Ξεκινήσαμε τα εργαστήρια με θέμα τη διαφορετικότητα, με το παραμύθι ” Έλμερ “. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Κάναμε μια σειρά ερωτήσεων στα παιδιά: πως αισθάνεται ο Έλμερ, τι σκέφτεσαι, τι σημαίνει να είναι κάποιος διαφορετικός, εμείς είμαστε ίδιοι μεταξύ μας ή διαφορετικοί, τι θα λέγατε αν συναντούσατε τον Έλμερ.
Σε ομαδική και στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας αποτυπώσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα του Έλμερ
Τι θα του λέγαμε
Διαβάσαμε το βιβλίο “ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης “. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Κάναμε μια σειρά ερωτήσεων στα παιδιά: ποιος είναι το πρωταγωνιστής? Περιγράψτε τον. Που μένει? Πως ζει? Πως αισθάνεται? Καταγράψουμε τα συναισθήματά του
Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν αισθανθεί ποτέ όπως ο Τερης. Μιλήσαμε για το συναίσθημα της μοναξιάς και της περιθωριοποίησης. Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε κάποιον που βρίσκεται στο περιθώριο?
Συζητήσαμε για τα συναισθήματα του Αστέρη και των χωρικών. Γιατί έβαλαν στην άκρη τον Τερη? Τι άλλαξε μετά? Έκανε καλά ο Αστέρης? Τι θα έκαναν στη θέση του?
Για να καλλιεργήσουμε την ενσυναισθηση Φτιάξαμε ξανά την ιστορία από την πλευρά του Τερη. Αφού την καταγράψαμε τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και έφτιαξαν τις εικόνες της ιστορίας
Είδαμε το παραπάνω βίντεο. Θα μας άρεσε να ζούμε σε ένα κόσμο όπου όλοι είναι ίδιοι?
Διαβάσαμε το βιβλίο
Μια ιστορία που μιλάει με χιούμορ για τη διαφορετικότητα και μας δείχνει πως ο καθένας μας είναι ξεχωριστός. Είπαμε ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τους άλλους με βάση την εξωτερική τους εμφάνιση αλλά να τους γνωρίζουμε πραγματικά για αυτό που έχουν στη ψυχή τους.
Ζωγραφίσαμε για ένα παιδί διαφορετικό που οι άλλοι δεν το παίζουν. Πως αισθάνεται? Τι κάνουμε εμείς?
Είδαμε το βίντεο ” βλέπω, νιώθω, ακουω”. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα και τις ανάγκες των ατόμων με κώφωση.
Ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση από το βίντεο
Πως νιώσαμε όταν Είδαμε το βίντεο? Τι θα κάναμε αν ερχόταν στο πάρκο ένα κωφάλαλο παιδάκι?
Κλείσαμε τα αφτιά και προσπαθήσαμε να πάρουμε μια μικρή ιδέα του πως είναι να μην ακούς
Γνωρίσαμε τη δακτυλική αλφάβητο. Φτιάξαμε γράμματα και λέξεις με τα δάχτυλα μας.
Μιλήσαμε για τη νοηματική, τη γλώσσα επικοινωνία των κωφάλαλων και μάθαμε μερικές εκφράσεις
Μιλήσαμε για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Πως αντιλαμβάνονται τον κόσμο γύρω τους?Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην μετακίνηση τους στο δρόμο? Είδαμε το παρακάτω παιδικό
Τα άτομα με ολική τύφλωση έχουν ιδιαίτερα αναπτυγμένη την αίσθηση της αφής και της ακοής.
Με την αφή αναγνωρίζουν αντικείμενα και πρόσωπα
Με την ακοή αντιλαμβανονται ποιος βρίσκεται στο χώρο ή μετακινουνται
Είδαμε 2 βίντεο για το πως μετακινουται οι τυφλοί στους δρόμους και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά
Ζωγραφίσαμε τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι χωρίς όραση όταν κινούνται στο δρόμο ( παρκαρισμένα αμάξια σε οδηγούς τυφλών, λακκούβες σε πεζοδρόμια, δέντρα σε στενά πεζοδρόμια, σκουπίδια κ.α)
είδαμε το παραπάνω βίντεο. Πως βοηθάμε έναν τυφλό μα κινηθεί στο δρόμο? Κάναμε προσομοίωση στην τάξη
Μιλήσαμε για τα λάθη που κάνουμε ως κοινωνία και ως άνθρωποι , τα οποία κάνουν τη ζωή αυτών των ανθρώπων πολύ δύσκολη ( παρκαρισμένα αμάξια η σκουπίδια σε οδηγούς τυφλών, κολονάκια σε οδηγούς τυφλών κ.α) Ομαδοποιήσαμε σωστές και λάθος συμπεριφορές
Ζωγραφίσαμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο χωρίς όραση
Είδαμε το παραπάνω βίντεο και Γνωρίσαμε το σύστημα Braille, το οποίο χρησιμοποιούν οι άνθρωποι χωρίς όραση για να διαβάζουν και να γράφουν. Είδαμε τα Γράμματα και διαβάσαμε λέξεις με την αφή
Είδαμε ένα βίντεο το οποίο δείχνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα ΑΜΕΑ όταν βγαίνουν στους δρόμους της πόλης. Λακκούβες στα πεζοδρόμια, παρκαρισμένα αμάξια ή μηχανές στις ράμπες, σκουπίδια, στενά πεζοδρόμια κ.α πολλά, που τους αναγκάζουν πολλές φορές να κατεβαίνουν στο δρόμο, με κίνδυνο να τους χτυπήσει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο.
θεία μαθήτριας που βρίσκεται σε αμαξιδιο μας επισκέφτηκε και μας μίλησε για το πως είναι η ζωή ενός ανθρώπου ΑΜΕΑ και έπαιξε μαζί μας παιχνίδια
Συνεχίσαμε με ομαδοποίηση εικόνων σε σωστή και λάθος συμπεριφορά προς τα άτομα με αμαξίδιο
Ζωγραφίσαμε τι έχουν ανάγκη τα άτομα ΑΜΕΑ
είδαμε στο παραπάνω βίντεο πως είναι η ζωή χωρίς χέρια
Είδαμε ένα βίντεο από τους παραολυμπιακούς αγώνες και συζητήσαμε για τη δύναμη και τη θέληση αυτών των ανθρώπων, που μπορούν πραγματικά να κάνουν το αδύνατο δυνατό







































