Σχέδιο Δράσης

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: 22ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ – 9440404

Στόχος Βελτίωσης:
1. Δημιουργία και διαχείριση ιστοσελίδας του σχολείου μας
2.Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και εξοικείωση με ΤΠΕ των
εκπ/κων αλλά και των νηπίων – σε συνάρτηση βέβαια , με την ηλικία τους.
3.Εισαγωγή και υποστήριξη νέων ,μέσω ΤΠΕ, διδακτικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.
4.Οργάνωση και ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και γονέων με ταυτόχρονη προβολή του έργου μας
στην κοινωνία

Σχέδιο Δράσης: Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω ΤΠΕ
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής Δράσης: ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι

Α1. ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ
Τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης αναδεικνύουν μεν την ικανοποιητική λειτουργία, επισημαίνουν
όμως ελλείψεις στην ψηφιακή υποδομή του σχολείου για την υποστήριξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και
παρεμβάσεων στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας και της γνώσης . Μετά από συζήτηση με τους
εκπ/κους του σχολείου προκύπτει η αναγκαιότητα αξιοποίησης των ΤΠΕ για την προβολή των επιστημονικών,
κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτισμικών παραμέτρων του εκπ/κου έργου που γίνεται στο σχολείο μας,
την ανάδειξη καλών πρακτικών, την ενίσχυση του ηλεκτρονικού διαύλου επικοινωνίας με τους γονείς, την επαφή
των νηπίων με τις ΤΠΕ και γενικότερα το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με σύγχρονα εργαλεία και μέσα
επικοινωνίας.
Είναι σημαντικό , κατά την αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες ,να υποστηρίξει τις σχέσεις μεταξύ των παιδιών,
εκπ/ων-σχολείου και γονέων συμβάλλοντας ταυτόχρονα με θετικό πρόσημο στην οργάνωση της σχολικής ζωής.
Έχουμε λοιπόν αξιοποίηση των δεδομένων του σχολείου όπως, την τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού με
ενίσχυση στο μέτρο του δυνατού, την ενδυνάμωση σχολικών πρωτοβουλιών και εκπ/κων προγραμμάτων,
αρωγούς κατά την υλοποίηση της δράσης.

Α2. ΣΤΟΧΟΙ
1. Δημιουργία και διαχείριση της σχολικής ιστοσελίδας.
2. Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών
και εξοικείωση με τις ΤΠΕ των εκπ/κων αλλά και των νηπίων πάντα σε
συνάρτηση με την ηλικία τους.

3. Εισαγωγή και υποστήριξη, πάντα μέσω ΤΠΕ, διδακτικών και εκπ/κων
πρακτικών.
4. Οργάνωση και ενίσχυση της επικοινωνίας σχολείου-γονέων.
5. Άνοιγμα και προβολή του έργου μας στην κοινωνία.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ/ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Νοέμβριος- Δεκέμβριος :
Καθορισμός πλαισίου λειτουργίας της ιστοσελίδας (εύρος πρόσβασης και
χρήσης κ.λπ.)
Ορισμός διαχειριστή ιστοσελίδας – Οργάνωση μέσω της ΣΕΕ ενημέρωση από
την πληροφορικό του Ν. Κιλκίς για το τεχνικό πλαίσιο λειτουργίας και τις
δυνατότητες της ιστοσελίδας της πλατφόρμας του ΠΣΔ ,καθώς και για τους
διαθέσιμους πόρους και εργαλείων προς αξιοποίηση.

Ιανουάριος– Μάιος:
Σχεδιασμός, δομή ιστοσελίδας, οργάνωση συγκέντρωσης υλικού, συγγραφής
κειμένων κ.λπ.
Ενημέρωση -επιμόρφωση εκπ/κων σε θέματα κατασκευής και ανατροφοδότησης
της ιστοσελίδας με την υποστήριξη της ΣΕΕ καθώς και με τη συνδρομή όταν
χρήζει εξωτερικού συνεργάτη -προγραμματιστή που έχει αναλάβει μέσω της
ΕΣΕΠΕ του δήμου Σερρών και την προμήθεια των αντίστοιχων υλικών, όπως
επίσης και με την υποστήριξη του υπευθύνου πληροφορικής της Δ/νσης πε ν.Σερρών
Ενημέρωση γονέων για τις δυνατότητες που δίνει η ιστοσελίδα και για τους
νέους τρόπους επικοινωνίας με τους εκπ/κους και τη δ/νση του σχολείου
Αν υπάρξει η δυνατότητα και ενημέρωση των γονέων για ασφαλές διαδίκτυο

Δημιουργία και δημοσίευση της ιστοσελίδας
Διαχείριση ιστοσελίδας
Σε επίπεδο σχολικής τάξης, σχεδόν καθημερινή χρήση των ΤΠΕ κατά τη
διάρκεια του μαθήματος με την εισαγωγή τους στην εκπ/κη διαδικασία ως
χρηστικό εργαλείο, οργάνωση μαθήματος μέσω Η/Υ με όμορο σχολείο ,ενίσχυση
συνεργασίας των εκπ/κων με χρήση λογισμικών για την παραγωγή υλικού

Αξιολόγηση της δράσης.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
. ΠΟΡΟΙ-ΜΕΣΑ-ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
1. ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Εκπ/κος με καλή γνώση στη χρήση ΤΠΕ για τη δημιουργία και συντήρηση ιστοσελίδας
Όλοι οι εκπ/κοι για το σχεδιασμό, τη συγκέντρωση υλικού, συγγραφή κειμένων
και τη συνεχή ανατροφοδότηση με υλικό
Γονείς
ΣΕΕ
Υπεύθυνος πληροφορικής της δ/νσης

2. ΜΕΣΑ-ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Δυο υπολογιστές που διαθέτει η σχολ. μονάδα μας-μια σε κάθε αίθουσα- και οι
δυο συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, με εκτυπωτές
Μέσα αποθήκευσης (memory sticks ,cd, dvd κλπ)
Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή-κάμερα
tablet και κινητά τηλέφωνα των εκπ/κων
Φωτοτυπικό μηχάνημα

3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
Πιθανό κόστος μέσων αποθήκευσης (memory sticks,cd,dvd κλπ). Η αγορά θα
γίνει από την κρατική επιχορήγηση μέσω ΕΣΕΠΕ δ. Σερρών
Πιθανό κόστος διόρθωσης φωτοτυπικού. Αγορά ανταλλακτικών ομοίως μέσω
επιχορήγησης .

4. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Ημερολόγιο ομάδας εργασίας
Ερωτηματολόγια
portfolio
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
α) Λειτουργική και ενημερωμένη ιστοσελίδα του σχολείου. στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα υπάρχουν
αναρτήσεις δράσεων -εκπ/κου υλικού που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της εκπ/κης διαδικασίας
β) Εκπ/κοι και γονείς χρησιμοποιούν λειτουργίες που παρέχονται από τη σχολική ιστοσελίδα για τη μεταξύ τους
επικοινωνία και συνεργασία(forum,e-mail κλπ) αλλά και για την ενημέρωση τους για τις σχολικές
δραστηριότητες.
γ) Δημοσιοποίησης των δράσεων και των καλών πρακτικών του σχολείου τόσο στην παροχή εκπ/κου έργου, όσο
και για τις δραστηριότητες της μαθητικής κοινότητας αλλά και των γονέων με την ενεργό συμμετοχή τους σε
κοινές δράσεις.

δ) εξοικείωση των εκπ/κων με τη χρήση των ΤΠΕ κατά την εκπ/κη διαδικασία με την παραγωγή υλικού
ε) εμπλοκή και πρώτη επαφή των νηπίων με τη χρήση Η/Υ, πληκτρολογίου κα.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εισηγείται η προϊσταμένη , εγκρίνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων μαζί με την
σύνθεση της ομάδας και χρονοδιάγραμμα εργασιών .
Όλες οι ενέργειες από ενημέρωση μέχρι ολοκλήρωση του σχεδιασμού της
ιστοσελίδας ελέγχονται από το ημερολόγιο εργασίας, τα πρακτικά του
συλλόγου και το χρονοδιάγραμμα εργασιών
Ο ρυθμός επεξεργασίας και το θεματολόγιο υλικού και κειμένων προς ανάρτηση
παρακολουθείται με κριτήριο το βασικό σχεδιασμό της ιστοσελίδας και τη
συχνότητα ενημέρωσής της
Καταγραφή στο ημερολόγιο αν ο προγραμματισμός προχωράει βάσει
χρονοδιαγράμματος, καταγραφή δυσκολιών και τρόποι αντιμετώπισής τους
Κομβικά σημεία του ελέγχου προόδου ,η δημοσίευση της ιστοσελίδας και στη
συνέχεια οι ενημερώσεις της σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Γίνεται παρακολούθηση τήρησης των προθεσμιών και ανατροφοδότηση με προτάσεις για το ξεπέρασμα των
τυχόν δυσκολιών.

Ε2.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ελέγχεται:
1ος στόχος
— ως προς την ανάπτυξη της υπάρχουσας υποδομής ,το σχεδιασμό και λειτουργία της ιστοσελίδας ,καθώς και
την ανατροφοδότηση με υλικά
2ος στόχος
— από παρακολούθηση εξέλιξης εκπ/κων, portfolio , καταγραφές στο ημερολόγιο και το παραχθέν αποτέλεσμα,
διαφαίνονται οι δεξιότητες που ανέπτυξαν, όπως και των νηπίων (στο σημείο του δυνατού), με τις νέες
τεχνολογίες
3ος στόχος
—από πρόσβαση στη ιστοσελίδα διαπιστώνεται η ανάρτηση εκπ/κου υλικού. Από τα ερωτηματολόγια των
γονέων προκύπτει η χρήση τους
4ος στόχος
— από ενημέρωση , πρόσβαση στην ιστοσελίδα χρήσης υλικού, συχνότητα επικοινωνίας, από ανακοινώσεις ,
συνεργατικές δραστηριότητες που προβλήθηκαν, καθώς και καθετί που δόθηκε για ανάρτηση από γονείς
5ος στόχος
—Η αποδοχή της ιστοσελίδας από το κοινό διαπιστώνεται από την επισκεψιμότητα της, από παρατηρήσεις για

τη λειτουργικότητά της (προσβασιμότητα ,ταχύτητα προσπέλασης κα) και το περιεχόμενό της