ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;

Αρχικά συζητήσαμε με τα νήπια αν γνωρίζουν τι είναι φυσικές καταστροφές και ποιες είναι αυτές. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη .

IMG 20250217 122924 1

Έπειτα αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους πώς αντιλαμβάνονται τις φυσικές καταστροφές όπως πυρκαγιά, σεισμός, πλημμύρα και ηφαίστειο.

IMG 20250115 103816 IMG 20250115 103834

IMG 20250115 105659 IMG 20250115 110448

Είδαμε παρουσίαση από το φωτόδεντρο για το εσωτερικό της γης και το ζωγραφίσαμε http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2792

IMG 20250116 110838 IMG 20250116 111412 IMG 20250116 112439

Μάθαμε τον μύθο του Εγκέλαδου βλέποντας σχετικό βίντεο και ζωγραφίζοντας ό,τι μας έκανε εντύπωση.

IMG 20250121 115402 1 IMG 20250121 115402 IMG 20250121 120400 1

Παρακολουθήσαμε βίντεο από τη  Γενική Γραμματεία Πολιτικής προστασίας  με θέμα “Οδηγίες προστασίας από τον σεισμό”, συγκεκριμένα τι ενέργειες κάνουμε πριν το σεισμό ,κατά τη διάρκειά του και μετά.https://www.youtube.com/watch?v=hIKK56lqFkg&t=19s https://www.youtube.com/watch?v=nYQ9DCR2iQo&t=192s

Φτιάξαμε με χαρτόνι το βαλιτσάκι του σεισμού και κολλήσαμε τα αντικείμενα που πρέπει να περιέχει.

IMG 20250127 123933 IMG 20250127 124030 IMG 20250127 124041

IMG 20250127 124100 IMG 20250127 123957 IMG 20250131 110204 IMG 20250131 110208

Γράψαμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.

IMG 20250131 093903 IMG 20250131 094802

IMG 20250131 081130

Ανακεφαλαιώνοντας , τονίσαμε ότι δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός γιατί τώρα γνωρίζουμε τι ενέργειες πρέπει να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό .Έτσι, συνεργαστήκαμε ομαδικά και φτιάξαμε μια αφίσα με όλα όσα μάθαμε για το σεισμό.

IMG 20250131 115905 IMG 20250131 115911 IMG 20250131 120352 IMG 20250131 120701 1 IMG 20250131 122935 IMG 20250131 123550

IMG 20250203 131055

Συμμετοχή στον μαθητικό δημιουργικό διαγωνισμό “Αστέρι της ευχής”.

Το νηπιαγωγείο μας έλαβε μέρος στον δημιουργικό Διαγωνισμό “Αστέρι της Ευχής” και συγκεκριμένα στην κατηγορία “Σχεδίασε το αστέρι σου”. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται από τον οργανισμό Make-A-Wish, με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων των παιδιών και τη συμμετοχή τους στην έκφραση των δικών τους αντιλήψεων και των αισθημάτων προσφοράς και αλληλεγγύης προς τα παιδιά της ευχής. Έτσι, οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες χρωμάτισαν το μεγάλο αστέρι και το στόλισαν με χρυσόσκονη και με καρδούλες που πάνω τους έγραψαν τις δικές τους ευχές.

IMG 20241220 102908 1 IMG 20241220 103140 IMG 20241220 103155 IMG 20241220 121403 image0

Εργαστήριο δεξιοτήτων:«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Στο νηπιαγωγείο μας ήρθε ένας καινούριος φίλος , ο  “Ρούλης ο Τροφούλης” και συστήθηκε στους μικρούς μας μαθητές. Σκοπός του ήταν να τους βοηθήσει να καταλάβουν την αξία της σωστής διατροφής στην υγεία μας και να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.

IMG 20241223 123035 

Αρχικά, ο Ρούλης ο Τροφούλης συζήτησε με τα παιδιά ποιο είναι το αγαπημένο φαγητό του καθενός και ζήτησε να το ζωγραφίσουν.

IMG 20241014 124713 1    IMG 20241014 124414  IMG 20241014 124713

Έπειτα τα παιδιά μίλησαν για τις διατροφικές τους συνήθειες, ποια τρόφιμα θεωρούνται υγιεινά και μπορούμε να τα καταναλώνουμε καθημερινά και ποια ανθυγιεινά και δεν πρέπει να τα καταναλώνουμε συχνά. Στη συνέχεια κόψαμε διάφορα τρόφιμα από φυλλάδια σούπερ μάρκετ, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και τα ξεχωρίσαμε σε υγιεινά και ανθυγιεινά, τα οποία και κολλήσαμε σε χαρτόνι.

IMG 20241016 115304 IMG 20241016 115453 IMG 20241016 120428 IMG 20241016 121339

IMG 20241016 122057  IMG 20241030 095930

Κατασκευάσαμε σε χαρτόνι την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.

IMG 20241030 114318 IMG 20241030 120304

IMG 20241030 120001 1 IMG 20241030 123616

IMG 20241030 121106  IMG 20241031 124827 IMG 20241031 122537

Φτιάξαμε τη δική μας ψηφιακή πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής στο φωτόδεντρο.http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/3685

IMG 20241029 122658 1 IMG 20241029 123308 IMG 20241029 123723 IMG 20241029 124148 1

Ο Ρούλης ο Τροφούλης επίσης εξήγησε στους μικρούς μαθητές ότι τα τρόφιμα ανάλογα με τα συστατικά τους χωρίζονται σε ομάδες. Γι’ αυτό και τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, όσες και οι ομάδες των τροφών και έφτιαξαν τα σπιτάκια των τροφών.

IMG 20241101 124415 IMG 20241101 124452 IMG 20241101 124524 IMG 20241101 124622 IMG 20241101 124642 IMG 20241105 101222

IMG 20241104 122910

Ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε τα<<ναι>> και τα <<όχι>> της σωστής διατροφής.

IMG 20250113 110830              IMG 20241105 124450

Συζητήσαμε για τη διατροφική αξία των φρούτων στην καθημερινή μας διατροφή και τις απαραίτητες βιταμίνες που διαθέτουν για τον οργανισμό μας. Ζωγραφίσαμε  φθινοπωρινά φρούτα χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνοτροπίες και μάθαμε αινίγματα για αυτά.

IMG 20241108 085113 IMG 20241108 085326

IMG 20241107 075734 IMG 20241111 120914 IMG 20241120 101608 IMG 20241120 101608

IMG 20241120 091902IMG 20241120 091949

IMG 20241105 124426

 

Τέλος, μιλήσαμε για το ελαιόλαδο που αποτελεί βασικό τρόφιμο της πυραμίδας  της μεσογειακής διατροφής και για τη διαδικασία παραγωγής του. Ζωγραφίσαμε την ελιά ,το μάζεμα της ελιάς και βάλαμε στη σειρά τις εικόνες της διαδικασίας παραγωγής λαδιού. Αντιστοιχήσαμε εικόνες με λέξεις και κάναμε πειράματα με το λάδι.

IMG 20241121 085434 IMG 20241121 085701 IMG 20241128 113914

IMG 20241126 111729 IMG 20241126 111828 IMG 20241125 121736 IMG 20241125 121742 IMG 20241121 123223

 

 

 

 

 

 

 

 

Βήματα για τη ζωή: “Γλωσσικές έννοιες”

Συνεχίζοντας τα μαθήματα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή», επεξεργαστήκαμε, κυρίως μέσα από προφορικά γλωσσικά παιχνίδια, τις έννοιες «Είναι/Δεν είναι, Σωστό/Λάθος, Αλήθεια/Ψέματα», «Κάνε/Μην κάνεις, Αν πω», «Συνομιλητής, Δίνω προσοχή, Αγνοώ, Αποσπώμαι, Περισπασμός», «Μερικοί/Όλοι», «Αν-Τότε, Γιατί-Επειδή», «Πριν (προτού) / Μετά (Αφότου)» , «Τώρα / Αργότερα», «Ίδιος / Διαφορετικός, Μοναδικός, Κοινά χαρακτηριστικά». Μία από τις δραστηριότητές μας στο τελευταίο μας μάθημα ήταν και η δημιουργία ταυτότητας για τον μοναδικό εαυτό μας.

 

20241129 153918 20241129 153846

 

Και η άλλη πλευρά των ταυτοτήτων μας με περισσότερα στοιχεία του μοναδικού εαυτού μας…

20241129 153934 1 20241129 153901 1

Και φυσικά, κάθε εβδομάδα είχαμε έναν διαφορετικό βοηθό, που ως  τιμώμενο πρόσωπο, έπαιρνε το «δίπλωμα του βοηθού» με τις φιλοφρονήσεις μας. Ευχαριστούμε πολύ και τις μανούλες των βοηθών μας, που επισκέφθηκαν διαδοχικά το σχολείο μας ,για να μας μιλήσουν με αγάπη, χαρά και περηφάνια για τα παιδάκια τους.

 

Ο Θανάσης μας με τη μαμά του την κ. Δώρα.

20241024 141650 20241024 154303  \

 

Ο Γιάννης μας με τη μαμά του την κ. Αρετή.

20241107 153033 20241108 154315

 

Η Κατερίνα μας με τη μαμά της την κ. Ευαγγελία.

20241106 133038 20241101 155045 1

 

Ο Δημήτρης μας με τη μαμά του την κ. Κερασία.

20241119 140252 20241118 154526

 

Η Μυρτώ μας με τη μαμά της την κ. Κατερίνα.

20241122 135101 20241122 154917

 

Η Κατερίνα μας με τη μαμά της την κ. Δήμητρα και τον μεγάλο αδερφό της.

20241205 134821 20241205 154009

 

Η Άννα μας με τη μαμά της την κ. Ελένη.

20241218 152839 20241218 154314

Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου

Μιλήσαμε για την εθνική μας επέτειο μέσα από φωτογραφικό υλικό και εκπαιδευτικό βίντεο και τα παιδιά  αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους το έπος του 40.

IMG 20241022 095559 1 IMG 20241022 095425 1 IMG 20241022 095510

Συζητήσαμε για τις έννοιες πόλεμος- ειρήνη .τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη πόλεμος και τι όταν ακούμε τη λέξη ειρήνη και κάναμε ομαδικές εργασίες. Διαβάσαμε το βιβλίο <<O σπόρος της ειρήνης>>και συζητήσαμε για την αξία της ειρηνικής συνύπαρξης ανθρώπων και λαών και το ζωγραφίσαμε.

IMG 20241021 075740

IMG 20241022 090534

IMG 20241029 095501 IMG 20241029 100058 IMG 20241029 100736

Φτιάξαμε σημαίες και άλλες κατασκευές.

IMG 20241023 091302 IMG 20241023 091302

IMG 20241022 121625      IMG 20241023 101825 IMG 20241021 112732

Την Παρασκευή 25/10/2024 πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας και τη γιορτούλα μας για την εθνική επέτειο με ποιηματάκια και τραγούδια.

IMG 20241025 080430   IMG 20241025 092452

 

Παράσταση κουκλοθεάτρου με θέμα την Ειρήνη

Την Πέμπτη, 24/10/2024, τα νήπια παρακολούθησαν παράσταση από το κουκλοθέατρο Λαμίας της κ. Αναστασίας Ξηρομερίτου, με θέμα την Ειρήνη, στα πλαίσια της θεματικής μας ενότητας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Η παράσταση, που ήταν διαδραστική, πρόβαλε την αξία της ειρήνης στη συνύπαρξη ανθρώπων και λαών και τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

IMG 20241024 091410 1 IMG 20241024 092300 1 IMG 20241024 092444 IMG 20241024 092736 IMG 20241024 093127 IMG 20241024 093708 1 IMG 20241024 093757

Βήματα για τη ζωή: Kανόνες συμπεριφοράς

Μέσα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή», μιλήσαμε για τους κανόνες , για το πώς δηλαδή πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο, ώστε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι, χαρούμενοι και ασφαλείς. Μετά από πολλές προτάσεις των παιδιών, θεσπίσαμε τους κανόνες μας και φτιάξαμε το δικό μας «Συμβόλαιο» που το υπογράψαμε και το αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο στην τάξη. Οι κανόνες μας γράφτηκαν με θετικό τρόπο, εστιάζουν δηλαδή στο τι πρέπει να κάνουμε και όχι στο τι δεν πρέπει. Κατά διαστήματα, τους διαβάζουμε και υπενθυμίζουμε σε όλους πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε.

20241014 152237 1 20241014 152312 20241014 152454 20241014 152547 20241014 152702 1  20241018 133627

 

Δεύτερος βοηθός του προγράμματος για τη βδομάδα που μας πέρασε ήταν ο Δημήτρης Β.

20241014 141325 20241014 141350  20241014 141811 2

Η μαμά του Δημήτρη, η κ. Φωτεινή,  μας μιλάει για τον βοηθό μας με όλη της την αγάπη!

20241018 154923 

Και φυσικά ο Δημήτρης, την τελευταία μέρα ως βοηθός,  πήρε το Δίπλωμα Βοηθού με τις φιλοφρονήσεις μας!

20241018 135249 2

Και για την επόμενη εβδομάδα τιμώμενο πρόσωπο (βοηθός)  κληρώθηκε ο Θανάσης!

20241018 155513

Βήματα για τη ζωή: Ο ρόλος του βοηθού – Φιλοφρονήσεις

Πρώτος βοηθός μας στο Ολοήμερο, μέσα από το πρόγραμμα «Βήματα για τη ζωή», ήταν ο Βασίλης, που για μια ολόκληρη εβδομάδα ήταν το τιμώμενο πρόσωπο, καθόταν δίπλα στη κυρία και ήταν ο βοηθός της! Στο σχολείο ο Βασίλης έφερε και παρουσίασε προσωπικά του αγαπημένα αντικείμενα, όπως φωτογραφίες, παιχνίδια -που μοιράστηκε και έπαιξε με τους συμμαθητές του-  και το αγαπημένο του παραμύθι που φυσικά διαβάσαμε στην τάξη. Στο τέλος ο Βασίλης πήρε το δίπλωμα του βοηθού που περιείχε και μια λίστα με φιλοφρονήσεις, γραμμένες όπως ειπώθηκαν από τα παιδιά. Τα παιδιά, μέσα από το μάθημα , έμαθαν τι είναι οι φιλοφρονήσεις και ότι υπάρχουν διάφορα είδη φιλοφρονήσεων σχετικά με: Tην εμφάνιση των ανθρώπων (π.χ. ωραίο το χρώμα των μαλλιών σου!), τα πράγματα που έχουν  (π.χ. ωραίο το αυτοκινητάκι σου), τα ταλέντα που έχουν  (π.χ. τραγουδάς πολύ ωραία!) , τις ιδιότητες που έχουν  (π.χ. Είσαι καλός φίλος), το πώς φέρονται (π.χ. είσαι πολύ ευγενικός!), τις συμπεριφορές των ανθρώπων (π.χ. είσαι πολύ καλός που μου έδωσες το παιχνίδι σου!). Η αξία των φιλοφρονήσεων είναι μεγάλη γιατί δίνουν κίνητρο στο παιδί να επαναλάβει την καλή συμπεριφορά και τονώνουν την αυτοεκτίμησή του.

O Βασίλης, με τη λήξη της «θητείας» του, τράβηξε από το κουτί των ονομάτων, το όνομα του καινούργιου μας βοηθού για την επόμενη εβδομάδα και έβαλε το δικό του όνομα  στο κουτάκι με τη φράση «Εγώ έγινα βοηθός». Έτσι, κάθε φορά θα κληρώνεται κάποιο παιδί που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν έχει αναλάβει το ρόλο του βοηθού.

Ο Βασίλης παρουσιάζει στους συμμαθητές του τα προσωπικά του πράγματα:

20241007 152738 20241007 151657

Η κ. Διονυσία, η μαμά του Βασίλη, καλεσμένη στο σχολείο μας,  μας μιλά με αγάπη και χαρά για το παιδί της!

20241007 154620

20241011 134054 20241011 145203

20241011 144342 Επόμενος βοηθός κληρώθηκε ο Δημήτρης Β.