Πάσχα 2015 – οι κατασκευές μας

Αν και ο χρόνος αρκετά περιορισμένος,  δουλέψαμε πολύ και ετοιμάσαμε τα παρακάτω

Κοτούλες και καλαθάκια

DSC04789 DSC04790

DSC04791 DSC04792

Λαγουδάκια και χηνούλες

  DSC04794       

DSC04793

DSC04795 DSC04796

Παπάκια σε αυγό

DSC04798DSC04797

Οι λαμπαδες μας όπως και τα αυγά φτιαγμένα με την τεχνική χαρτοπετσέτας  DSC04799

Η Κυρά Σαρακοστή

Την κυρα-Σαρακοστή που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό
 
Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι ένα σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό
 
Και τις μέρες της μετρούσαν με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά
‘Ετσι κι εμείς πήραμε αλεύρι νερό και αλάτι και ξεκινήσαμε να πλάθουμε το ζυμάρι.
Κατασκευάσαμε την Κυρά Σαρακοστή σύμφωνα με τις οδηγίες του ποιήματος και την φουρνίσαμε.
Περίσσεψε λίγο ζυμαράκι, το ψήσαμε κι αυτό και το δοκιμάσαμε ζεστό – ζεστό. Τι νόστιμο και μυρωδάτο ήταν!
Για το σπίτι ετοιμάσανε χάρτινες Κυρά Σαρακοστές. Το σχέδιο το επιλέξανε τα παιδιά ψάχνοντας στο διαδίκτυο

Παντρεύουμε τον κάβουρα

Την προηγούμενη βδομάδα μάθαμε το γνωστό παραδοσιακό τραγούδι

[vodsch https://www.youtube.com/watch?v=9Kh24mXqJPk]

Το δραματοποιήσαμε και το χαρήκαμε πολύ.

Την Δευτέρα, ένα γράμμα εμφανίστηκε κάτω από την πόρτα του νηπιαγωγείου

καβουρας

 

 

 

 

καβουρας

 

Μα πως έγινε αυτό; Μας παρακολουθούν;  Ακολούθησε ατέλειωτη συζήτηση για τον Καροτάκη και τελικά του κάναμε την χάρη και καλέσαμε αυτόν και τους φίλους του στον γάμο

 

1 2

Στο διάλειμμα όλοι ψάχνανε τον Καροτάκη. Φώναζαν το όνομά του και κοιτάζανε μήπως τον εντοπίσουν. Ρωτήσαν και τα παιδιά του δημοτικού που εκείνη την ώρα περνούσαν από έξω.

Αυτά τους είπαν ότι είδαν κάτι που έμοιαζε με λαγό πίσω από τους θάμνους. Η αναζήτηση του λαγού επεκτάθηκε και στον χώρο έξω από το νηπιαγωγείο. Τα νήπια δίνανε οδηγίες στα μεγάλα παιδιά και αυτά τις ακολουθούσαν. Ψάξανε όλο το τετράγωγο, πίσω από δέντρα, αυτοκίνητα, κάδους  και τελικά ήρθαν με ένα κομμάτι χόρτο. Συμφωνήσαμε ότι έμοιαζε με το υπόλοιπο του καρότου που έφαγε το λαγουδάκι.

Τα παιδιά θέλανε να γνωρίσουν τον λαγουδάκι και αποφάσισαν να του γράψουν μηνύματα

3 4

Την άλλη μέρα, ένα δέμα ήταν έξω από την πόρτα του νηπιαγωγείου μας

DSC04391τι νά έχει άραγε μέσα; Κάτι ξεπροβάλει, ας το ανοίξουμε επιτέλους.

Ένα γράμμα και όχι μόνο

DSC04411DSC043945

 

 

 

Απολαύσαμε τα κεράσματα που μας έφερε το λαγουδάκι και μετά φορέσαμε τα αυτάκια που μας χάρισε. Παίξαμε τα λαγουδάκια και μουσικές καρέκλες

687Και εκεί που ο Καροτάκης ετοιμαζόταν να μας αποχαιρετήσει για να επιστρέψει στους φίλους του, τα παιδιά του ζήτησαν να μείνει ένα βράδυ στο νηπιαγωγείο γιατί την επόμενη μέρα κάθε παιδάκι θα έφερνε ένα λούτρινο ζωάκι για να γνωριστεί με τον Καροτάκη και να παίξει μαζί του.

Πράγματι την επόμενη μέρα ο λαγός μας είχε μια μεγάλη συντροφιά. Μετά τις απαραίτητες συστάσεις, παίξαμε με τα λούτρινά μας. Κάθε παιδί ήταν ο μπαμπάς ή η μαμά του λούτρινού του. Το έβαζε στη πλάτη του και περπατώντας στα τέσσερα προσπαθούσε να διασχίσει μια απόσταση δίχως να χάσει το μωρό.

Μετά χορέψαμε. Ανά δύο παιδιά βάζανε τα ζωάκια τους ανάμεσά τους και χορεύανε βαλς και στο τέλος πιαστήκαμε σε κύκλο με τα ζωάκια ανάμεσά μας και χορέψαμε αποκριάτικους χορούς.

Το απόγευμα ο Καροτάκης αποχαιρέτησε έναν έναν τους φίλους του και επέστρεψε στο λαγούμι του.

Ελπίζουμε να μας παρακολουθεί και θα θέλαμε να ξανάρθει στο νηπιαγωγείο μας

 

 

 

 

 

Ο κύκλος του χρόνου

DSC04148

Xθές ασχοληθήκαμε με την έννοια του χρόνου

Αποχαιρετήσαμε τον παλιό χρόνο και υποδεχτήκαμε το 2015

Συνθέσαμε τον αριθμό, τον γράψαμε, τον διακοσμήσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι του Χρόνου και των Εποχών από την συλλογή της Αγγ. Καψάσκης.

Ξέρω ένα γεροντάκι
που έχει δώδεκα παιδιά
και τα δώδεκα αγόρια
κι είναι όλα μια χαρά.

Ασπρομάλλης ο καημένος
γέρος, Χρόνος τ’ όνομά του,
και οι δώδεκα οι μήνες
είν’ τα δώδεκα παιδιά του.

Κι έχει ο καλός ο χρόνος
μόνο τέσσερα σπιτάκια
κι εκεί μέσα κατοικούνε
και τα δώδεκα παιδάκια.

Το φθινόπωρο είναι πρώτο
που χειμώνα θα μας φέρει.
να κι η άνοιξη προβάλλει
με ζεστό το καλοκαίρι.

 

Σήμερα μιλήσαμε για τις εποχές.

Τους αφηγήθηκα το παραμύθι του χρόνου και τωνεποχών.

Είδαμε τις  εικόνες  τις σχολιάσαμε και είπαμε τι γνωρίζουμε για την κάθε εποχή .

Τις βάλαμε στη σειρά και αντιστοιχίσαμε εικόνα με το όνομα της κάθε εποχής.

DSC04124

DSC04123

DSC04120

DSC04119

Καθένας μας είπε ποιά εποχή του αρέσει αιτιολογώντας την επιλογή του. Ψηφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή και νικήτρια βγήκε το καλοκαίρι!

DSC04122

 

 

Στο τέλος κάθε παιδί ζωγράφισε την αγαπημένη του εποχή και έτσι δημιουργήθηκε το παρακάτω βίντεο

Η αγαπημένη μου εποχή