Πασχαλινά καμώματα!

IMG 060230cbfa97d3347b2ad59cf5adf8ad V

Τις τελευταίες εβδομάδες όλο το σχολείο μας μύρισε πασχαλιά , ενώ παιδιά και εκπαιδευτικοί μπήκαμε σε ρυθμούς Πάσχα. Θυμηθήκαμε τα πασχαλινά έθιμα και τις ελληνικές παραδόσεις την περίοδο του Πάσχα, μάθαμε για τα γεγονότα που γιορτάζουμε εκείνες τις ημέρες και συζητήσαμε για τις πασχαλινές διακοπές που πλησιάζουν.

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν ευφάνταστες τεχνοτροπίες και φιλοτέχνησαν πασχαλινές κάρτες, καλαθάκια, ενώ κοτοπουλάκια, πολύχρωμα αυγά, λαμπάδες και κουνέλια μπήκαν σε πολλές άλλες πασχαλινές δημιουργίες τους.

 

Τις τελευταίες ημέρες τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά στη παραδοσιακή διαδικασία βαφής των αυγών. Ολοκληρώσαμε την εβδομάδα μας με ένα υπέροχο κυνήγι πασχαλινών αυγών και άλλων παιχνιδιών στο προαύλιο, ενώ μια εκπληκτικά πονηρή κυρά-Μάρω Αλεπού και μια υπερπροστατευτική Κοτούλα , μεταμφιέστηκαν και μπλέχτηκαν στα θεατρο-παιχνίδια μας!

Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη σε μικρούς και μεγάλους!!!

 

 

 

 

 

 

 

4 Απριλίου:Ημέρα εξαιρετικά αφιερωμένη στα ζωάκια!

20250403 122956

Η ημέρα 4 Απρίλιου έχει καθιερωθεί ως

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων αλλά και Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία στις τάξεις μας να μιλήσουμε για τα αγαπημένα μας ζωάκια, αλλά και για τις ανάγκες τους για τροφή, ασφάλεια, αγάπη, υγεία, στέγη και προστασία. Όλα τα παιδιά εργάστηκαν ατομικά και ομαδικά.

Στο τμήμα 1 τα παιδιά εικονογράφησαν τα αγαπημένα τους ζώα , κατοικίδια ή μη και ονόμασαν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να τους προσφέρουν προστασία και ασφάλεια .

20250407 083434

 

Τα παιδιά στο τμήμα 2 εικονογράφησαν τις ανάγκες των αγαπημένων τους κατοικίδιων για στέγη, τροφή , παιχνίδι και στοργή.

IMG ca5a38ce20fbf28fa63e9a4ef3d30517 V

Ο τρόπος τελικά που συμπεριφερόμαστε στα ζωάκια γύρω μας, προέρχεται από το σύστημα αξιών που δομούμε μέσα μας καθώς οι ανάγκες τους συμπίπτουν με τις δικές μας ανάγκες! Η σημερινή  ημέρα μας δίνει ιδανική αφορμή να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά, αλλά και όλοι μας, για τα δικαιώματα των ζώων και την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους!

 

2 Απριλίου:Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

20250403 081321

Σαν σήμερα 2 Απριλίου, η γένεση του σπουδαίου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν έγινε η αφορμή να γιορτάσουμε στο σχολείο μας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Τα αγαπημένα παραμύθια παιδιών και εκπαιδευτικών είχαν την τιμητική τους στις τάξεις μας και έγιναν αφορμή να ταξιδέψουμε κ πάλι νοερά στις σελίδες τους. Η επιμορφωτική ημερίδα με εισηγήτρια τη σύμβουλο εκπαίδευσης ΠΕ 60 ΔΠΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ ,  Δρ.Γιάννα Σέργη και  συμμετέχουσα την παιδοψυχολόγο – συγγραφέα Νένα Γεωργιάδου πάνω στο λαϊκό παραμύθι και την ματαίωση στα παιδιά, μας έδωσαν φτερά και δύναμη να συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τα παραμύθια ως κινητήρια δύναμη στις τάξεις μας.

 

Τα παιδιά φτιάχνουν το Δέντρο των Παραμυθιών με τα αγαπημένα τους βιβλία από την δανειστική μας βιβλιοθήκη επικοινωνώντας την προέλευση και την τρόπο δημιουργίας του Βιβλίου. Προχωρούν κι ένα βήμα παραπέρα. Αναλαμβάνουν πρωτοβουλία, χρησιμοποιούν δημιουργικότητα και φαντασία, επιλέγουν τους δικούς τους ήρωες, τους ονομάζουν και ξεκινούν την εικονογράφηση και εξιστόρηση ενός όλο δικού τους ατομικού παραμυθιού από την πρώτη σελίδα ως την τελευταία.

Θα ακολουθήσουν όλους τους κανόνες ‘ συγγραφής’ ενός ατομικού παραμυθιού από παιδιά για παιδιά. Εμείς ως εκπαιδευτικοί θα σταθούμε δίπλα τους ως σύμβουλοι, συμπαραστάτες και συνοδοιπόροι στην εξαιρετική αυτή προσπάθεια τους!

Ευχόμαστε  καλή επιτυχία!!!

Χαρούμενη ημέρα Παιδικού Βιβλίου!!!

Εθνική επέτειος 25ης Μαρτίου 1821

20250320 083857

Σήμερα Δευτέρα 24 Μαρτίου, παρέα με έναν υπέροχα συννεφιασμένο ουρανό, ανοίξαμε τις πύλες του νηπιαγωγείου μας  και πραγματοποιήσαμε με την παρουσία γονέων την γιορτή μας για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου  1821.

Τα αγορια και τα κοριτσια του σχολείου , φορώντας κόκκινα φεσακια και στοιχεια απο παραδοσιακες στολες, που φιλοτεχνησαν μόνα τους, κρατώντας σπαθιά , ορκίστηκαν όπως και τοτε και φώναξαν Ελευθερία ή Θάνατος! Στάθηκαν περήφανα στο προαϋλιο, τραγούδησαν τον Θούριο του Ρήγα, χόρεψαν , απήγγειλαν με τόλμη τσ λόγια των μεγάλων αγωνιστών και αγωνιστριών του 1821 και αναπαράστησαν ιστορικά γεγονότα της Επανάστασης. Οι φωνές τους έκλεισαν την γιορτή με τον Υμνο στην Ελευθερία, απέσπασαν ένθερμο χειροκρότημα και γέμισαν καμάρι και υπερηφάνεια γονείς και εκπαιδευτικους.

Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας!

 

“Ανακυκλώνω-Συμμετέχω-Κερδίζω”

20250312 111838

IMG e63caf290904cf8d497559878440ad5a V

Σήμερα είχαμε την ευκαιρία και την τιμή να μας επισκεφτεί η ομάδα της οργάνωσης “The Green City: Ανακυκλώνω- Συμμετέχω-Κερδίζω” με το απορριμματοφόρο φορτηγάκι της ανακύκλωσης. Ο  εντεταλμένος εκπρόσωπος του δήμου κος. Ελευθέριος Κόντης ανέλαβε να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σχετικά με την ανακύκλωση και να εξηγήσει στην πράξη την διαδικασία.

Τα παιδιά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών ,αφού ξεχώρισαν σε κατηγορίες τα ανακυκλώσιμα υλικά  που είχαν συγκεντρώσει με τη βοήθεια των γονιών τους, τα μετέφεραν στο προαύλιο σε μεγάλες κούτες.  Στην είσοδο της αυλής  περίμενε ο κος Κόντης με το εντυπωσιακό φορτηγάκι ανακύκλωσης  ανοιχτό , έτοιμος να λύσει όλες μας τις απορίες.

Η αντιδήμαρχος παιδείας Ηλιούπολης κα Κυριακή Μαρή μας τίμησε  με την παρουσία της  παρακολουθώντας μαζί μας το πρόγραμμα “επιβράβευσης ανακύκλωσης πολιτών” μέσω του οποίου οι κάτοικοι του Δήμου μας  έχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν διαχωρισμένα υλικά πολλών κατηγοριών και να επιβραβεύονται.

Ευχαριστούμε όλους τους φορείς του δήμου για την εξαιρετική αυτή πρωτοβουλία ,ενημέρωση και συνεργασία!

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν ,αφού συμμετείχαν ενεργά και έμπρακτα στη διαδικασία της ανακύκλωσης

 

Φωνάζουμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό

IMG c829bc4aa89cc92e11030ae942e693f1 V

 

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας το σύνολο των δράσεων για την  σχολικό εκφοβισμό .Με έμπνευση  το κοινό μουσικό κομμάτι της δράσης “Ενώνουμε τις φωνές μας εναντίον στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι” από το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης, παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στο σπάσιμο της σιωπής τους με τον ήχο των κρουστών και χτυπημάτων με τα χέρια και τα πόδια.

Μια γεμάτη εβδομάδα τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες, επιμορφώσεις και συζητήσεις γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και το bullying .Η αφορμή δόθηκε από την ενημέρωση που οργάνωσε ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου μας Νίκος Μανουηλίδης, με τη βοήθεια του συλλόγου διδασκόντων. Μια παλιά σχολική τσάντα με αντικείμενα, ένα όνομα και μια ιστορία αναμνήσεων έγινε το ερέθισμα να μιλήσουμε για τον εκφοβισμό, τους θύτες, τα θύματα αλλά  και τρόπους αντιμετώπισης.

Τα παιδιά μπήκαν στη θέση του ήρωα , συζήτησαν, προβληματίστηκαν αλλά δεν αρκέστηκαν σε αυτό.

Την εβδομάδα που ακολούθησε, φιλοτέχνησαν μια μεγάλη τηλεόραση, έγιναν οι ίδιοι εικονολήπτες και δημοσιογράφοι, έδωσαν συνεντεύξεις  και παρουσίασαν τα αποτελέσματα του εκφοβισμού σε χώρο όπως το σχολείο τους. Στη συνέχεια κατασκεύασαν αφίσα και ατομικά πλακάτ, δημιούργησαν συνθήματα και την καθορισμένη ώρα και μέρα “ΕΣΠΑΣΑΝ  ΤΗ ΣΙΩΠΗ” στο προαύλιο με ένα ηχηρό μήνυμα ρυθμών συνοδευόμενους από τύμπανο.

“..απαντάμε με λόγο δυνατό! ΟΧΙ στο bullying ΟΧΙ στον εκφοβισμό!”

( Ακολουθεί  η ηχογραφημένη τηλεοπτική εκπομπή των παιδιών σε link, σε επιμέλεια της εκπαιδευτικού Εύης Καβαλάρη).

https://www.canva.com/design/DAGg-EEqD9g/82JJi_XxbFmFd5IIV29kkA/edit

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς για την ενεργή συμμετοχή τους!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς για την ενεργή στήριξη και παρουσία τους κατά την πραγματοποίηση της δράσης.

Η Δράση για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού ολοκληρώθηκε στις 13/03/2025 με τη διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών και γονιών του 9ου και 22ου νηπ. Ηλιούπολης και εισηγητή τον κοινωνικό λειτουργό των σχολείων με θέμα συζήτησης  τον σχολικό εκφοβισμό .

1741893001580 1
Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών και γονιών

 

 

” Νηπίων παιδεία”

20250213 114736

Με το τέλος του χειμώνα ολοκληρώσαμε στο νηπιαγωγείο  μας και τον 2ο θεματικό κύκλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”, με τίτλο ‘Νηπίων Παιδεία’.

Για 2 μήνες διερευνούσαμε με τα παιδιά αξίες όπως δημοκρατία, συνεργασία, αλληλεγγύη, διαφορετικότητα, ελευθερία λόγου και ελευθερία επιλογής, ταλέντο, μοναδικότητα και  ενσυναίσθηση. Μέσα από παραμύθια, ασκήσεις συνεργασίας, κατασκευές, προβληματισμούς σε καθημερινές καταστάσεις συνύπαρξης, γνωρίσαμε στην πράξη όλες αυτές τις θεωρητικές έννοιες και αξίες , που θα μας καταστήσουν αύριο συναισθηματικά και κοινωνικά ώριμους πολίτες της κοινωνίας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Με αφορμή το παραμύθι “Η Αυλή της Χαράς- η ιστορία μιας γειτονιάς”, της Rocio Bonilla,κατασκευάσαμε το δικό μας Κήπο της Τάξης με λουλούδια μοναδικά και ευφάνταστα από πολύχρωμα χαρτιά και πλαστελίνη. Κατανοήσαμε ότι η ομορφιά μιας ομάδας έγκειται στην μοναδικότητα και την ειδική συνεισφορά του κάθε μέλους της.

20250131 104446

Σαν επέκταση, εργαστήκαμε σε ζευγάρια και ενώ φιλοτέχνησε μια ζωγραφιά το κάθε ζευγάρι, στη συνέχεια την τσαλακώσαμε, μιλήσαμε για συναισθήματα και πώς με τη συνεργασία κάτι αξιόλογο μπορεί να ανακατασκευαστεί και να διασωθεί.

Στο 3ο εργαστήριο, με αφορμή το παραμύθι’ Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια’, του Geoffroy de Pennat, συζητήσαμε για τις επιλογές που μας κάνουν όχι μόνο να ξεχωρίζουμε αλλά και να ανήκουμε σε μια ομάδα. Αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς συντελεί στο να διακρίνουμε τελικά τους όμοιους μας.

Στο 4ο εργαστήριο, με αφορμή το βίντεο με τίτλο Η εχθρόπιτα’, κατασκευάσαμε μια ομαδική ‘ Φιλόπιτα’ και κατανοήσαμε στην πράξη πώς κάθε ατομική και μοναδική συνεισφορά βοηθάει στην δημιουργία  μιας ισχυρής ομάδας- όσα μυστικά συστατικά και να προσθέσουμε.

IMG 35e9d80bf4ef9460b378230e5b9b8e50 V

Στο 5ο εργαστήριο μιλήσαμε για τη διαφορετικότητά μας, παρατηρήσαμε τους φίλους μας, βρήκαμε ομοιότητες αλλά κυρίως διαφορές, και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πόσο πιο διασκεδαστικό για μια ομάδα είναι η ύπαρξη μελών με διαφορετικά χαρακτηριστικά! Με την βοήθεια του “Έλμερ, του διαφορετικού ελέφαντα’ τα παιδιά κατασκεύασαν σε ατομικό κ συλλογικό επίπεδο τον πιο Διαφορετικό κ Διασκεδαστικό Έλμερ που είχαν ποτέ φανταστεί.20250213 114901

Στο τελευταίο εργαστήριο του κύκλου τα παιδιά χειροτέχνησαν με μεράκι και καμάρι τις ατομικές τους ταυτότητες, ως παιδιά του 22ου νηπιαγωγείου Ηλιούπολης.

 

20250226 103757 1

Μ’ έναν χαρταετό ψηλά πετώ…

IMG 6429b9185a119c7d6af115ff8137ce24 V 1

 Την Πέμπτη 27/2 ολοκληρώσαμε 3  εβδομάδες καρναβαλιού και αποκριάτικων εθίμων. Μαζί με τα παιδιά  αναβιώσαμε στιγμές από την παράδοση των Αποκριών με μεταμφιέσεις και χορούς, παραδοσιακά  αποκριάτικα παιχνίδια, χειροτεχνίες, μάσκες, επεξεργασία της ιστορίας του Αρλεκίνου και φυσικά χορό γύρω από το πολύχρωμο γαϊτανάκι μας. Ολοκληρώσαμε και αποχαιρετήσαμε θερμά την εορταστική περίοδο με την κατασκευή χαρούμενων χαρταετών, και ευχές να φτάσουν όσο πιο ψηλά μπορούν με την ελπίδα μας για ένα καλύτερο αύριο!

Καλή Καθαρά Δευτέρα  σε όλους!!!

Η αμυγδαλιά ,ένα διαφορετικό δέντρο

1740595287513

 

 

 

Με αφορμή το μύθο για τη δημιουργία της αμυγδαλιάς ,Φυλλίς και Δημοφώντας , τα παιδιά συζήτησαν για την αγάπη που δεν τελειώνει ποτέ και δεν νικιέται από το θάνατο. Σε ένα κουτί θησαυρού ,οι μικροί εξερευνητές μας ανακάλυψαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά-αμύγδαλα-ένα κλαδάκι αμυγδαλιάς. Αφού ακούσαμε τον μύθο και παρατηρήσαμε σχετικούς πίνακες (την αμυγδαλιά του Van Gogh-John William Waterhouse Phyllis and Demophoon ) φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με αμυγδαλιές. Παίξαμε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια (ανασύνθεση της λέξης αμυγδαλιά βάζοντας τα γράμματα σε σειρά, αρχικό και τελικό γράμμα της λέξης ,λέξεις που αρχίζουν από Α ,βάλε στο κλαδάκι όσα άνθη λέει ο αριθμός ,μέτρησε τα αμύγδαλα και βάλε το σωστό αριθμητικό σύμβολο ,περισσότερα-λιγότερα άνθη κ.α.).Τέλος ακούσαμε το τραγούδι “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά” σε ποίηση Γ. Δροσίνη ,βρεθήκαμε σε έναν κήπο με ανθισμένες αμυγδαλιές ,κουνήσαμε τους κορμούς  τους και χορέψαμε κάτω από “τη βροχή των ροζ ανθέων τους” .