4ος ΚΥΚΛΟΣ

4ος θεματικός κύκλος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
ΕΝΟΤΗΤΑ: STEM- Εκπαιδευτική Ρομποτική
«Η γη..γυρίζει»!!

Στόχοι: Δραστηριότητες γνωριμίας της ομάδας αλλά και πρόκλησης ενδιαφέροντος για το θέμα. Τα παιδιά καλούνται να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος και να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους  καθώς και με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος. Να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές τεχνολογίες,  με τον προγραμματισμό με παιγνιώδη τρόπο καθώς και να κατανοήσουν την εναλλαγή ημέρας-νύχτας.

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ  ΚΑΙ  ΕΡΕΥΝΑ  ΓΙΑ  ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ  ΣΥΣΤΗΜΑ

ΣΤΟΧΟΣΝα συμμετέχουν σε συζητήσεις και να επιχειρηματολογούν, μέσα  από  τη  διερεύνηση  των  προηγούμενων  γνώσεων  τους  για  το ηλιακό  σύστημα.

Να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο μέσα  από  ακατέργαστες  ιδέες  που έχουν προσπαθώντας  να τις εξωτερικεύσουν και  να μπορούν να τις εκφράσουν, να διηγούνται και να περιγράφουν χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους. Να  ζωγραφίζουν ομαδοσυνεργατικά  και  να κάνουν  μικροκατασκευές.

Αφορμή για να ξεκινήσει το θέμα ήταν “που βρίσκεται το σπίτι μας;;”..Τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις και η συζήτηση προχώρησε.. Από την πόλη μας, το Περιστέρι…φτάσαμε στον πλανήτη μας τη ΓΗ.. Επεξεργαστήκαμε την υδρόγειο σφαίρα που έχουμε στη τάξη μας..βρήκαμε την Ελλάδα και μετά χρησιμοποιήσαμε την εφαρμογή google earth (earth.google.com) για να δούμε τον πλανήτη μας.. Εκεί, πληκτρολογήσαμε το σχολείο μας και το εντοπίσαμε στον πλανήτη μας!!!Η έκπληξή μας μεγάλη 🙂 .

344310664 935292154346760 6294327014392911747 n 1

Στιγμιότυπο οθόνης 259Στιγμιότυπο οθόνης 258

Κάποια παιδιά ανέφεραν το διάστημα, τους αστρονάυτες και κάποια ονόματα πλανητών που ήξεραν..και έτσι ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στο διάστημα!!! 😎

Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος

Συζητήσαμε για τις  γνώσεις  των παιδιών  σχετικά με το  διάστημα τους πλανήτες, τον ήλιο και  το φεγγάρι. Μιλήσαμε  για το αν  κινούνται  τα ουράνια  σώματα, τι είναι  αστέρια, αν έχουν δει πεφταστέρια. Έγινε συζήτηση  και καταγραφή των απαντήσεων των  παιδιών και  ήταν η αφορμή  για να ξεκινήσουμε  το ταξίδι  μας στο διάστημα. Το συγκεκριμένο  θέμα γοητεύει  και ενδιαφέρει τα παιδιά. 

Η απορία τους ήταν περισσότερο να μάθουν πως οι πλανήτες δεν πέφτουν κάτω και αιωρούνται. Μιλήσαμε για την  βαρύτητα, μια δύναμη  της γης που τραβάει  τα πράγματα προς τα κάτω και προς το κέντρο της. Έτσι κρατάει πάνω της τους ανθρώπους, τα σπίτια, τα δέντρα, τους ωκεανούς, τον αέρα που αναπνέουμε, αλλά  και για την έλλειψη της βαρύτητας που υπάρχει στο διάστημα.

Γνωρίσαμε κάθε ένα πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος  ξεχωριστά και  τι θέση έχει  σε σχέση με τον ήλιο μέσα από ένα φανταστικό ταξίδι με διαστημόπλοιο. Χρησιμοποιήσαμε  το διαδίκτυο  και  είδαμε  φωτογραφίες και βίντεο. Ο  φίλος  μας  PICOU  PICOU,  ένα  εξωγηινάκι  μας  βοήθησε  πολύ  να κατανοήσουμε  το διάστημα και τους πλανήτες.  Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν όπως φαντάζονταν το διάστημα και τους πλανήτες..

ταξιδι στους πλανητες ταξιδισ τους πλαν342360435 3423661111238935 3942189166809060588 n  342576204 571322238465156 1159206820563786504 n 342682820 9527887930584540 4368618520758540232 n 342696986 625497772945333 9040460764323239343 n

ταξιδι στους πλανητες 1 ταξιδισ τους πλαν 1

Θελήσαμε να φτιάξουμε με χαρτόνι τον λαμπερό και καυτό ήλιο που είδαμε στα βίντεοπόσο σημαντικό ρόλο παίζει..

η ηλ ηλιοσ

Την επόμενη μέρα, συνεχίσαμε να ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το ηλιακό σύστημα μέσα από την ιστοσελίδα της NASA και φτιάξαμε τον εννοιολογικό μας χάρτη..

χαρτης

Είχαμε ζητήσει από τα παιδιά να βρουν σχετικές πληροφορίες στο σπίτι και με μεγάλη χαρά μας τις παρουσίασαν στην ολομέλεια, καθώς είδαμε επίσης όλοι μαζί όσες πληροφορίες μας έστειλαν στο email του σχολείου.

342860422 974146186948084 2714193666524922688 n  παιδια1

344444731 1375479926355218 3495719573234019218 n

Ένας μαθητής είχε τη ιδέα να φτιάξει το ηλιακό σύστημα με πλαστελίνη με τη βοήθεια της μαμάς του και με πολύ καμάρι μας το παρουσίασε 😀 😎

παιδιά2

και μια μικρή μας μαθήτρια..σε μεγάλο χαρτόνι και με μεγάλη φαντασία οπτικοποίησε το ηλιακό σύστημα.. 🙂

παιδιά3

Τις επόμενες μέρες με χαρά και καμάρι ήρθαν στο σχολείο πολλές δημιουργίες

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την ενεργή εμπλοκή, συμμετοχή και συνεργασία στην όλη διαδικασία!!

346168087 590468456511806 6961615789296982344 n 346166729 486130070335330 8532452220198249319 n 349259186 574090908178302 2893772198242369460 n 349119753 226624766781871 3960754739064671533 n 349603995 1780352425693769 2602306567645835747 n

Σκεφτήκαμε όλα αυτά, μαζί με τα βιβλία και τα σχετικά περιοδικά που μαζέψαμε να τα βάλουμε στη “γωνιά του διαστήματος”, ώστε αν πηγαίνουμε και να τα επεξεργαζόμαστε όποτε θέλουμε!!

γωνιά

Αααα…διακοσμήσαμε και τη “διαστημική γωνιά μας”!

γωνια2 γωνια3 1

“ΈΧΟΥΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ..”

Την επόμενη μέρα βρήκαμε στο γραμματοκιβώτιο του σχολείου ένα γράμμα..Αποστολείς ήταν δύο αστροναύτες που μας ζητούσαν βοήθεια… Τα παιδιά με ανυπομονησία άνοιξαν το γράμμα και είδαν με έκπληξη τους δύο αστροναύτες και ένα qr code… 😉  Αφού το επεξεργαστήκαμε, αποφασίσαμε να τους “βοηθήσουμε” για τον ηλιακό χάρτη που μας ζήτησαν για το διαστημικό τους ταξίδι..

344793028 1235594330658165 5805269297303406028 n342584264 928380785136566 1397312985532208039 n

Χωριστήκαμε σε ομάδες και αναλάβαμε δράση για να οπτικοποιήσουμε τον ηλιακό χάρτη και να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας τους αστροναύτες..Με χαρτόνια, τέμπερες, πλαστελίνες και πολύ πολύ φαντασία σας το παρουσιάσαμε στην ολομέλεια, το βγάλαμε φωτογραφία και το στείλαμε στους δύο καινούργιους φίλους μας!

342949866 6684722181542341 2266386376332881703 n

342809352 790733099238456 2176064184374753845 n342734411 173891985283639 2136647154923636764 n

342861516 9532457360127965 7587993255140197005 n

Θελήσαμε να φτιάξουμε και μεις τα δικά μας διαστημόπλοια και να κάνουμε 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1..εκτόξευση!!!

342567287 949353776307719 8979022344476145867 n

342573839 1233192427321416 7486870628722887347 n342565138 1007212750444127 5682979360306324760 n

διαστημοπλ

Στον υπολογιστή είδαμε τους πλανήτες που γυρνούν γύρω από τον ήλιο και θελήσαμε να το αναπαριστήσουμε.. Αναλάβαμε ρόλους (ήλιος και πλανήτες) και το θεατρικό παιχνίδι ξεκίνησε.. Το φτιάξαμε και με πλαστελίνη..

342655074 1876086169444373 6758789815138106058 n342713903 595074015714125 7409724839420597048 n342653025 6282266065129328 2167177944803127281 n 342696991 591027406426362 5677591866068325033 n

351455052 256735870377236 8007279448845231739 n

Φτιάξαμε και παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες και κάθε μέρα τα παιδιά απολαμβάνουν να παίζουν..Το φτιάξαμε και ψηφιακά για να μπορούν να παίζουν και από το σπίτι.

344571873 775355207368306 7914758824607403066 n μνημη344554657 1248485146028239 883164726990387490 n 

Επίσης, μια σχετική ζωγραφιά μαθητή μας την κάναμε παζλ για να παίζουμε!! 😀

παζλ παζλ1

ΠΑΖΛ 2 παζλ2

Κατά τη διάρκεια που συζητούσαμε αυτό το θέμα, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και ζωγραφίσαμε οτι μας άρεσε..

“Παραμύθι στο διάστημα”

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

“Ο βοριάς και ο ήλιος”

βορια ηλιος

Με την ανάγνωση των παραμυθιών…θελήσαμε να φτιάξουμε και εμέις ένα παραμύθι...Γίναμε συγγραφείς, εικονογράφοι, αναγνώστες και…αφηγητές!!!!σας το παρουσιάζουμε με καμάρι!!! 🙂

344186424 746337267282664 8978893155033080503 n344221174 268306855588709 4579609032116461165 n1 1Παρουσίαση χωρίς τίτλο 6

ΜΕΡΑ Ή ΝΥΧΤΑ

Η συζήτηση ξεκίνησε με το τί κάνουμε τη μέρα και τί τη νύχτα..Είδα σχετικά βίντεο στον υπολογιστή..

Κάναμε και το πείραμα ΜΕΡΑ/ΝΥΧΤΑ με τον φακό και την υδρόγειο σφαίρα και πολύ το διασκεδάσαμε. 😀

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τί κάνουμε τη μέρα και τί τη νύχτα!!

μερανυχ 1

μερανυχτα 1

Ακούσαμε επίσης και μάθαμε το τραγούδι του Γ.Κότσιρα “Ένας ήλιος”.

Και φτιάξαμε μια κάρτα “καλημέρα” – “καληνύχτα”.

346155129 220234697463702 2194558741563008493 n 346176410 3448379842041497 7825506616250858666 n

Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι “Δε φοβάμαι το σκοτάδι”, το συζητήσαμε και ζωραφίσαμε ό,τι μας άρεσε..

345023839 585116340267515 374118032651415701 n

Λίγο πριν την ολοκλήρωση των εργαστηρίων, η αγαπημένη μας μελισσούλα beebot έγινε “αστροναύτης”….Τα παιδιά τις έδωσαν τις κατάλληλες οδηγίες και περνώντας από όλους τους πλανήτες, αποφεύγοντας τον “ήλιο” για να μη καεί..έφτασε στον πλανήτη “Γη” με επιτυχία!!!

1 2 2 1 4 1 3 1

Καθώς το πρόγραμμα βαδίζει προς το τέλος του, τα παιδιά απήλαυσαν την εμπειρία της παιδικής ταινίας μικρού μήκους με θέμα «Ήλιος, Γη και Σελήνη» στο φορητό θόλο του κινητού πλανητάριου που στήθηκε στο σχολείο μας –https://www.facebook.com/Miniplanetarium/. Ήταν μια ξεχωριστή και μαγική εμπειρία που μας ενθουσίασε!«The Mole – Ο τυφλοπόντικας».

Ο μικρός μας τυφλοπόντικας που ζει στα έγκατα της γης αποφασίζει να ζητήσει από τους γονείς του, μαζί με τον δάσκαλο του και τους τρεις αγαπημένους φίλους του, να τον αφήσουν να βγει στην επιφάνεια για πρώτη φορά και να αντικρίσει τι “υπάρχει εκεί έξω”. Σ’ αυτό το ταξίδι θα δει τον ήλιο, το φεγγάρι, τους αστερισμούς και θα μάθει πολλές πληροφορίες για την Γη μας, τους πλανήτες και το διάστημα. Ένα animation με εκπαιδευτικές πληροφορίες και καταπληκτικά τραγούδια που μας ενθουσίασαν.

344749151 262743026316657 5263666513662731039 n344735610 1006535020333741 5618887207207114287 n

344527524 790823319279056 9121110632355088945 n 346108117 263566989515810 4567826022263869236 n 344598367 204532265797639 710800207981341674 n 344780529 134084799669335 8988487310577826416 n 345023835 1212874919373310 8234920926104347510 n 346105698 260258916513321 8939656212361953026 n

Στο τέλος, τα παιδιά αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους, ζωγραφίζοντας.. 🙂

344595440 202046926042709 6227879056188182793 n 344719753 645916034249319 7443059388722321854 n 345760518 930514828070027 4226380474773432231 n 344610134 635282984731140 8482922465839528938 n345041743 1214429752544949 5562721550257293787 n

Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια μας, ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να ζωγραφίσουν τι έμαθαν μέσα από την υλοποίηση των εργαστηρίων για το ηλιακό σύστημα..

ΤΙ ΕΜΑΘΑ 1 ΤΙ ΕΜΑΘΑ 2 ΤΙ ΕΜΑΘΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *