Μαθαίνω να παρατηρώ

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων συνεχίζονται για το τμήμα 2 με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του τόπου διαμονής τους. Για το λόγο αυτό επιλέξαμε να μελετήσουμε και να παρατηρήσουμε μερικά σημαντικά κτίρια της Καλλιθέας (όπως είναι το 20ο δημοτικό Σχολείο, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Διατηρητέο κτίριο ΠΕΑΝ) αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Εμβαθύναμε στο 20ο δημοτικό σχολείο και αναγνωρίσαμε (μέσα από φωτογραφίες) τα κυρίαρχα σχήματα και υλικά του κτιρίου εξωτερικά και εσωτερικά. Όλοι μαζί μέσα από ένα χαρτόκουτο «κατασκευάσαμε» το κτίριο αυτό: α) αποτυπώνοντας τα υλικά που είναι φτιαγμένο, β) μετρώντας πόσα παράθυρα έχει, που πρέπει να σχεδιαστούν, τι διάσταση να έχουν για να χωρέσουν, γ) τι χρώματα έχει γενικά το κτίριο και δ) που θα τοποθετηθεί η σκάλα και το μπαλκόνι και με ποιον τρόπο θα σχεδιαστούν. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν φανταστικές ιστορίες/σενάρια σαν να επισκέφθηκαν δηλαδή μια τυπική ημέρα αυτόν τον χώρο. Η πρώτη ομάδα ζωγράφισε ότι βρίσκεται στην αυλή του σχολείου, η δεύτερη ομάδα ότι βρίσκεται στη μαρμάρινη σκάλα (διότι τους έκανε εντύπωση από τις φωτογραφίες) και η τρίτη ομάδα ότι βρίσκεται μέσα σε μία τάξη. Τα παιδιά μόλις ολοκλήρωσαν τις ομαδικές εργασίες τις παρουσίασαν στην ολομέλεια περιγράφοντας που βρίσκονται, γιατί, με ποιους είναι, τι έκαναν εκεί, πως ένιωθαν κλπ.
Τέλος τα εργαστήρια δεξιοτήτων ολοκληρώθηκαν με την καταγραφή των παραγόντων από τους οποίους κινδυνεύουν τα παραδοσιακά κτίρια.

4ο Εργαστήρι 2 4ο Εργαστήρι 3 4ο Εργαστήρι 4 4ο Εργαστήρι 5 4ο Εργαστήρι 6 4ο Εργαστήρι 1 4ο Εργαστήρι 7 4ο Εργαστήρι 8