Γνωρίζω το καινούριο μου σχολείο-Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο θεωρείται, και είναι, μία εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία και αλλαγή, τόσο για τα ίδια τα παιδιά όσο και για τις οικογένειές τους.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη μίας εποικοδομητικής συνεργασίας Νηπιαγωγείου-Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και Δημοτικού Σχολείου, ώστε να προωθηθεί και να επιτευχτεί η ομαλή και φυσική μετάβαση-προσαρμογής των παιδιών από τη μία βαθμίδα στην άλλη, με αμφίδρομο τρόπο.
Μετά από σχετική ενημέρωση των γονέων των νηπίων και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τις εκπαιδευτικούς της Α’ τάξης Πασχαλίνα Λαμαρινά και Χριστίνα Πανέλλη του 19ο Δημοτικού Σχολείου πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός των δράσεων και ο προγραμματισμός ανταλλαγής επισκέψεων.
Οι δράσεις που έλαβαν χώρα είναι οι εξής:
Οι Νηπιαγωγοί συζήτησαν με τα παιδιά στην τάξη πώς φαντάζονται το νέο τους σχολείο. Έδωσαν για το σπίτι στα νήπια φύλλο εργασίας να ζωγραφίσουν και με τη βοήθεια των γονέων τους να γράψουν πώς θα ήθελαν να είναι το νέο τους σχολείο.
Μετέβησαν στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και γνωρίστηκαν με τα «Φιλαράκια» τους. Πραγματοποίησαν από κοινού ομαδικό παιχνίδι γνωριμίας μεταξύ τους και κάποια παιδιά του δημοτικού παρουσίασαν μία σύντομη περιγραφή με πράγματα που τους αρέσουν στο δημοτικό (π.χ. μεγάλη αυλή, πολλές δραστηριότητες και μαθήματα κλπ.).
Κάθε ένα παιδί της Α’ Δημοτικού ανέλαβε να συνεργαστεί με ένα παιδί του Νηπιαγωγείου και πραγματοποίησαν εργαστήρι κατασκευής πασχαλινής κάρτας με ευχές και την αντάλλαξαν μεταξύ τους.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου κέρασαν χυμό τα «φιλαράκια τους και τις δασκάλες και τους πρόσφεραν τα δώρα που είχαν ετοιμάσει.
Μετά την επίσκεψη οι Νηπιαγωγοί συζήτησαν με τα παιδιά την εμπειρία τους και τους μοίρασαν στο σπίτι νέο φύλλο εργασίας για να το συμπληρώσουν με τους γονείς τους με θέμα: «Μετά την επίσκεψή μου στο δημοτικό, ζωγραφίζω την τάξη που επισκέφτηκα και γράφω πόσα πράγματα είδα εκεί».
Προγραμματίστηκε παράσταση καραγκιόζη και τα παιδιά την παρακολούθησαν από κοινού στην αίθουσα τελετών του σχολικού συγκροτήματος και όλοι μαζί πραγματοποίησαν εργαστήριο κατασκευής φιγούρας.
Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο συνεργάστηκαν με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 19ου Δ.Σ. και 23ου Νηπιαγωγείου και πρόσφεραν στα νήπια το πρώτο τους τετράδιο και το πρώτο τους μολύβι για τη φοίτησή τους στο Δ.Σ. την επόμενη σχολική χρονιά.
Οι εκπαιδευτικοί της Α’ Δημοτικού μοίρασαν σχετική ενημερωτική επιστολή στους γονείς.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 19ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ









Πρόσφατα σχόλια