2ος θεματικός κύκλος
Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Υγεία / Διατροφή
«Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω»
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι η στοματική υγιεινή, τα βασικά όργανα που αποτελούν τη στοματική κοιλότητα, τη λειτουργία και τη σημασία στην επικοινωνία και η σημασία της φροντίδας και της σωστής διατροφής για την υγεία της στοματικής μας κοιλότητας.
Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική και αγγλικά).
Ξεκινήσαμε τη θεματική παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη στοματική υγιεινή και συζητήσαμε, πόσο σπουδαίο ρόλο παίζει το σωστό βούρτσισμα των δοντιών.
Βρήκαμε και εποπτικό υλικό στον υπολογιστή με εικόνες δοντιού και τα μέρη του και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με αυτά… 🙂
Μετά τη συζήτηση και την επίλυση αποριών των παιδιών ζωγραφίσαμε φύλλα εργασίας :“Γιατί φροντίζουμε τα δόντια μας” και “υγιεινές και μη τροφές” για σωστή διατροφή.
Στη συνέχεια, θελήσαμε να φτιάξουμε το “χαρούμενο” και το “λυπημένο” δοντάκι της τάξης μας..
Πήραμε ψαλίδια, χαρτόνια, κόλλες, εικόνες με διάφορες τροφές και ξεκινήσαμε.. 😀
Φυσικά φτιάξαμε και τα δικά μας δοντάκια… τα “χαρούμενα” και τα “λυπημένα”… ανάλογα με τις τροφές που τρώνε.. 😀
Τα “χαρούμενα και λυπημένα” δοντάκια…τα παίξαμε τρίλιζα και πολύ το διασκεδάσαμε!!! 😀
Σωστή διατροφή για γερά δόντια!
Με τα γλυκά τα δοντάκια είναι στεναχωρημένα. Με τα φρούτα και τα λαχανικά χαίρονται!!
Τα εργαστήρια μας συνεχίστηκαν με την ανάγνωση και αξιοποίηση αγαπημένων μας παραμυθιών, σχετικών με τη θεματική μας..
Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη
και
Τα εργαστήρια σιγά σιγά ολοκληρώνονται… Αλλά η επίσκεψη της οδοντίατρου στη σχολική μας μονάδα ήταν εκείνη που μας έκανε πολύ χαρούμενους. Είχαμε οργανώσει τη συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, και αξιοποιήσαμε τις ερωτήσεις της συνέντευξης, λύνοντας απορίες που τυχόν είχαμε ακόμα.. Η κυρία Αλεξάνδρα Γράψα με χαρά συζήτησε με τα παιδιά, τους έδειξε τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος και έπαιξε μαζί τους.
Στο τέλος φυσικά της είχαμε ήδη ζωγραφίσει κάτι και της το προσφέραμε με χαρά!!! 😀 😀
Φυσικά… πήραμε και βραβείο για τη συμμετοχή μας!!!! 🙂
Τελειώνοντας σιγά σιγά τη θεματική μας, φτιάξαμε με πλαστελίνη, γλωσσοπίεστρα και φασόλια στοματική κοιλότητα με δόντια από φασόλια και οδοντόβουρτσα, αλλά βγάλαμε και φωτογραφία με χαμογελαστό πρόσωπο και δοντάκια που λάμπουν!!! 😀
Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτίμησαν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 2ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Συζητήσαμε και καταλήξαμε να κάνουμε σε ομαδική εργασία το σύνθημα:
“ΒΟΥΡΤΣΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΣΑΣ”
Βάλαμε και το σύνθημά μας σε qr code…
και το φτιάξαμε και σε παζλ με την αγαπημένη μας εφαρμογή για να παίζουμε…