Αποτίμηση της συνεργασίας σχολείου -γονέων σε θέματα Συμπερίληψης

Συμμετοχή του 22ου Νηπ. Ηλιούπολης Σε Επιμορφωτική Ημερίδα

Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60 2ης Θέσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, κ. Σοφία Κλημάνογλου, διοργάνωσε Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα:

«Παρουσίαση Επιμορφωτικών Δράσεων και Καλών Πρακτικών από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τις Δράσεις του Ενεργού Πολίτη και τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα»

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Ιουνίου 2026, από τις 08:30 έως τις 14:00, στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης. Η επιμορφωτική δράση υλοποιήθηκε με την έγκριση της Επόπτριας Ποιότητας της Εκπαίδευσης της ΔΙ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας (άρθρο 8 του Ν. 4823/2021, ΦΕΚ 136/τ. Α΄/03-08-2021).

Το σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά, παρουσιάζοντας δύο καλές πρακτικές που υλοποιήθηκαν τα τελευταία σχολικά έτη.

1. Δράσεις του Ενεργού Πολίτη (Σχολικό Έτος 2025-2026)

«Ένα Αστεράκι για Κάθε Παιδί, μια Βαρκούλα για Όλους, ένα Δέντρο που μας Ενώνει»

Εισηγήτρια: Γκυρτή Θεώνη, αναπληρώτρια εκπαιδευτικός

Περιγραφή της δράσης

Η παρουσίασή μας εστίασε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων που στόχευαν στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την αναπηρία, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Μέσα από δημιουργικές και συμμετοχικές δράσεις, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν βιωματικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία. Τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής αυτής διαδικασίας διαχύθηκαν μέσω της οργάνωσης και παρουσίασης θεατρικής παράστασης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 9ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης και με την υποστήριξη του κ. Γ. Μαυροειδή, ειδικού παιδαγωγού του ΕΕΕΕΚ Αγίου Νικολάου Κρήτης.

Η δράση ενίσχυσε τη συνεργασία, την εξωστρέφεια και τη σύνδεση της σχολικής κοινότητας με ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στη δράση

  • Γκίνου Χαρίκλεια
  • Γκυρτή Θεώνη
  • Καλοθέου Σοφία
  • Κατσούδα Ευτέρπη
  • Κλωστερίδου Ιωάννα
  • Τσεγκέλη Άννα

 


2. Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Σχολικό Έτος 2024-2025)

«Από τη Δημιουργία στη Μάθηση»

Εισηγήτρια: Καβαλάρη Παρασκευή, αναπληρώτρια εκπαιδευτικός

Περιγραφή της δράσης

Η δράση αφορούσε τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού από τους μαθητές, μέσα από μια βιωματική και συνεργατική μαθησιακή διαδικασία που ενίσχυσε τη δημιουργικότητα, την πρωτοβουλία και την ενεργό συμμετοχή τους.

Η ιδιαίτερα σημαντική διάκριση του σχολείου μας στον 5ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό «Το Μάθημα… Παιχνίδι!» του ΕΚΚΟΜΕΔ αποτέλεσε πηγή χαράς, υπερηφάνειας και αναγνώρισης των προσπαθειών των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της δημιουργικής μάθησης και της καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στη δράση

  • Πανάγου Αριστέα
  • Καβαλάρη Παρασκευή
  • Τρισεύγενη Αγγελέτου

Συντονίστρια Δράσης :Γκίνου Χαρίκλεια

 

Η συμμετοχή του σχολείου μας στην επιμορφωτική ημερίδα αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία διάχυσης καλών πρακτικών, ανταλλαγής εμπειριών και ανάδειξης του πολύπλευρου εκπαιδευτικού έργου που υλοποιείται καθημερινά στη σχολική μας κοινότητα.

Αποχαιρετισμός στη Σχολική Χρονιά 2025-2026

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της, γεμάτη όμορφες στιγμές, εμπειρίες, γνώσεις, δημιουργία και συνεργασία.

Καθ’ όλη τη διάρκειά της, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να παίξουν, να εκφραστούν και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους μέσα από ποικίλες δράσεις και βιωματικές εμπειρίες. Κάθε μέρα αποτέλεσε ένα μικρό βήμα μάθησης και προσωπικής εξέλιξης, γεμάτο χαμόγελα, φαντασία και ενθουσιασμό.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους γονείς και κηδεμόνες για την εμπιστοσύνη, τη συνεργασία και τη συνεχή στήριξή τους στο έργο του σχολείου μας. Η συμβολή τους υπήρξε πολύτιμη και καθοριστική για την επίτευξη των κοινών μας στόχων.

Αποχαιρετούμε τη φετινή χρονιά με αισθήματα χαράς και ικανοποίησης για όσα καταφέραμε μαζί και ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και δημιουργικό καλοκαίρι, γεμάτο ξεκούραση, παιχνίδι και όμορφες οικογενειακές στιγμές.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τη νέα σχολική χρονιά, με υγεία, αισιοδοξία και διάθεση για νέες εμπειρίες και όνειρα.

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Δημιουργική μάθηση μέσα από βιωματικά εργαστήρια πολιτισμού

Την Τετάρτη 10 Ιουνίου φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας την ομάδα Culture With Me, η οποία  υλοποίησε βιωματικά εργαστήρια πολιτισμού για τα παιδιά με θέμα «Τα παιχνίδια στην αρχαιότητα».  Αφορούσε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που κατά τη διάρκεια του  τα παιδιά εξερεύνησαν την καθημερινότητα και τα παιχνίδια στην αρχαιότητα συνδυάζοντας την αρχαιολογία, την ιστορία και το παιχνίδι .

Πρόκειται για μια εκπαιδευτική δράση, το κόστος της οποίας καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.

 

 

και η ανασκαφή ξεκίνησε !
Τι κρύβεται κάτω από το χώμα;
Ποιος άφησε πίσω του αυτά τα αντικείμενα;
Και πώς ένας αρχαιολόγος «διαβάζει» το παρελθόν;
Με εργαλεία, ευρήματα, παρατήρηση και φαντασία, τα παιδιά έσκαψαν,  ανακάλυψαν και  προσπάθησαν να λύσουν τα μυστήρια του παρελθόντος ,όπως ακριβώς κάνουν οι αρχαιολόγοι.

 

 

«Η αυλή μας άνθισε με αγάπη και αρώματα!»

 Την Παρασκευή τα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια όμορφη δράση στην αυλή μαζί με τις εκπαιδευτικούς και τις μαμάδες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Όλοι μαζί φροντίσαμε και ομορφύναμε τα παρτέρια του σχολείου φυτεύοντας αρωματικά φυτά, όπως δεντρολίβανο, δυόσμο, βασιλικό και λεβάντα.

Μέσα από τη δράση αυτή τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση, γνώρισαν τα αρώματα και τα φυτά της ελληνικής γης και ένιωσαν τη χαρά της συνεργασίας και της προσφοράς. Η αυλή μας γέμισε χρώματα, αρώματα και παιδικά χαμόγελα!

Χρόνια Πολλά μανούλες !

Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν με χαρά σε δημιουργικές δραστηριότητες γεμάτες αγάπη, χρώματα και τρυφερά μηνύματα για τις μανούλες τους. Μέσα από κατασκευές, ζωγραφιές ,τραγούδια ,ποιήματα και συζητήσεις ,τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και μίλησαν για τη μοναδική θέση που έχει η μητέρα στην καρδιά τους. Τέλος έφτιαξαν κορμό σοκολάτας για να δείξουν την αγάπη τους  στη μαμά με τον πιο γλυκό τρόπο .

Χρόνια πολλά μανούλες !

“Παιδιά ,ήρθε η Πρωτομαγιά “

Ο ΜΑΗΣ

Σ’ ένα στέφανο του Μάη
Όλη η άνοιξη χωράει.
Κύκλους, κύκλους τα λουλούδια,
οι χοροί και τα τραγούδια.
στα χρυσά του ήλιου καφάσια
ωριμάζουν τα κεράσια.
Πέρα ως πέρα φως απλώνει
γλάστρα ανθίζει στο μπαλκόνι.
Είναι ο Μάης δίχως ταίρι
ένα ολάνθιστο παρτέρι.
Σ’ ένα στέφανο του Μάη
Όλη η άνοιξη χωράει.

Ρένα Καρθαίου

Πασχαλινές δημιουργίες

 

 

Στο πλαίσιο της θεματικής μας για το Πάσχα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν το βαθύτερο νόημα της μεγάλης αυτής γιορτής μέσα από συζήτηση, εποπτικό υλικό, βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικές κατασκευές. Στόχος μας ήταν να γνωρίσουν τα βασικά γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας, να έρθουν σε επαφή με τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από ποικίλες πασχαλινές δράσεις.

Έτσι τα παιδιά δημιούργησαν πασχαλινά αυγά, καλαθάκια, λαγουδάκια και όμορφες κάρτες, αξιοποιώντας απλά υλικά αλλά και τη δική τους μοναδική έμπνευση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, καλλιέργησαν τη δημιουργικότητά τους, εξάσκησαν τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες και, πάνω απ’ όλα, διασκέδασαν!

Τα κάλαντα της Άνοιξης

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, κρατώντας ένα χελιδόνι στολισμένο με κουδουνάκια και κόκκινη-άσπρη κλωστή ,τραγούδησαν τα κάλαντα της Άνοιξης σε γονείς και σε συμμαθητές τους .Με αυτό τον τρόπο ανήγγειλαν τον ερχομό της Άνοιξης και των χελιδονιών  και αναβίωσαν ένα παλιό έθιμο .

Τα κουδουνάκια με τον ήχο τους “ξύπνησαν” τη φύση από τη χειμερία νάρκη και κάλεσαν την άνοιξη να έρθει.
Χελιδόνι πέταξε,
ήβρε πύργο κι έκατσε
και χαμοκελάδησε

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ 

και Απρίλη θαυμαστέ

Λέμε όχι στη βία ! 6η Μαρτίου 2026

Με αφορμή την   Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, στις 6 Μαρτίου, με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ   αφιερώσαμε χρόνο από  τη Δευτέρα 2 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2026, για την υλοποίηση σχετικών δράσεων.

Το σχέδιο δράσης μας περιλάμβανε :

  • συζήτηση και  βιωματική δραστηριότητα για τα λόγια που πληγώνουν την καρδιά μας και λόγια που γίνονται τσιρότο για τις πληγές . 
  • παιχνίδια ρόλων με σχετικά σενάρια όπως “Δεν παίζεις μαζί μας “,”Γελάμε με τον φίλο μου “,«Το παίρνω χωρίς να ρωτήσω», «Κοιτάω και δεν κάνω τίποτα» (θεατής),«Δεν σε θέλω στην ομάδα», «Λέω κάτι που πληγώνει». Στο τέλος κάθε σεναρίου τα παιδιά δίνουν λύσεις όπως :/ΛΕΩ ΟΧΙ /ΒΟΗΘΑΩ /ΠΑΙΖΩ ΜΑΖΙ/ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ/ΛΕΩ «ΕΛΑ»/ΛΕΩ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ/ΠΑΡΗΓΟΡΩ.
  • παιχνίδια :κυνήγι φίλων
  • προβολή και συζήτηση animation «Bullying»
  • βιβλιοπαρουσίαση : “Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος” ,τα παιδιά προτείνουν λύσεις μέσα από τη ζωγραφική τους .
  • Δημιουργία σήματος για να σταματήσουν τις συμπεριφορές που τα δυσκολεύουν στην καθημερινότητά τους στο νηπιαγωγείο.
  • Συγκέντρωση στην αυλή και με  δυνατή φωνή , ΟΧΙ /ΣΤΟΠ/ΣΤΑΜΑΤΑ ,έσπασαν τη σιωπή τους και έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα στη γειτονιά μας.

Στόχος της παραπάνω δράσης ήταν η καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας, καθώς και η ενίσχυση της πρόληψης απέναντι σε φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού.