- Ξεκινήσαμε τη νέα θεματική μας ενότητα διαβάζοντας το βιβλίο “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” και είδαμε το βίντεο “Ο κύκλος του νερού”.
- Για να κατανοήσουν καλύτερα το ταξίδι της σταγόνας κάναμε ένα πείραμα. Σε ένα μπρίκι (που συμβόλιζε το νερό της θάλασσας) βράσαμε νερό (σαν τον ήλιο που ζεσταίνει) και άρχισαν οι υδρατμοί να ανεβαίνουν προς τα πάνω. Για σύννεφα χρησιμοποιήσαμε ένα μεταλλικό δοχείο που είχαμε στο σχολείο. Οι υδρατμοί που μαζεύτηκαν στο δοχείο άρχισαν λίγο αργότερα να πέφτουν και με αυτόν τον τρόπο αντιλήφθηκαν τα παιδιά που γίνεται η βροχή.
- Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την Πήξη και Τήξη του νερού. Πώς δηλαδή το υγρό γίνεται στερεό (πήξη) και το στερεό υγρό (τήξη). Κάναμε ένα δεύτερο πείραμα για να μπορέσουν τα νήπια να κατανοήσουν τις δύσκολες αυτές έννοιες.
- Σε ένα πλαστικό ποτήρι βάλαμε λίγο νερό και το τοποθετήσαμε στην κατάψυξη. Μετά από κάποια ώρα το βγάλαμε και διαπιστώσαμε ότι έγινε πάγος (πήξη). Σε ένα άλλο ποτήρι βάλαμε παγάκια και περιμέναμε να δούμε τι θα γίνουν. Διαπιστώσαμε ότι με τη ζέστη τα παγάκια έλιωσαν και έγιναν νερό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!
- Επειδή το πρόγραμμα το οποίο δουλεύουμε αυτή την περίοδο θέλει τα νήπια να εξοικειωθούν με την χρήση του υπολογιστή, κάναμε κάποια φύλλα εργασίας στον Η/Υ, για να διαπιστώσουμε κατά πόσο κατανόησαν τον κύκλο του νερού.
- Μάθαμε το ποιηματάκι “Από πού είσαι ποταμάκι;” και το τραγουδήσαμε.
- Το τρίτο πείραμα που κάναμε ονομάζεται “Το νερό ταξιδεύει…“
Τοποθετήσαμε 6 ποτήρια στη σειρά, όπου εναλλάξ βάλαμε στο ένα χρωματισμένο νερό και στο διπλανό του το αφήσαμε άδειο. Στη συνέχεια βάλαμε από ένα διπλωμένο φύλλο χαρτί κουζίνας μέσα στα ποτήρια και περιμέναμε να δούμε τί θα γίνει. Σε λίγο είδαμε ότι το νερό ανεβαίνει το χαρτί κουζίνας και σιγά σιγά περνάει στο άδειο ποτήρι. (Κάποια παιδιά είπαν ότι είναι σαν να ανεβαίνει σκάλα το νερό ή να πήρε το ασανσέρ…)
- Διαβάσαμε τα παραμύθια “Μια φορά και έναν καιρό το νερό ήταν εδώ…” και “Ο Μπαμπακένιος. Το φαντασμένο σύννεφο”
- Το τέταρτο πείραμα που κάναμε ήταν για να δούμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και ποια όχι. Χρησιμοποιήσαμε λάδι, ζάχαρη, καφέ και ένα τουβλάκι.
- Μιλήσαμε για τα σύννεφα που κινούνται στον ουρανό και ότι έχουν διάφορα σχήματα. Βγήκαμε στην αυλή μας για να τα δούμε, αλλά δυστυχώς δεν είδαμε κανένα σύννεφο γιατί όλες τις μέρες είχε ηλιοφάνεια. Με λίγο βαμβάκι που τους έδωσα ζωγράφισαν τα δικά τους σύννεφα.
- Παίξαμε θεατρικά παιχνίδια με τον κύκλο του νερού.
https://www.youtube.com/watch?v=JDn09BA-76o
- Προσπάθησαν φυσώντας μόνο να μετακινήσουν ένα χάρτινο σύννεφο.
- Με τουβλάκια έφτιαξαν τον κύκλο του νερού.
Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ξεχωριστές εικόνες πως δημιουργείται ο κύκλος του νερού και τις κολλήσαμε σε χαρτόνι, το οποίο ήταν χωρισμένο σε 25 τετράγωνα. Χρησιμοποιώντας μια χάρτινη μελισσούλα προσπαθούσαν να την μετακινήσουν στα κατάλληλα τετράγωνα ώστε να φτάσει στον προορισμό της. Κάθε φορά έλεγαν προφορικά τις κινήσεις που έκαναν (π.χ 2 τετράγωνα επάνω, 1 τετράγωνο κάτω, 3 τετράγωνα στο πλάι κλπ)