκαμε εθελοντικές πράξεις που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι. Είδαμε σχετικό υλικό στον υπολογιστή και εκτυπώσαμε το αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Στη συνέχεια ακολούθησε η ιδεοθύελλα… με σκέψεις και ιδέες των παιδιών μέσα από συζήτηση για τις πράξεις προσφοράς και τον καλό εθελοντή!!! 😀
“ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ”
Καταγραφή και αναζήτηση σχετικών εικόνων στο διαδίκτυο με τη βοήθεια της οικογένειας. Αφού τα παιδία βρήκαν αντίστοιχο υλικό, το παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης. 🙂
Σε επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Make a wish (Κάνε μια ευχή Ελλάδος).
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη Δράση το Αστέρι της Ευχής, του Οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος). Το Make A Wish (Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος) είναι ο οργανισμός εκπλήρωσης ευχών, μια φιλανθρωπική δραστηριότητα που κάνει ευχές παιδιών πραγματικότητα σε όλο τον κόσμο και βρίσκεται και στην Ελλάδα από το 1997. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται στα σχολεία όλης της Ελλάδας εδώ και 25 χρόνια, με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων.
Φέτος, για 26η χρονιά, με μία συμβολική δωρεά των 2€, μπορούμε να βοηθήσουμε να εκπληρώσουμε κι άλλες ευχές λαμβάνοντας ως αναμνηστικό το χάρτινο Αστέρι της Ευχής ώστε να σας υπενθυμίζει την προσφορά σας.
Γράψτε τις ευχές σας στο ουράνιο τόξο και στείλτε μας πίσω μηνύματα αγάπης και αισιοδοξίας τα οποία στη συνέχεια θα τα χαρίσουμε στα παιδιά ευχής.
Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω.
Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.
Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή.
Η σχολική μας μονάδα έχει στη διάθεση της ΑΣΤΕΡΙΑ και ελπίζουμε να στηρίξετε τη δράση αγάπης που συμμετέχουμε… για να καταφέρουμε να εκπληρώσουμε το στόχο μας.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ξεκινήσαμε την ανακύκλωση με καπάκια!!!
Για αυτό η συνεργασία μας με το Δήμο Περιστερίου όσον αφορά τη συλλογή πλαστικών καπακιών μόλις ξεκίνησε..
Η αρμόδια Υπηρεσία είναι πολύ καλά στελεχωμένη και ο υπεύθυνος κος Μπάμπης Δούναβης είναι η “ψυχή” της δράσης που αφορά τη συλλογή πλαστικών καπακιών.
Αφού έγινε η σχετική ενημέρωση στα παιδιά και συζητήσαμε απορίες τους για τη σημαντικότητα αυτής της δράσης στα πλαίσια καλλιέργειας αισθημάτων ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης, αποφασίσαμε να ενημερώσουμε και τους αγαπημένους μας γονείς και όλοι μαζί να αναλάβουμε δράση!! 🙂

και ξεκινήσαμε… άλλωστε από προηγούμενες δράσεις του σχολείου μας σε θέματα ανακύκλωσης έχουμε ήδη τον «άσπρο» κάδο ανακύκλωσης για καπάκια!!! 😀
Το επόμενο εργαστήριο περιελάμβανε την “Νεράιδα των πρώτων βοηθειών…”
Σήμερα το σχολείο μας επισκέφθηκε η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών!!!
Ένα πρόγραμμα που καλωσορίζει τα παιδιά στον κόσμο των πρώτων βοηθειών και τα ταξιδεύει μέσα από πολύτιμες γνώσεις, θεωρητικές και πρακτικές, να μάθουν για τον ρόλο του αίματος στο σώμα τους, την εκμάθηση του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112 και την παροχή διασωστικών χειρισμών.
Το πρόγραμμα αυτό, μέσα από υπέροχα animation video, διαδραστικά παιχνίδια, χαρούμενη μουσική και εκπαιδευτικά ευχάριστα φυλλάδια, αποτελούν το σύνολο εκείνο που θα τα κάνει να αφομοιώσουν τις απαραίτητες γνώσεις για τις πρώτες βοήθειες από πολύ μικρή ηλικία, χωρίς να βαρεθούν, κουραστούν ή να μην καταλαβαίνουν.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και αλληλεπίδρασαν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, μαθαίνοντας χρήσιμες πληροφορίες!!!
Στο τέλος… πήραμε και το πιστοποιητικό του καλύτερου μικρού διασώστη!!! 😀

Το επόμενο εργαστήριο μας βρήκε να παίζουμε… 😀
“Δίνω τη σειρά μου σε όποιον έχει ανάγκη..” Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους, συνεργάζονται και μαθαίνουν να βοηθούν όποιον έχει ανάγκη, όπως για παράδειγμα τη θέση μας στο λεωφορείο.. 🙂
στη συνέχεια φτιάξαμε και το παζλ του εθελοντισμού!!!
και σχηματίσαμε τη λέξη “ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ”.. χρησιμοποιώντας ψαλίδια και κόλλες.

και κάναμε αρκετά φύλλα εργασίας με λέξεις αγάπης και προσφοράς..
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Από το ΕΓΩ στο ΕΜΕΙΣ” εντάχθηκε στη συνέχεια των εργαστηρίων μας.
Το σχολείο μας σήμερα επισκέφτηκε η ομάδα «Πράματα & Θάματα» παρουσιάζοντας μια διαδραστική παράσταση, η οποία τόνιζε τη σημασία της αλληλεγγύης.. της βοήθειας στον διπλανό.. της ομαδικότητας και της συνεργασίας.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά καθόλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος αναλαμβάνοντας ρόλους, χορεύοντας και παίζοντας συνεργατικά/ομαδικά..
Το διασκεδάσαμε πολύ!!! 😀
Πήραμε και το ενθύμιο συμμετοχής μας στο πρόγραμμα. 😀
Στο τέλος ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε και συμμετείχαμε ενεργά!
Τα εργαστήρια του συγκεκριμένου θεματικού κύκλου ολοκληρώνονται σιγά σιγά και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς 21.01.2025, δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στις ΑΓΚΑΛΙΕΣ.. τις οποίες δίνουμε απλόχερα στα αγαπημένα μας πρόσωπα!! Μια πανελλήνια δράση έχει ξεκινήσει, με στόχο να χορτάσουμε αγκαλιές! Το Δημοτικό Σχολείο Σοφικού Κορινθίας ανέλαβε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει ένα μεγάλο δίκτυο για να χορτάσουμε αγκαλιές. Να μάθουμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας την ΔΥΝΑΜΗ της αγκαλιάς, να γίνουμε αυτοί που ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΝΤΑΙ και ΟΧΙ αυτοί που ΧΤΥΠΙΟΥΝΤΑΙ, να δράσουμε ενάντια στην ενδοσχολική βία, να γεμίσουμε αγκαλιές αγάπης και χαράς!
Ανταποκρινόμενοι λοιπόν σ΄ αυτή τη μεγάλη αγκαλιά, οι δράσεις μας υλοποιήθηκαν με τον δικό μας μοναδικό τρόπο…και χορτάσαμε αγκαλιές για να κλείσουμε τον κύκλο των εργαστηρίων μας!!!
Φτιάξαμε ακροστοιχίδα με τη λέξη “αγκαλιά”… κάρτες με αγκαλιές… αλλά και σε μπλουζάκια αποτυπώσαμε την αγκαλιά μας και την χαρίσαμε στον φίλο μας.. 😀
Ζωγραφίσαμε επίσης τί νιώθουμε όταν μας κάνουν μια αγκαλιά!! 🙂
Στο τέλος υπήρξαν πολλές ζεστές αγκαλιές…με τον εαυτό μας αλλά κυρίως με τους φίλους/ες μας!! 🙂
Τελευταία χειροτεχνία/κατασκευή για τον εθελοντισμό ήταν το γλαστράκι του!!!
Με χαρτόνια, ψαλίδια, κόλλες και μαρκαδόρους.. φτιάξαμε το δικό μας “γλαστράκι του εθελοντισμού” γεμάτο λέξεις αγάπης και προσφοράς!!
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια του συγκεκριμένου κύκλου αξίζει να σημειωθεί ό,τι κατά τη διάρκεια της χρονιάς μαζέψαμε αρκετά καπάκια, αποδεικνύοντας ό,τι είμαστε ενεργοί πολίτες, στηρίζοντας την προσπάθεια “ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΚΑΠΑΚΙΑ – βοηθάω – κινούμαι“!!!
Για αυτό αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε την πρόσκληση και το μήνυμα μας στον Δήμο και τον κύριο Μπάμπη, ώστε να έρθουν στο σχολείο μας να συζητήσουμε και να τα παραλάβουν..










































































