ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!



Το καλοκαιράκι έφτασε και η αυλή του νηπιαγωγείου μας μεταμορφώθηκε σε έναν μαγικό, καταγάλανο βυθό για να υποδεχτεί την καθιερωμένη καλοκαιρινή μας γιορτή! Φέτος, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τη θεατρική ομάδα «Το μικρό καραβάνι», η οποία μας ταξίδεψε με την υπέροχη παράσταση «Η μεγάλη απόδραση από τον βυθό».
Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της βραδιάς, όμως, ήταν τα ίδια τα παιδιά μας! Με τεράστιο ενθουσιασμό, αυθορμητισμό και το πιο λαμπερό τους χαμόγελο, έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της παράστασης. Μας συγκίνησαν και μας εντυπωσίασαν επιστρατεύοντας όλα τους τα ταλέντα:
Απήγγειλαν με θάρρος τα ποιήματά τους.
Τραγούδησαν με όλη τους την καρδιά καλοκαιρινές μελωδίες.
Ξεσήκωσαν το κοινό με τις ρυθμικές τους κινήσεις και τους ευρηματικούς χορούς τους.
Η πιο όμορφη και συγκινητική στιγμή της βραδιάς ήταν στο τέλος. Η αυλή μας πλημμύρισε από γέλια και αγκαλιές, καθώς τα παιδιά παρέσυραν τους γονείς τους σε έναν μεγάλο, κοινό χορό! Μικροί και μεγάλοι γίναμε μια παρέα, αποχαιρετώντας με τον πιο ζεστό τρόπο άλλη μια δημιουργική σχολική χρονιά.
Ευχαριστούμε θερμά τη θεατρική ομάδα «Το μικρό καραβάνι» για το μαγικό ταξίδι, καθώς και όλους εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες, που είστε πάντα δίπλα μας και στηρίζετε κάθε μας προσπάθεια.
Επίσης ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 42ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών για τα μπαλόνια που πρόσφεραν στο τέλος της γιορτής στα παιδιά καθώς και τα μπάνερ φωτογράφισης με τα οποία στολίστηκε ένα μέρος της αυλής και τα παιδιά φωτογραφήθηκαν πριν και μετά την γιορτή.
Καλό καλοκαίρι σε όλους, με υγεία, παιχνίδι και πολλές όμορφες στιγμές!

Με ιδιαίτερη συγκίνηση γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου, τιμώντας παράλληλα και τη μεγάλη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη σχολική μας γιορτή, απαγγέλλοντας ποιήματα, τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια και χορεύοντας με χαρά. Μέσα από τη γιορτή αυτή είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας και να νιώσουν περηφάνια για την πατρίδα μας.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό Ύμνο, τον οποίο τραγούδησαν όλοι μαζί – παιδιά και γονείς – σε μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή. Στο τέλος, τα παιδιά φώναξαν δυνατά «Ζήτω η Ελλάδα», γεμίζοντας τον χώρο με χαρά, περηφάνια και συγκίνηση.
Χρόνια πολλά σε όλους!
Φτιάξτε τη μαζί με τα παιδιά
Συστατικά
Η «κυρά-Σαρακοστή» λειτουργούσε ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε «τους παλιούς» να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα. Συνήθως, ήταν η ζωγραφιά, μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι, επτά πόδια, σταυρωμένα χέρια –επειδή προσευχόταν– και χωρίς στόμα, διότι νήστευε όλη αυτή την περίοδο. Κάθε Σάββατο, ξεκινώντας από το Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα, η κυρά-Σαρακοστή «έχανε» ένα πόδι. Το τελευταίο μάλιστα, το οποίο κοβόταν το μεγάλο Σάββατο, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα στο ψωμί της Ανάσταση και σε όποιον τύχαινε, του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της Βασιλόπιτας)! Εκτός από χαρτί, η κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα, αλλά και από ζυμάρι. Εγώ, την φτιάχνω με αλατόζυμο, ένα ωραίο υλικό που επειδή έχει πάρα πολύ αλάτι δεν χαλάει για πάρα πολύ καιρό – έχει τις ιδιότητες του πηλού ή της πλαστελίνης.
Οι Απόκριες έφτασαν και το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα, μουσικές, γέλια και δημιουργία!
Αρχικά, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε για τη σημασία του καρναβαλιού και την ιστορία του. Μάθαμε για τα εντυπωσιακά έθιμα του Καρναβαλιού της Πάτρας, γνωρίσαμε πώς γιορτάζουν τις Απόκριες σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά και σε διάφορες χώρες του κόσμου. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τις στολές, τα άρματα και τις παρελάσεις!
Στη συνέχεια, μεταμορφωθήκαμε κι εμείς σε μικρούς καρναβαλιστές! Παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια, λύσαμε αινίγματα και γελάσαμε με την καρδιά μας. Η μουσική δεν έλειψε φυσικά από τη γιορτή μας! Χορέψαμε παραδοσιακούς αποκριάτικους χορούς όπως τα Κουκιά, η Σκούπα της Λέρου, ο Ζερβοδεξιός και το Πιπέρι, μαθαίνοντας τα βήματα και διασκεδάζοντας όλοι μαζί.
Τα παραμύθια είχαν κι αυτά την τιμητική τους! Διαβάσαμε ιστορίες γεμάτες φαντασία και αποκριάτικες περιπέτειες που μας ταξίδεψαν σε κόσμους μαγικούς.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι δημιουργίες μας! Ζωγραφίσαμε μάσκες, κλόουν και αρλεκίνους, φτιάξαμε αποκριάτικες κατασκευές και στολίσαμε με αυτές την τάξη μας αλλά και τα δωμάτιά μας στο σπίτι. Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε ένα πολύχρωμο καρναβαλικό εργαστήρι!
Οι Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια όμορφη ευκαιρία για μάθηση, συνεργασία, έκφραση και χαρά. Ανυπομονούμε για την επόμενη γιορτή που θα μας φέρει και πάλι όλους μαζί!
Καλή Σαρακοστή σε όλους! 🎉🎭
Κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου, τιμούμε τους Τρεις Ιεράρχες, τρεις μεγάλους δασκάλους της Εκκλησίας και προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων.

Οι Τρεις Ιεράρχες είναι:
ο Μέγας Βασίλειος,
ο Γρηγόριος ο Θεολόγος,
και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
Ήταν άνθρωποι που αγαπούσαν πολύ τα παιδιά, τη γνώση και τη μάθηση. Πίστευαν ότι το σχολείο δεν μαθαίνει μόνο γράμματα, αλλά βοηθά τα παιδιά να γίνουν καλοί άνθρωποι, με αγάπη, σεβασμό και καλοσύνη.
Στο Νηπιαγωγείο μας, τιμήσαμε τους Τρεις Ιεράρχες μέσα από συζήτηση, παραμύθια, ζωγραφική και δημιουργικές δραστηριότητες, μαθαίνοντας ότι το σχολείο είναι ένας όμορφος χώρος γνώσης, χαράς και συνεργασίας.
Η κατασκευή μας:
Στο τέλος του πρωινού ωραρίου, αφού είδαμε το παρακάτω video για την παράδοση του εθίμου της βασιλόπιτας,
κόψαμε και την δική μας βασιλόπιτα, μια σε κάθε τμήμα.
Τμήμα 1: Το φλουρί κέρδισε η Δήμητρα
Τμήμα 2: το φλουρί κέρδισε η Νεφέλη Τ.
Χρόνια πολλά σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές!
Με πολλή χαρά, δημιουργικότητα και γιορτινή διάθεση προετοιμαστήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας για να υποδεχτούμε τα Χριστούγεννα!
Η προετοιμασία ξεκίνησε με συζητήσεις στην τάξη, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους γύρω από τα Χριστούγεννα. Στη συνέχεια γνωρίσαμε χριστουγεννιάτικα έθιμα από διάφορα μέρη της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού, εμπλουτίζοντας τις εικόνες και τις ιδέες μας για τη γιορτή.
Διαβάσαμε βιβλία για τη Γέννηση του Χριστού και όμορφες χριστουγεννιάτικες ιστορίες, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και ακούσαμε – τραγουδήσαμε αγαπημένα γιορτινά τραγούδια που γέμισαν τις αίθουσες με μελωδίες και χαμόγελα και φυσικά στολίσαμε Χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Οι μικροί μας μαθητές έγιναν και… ζαχαροπλάστες, φτιάχνοντας κουραμπιέδες,
(https://blogs.sch.gr/27nipat/koyrampiedes-apo-achni/)
ενώ παράλληλα δημιούργησαν ατομικές και ομαδικές κατασκευές, με τις οποίες στολίστηκαν τόσο οι αίθουσες του Νηπιαγωγείου όσο και τα σπίτια των παιδιών.
Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του προσωπικό ημερολόγιο με τη φωτογραφία του, ενώ καθημερινά μετρούσαμε αντίστροφα μέχρι τα Χριστούγεννα με το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης, που έκρυβε κάθε μέρα μια μικρή έκπληξη για διαφορετικό παιδί. Επίσης η καθηγήτρια των Αγγλικών κα Ηρώ ετοίμασε μαζί με τα παιδιά τα μπισκοτοανθρωπάκια,
Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η επίσκεψη του ταχυδρόμου, ο οποίος παρέλαβε τα γράμματα των παιδιών προς τον Άγιο Βασίλη, γεμάτα ευχές και όνειρα.
(https://blogs.sch.gr/27nipat/grammata-ston-ai-vasili-2/)
Παράλληλα, πραγματοποιούνταν καθημερινές πρόβες για τα θεατρικά των δύο τμημάτων, τα οποία παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία. Η γιορτή έκλεισε με μια υπέροχη έκπληξη: την εμφάνιση του Άγιου Βασίλη, που μοίρασε ζαχαρωτά και χαρά στα παιδιά.
Με αίσθημα αλληλεγγύης συμμετείχαμε στο παζάρι για τη «Φλόγα», σε συνεργασία με τους γονείς, δείχνοντας έμπρακτα τη σημασία της προσφοράς.
(https://blogs.sch.gr/27nipat/symmetochi-toy-27oy-nipiagogeioy-patron-sto-pazari-gia-ti-floga/)
Με τα παιδιά των δύο ολοήμερων τμημάτων επισκεφτήκαμε τα ολοήμερα τμήματα του 22ου Νηπιαγωγείου Πατρών για να τους πούμε τα κάλαντα, να τους προσφέρουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια και να τραγουδήσουμε Χριστουγεννιάτικα τραγούδια όλοι μαζί.
(https://blogs.sch.gr/27nipat/mia-omorfi-christoygenniatiki-episkepsi-sto-22o-nipiagogeio-patron/)
Τέλος, την τελευταία ημέρα, τα παιδιά είπαν τα κάλαντα στα δύο τμήματα της Α΄ Δημοτικού του συστεγαζόμενου 42ου Δημοτικού Σχολείου, σκορπίζοντας γιορτινή διάθεση και χαμόγελα.
Ήταν μια περίοδος γεμάτη εμπειρίες, συνεργασία και ζεστές στιγμές, που θα μείνουν αξέχαστες σε μικρούς και μεγάλους.
Στο Νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε και φέτος την επέτειο του Πολυτεχνείου με έναν τρόπο τρυφερό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μικρών μαθητών μας. Με εικόνες, συζήτηση και απλές αφηγήσεις, τα παιδιά γνώρισαν το νόημα της ημέρας και τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ειρηνικής συνύπαρξης.
Μιλήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και για το πώς οι νέοι του 1973 διεκδίκησαν το δικαίωμα να ζουν σε έναν κόσμο δίκαιο και ελεύθερο. Τα παιδιά άκουσαν με προσήλωση και εξέφρασαν με τον δικό τους τρόπο τι σημαίνει ελευθερία, δικαιοσύνη και φιλία.
Κατά τη διάρκεια της γιορτής, τα παιδιά δημιούργησαν πλακάτ με το σύνθημα «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία», το οποίο κρατούσαν με περηφάνια, συνδέοντας το μήνυμα των γεγονότων με τις δικές τους αξίες.
Μια ξεχωριστή στιγμή ήταν όταν η κυρία Μένια παρουσίασε κουκλοθέατρο, παρουσιάζοντας στα παιδιά το αγαπημένο έργο «Ντενεκεδούπολη». Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν με ενθουσιασμό τις περιπέτειες των ντενεκεδάκων, κατανοώντας μέσα από το παιχνίδι και τη δραματοποίηση έννοιες όπως δικαιώματα, ελευθερία και συλλογικότητα.
Στο τέλος της γιορτής, όλα τα παιδιά ενώθηκαν γύρω από τα ντενεκεδάκια και φώναξαν δυνατά το σύνθημα:
«Ζήτω η Δημοκρατία, ζήτω η Ειρήνη!»
γεμίζοντας την αίθουσα με ενέργεια, ενθουσιασμό και ένα δυνατό παιδικό μήνυμα ελπίδας.
Ήταν μια ημέρα βαθιά συμβολική, γεμάτη μάθηση, συναίσθημα και σεβασμό προς ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας.