ΕΘΙΜΟ ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

eikona poisson d avril

Καλή πρωταπριλιά ή αλλιώς στα γαλλικά «POISSON DAVRIL».

Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.

Όπως θα δείτε λοιπόν στις φωτογραφίες που ακολουθούν τηρήσαμε κι εμείς αυτό το έθιμο στο σχολείο μας…..

Οι Γάλλοι κολλούν ψάρια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών. Αναρωτηθήκαμε όμως γιατί;

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό.

Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο και γι’ αυτό οι Γάλλοι κολλούν ψαράκια στις πλάτες των ανυποψίαστων περαστικών.

french 1french 2french 4french 3french

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου – 2 Απριλίου

3/4/2024

IMG 20240403 112743

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου επισκέφτηκε το σχολείο μας ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας κ. Αθανάσιος Βουλάγκας. Ο κ. Α Βουλάγκας, αφού μίλησε στους μαθητές /τριες της Β, Γ1, Γ2 και Δ για τον τρόπο συγγραφής, έκδοσης και εικονογράφησης των βιβλίων -παραμυθιών , ταξίδεψε τα παιδιά στην “Ονειρούπολη”. Μετά το μαγικό τους  ταξίδι στον χωροχρόνο του βιβλίου του “Η Ονειρούπολη” τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα με  τις εντυπώσεις τους. 

IMG 20240403 122919  

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ

“Γίνομαι αστροναύτης για μια μέρα”

Α τάξη

3/4/2024

Η A τάξη του  σχολείου μας, με τον δάσκαλο κύριο Νικόλαο Ταμπουρέα, επισκέφτηκε το ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο  στις 3 Απριλίου και συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Γίνομαι αστροναύτης για μια ημέρα”.Τα παιδιά έμαθαν με διαδραστικό  και βιωματικό τρόπο την εκπαίδευση των αστροναυτών, τη ζωή στο διάστημα, τα διαστημικά ταξίδια, τις γνωστές και λιγότερο γνωστές πτυχές της καθημερινότητας των αστροναυτών. Φόρεσαν τη στολή του αστροναύτη, έκαναν πειράματα φυσικής, προγραμμάτισαν ρομποτικά διαστημόπλοια και τέλος… ταξίδεψαν με το πλανητάριο στο φεγγάρι! Ήταν μια ημέρα που θα θυμούνται για πολύ καιρό!
IMG 5c91b4a8d53236b9b710b2432985d20f V IMG 26dd4f3de323fb548490cabf39a970b7 V IMG bb323a2d8ede2e6165dd038a5c4c4f5b V IMG d451e5a8e1d00005423ae0f2d4b9ed25 V IMG f65227d6d2c0b640e32b7ef0adbf5515 V IMG 0d86911e25ab9103b822403b656b6160 V IMG 2cf08cf8664109e0464e219805621e36 V IMG 4aa31d2a068c540f886c49aefc734a8f V

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΙΜΗΝΙ

28/3/2024IMG 20240329 072135

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο Διμηνίου.

τάξεις Γ1, Γ2

Οι μαθητές της Γ τάξης του σχολείου μας, την Πέμπτη 28/3/24 ,επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο του Διμηνίου και ενημερώθηκαν για την εξέλιξη και τη ζωή των ανθρώπων στα βάθη της ιστορίας  από την αρχαιολόγο – ξεναγό κ. Ελευθερία.

Τους μαθητές/τριες συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί κ. Κατσαβού Αναστασία, κ. Γρίβα Ελένη και κ. Σαμανάδη Μαρίνα

ΔΙΜΗΝΙ
 Η πρώτη εγκατάσταση στο λόφο χρονολογείται στο τέλος της 5ης χιλιετίας π.Χ., στη Νεότερη Νεολιθική περίοδο. Ήταν μία οργανωμένη κοινότητα 200-300 κατοίκων, που ζούσαν σε 30-40 σπίτια και ασχολούνταν κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία, αλλά και με την αλιεία, λόγω της μικρής απόστασης από τη θάλασσα. Το Διμήνι ξεχωρίζει από τους άλλους νεολιθικούς οικισμούς γιατί παρουσιάζει ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, τους έξι λιθόκτιστους περιβόλους, που είχαν οικοδομηθεί γύρω από τον οικισμό κατά ζεύγη, με σκοπό πιθανότατα να στηρίζουν το έδαφος και να ορίζουν το χώρο. Ανάμεσά τους ήταν κτισμένα τα σπίτια, ενώ στο κέντρο βρισκόταν μία ευρύχωρη αυλή. Εκεί είδαμε την «οικία Ν», ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα σπίτια του νεολιθικού οικισμού. Ονομάστηκε έτσι από τα οστά ενός νηπίου που βρέθηκαν εκεί. Αποτελείται από ένα μεγάλο μονόχωρο δωμάτιο με είσοδο στα ανατολικά. Οι μικρές διαφορές των θεμελίων κατά μήκος των μακριών πλευρών του κτιρίου, καθώς και τα τρία διαφορετικά επίπεδα στα οποία σώζονται τρεις διαφορετικές εστίες, δείχνουν ότι η οικία αυτή ανακαινίστηκε τρεις τουλάχιστον φορές. Το πιο εντυπωσιακό βέβαια ήταν ο θολωτός τάφος «Τούμπα». Ανασκάφηκε το 1901 από το Β. Στάη και βρέθηκε συλημένος. Δε διατηρείται σε καλή κατάσταση, αφού η θόλος του έχει καταρρεύσει μέχρι το ύψος του υπερθύρου. Οι τοίχοι στη συμβολή τους με τη θόλο έχουν ύψος 4,00μ. και σώζονται σε αρίστη κατάσταση. Στο δυτικό άκρο του δρόμου σώζεται ο τοίχος της τελευταίας φραγής του τάφου. Αποτελεί ένα γνήσιο μνημείο της μυκηναϊκής περιόδου, εφάμιλλο των τάφων των Μυκηνών.

 

ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

27/3/2024

Άσκηση σεισμού

Την Τετάρτη 27/3/24 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας προληπτική άσκηση σεισμού με μεγάλη επιτυχία στον συγχρονισμό και στην εκτέλεση των οδηγιών. Η δράση πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη των μελών της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων Νομού Μαγνησίας.

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΙΒΟ

Γνωριμία με τα αθλήματα του στίβου.

Τάξη Γ2

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2 συνοδευόμενοι από την εκπαιδευτικό της τάξης τους  Κατσαβού Αναστασία επισκέφτηκαν το ΕΑΚ. Εκεί  γνώρισαν  τα αθλήματα του Στίβου με την καθοδήγηση του προπονητή Δημήτρη Θεοχάρη.

Γ2 ΕΑΚ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΑΘΗΝΑ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Αθήνα – Μουσείο Ακρόπολης, Βουλή, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

19/3/24

τάξη Στ

Την Τρίτη 19 Μαρτίου 2024 οι μαθητές/τριες της Στ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν την Ελληνική Βουλή στην Αθήνα κατόπιν πρόσκλησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στην αίθουσα της Ολομέλειας και στις εκθέσεις ιστορικού περιεχομένου που φιλοξενούνται στην αίθουσα Ελευθέριος Βενιζέλος. Ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτηρίου και για την λειτουργία της Βουλής.

Επισκέφτηκαν το Μουσείο της Ακρόπολης και θαύμασαν από κοντά τα  ευρήματα από τα ιερά και τον οικισμό που αναπτύχθηκε στις πλαγιές της Ακρόπολης σε όλες τις ιστορικές περιόδους καθώς και τον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, του μεγαλύτερου ναού της Ακρόπολης.

Η εκδρομή έκλεισε με επίσκεψη, για φαγητό και περιήγηση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) όπου τους κέντρισε το ενδιαφέρον να επισκεφτούν την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2024

Απόκριες 2024

15/3/2024

Collage 21 03 2024 00.18.57

Με χαρά , γέλιο,, χορό, παραδοσιακό γαϊτανάκι, διαδραστικά παιχνίδια, διαγωνισμό χορού, ζωγραφική και πολλές άλλες δράσεις γιόρτασαν οι μαθητές/μαθήτριες   την Αποκριά στην αυλή του σχολείου μας.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

7/3/2024

Σεμινάριο ΚΑΡΠΑ

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024,και ώρα 15:00, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν βιωματικό σεμινάριο με θέμα “Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση” (ΚΑΡΠΑ) Ευχαριστούμε τον πιστοποιημένο εκπαιδευτή κ. Μιχάλη Σαλαμπασίδη για τις πολύτιμες οδηγίες του για την αντιμετώπιση απειλητικών για τη ζωή καταστάσεων. Αυτές μπορεί να είναι: μια απειλητική καρδιακή προσβολή, αιφνίδια κατάρρευση, σοβαρή αιμορραγία και πνιγμονή (σταμάτημα της αναπνοής από ξένο σώμα, που αποφράζει τη δίοδο του αέρα προς τους πνεύμονες). 

IMG d7e7f769eb04354dfd64e3648c1d5a06 VIMG c5c4bb99ecf3179c891970fd812429a7 VIMG e408d3ca96ecfb8b5416307dd2e50930 V

 

 

Ενημέρωση για την στοματική υγιεινή

Α και Β τάξη

20240306 090102DENTIST 20240306 084342DENTIST

Ενημέρωση για την στοματική υγιεινή

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και μαθήτριες της Α και Β  τάξης του σχολείου μας  παρακολούθησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση για την καλή υγιεινή των δοντιών και τη στοματική κοιλότητα. Οι οδοντίατροι κ. Αγγελακοπούλου Ελίνα και κ. Μπούρα Ελένη έδωσαν συμβουλές στους μικρούς μας μαθητές για τη συχνότητα βουρτσίσματος των δοντιών, το σωστό βούρτσισμα καθώς και για το πως να κρατάμε τα δόντια μας υγιή και καθαρά.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της πρόληψης και προαγωγής υγείας και διοργανώθηκε από τους εκπαιδευτικούς Λιάππη Ελένη, Ταμπουρέα Νικόλαο και την σχολική νοσηλεύτρια Μισαηλίδου Μαρία.

Ευχαριστούμε τις οδοντιάτρους κ. Αγγελακοπούλου Ελίνα και κ. Μπούρα Ελένη για τις πολύτιμες συμβουλές τους.