Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα

Ξεκινήσαμε τα εργαστήρια με θέμα τη διαφορετικότητα,  με το παραμύθι ” Έλμερ “. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Κάναμε μια σειρά ερωτήσεων στα παιδιά: πως αισθάνεται ο Έλμερ,  τι σκέφτεσαι,  τι σημαίνει να είναι κάποιος διαφορετικός,  εμείς είμαστε ίδιοι μεταξύ μας ή διαφορετικοί, τι θα λέγατε αν συναντούσατε τον Έλμερ.

Σε ομαδική και στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας αποτυπώσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα του Έλμερ

20250113 110253 20250113 110303

Τι θα του λέγαμε

20250113 110332

Διαβάσαμε το βιβλίο “ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης “. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι Κάναμε μια σειρά ερωτήσεων στα παιδιά: ποιος είναι το πρωταγωνιστής? Περιγράψτε τον.  Που μένει? Πως ζει? Πως αισθάνεται? Καταγράψουμε τα συναισθήματά του

20250114 092936

Ρωτήσαμε τα παιδιά αν έχουν αισθανθεί ποτέ όπως ο Τερης. Μιλήσαμε για το συναίσθημα της μοναξιάς και της περιθωριοποίησης. Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε κάποιον που βρίσκεται στο περιθώριο?

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα του Αστέρη και των χωρικών. Γιατί έβαλαν στην άκρη τον Τερη? Τι άλλαξε μετά? Έκανε καλά ο Αστέρης? Τι θα έκαναν στη θέση του?

Για να καλλιεργήσουμε την ενσυναισθηση Φτιάξαμε ξανά την ιστορία από την πλευρά του Τερη. Αφού την καταγράψαμε τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και έφτιαξαν τις εικόνες της ιστορίας

20250114 093230

Είδαμε το παραπάνω βίντεο. Θα μας άρεσε να ζούμε σε ένα κόσμο όπου όλοι είναι ίδιοι?

20250114 122501

Διαβάσαμε το βιβλίο

20250116 100108

Μια ιστορία που μιλάει με χιούμορ για τη διαφορετικότητα και μας δείχνει πως ο καθένας μας είναι ξεχωριστός.  Είπαμε ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τους άλλους με βάση την εξωτερική τους εμφάνιση αλλά να τους γνωρίζουμε πραγματικά για αυτό που έχουν στη ψυχή τους.

Ζωγραφίσαμε για ένα παιδί διαφορετικό που οι άλλοι δεν το παίζουν. Πως αισθάνεται?  Τι κάνουμε εμείς?

20250116 095721

Είδαμε το βίντεο ” βλέπω,  νιώθω, ακουω”. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα και τις ανάγκες των ατόμων με κώφωση.

Ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση από το βίντεο

20250121 100549

Πως νιώσαμε όταν Είδαμε το βίντεο? Τι θα κάναμε αν ερχόταν στο πάρκο ένα κωφάλαλο  παιδάκι?

20250121 122508

Κλείσαμε τα αφτιά και προσπαθήσαμε να πάρουμε μια μικρή ιδέα του πως είναι να μην ακούς

20250121 092404

Γνωρίσαμε τη δακτυλική αλφάβητο.  Φτιάξαμε γράμματα και λέξεις με τα δάχτυλα μας.

20250124 075112

20250123 101130 20250123 101154 20250123 132340 20250123 122536 20250123 132400 20250123 120915

Μιλήσαμε για τη νοηματική,  τη γλώσσα επικοινωνία των κωφάλαλων και μάθαμε μερικές εκφράσεις

 

Μιλήσαμε για τους ανθρώπους με  προβλήματα όρασης. Πως αντιλαμβάνονται τον κόσμο γύρω τους?Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην μετακίνηση τους στο δρόμο? Είδαμε το παρακάτω παιδικό

Τα άτομα με ολική τύφλωση έχουν ιδιαίτερα αναπτυγμένη την αίσθηση της αφής και της ακοής.

Με την αφή αναγνωρίζουν αντικείμενα και πρόσωπα

20250127 143156 20250127 143227

Με την ακοή αντιλαμβανονται ποιος βρίσκεται στο χώρο ή μετακινουνται

 

Είδαμε 2 βίντεο για το πως μετακινουται οι τυφλοί στους δρόμους και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά

20250127 170902 20250127 120400

Ζωγραφίσαμε τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι χωρίς όραση όταν κινούνται στο δρόμο ( παρκαρισμένα αμάξια σε οδηγούς τυφλών, λακκούβες σε πεζοδρόμια,  δέντρα σε στενά πεζοδρόμια,  σκουπίδια κ.α)

20250127 170548

είδαμε το παραπάνω βίντεο. Πως βοηθάμε έναν τυφλό μα κινηθεί στο δρόμο? Κάναμε προσομοίωση στην τάξη

20250128 100738

Μιλήσαμε για τα λάθη που κάνουμε ως κοινωνία και ως άνθρωποι , τα οποία κάνουν  τη ζωή αυτών των ανθρώπων πολύ δύσκολη  ( παρκαρισμένα αμάξια η σκουπίδια σε οδηγούς τυφλών, κολονάκια σε οδηγούς τυφλών κ.α) Ομαδοποιήσαμε σωστές και λάθος συμπεριφορές

20250128 100443 20250128 095541

Ζωγραφίσαμε πως μπορούμε να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο χωρίς όραση

20250128 100309

Είδαμε το παραπάνω βίντεο και Γνωρίσαμε το σύστημα Braille,  το οποίο χρησιμοποιούν οι άνθρωποι χωρίς όραση για να διαβάζουν και να γράφουν.  Είδαμε τα Γράμματα και διαβάσαμε λέξεις με την αφή

20250131 090740 20250131 090609 20250131 091344

Είδαμε ένα βίντεο το οποίο δείχνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν  τα άτομα ΑΜΕΑ όταν βγαίνουν στους δρόμους της πόλης. Λακκούβες στα πεζοδρόμια, παρκαρισμένα αμάξια ή μηχανές στις ράμπες, σκουπίδια, στενά πεζοδρόμια κ.α πολλά, που τους αναγκάζουν πολλές φορές να κατεβαίνουν στο δρόμο, με κίνδυνο να τους χτυπήσει κάποιο διερχόμενο αυτοκίνητο.

θεία μαθήτριας που βρίσκεται σε αμαξιδιο μας επισκέφτηκε και μας μίλησε για το πως είναι η ζωή ενός ανθρώπου ΑΜΕΑ και έπαιξε μαζί μας παιχνίδια

20250203 090635 20250203 092646

Συνεχίσαμε με ομαδοποίηση εικόνων σε σωστή και λάθος συμπεριφορά προς τα άτομα με αμαξίδιο

20250203 115717

Ζωγραφίσαμε τι έχουν ανάγκη τα άτομα ΑΜΕΑ

20250203 124711 20250203 124632

είδαμε στο παραπάνω βίντεο πως είναι η ζωή χωρίς χέρια

20250204 091046

20250204 094021 20250204 144144

20250204 145251

Είδαμε ένα βίντεο από τους παραολυμπιακούς αγώνες και συζητήσαμε για τη δύναμη και τη θέληση αυτών των ανθρώπων,  που μπορούν πραγματικά να κάνουν το αδύνατο δυνατό

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *