Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Ημερομηνία Εξαγωγής: 30/03/2025
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Στόχος Βελτίωσης:
Ο ρόλος του σχολικού ιστολογίου, ως βασικός πυλώνας ενημέρωσης της διοικητικής και οργανωτικής
λειτουργίας του σχολείου, προβολής του εκπαιδευτικού έργου και των δράσεων που λαμβάνουν χώρα
καθημερινά, καθώς και κάθε μορφή συμβουλευτικής και επιμορφωτικής ενέργειας πάνω σε διάφορα θέματα, που
απευθύνονται πρωτίστως στους γονείς-κηδεμόνες, αλλά και και σε όσους επισκέπτονται το ιστολόγιο.
Σχέδιο Δράσης: Βελτιωτική ανάπτυξη και προοδευτική αναδιάρθρωση του
υπάρχοντος σχολικού ιστολογίου.
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Συντονιστής Δράσης: ΠΑΓΚΑΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Οι λόγοι που επιβάλλουν την δημιουργία ενός σχεδίου δράσης που εστιάζει στην αναδιαμόρφωση του ιστολογίου
της σχολικής μονάδας, είναι η βελτιστοποίηση της διοικητικής ,ενημερωτικής και συμβουλευτικής λειτουργίας
του σχολείου, όπως αποτυπώνεται και από την τακτική ενημέρωση της ιστοσελίδας του. Το σχολείο διαθέτει
διεύθυνση ιστολογίου στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, το ιστολόγιο ενημερώνεται τακτικά, όμως δεν έχουν
αξιοποιηθεί όλες οι ψηφιακές του δυνατότητες που μας παρέχει. Έτσι κρίνεται αναγκαία η ορθή και προοδευτική
αναδιάρθρωση του, ώστε από τη μια να προβάλλεται ικανοποιητικά το έργο του σχολείου και από την άλλη να
δημιουργηθεί ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ του σχολείου και των γονέων/κηδεμόνων, καθώς και της
κοινωνίας γενικότερα.
Ως επιδιωκόμενοι στόχοι ορίζονται 1):Βελτιωτική ανάπτυξη και προοδευτική αναδιάρθρωση του υπάρχοντος
ιστολογίου με σκοπό να επικοινωνήσει την λειτουργία του Νηπιαγωγείου σε ευρύτερο πλαίσιο ,2)να παρέχει
αντιπροσωπευτικές δράσεις από την υλοποίηση δραστηριοτήτων εντός και εκτός τάξης και φωτογραφικά
στιγμιότυπα από εργασίες μαθητών,3) να παρέχει δίαυλο επικοινωνίας με την χρήση σχολίων από τους γονείς(
δημιουργία ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στο google form σχετικά με τις εντυπώσεις τους), καθώς και
ενημέρωσης τους με συμβουλευτικά άρθρα 4)να προβάλλει και να γνωστοποιεί παιδαγωγικές δράσεις του
νηπιαγωγείου προς την κοινωνία, 5)μέσα από την αναδιάρθρωση και βελτιωτική ανάπτυξη να υποστηρίζει την
επικοινωνία και συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία, βοηθώντας παράλληλα την δικτύωση της σχολικής μονάδας
με άλλες μονάδες.Tο σχολείο μας δέχεται αιτήματα φιλίας από νηπιαγωγεία από διάφορα μέρη της Ελλάδας
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Μια σημαντική ενέργεια της δράσης είναι ο καθορισμός ρόλων : διαχειριστή, συντάκτη, του σχολικού ιστολογίου,
με στόχο να ενημερώνεται η ιστοσελίδα με ανακοινώσεις, φωτογραφικά στιγμιότυπα από σχολικές δράσεις και
εργασίες των παιδιών πχ εργαστήρια δεξιοτήτων, παρακολούθηση θεάτρου μέσα στην τάξη , εκπαιδευτικές
επισκέψεις, εκδρομές, εορταστικές εκδηλώσεις πχ παρέλαση στον αύλειο χώρο την 28η Οκτωβρίου ,αγιασμός
στις 11 Σεπτέμβρη. Βασικός άξονας των ενεργειών θα είναι η ενδυνάμωση της επικοινωνίας με γονείς και
κηδεμόνες του σχολείου μας , με αναρτήσεις απότις δημιουργίες και τις εργασίες των παιδιών και η
αλληλεπίδραση μέσα από τα σχόλια γονέων στην ιστοσελίδα. Οι γονείς θα ενημερώνονται τακτικά μέσω mail
από τo my school για τη λειτουργία της ιστοσελίδας, ως προς τα σχόλια στα θέματα ή στις εκδηλώσεις που
αναρτώνται. Επίσης έχουν την δυνατότητα ελεύθερα να σχολιάζουν, βάζοντας το όνομα τους και το mail τους
το οποίο δεν θα είναι ορατό σε άλλους, παρά μόνο στον διαχειριστή, που θα εγκρίνει η όχι την ανάρτηση
σχολίου .Επίσης θα επιδιώξουμε να αναρτώνται άρθρα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος με θέματα που απασχολούν
τους γονείς, όπως το άγχος του αποχωρισμού, τον ρόλο των γονιών, ως προς την μετάβαση του παιδιού από το
σπίτι στο νηπιαγωγείο ή άλλα ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν κάθε φορά. Θα καθοριστεί το πλαίσιο
της γενικότερης λειτουργίας του ιστολογίου πχ η συχνότητα αναρτήσεων ή του περιεχομένου και κατανόησης
του εύρους των τεχνικών λειτουργιών του ιστολογίου από τους συντάκτες. Στη συνέχεια ως προς την
αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος ιστολογίου θα οριστούν τα παρακάτω βήματα : Αλλαγή μορφής template
ιστολογίου ,κεντρικός τίτλος, περιεχόμενο και συχνότητα αναρτήσεων. Θα επιδιωχθεί εμπλουτισμός του σχολικού
ιστολογίου με παιδαγωγικές δράσεις και ανακοινώσεις. Θα οριστεί επίσης ο υπεύθυνος εφαρμογής της δράσης
.Υπεύθυνοι για την οργάνωση θεμάτων και φωτογραφικού υλικού που θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα,
ορίζονται, τόσο η Προΐσταμένη όσο και οι εκπαιδευτικοί των πρωΐνών τμημάτων. Επισημαίνεται ό,τι οι
εκπαιδευτικοί των Αγγλικών και της παράλληλης στήριξης θα μπορούν να συμβάλλουν στην αναδιαμόρφωση
ιστολογίου με ανάρτηση των δράσεων τους, αλλά και άρθρων που άπτονται της ειδικότητας τους πχ
συμπτώματα αυτισμού, διαταραχές συμπεριφοράς ,εισαγωγή Αγγλικών στην προσχολική , που ωφελεί η Αγγλική
γλώσσα στο νηπιαγωγείο και που αποσκοπεί .Οι επιμέρους αρμοδιότητες θα καθορίζονται από το Σύλλογο
διδασκόντων .
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Σημαντικός πόρος του σχεδίου δράσης είναι το ανθρώπινο δυναμικό με τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου
μας ,τους γονείς και κηδεμόνες καθώς και τους εξωτερικούς συνεργάτες για δυσλειτουργία πλατφόρμας, δηλαδή
τους τεχνικούς του ΠΣΔ με ειδοποίηση ηλεκτρονικού μηνύματος ή τεχνικούς Η/Υ, με τηλεφωνικό αίτημα,
για να έρθουν στο χώρο του σχολείου. Σημαντικός πόρος είναι η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου με
διαθεσιμότητα υπολογιστών σε όλα τα τμήματα και εκτυπωτών με έγχρωμη εκτύπωση ,ο φορητός προτζέκτορας
και ο σταθερός σε μια από τις αίθουσες καθώς και η αίτηση και αναμονή για διαδραστικό πίνακα ,το
φωτοτυπικό μηχάνημα και ο σαρωτής, σύνδεση με διαδίκτυο και τα αναλώσιμα υλικά. Στους πόρους που θα
χρησιμοποιηθούν συγκαταλέγονται τα εκπαιδευτικά λογισμικά και τα web2 εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν
στις δράσεις των εκπαιδευτικών πχ qrcode, jigzawpazzle,wheelof names,padlet
,wardwall,dotstorming,canva,learningapps.com,storyjumber. Σοβαρά θα ληφθεί η ασφάλεια στο διαδίκτυο και το
netiqeutte(Κανόνες ορθής χρήσης διαδικτύου) με την διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων κατά τη χρήση
διαμοιρασμού διαδικτυακού υλικού πχ ανάρτηση βίντεο από YouTube ,υλικό -παιχνίδια απο άλλες ιστοσελίδες.
Επίσης θα αναφέρονται οι πηγές των θεμάτων. Το σχολείο μας συμμετέχει στην δράση saferinternet4kids.gr, για
το σχολικό έτος 2024, υποβάλλοντας φόρμα υποστήριξης της δράσης (SID2024) με δραστηριότητες από τα παιδιά
για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο υλικό της σελίδας.
:https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2024/sid_2024_supporter_form .
Ακόμη έγινε επιμόρφωση του συντονιστή της δράσης με συμμετοχή στα σεμινάρια , που διοργάνωσε το κέντρο
ασφαλούς διαδικτύου του ΙΤΕ. Τίτλος σεμιναρίου: Γίνε ήρωας διαδικτύου (18Οκτωβρίου 2023) και Γίνε ήρωας
διαδικτύου( για μικρά παιδιά) 23οκτωβρίου 2023.Υπάρχουν βεβαιώσεις παρακολούθησης
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Στα κριτήρια επιτυχίας της δράσης είναι η συνεργασία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας και ο
επιμερισμός εργασίας ως προς το στόχο όπως αναφέρεται στο χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του σχεδίου
δράσης. Επίσης στα κριτήρια συγκαταλέγονται:
1)η ανάπτυξη της υπάρχουσας τεχνικής υποδομής και η αναδιαμόρφωση του σχολικού ιστολογίου.
2)Η τακτική ενημέρωση και ανατροφοδότηση τη σελίδας με εποπτικό υλικό.
3)Η ανάδειξη συμμετοχής της σχολικής μονάδας σε εκπαιδευτικές δράσεις και σχολικά προγράμματα.
4)Η συζήτηση με το Σύλλογο διδασκόντων και η συμμετοχή τους.
5) Ο αναστοχασμός στη διάρκεια υλοποίησης της δράσης και η τελική αποτίμηση
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Η συντονίστρια της δράσης μαζί με την ομάδα εργασίας ορίζει εκ των προτέρων τακτικές
συνεδριάσεις, προκειμένου να συζητηθεί η εξέλιξη της υλοποίησης της δράσης και να επισημάνει προβλήματα η
δυσκολίες που προκύπτουν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό .Αν κριθεί απαραίτητο αναδιαμορφώνεται ο
αρχικός σχεδιασμός, εμπλουτίζονται ή εγκαταλείπονται δράσεις , καταγράφονται ή συζητιούνται οι δυσκολίες
και οι τρόποι αντιμετώπισης τους .Η συντονίστρια εξετάζει το ενδεχόμενο να τροποποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός
της δράσης και την παρακολουθεί μέσα απο τα εργαλεία αξιολόγησης και παρακολούθησης της δράσης. Σε
αυτά συγκαταλέγονται:
1:Το ημερολόγιο σχολικής ζωής της σχολικής μονάδας.
2:Το βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων.
3:Το ιστολόγιο σχολικής μονάδας.
4:Η ηλεκτρονική αλληλογραφία.
Στις βασικές πηγές αναφορικά με την υλοποίηση του σχεδίου δράσης συγκαταλέγονται:
1:Το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών ιστοσελίδων.
2:Έρευνες για το περιεχόμενο και την δομή των σχολικών δικτυακών τόπων.
3:Καλές πρακτικές από άλλους εκπαιδευτικούς ιστότοπους.
4:Πληροφορίες του ψηφιακού εγχειριδίου για το ιστολόγιο από το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο.
5:Το ημερολόγιο κίνησης του ιστολογίου.
Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 23/06/2023
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Στόχος Βελτίωσης:
1.Eνδυνάμωση των σχέσεων του σχολείου με την οικογένεια, μέσα από την ενεργή συμμετοχή των γονέων σε
οργανωμένες, αλλά και αυθόρμητες μεμονωμένες δράσεις εθελοντικής προσφοράς.2. Υποστήριξη, επιμορφωτική
και συμβουλευτική, των γονέων-κηδεμόνων για διάφορα ζητήματα που άπτονται της ακαδημαϊκής και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών/-ητριών. Η ενεργή συμμετοχή των γονέων- κηδεμόνων στην σχολική
ζωή συνεχίζεται για 2η χρονιά με στόχο την μέγιστη ανάπτυξη κλίματος αλληλοσεβασμού και αλληλοεκτίμησης.
Σχέδιο Δράσης: Ενεργή συμμετοχή γονέων-κηδεμόνων στην καθημερινή σχολική
ζωή μέσα από εθελοντικές δράσεις, συμβουλευτική και επιμορφωτική υποστήριξη.
Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Συντονιστής Δράσης: ΚΥΔΩΝΑΚΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και οι ανάλογες ενέργειες αφορούν τα 3 τρίμηνα που απαρτίζουν τη σχολική
χρονιά. Το α’ τρίμηνο ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ, ύστερα από σχετική εισήγηση της
προισταμένης ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε να συνεχίσει την ενδυνάμωση του άτυπου Συλλόγου Γονέων,
που είχε συσταθεί την προηγούμενη χρονιά και έπαιξε σημαντικό ρόλο με τις εθελοντικές δράσεις του,
αποφάσεις και ενέργειες του στην ολοκληρωτική μεταμόρφωση του νηπιαγωγείου σε ένα σύγχρονο ασφαλές και
υγιεινό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το σχολείο για πολλά χρόνια ήταν
παραμελημένο κτηριακά με σοβαρά προβλήματα και κτηριακές ελλείψεις, η συνδρομή των γονιών βοήθησε να
καλυτερέψουν οι συνθήκες και να υλοποιηθούν σχέδια που είχαν αρχίσει όλοι οι εμπλεκόμενοι να οραματίζονται
από την προηγούμενη χρονιά. Γίνονται συναντήσεις και οι γονείς ενημερώνονται για το πλαίσιο λειτουργίας
του σχολείου, τον εσωτερικό κανονισμό, το ωρολόγιο και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και τη συμμετοχή του
Νηπιαγωγείου στην αξιολόγηση με 2 σχέδια δράσης, που το ένα εξ αυτών, αφορά τη συμμετοχή των γονέων στη
σχολική ζωή. Επίσης οι γονείς ενημερώνονται για όσες εργασίες πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του
καλοκαιριού ( π.χ ελαιοχρωματισμοί, αντικατάσταση ειδών υγιεινής, προετοιμασία αποθηκευτικού χώρου για
διδακτική αίθουσα κ.τ.λ.) αλλά και για όσα απομένουν να γίνουν ακόμα και χρειάζονται τη συνδρομή τους. Οι
γονείς αποφασίζουν να οργανωθούν σε εθελοντικές ομάδες δράσης, ανάλογα με τις ικανότητες, τις ειδικότητες
και τα ενδιαφέροντα του καθενός, Βασικός στόχος να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες εργασίες για να
μετατραπεί ένας αποθηκευτικός χώρος σε διδακτική αίθουσα για να καλύψει τη μεγάλη ανάγκη του σχολείου σε
διδακτικό χώρο. Λαμβάνονται αποφάσεις για την εξοικονόμηση πόρων που θα βοηθήσουν οικονομικά το
σχολείο. Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων συνεδριάζουν και λαμβάνουν αποφάσεις για
οργανωμένες δράσεις( π.χ συνδρομές γονιών, φωτογράφιση νηπίων για δημιουργία ημερολογίων, λαχειαγορά
κ.τ.λ.) . Ενδυναμώνονται οι σχέσεις γονέων-εκπαιδευτικών, αποκτούν κοινούς στόχους και οραματίζονται από
κοινού ένα καλύτερο εκπαιδευτικό μέλλον για τα παιδιά τους. Ενημερώνονται συνεχώς για την εξέλιξη και
πρόοδο των παιδιών, καθώς γίνονται τακτικές συναντήσεις σε ορισμένες και μη ώρες επικοινωνίας και αυτό
ενισχύει τις σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς. Οι χριστουγεννιάτικες
προετοιμασίες και η οργάνωση από κοινού εκδηλώσεων ( π.χ οι γονείς συμμετέχουν άμεσα στη δομή και το
πλαίσιο της χριστουγεννιάτικης γιορτής) διαμορφώνουν ένα όμορφο συνεργατικό κλίμα.Το β’ τρίμηνο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ και το γ’ τρίμηνο ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ οι εθελοντικές
δράσεις συνεχίζονται, οι γονείς ανταποκρίνονται στα καλέσματα του σχολείου κάθε φορά που προκύπτουν
θέματα, που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις ανάλογες υπηρεσίες ή τα οικονομικά του σχολείου ( π.χ
ανοίγονται παράθυρα στην νέα αίθουσα που δημιουργείται στο σχολείο, γίνονται ξυλουργικές εργασίες,
οργανώνεται και τακτοποιείται η αποθήκη του σχολείου με την εθελοντική εργασία και προσφορά των γονιών ).
Πραγματοποιούνται τακτικές ανά μήνα συναντήσεις συμβουλευτικού χαρακτήρα. Ειδικοί επισκέπτονται το
σχολείο για να ενημερώσουν και να επιμορφώσουν τους γονείς σε θέματα κυρίως που αφορούν το μεγάλωμα και
την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Τον Ιούνιο γίνεται η αποτίμηση του σχεδίου δράσης, γονείς και
εκπαιδευτικοί αξιολογούν τη συνεργασία, επικοινωνία, και αποτελεσματικότητα της σχέσης εκπαιδευτικών και
γονιών.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Α. Ανθρώπινο δυναμικό, η προισταμένη, οι εκπαιδευτικοί, ο Σύλλογος Γονέων και η μαθητική κοινότητα. Β.
Υλικοτεχνική υποδομή, ο τεχνολογικός εξοπλισμός του σχολείου (π.χ Η/Υ, φωτοτυπικό…), αίθουσα συναντήσεων
στο χώρο του σχολείου. Γ. Οικονομικοί πόροι, τα έσοδα του σχολείου από τις δόσεις της πρωτοβάθμιας σχολικής
επιτροπής, τα έσοδα του Συλλόγου Γονέων ( π.χ συνδρομές, έσοδα από ημερολόγια, λαχειαγορά κ.τ.λ), δωρεές
και χορηγίες. Δ. Ερευνητικά εργαλεία, ημερολόγιο καταγραφής δραστηριοτήτων, έντυπα ενημέρωσης γονέων και
σε ηλεκτρονική μορφή, ερωτηματολόγια . Ε. Μέσα, πρακτικά συλλόγου διδασκόντων και συλλόγου γονέων,
ιστοσελίδα σχολείου, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καλές πρακτικές άλλων σχολείων από
ανακοινώσεις ή ιστοσελίδες, πληροφόρηση και ψηφιακό υλικό από το ιεπ, μαθητικές δράσεις. …
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Aπό την προηγούμενη χρονιά με την σύσταση του άτυπου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μπήκαν τα θεμέλια
μιας δυνατής συνεργασίας ανάμεσα σε σχολείο και γονείς. Η οργανωμένη και συντονισμένη εκπροσώπηση των
γονέων βοήθησε να δημιουργηθεί ένα πολύ καλό κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης. Οι γονείς αναλαμβάνουν
ενεργό ρόλο σε μια σειρά από δράσεις και αισθάνονται περήφανοι, όταν προσφέρουν π.χ εθελοντικές εργασίες
για τη δημιουργία νέας διδακτικής αίθουσας. Τα μέλη της σχολικής κοινότητας αλληλεπιδρούν και
επικοινωνούν, ανταλλάσσοντας απόψεις, για την ενίσχυση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και την βελτίωση της
κτιριακής εικόνας. Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά σε εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές και συμβουλευτικού
χαρακτήρα δράσεις, φυσικά πάντα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Βασικό κριτήριο η πολύ καλή
επικοινωνία και η διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας και αλληλοβοήθειας για το καλό της σχολικής κοινότητας.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση και η βελτίωση των σχέσεων γονέων-σχολείου
μέσα από εθελοντικές ενέργειες, συμβουλευτικές και επιμορφωτικές δράσεις και τη γενικότερη συμμετοχή στη
σχολική ζωή, η οποία συνεχίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά . Οι διαδικασίες αξιολόγησης που θα
χρησιμοποιηθούν είναι η τακτική ενημέρωση ημερολογίων και η σύνταξη πρακτικών που αφορούν δράσεις,
εκδηλώσεις, συζητήσεις για λήψη αποφάσεων από κοινού και φυσικά συναντήσεις με ειδικούς, που η περσινή
χρονιά, λόγω συνθηκών κορωνοιού, δεν επέτρεψε να πραγματοποιηθούν επαρκώς. Το blog του σχολείου
ενημερώνεται διαρκώς με τις σχολικές δράσεις και αποτελεί καλό σημείο αναφοράς σε κάθε προσπάθεια
αξιολόγησης του σχεδίου δράσης.Τελική αξιολογική έκθεση, που θα αναφέρονται αναλυτικά τα ποιοτικά και τα
ποσοτικά στοιχεία που προέκυψαν, ώστε να εκτιμηθεί το σχέδιο δράσης και να γίνουν οι απαραίτητες
διορθωτικές παρεμβάσεις. Ερωτηματολόγιο ίσως που θα απαντηθεί στο τέλος της διαδικασίας από τους γονείς
θα δώσει περισσότερα στοιχεία για την πλήρη αξιολόγηση. Η διαδικασία της ανατροφοδότησης προτείνεται να
γίνεται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και η ομάδα των νηπιαγωγών, που είναι υπεύθυνη για το σχέδιο
δράσης, παρουσιάζει τα αποτελέσματα στην ολομέλεια. …
Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 23/06/2023
Σχολική Μονάδα: 21ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΡΟΔΟΥ – 9100278
Στόχος Βελτίωσης:
1.H κατάλληλη εξοικείωση των μαθητών/-τριών με τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Δημοτικού για να
επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση και προσαρμογή τους στη Α΄τάξη. 2.Η δημιουργία θετικών συναισθημάτων
στους/στις μαθητές/-ήτριες για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις παιδαγωγικές, διδακτικές,
ψυχολογικές και συναισθηματικές προκλήσεις της νέας εκπαιδευτικής βαθμίδας.3. Αντιμετώπιση δυσκολιών οι
οποίες εντοπίζονται τόσο στη μαθησιακή τους απόδοση, όσο και στην κοινωνικοποίηση και ένταξή τους στον νέο
σχολικό χώρο, που οφείλεται αφενός στη διαφορετική φιλοσοφία της μίας βαθμίδας από την άλλη και αφετέρου
στο γεγονός, ότι οι μαθητές/-ήτριες, που ολοκληρώνουν τη φοιτησή τους στο Νηπιαγωγείο χρειάζονται χρόνο
προκειμένου να εγκλιματιστούν στη νέα μαθησιακή πραγματικότητα.
Σχέδιο Δράσης: Ομαλή μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Σχολείο!
Άξονας: Σχολική διαρροή – φοίτηση
Συντονιστής Δράσης: ΚΑΛΙΑΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Το Νηπιαγωγείο ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια),πρέπει να εξασφαλίζει τις
προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Η δράση
που ακολουθεί σχετίζεται με την ομαλή μετάβαση των μαθητών/-τριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Σχολείο. Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η υποστήριξη της εισόδου και της προασαρμογής των νηπίων
στο Δημοτικό σχολείο, μέσα από τη συστηματική, συνολική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τους, την
εξασφάλιση της συνέχειας της μάθησης και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.
Ωστόσο η διαδικασία της μετάβασης δυσχεραίνεται από μια σειρά από παράγοντες που επιδρούν δυσμενώς στη
σχολική εξέλιξη, στην κοινωνικοποίηση και γενικότερα στη συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων όπως:
Οι διαφορές που παρουσιάζουν οι δύο σχολικές βαθμίδες λόγω της έλλειψης
συνέχειας και σταθερότητας μεταξύ των Προγραμμάτων Σπουδών, των
διαφορετικών σκοπών που επιδιώκουν, του διαφορετικού τρόπου οργανώσεων
τους και του διαφορετικού τρόπου διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι ατομικές διαφορές των παιδιών και η ανομοιογένεια που τα χαρακτηρίζει ως
προς τη σχολική ετοιμότητα.
Οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς για το ρόλο του αρχάριου μαθητή καθώς και
το συναίσθημα ανασφάλειας που πιθανόν τους κατέχει για τη νέα βαθμίδα
εκπαίδευσης.
Έτσι λοιπόν το Νηπιαγωγείο παίζει το διαμεσολαβητικό ρόλο στο να ενταχθούν και να προσαρμοστούν τα
παιδιά στο περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου και έχει ως κύριο σκοπό να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση
των παιδιών σε αυτό.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Σεπτέμβριος – Ιανουάριος: Ενημερωτικές συναντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο σχολικών μονάδων
σχετικά με το περιεχόμενο και τους στόχους του Προγράμματος μετάβασης.
Φεβρουάριος – Μάρτιος: Προετοιμασία των μαθητών από την ομάδα δράσης: π.χ. πραγματοποίηση ασκήσεων,
παιχνιδιών και δραστηριοτήτων σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της παράλληλης και την εκπαιδευτικό των
αγγλικών του σχολείου μας.
Απρίλιος – Ιούνιος: Επισκέψεις των μαθητών/-τριών στο Δημοτικό μετά από συννενόηση με τον Διευθυντή και το
εκπαιδευτικό προσωπικό έτσι ώστε:
να γννωρίσουν και να ξεναγηθούν στους χώρους του σχολείου
να γνωρίσουν το διευθυντή και τους δασκάλους
να παρακολουθήσουν τον τρόπο εργασίας, τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις
δραστηριότητες της Α΄ τάξης.
Στη συνέχεια με την επιστροφή στο Νηπιαγωγείο γίνεται συζήτηση για τα συναισθήματα και τις σκέψεις που
τους δημιούργησαν αυτές οι επισκέψεις.
Κοινές εκπαιδευτικές δράσεις και εκδηλώσεις με το εμπλεκόμενο Δημοτικό
Σχολείο.
Ενημέρωση και επιμόρφωση των γονέων των νηπίων, σε ειδικά θέματα που
αφορούν τη μετάβαση, όπως το πρόγραμμα και οι στόχοι του Δημοτικού
σχολείου, η επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος στη διαδικασία της
μετάβασης, ο ρόλος της οικογένειας στη μετάβαση.
Προετομασία γιορτής λήξης με το τέλος του σχολικού έτους για τους μαθητές/-
τριες του Νηπιαγωγείου, όπου έχουν προσκληθεί μαθητές/-τριες και
εκπαιδευτικοί από το Δημοτικό σχολείο.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινοι πόροι: Η Μετάβαση είναι μια διαδικασία στην οποία αλληλεπιδρούν τα νήπια, η οικογένειά τους, το
Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό Σχολείο και το ευρύτερο περιβάλλον. Η συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών
είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διασφάλιση της ομαλής και επιτυχημένης μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό
Σχολείο. Στο παραπάνω πλαίσιο, η επιτυχής υλοποίηση της δράσης, απαιτεί τη συμμετοχή ενδοσχολικών και
εξωσχολικών παραγόντων, οι οποίοι αναλαμβάνουν διακριτούς ρόλους και έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες
δράσης. Αναλυτικότερα, στη συγκεκριμένη δράση ενεπλάκησαν: τα Νήπια, οι Γονείς, οι Εκπαιδευτικοί (
Νηπιαγωγοί – Δάσκαλοι), Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου, μαθητές Δημοτικού, Συντονιστής Εκπαιδευτικού
έργου.
Υλικοί πόροι: Χαρτί, Η/Υ, Ημερόλόγιο καταγραφής.
Μέσα – ερευνητικά εργαλεία: Φύλλα δραστηριοτήτων, ερωτηματολόγιο αξιολόγησης όσον αφορά τις ανησυχίες
και τις προσδοκίες των γονέων για τη μετάβαση των παιδιών τους στην καινούργια βαθμίδα, ημερολόγιο
καταγραφής ενεργειών, συναντήσεων και προγραμματισμένων δράσεων, κλείδες παρατήρησης μαθητών/-τριών
στις οποίες καταγράφονται οι συμπεριφορές των νηπίων πριν και μετά τις επισκέψεις μας στο Δημοτικό Σχολείο,
φωτογραφίες δράσεων για την ιστοσελίδα του σχολείου μας, πρακτικά συλλόγου διδασκόντων και πρακτικές
άλλων σχολείων από ανακοινώσεις ή ιστοσελίδες, πληροφόρηση και ψηφιακό υλικό από το ΙΕΠ.
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Τα κριτήρια επιτυχίας κάθε στόχου με βάση τα οποία θα αποτιμήσουν τα τελικά αποτελέσματα εμπλέκουν
εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Τα κριτήρια επιτυχίας θα αποτιμηθούν με ειδικά διαμορφωμένο φυλλάδιο (
ερωτηματολόγιο) αρχικά για τις προσδοκίες τους και κατόπιν την εκτίμηση – αξιολόγηση του βαθμού
ικανοποίησης αυτών των αναγκών από τους ίδιους.
Βασικά κριτήρια επιτυχίας για το Σχέδιο δράσης θεωρούνται:
η ανάπτυξη από τα νήπια θετικής στάσης και θετικών προσδοκιών για το
Δημοτικό Σχολείο
η εμπλοκή και η ενεργός συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα της μετάβασης
η ανάπτυξη τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών
των δύο βαθμίδων
η δημιουργία δραστηριοτήτων για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού
Σχολείου, που εξασφαλίζουν τη συνέχεια στη μάθηση.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Σύντομα ερωτηματολόγια σε γονείς,
κλείδες παρατήρησης μαθητών/-τριών,
ομαδική συζήτηση με μαθητές/-τριες και καταγραφή των σημαντικότερων
απόψεων στο Ημερολόγιο Ομάδα δράσης,
σύνταξη πρακτικών που αφορούν δράσεις, εκδηλώσεις, συζητήσεις,
συναντήσεις με ειδικούς, συζητήσεις – ανταλλαγή απόψεων μεταξύ γονιών και
εκπαιδευτικών,
τελική αξιολογική έκθεση.