Εκπαιδευτική Ρομποτική και Φυσική: Μαθαίνουμε Παίζοντας!

18 Οκτωβρίου 2024 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από Ροπόδης Κωνσταντίνος

Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης γνώρισαν τις έννοιες της τριβής, της δύναμης και της μέτρησής της με δυναμόμετρο μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική. Κατασκευάζοντας ένα ρομπότ που τραβάει ένα καρότσι, δοκίμασαν τις δυνάμεις σε διαφορετικές επιφάνειες: θρανίο, χαρτόνι και Α4.

Διαπίστωσαν ότι η κίνηση ήταν ευκολότερη στο χαρτί Α4, ενώ στο θρανίο και στο χαρτόνι το ρομπότ δυσκολευόταν περισσότερο λόγω της μεγαλύτερης τριβής. Με το αυτοσχέδιο δυναμόμετρο, είδαν ότι το ρομπότ χωρίς το βάρος της καρότσας μπορούσε να τραβήξει το λαστιχάκι, ανακαλύπτοντας την επίδραση της μάζας και της τριβής στη δύναμη.

Παράλληλα, ακολούθησαν τα πειράματα του βιβλίου, καταγράφοντας παρατηρήσεις και καταλήγοντας σε συμπεράσματα για τη δύναμη και την τριβή. Μέσα από ερωτήματα όπως «Να αυξήσουμε την ισχύ του κινητήρα;» ή «Να αλλάξουμε τροχούς;» οδηγήθηκαν σε νέους πειραματισμούς.

Έτσι, η ρομποτική έγινε το μέσο για να κατανοήσουν έννοιες της Φυσικής με διασκεδαστικό και πρακτικό τρόπο! Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων μπορεί να συνδεθεί διαθεματικά και να λειτουργήσει επικουρικά σε κάθε μάθημα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία που συνδυάζει την πρακτική εφαρμογή με τη θεωρία.

2024 10 18a 1 2024 10 18a 2

2024 10 18a 3 2024 10 18a 4