Τμήμα 1
Tην προηγούμενη εβδομάδα, μετά τις εποχές, μιλήσαμε για τους μήνες του χρόνου και ολοκληρώσαμε τη θεματική “Χρόνος-Εποχές-Μήνες”. Με τα παιδιά, από την αρχή της χρονιάς, έχουμε προσεγγίσει τις έννοιες των εποχών, των μηνών, των ημερών και της κυκλικής διαδοχής τους. Μέσα από πίνακες, που είναι αναρτημένοι στην παρεούλα, τα παιδιά καθημερινά συμπληρώνουν με καρτέλες το ημερολόγιο και τον πίνακα του καιρού και όλοι μαζί τα διαβάζουμε φωναχτά. Είναι αξιοσημείωτο, πως έκανε μεγάλη εντύπωση στα παιδιά το γεγονός ότι η κάθε χρονιά που φεύγει δεν ξανάρχεται ποτέ. Έτσι, ενώ τα καρτελάκια με τις ημέρες, τους μήνες, τις εποχές και τους αριθμούς, που έχουμε στην τάξη μας, τα κρατήσαμε για το ημερολόγιό μας, το καρτελάκι με το 2022 το πετάξαμε γιατί μας ήταν πλέον άχρηστο αφού δεν θα ξανάρθει ποτέ, κάτι που προκάλεσε την έκπληξή τους. Είπαμε ότι οι χρονιές δεν κάνουν κύκλο όπως οι εποχές και οι μήνες και στην ερώτηση ποια χρονιά θα ακολουθήσει όταν φύγει το 2023, ποια μετά το 2024 και ούτω καθεξής, ακούστηκαν οι σωστές απαντήσεις.
Αναφερθήκαμε ξανά στους μήνες της κάθε εποχής “διαβάζοντας” τον πίνακα των εποχών και των μηνών που υπάρχει στην τάξη και συνεχίσαμε με την κατασκευή του τροχού με τους 12 μήνες.
Σε ένα φύλλο εργασίας, αρχικά σχολιάσαμε τι απεικονίζεται στον κάθε μήνα και έπειτα τα παιδιά χρωμάτισαν τις εικόνες, έκοψαν τον κύκλο και τον κόλλησαν σε έναν μεγαλύτερο.
Κατόπιν, με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς με τους δώδεκα μήνες έκαναν ταύτιση των λέξεων και τοποθέτησαν τα ονόματα των μηνών στη σωστή θέση του τροχού, με τη σειρά, ξεκινώντας από τον Ιανουάριο. Τέλος, αρίθμησαν τους μήνες από το 1 έως το 12 αρχίζοντας πάλι από τον μήνα Ιανουάριο.
Με ένα απλό τραγουδάκι μάθαμε να λέμε τους μήνες με τη σωστή σειρά. Στο ηχογραφημένο αρχείο που ακολουθεί μπορείτε να το ακούσετε: