4 Ενότητα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ. Ο κύκλος του νερού-Υδροδυναμική

  • Ξεκινήσαμε τη νέα θεματική μας ενότητα διαβάζοντας το βιβλίο “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” και είδαμε το βίντεο “Ο κύκλος του νερού”.

IMG 5845  

https://video.link/w/iM7sd

 

  • Για να κατανοήσουν καλύτερα το ταξίδι της σταγόνας κάναμε ένα πείραμα. Σε ένα μπρίκι (που συμβόλιζε το νερό της θάλασσας) βράσαμε νερό (σαν τον ήλιο που ζεσταίνει) και άρχισαν οι υδρατμοί να ανεβαίνουν προς τα πάνω. Για σύννεφα χρησιμοποιήσαμε ένα μεταλλικό δοχείο που είχαμε στο σχολείο. Οι υδρατμοί που μαζεύτηκαν στο δοχείο άρχισαν λίγο αργότερα να πέφτουν και με αυτόν τον τρόπο αντιλήφθηκαν τα παιδιά που γίνεται η βροχή.

IMG 5839 IMG 5840 1 IMG 5841 IMG 5843 IMG 5844 1

 

  • Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την Πήξη και Τήξη του νερού. Πώς δηλαδή το υγρό γίνεται στερεό (πήξη) και το στερεό υγρό (τήξη). Κάναμε ένα δεύτερο πείραμα για να μπορέσουν τα νήπια να κατανοήσουν τις δύσκολες αυτές έννοιες.
  • Σε ένα πλαστικό ποτήρι βάλαμε λίγο νερό και το τοποθετήσαμε στην κατάψυξη. Μετά από κάποια ώρα το βγάλαμε και διαπιστώσαμε ότι έγινε πάγος (πήξη). Σε ένα άλλο ποτήρι βάλαμε παγάκια και περιμέναμε να δούμε τι θα γίνουν. Διαπιστώσαμε ότι με τη ζέστη τα παγάκια έλιωσαν και έγιναν νερό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!

IMG 5870 IMG 5871 IMG 5872 IMG 5873 IMG 5874 IMG 5878 IMG 5879 IMG 5880

 

  • Επειδή το πρόγραμμα το οποίο δουλεύουμε αυτή την περίοδο θέλει τα νήπια να εξοικειωθούν με την χρήση του υπολογιστή, κάναμε κάποια φύλλα εργασίας στον Η/Υ, για να διαπιστώσουμε κατά πόσο κατανόησαν τον κύκλο του νερού.

IMG 5881 IMG 5882 IMG 5883 IMG 5884 IMG 5885IMG 5903IMG 5904

 

 

  • Μάθαμε το ποιηματάκι “Από πού είσαι ποταμάκι;” και το τραγουδήσαμε.

https://video.link/w/TgJud

 

 

  • Το τρίτο πείραμα που κάναμε ονομάζεται “Το νερό ταξιδεύει…

Τοποθετήσαμε 6 ποτήρια στη σειρά, όπου εναλλάξ βάλαμε στο ένα χρωματισμένο νερό και στο διπλανό του το αφήσαμε άδειο. Στη συνέχεια βάλαμε από ένα διπλωμένο φύλλο χαρτί κουζίνας μέσα στα ποτήρια και περιμέναμε να δούμε τί θα γίνει. Σε λίγο είδαμε ότι το νερό ανεβαίνει το χαρτί κουζίνας και σιγά σιγά περνάει στο άδειο ποτήρι. (Κάποια παιδιά είπαν ότι είναι σαν να ανεβαίνει σκάλα το νερό ή να πήρε το ασανσέρ…)

IMG 5887 IMG 5888 IMG 5889 IMG 5890 IMG 5891 IMG 5892 IMG 5893 IMG 5894 IMG 5895 IMG 5896 IMG 5900 IMG 5901

 

  • Διαβάσαμε τα παραμύθια “Μια φορά και έναν καιρό το νερό ήταν εδώ…” και “Ο Μπαμπακένιος. Το φαντασμένο σύννεφο”

https://video.link/w/QtJud

 

  • Το τέταρτο πείραμα που κάναμε ήταν για να δούμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και ποια όχι. Χρησιμοποιήσαμε λάδι, ζάχαρη, καφέ και ένα τουβλάκι.

IMG 5906 IMG 5908 IMG 5909 IMG 5910 IMG 5911 IMG 5914 IMG 5915 IMG 5916 IMG 5917 IMG 5919

 

  • Μιλήσαμε για τα σύννεφα που κινούνται στον ουρανό και ότι έχουν διάφορα σχήματα. Βγήκαμε στην αυλή μας για να τα δούμε, αλλά δυστυχώς δεν είδαμε κανένα σύννεφο γιατί όλες τις μέρες είχε ηλιοφάνεια. Με λίγο βαμβάκι που τους έδωσα ζωγράφισαν τα δικά τους σύννεφα.

IMG 5930 IMG 5931 IMG 5932 IMG 5933 IMG 5934 IMG 5935

 

  • Παίξαμε θεατρικά παιχνίδια με τον κύκλο του νερού.

https://www.youtube.com/watch?v=JDn09BA-76o

 

  • Προσπάθησαν φυσώντας μόνο να μετακινήσουν ένα χάρτινο σύννεφο.

IMG 5956 IMG 5958 IMG 5959 IMG 5960 IMG 5961 IMG 5962 IMG 5963 

 

  • Με τουβλάκια έφτιαξαν τον κύκλο του νερού.

IMG 5941 IMG 5942 IMG 5943 IMG 5944 IMG 5945 IMG 5946 IMG 5947 IMG 5948 IMG 5949 IMG 5950 IMG 5951 IMG 5952 IMG 5953  

 

Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ξεχωριστές εικόνες πως δημιουργείται ο κύκλος του νερού και τις κολλήσαμε σε χαρτόνι, το οποίο ήταν χωρισμένο σε 25 τετράγωνα. Χρησιμοποιώντας μια χάρτινη μελισσούλα προσπαθούσαν να την μετακινήσουν στα κατάλληλα τετράγωνα ώστε να φτάσει στον προορισμό της. Κάθε φορά έλεγαν προφορικά τις κινήσεις που έκαναν (π.χ 2 τετράγωνα επάνω, 1 τετράγωνο κάτω, 3 τετράγωνα στο πλάι κλπ)

IMG 5966 IMG 5967 IMG 5968 IMG 5969 IMG 5970 IMG 5971 IMG 5972 IMG 5973 IMG 5974 IMG 5975 IMG 5976 IMG 5977 IMG 5978 IMG 5979 IMG 5980 IMG 5981 IMG 5982 IMG 5983 IMG 5984 IMG 5985 IMG 5986 IMG 5987 IMG 5988 IMG 5989 IMG 5990 IMG 5992 IMG 5993