2ος ΚΥΚΛΟΣ

2ος θεματικός κύκλος

Ζω καλύτερα – Ευ ζην 

Υγεία / Διατροφή

«Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω»

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι η στοματική υγιεινή, τα βασικά όργανα που αποτελούν τη στοματική κοιλότητα, τη λειτουργία και τη σημασία στην επικοινωνία και η σημασία της φροντίδας και της σωστής διατροφής για την υγεία της στοματικής μας κοιλότητας.

 Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική και αγγλικά).

Ξεκινήσαμε τη θεματική παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη στοματική υγιεινή και συζητήσαμε, πόσο σπουδαίο ρόλο παίζει το σωστό βούρτσισμα των δοντιών.

Βρήκαμε και εποπτικό υλικό στον υπολογιστή με εικόνες δοντιού και τα μέρη του και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με αυτά… 🙂

420655756 349909621214291 5454054235705042082 n

Μετά τη συζήτηση και την επίλυση αποριών των παιδιών ζωγραφίσαμε φύλλα εργασίας :“Γιατί φροντίζουμε τα δόντια μας” και “υγιεινές και μη τροφές” για σωστή διατροφή.

411494903 339000449011961 4533858925098045833 n 413898028 1462940497906013 6498618403412726264 n 415437150 1282884862381188 3099353926187650632 n 417259811 882063793714535 3499185493637448397 n 419382452 671352965070298 3842060193364881385 n415762975 762875039097690 2301352747397367125 n 417255929 811083104113992 5126318490835835109 n

415563702 886777459818086 6319634907802957003 n 415706638 906167011238014 6120215254111222324 n

Στη συνέχεια, θελήσαμε να φτιάξουμε το “χαρούμενο” και το “λυπημένο” δοντάκι της τάξης μας..

Πήραμε ψαλίδια, χαρτόνια, κόλλες, εικόνες με διάφορες τροφές και ξεκινήσαμε.. 😀

419917934 1080256113304849 1518299869984067768 n  416045169 909228034093936 4458272899276334031 n416224100 1131600587835147 372089009805385695 n

416991846 280107568419911 6778658072627223662 n

418952907 930204208712864 2900251951906712050 n 420182387 3254060161565886 4251958598030921073 n

Φυσικά φτιάξαμε και τα δικά μας δοντάκια… τα “χαρούμενα” και τα “λυπημένα”… ανάλογα με τις τροφές που τρώνε.. 😀

417125486 315914230879058 8189990831760480538 n 420098778 931254828193314 1312581419367636635 n

419766387 1138058783766295 3214883562516102908 n

Τα “χαρούμενα και λυπημένα” δοντάκια…τα παίξαμε τρίλιζα και πολύ το διασκεδάσαμε!!! 😀

421234528 1069619467576575 1035139988647819867 n 420036595 739340071204958 3928349941093469564 n

Σωστή διατροφή για γερά δόντια!

Με τα γλυκά τα δοντάκια είναι στεναχωρημένα. Με τα φρούτα και τα λαχανικά χαίρονται!!

Τα εργαστήρια μας συνεχίστηκαν με την ανάγνωση και αξιοποίηση αγαπημένων μας παραμυθιών, σχετικών με τη θεματική μας..

20220210 132526 Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη

418397773 1061412781642238 173594648908109519 n 419493528 282430154551380 237840276184864835 n 420110780 3822410057982967 4717204959976530328 n 421281167 917021549995093 147616776286187639 n

και

h dona h terhdona kai to mystiko ths gamhlias toyrtas 600x315 1Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας.

415768739 350790594399923 6289747986308149869 n416963133 2658571957635091 1377818862803038674 n417023494 1458011941732142 2320849911677914860 n420047043 1030951374640359 3396583323065485956 n 421235486 2077097139291095 8907383784849462731 n

417280948 391393953544473 4886581109269882389 n

Τα εργαστήρια σιγά σιγά ολοκληρώνονται… Αλλά η επίσκεψη της οδοντίατρου στη σχολική μας μονάδα ήταν εκείνη που μας έκανε πολύ χαρούμενους. Είχαμε οργανώσει τη συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, και αξιοποιήσαμε τις ερωτήσεις της συνέντευξης, λύνοντας απορίες που τυχόν είχαμε ακόμα.. Η κυρία Αλεξάνδρα Γράψα με χαρά συζήτησε με τα παιδιά, τους έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος και έπαιξε μαζί τους.

Στο τέλος φυσικά της είχαμε ήδη ζωγραφίσει κάτι και της το προσφέραμε με χαρά!!! 😀 😀

419975131 359458583500856 2508307900803132693 n  420139981 708954324678734 4278408302220314335 n 421281177 904358677957173 8021182413302842112 n 421668242 900035894996569 6153944290476144372 n 417259822 398327012856121 1167731553235584914 n 422555307 301729472878645 7733186419440053458 n

Φυσικά… πήραμε και βραβείο για τη συμμετοχή μας!!!! 🙂

421254641 914063180294657 3949213345252808877 n

Τελειώνοντας σιγά σιγά τη θεματική μας, φτιάξαμε με πλαστελίνη, γλωσσοπίεστρα και φασόλια στοματική κοιλότητα με δόντια από φασόλια και οδοντόβουρτσα, αλλά βγάλαμε και φωτογραφία με χαμογελαστό πρόσωπο και δοντάκια που λάμπουν!!! 😀

416206333 294654743603462 808862845004272004 n 416756634 1069541397499160 8527365930549920789 n 419929280 350536584448645 4076405654199691456 n 420551325 1661632337998782 4106405733536609374 n 416389522 676081264604875 7702573908784917324 n 419447273 350754771241855 4907373367705843927 n

 Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτίμησαν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 2ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Συζητήσαμε και καταλήξαμε να κάνουμε σε ομαδική εργασία το σύνθημα:

“ΒΟΥΡΤΣΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ”

415715897 1449751675579630 1257471529958224950 n
Βάλαμε και το σύνθημά μας σε qr code…

IMG 2130

και το φτιάξαμε και σε παζλ με την αγαπημένη μας εφαρμογή για να παίζουμε…

423036609 3609072796076656 7879742684612595504 n