Το ταξίδι για να ανακαλύψουν τα παιδιά τη μαγεία των βιβλίων συνεχίζεται. Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τη μαμά της Χρυσηίδας, την κα Αφροδίτη Κατσούλα, η οποία ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία στο κάλεσμά μας. Η κυρία Αφροδίτη ήρθε στην τάξη μας και έφερε στα παιδιά να τους διαβάσει ένα πολύ όμορφο παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη με τίτλο ” Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο” από τις εκδόσεις Σαββάλας, μια ιστορία που αναδεικνύει την σημασία της ενσυναίσθησης.
Λίγα λόγια από το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Ένα τόσο δα ουράνιο τόξο δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στο τροπικό δάσος. Καταβροχθίζει τα χρώματα δέντρων, ζώων, πουλιών. Παχύ παχύ ανεβαίνει στον ουρανό και όλα πίσω του τα αφήνει γκρίζα. Το λαίμαργο ουράνιο τόξο θα μάθει να μοιράζεται; Και πώς το δάσος θα πάρει πίσω τα υπέροχα χρώματά του;
Το παραμύθι ήταν πολύ ενδιαφέρον και τα παιδιά το άκουσαν με μεγάλη προσοχή. Αποφάσισαν λοιπόν να ζωγραφίσουν ο καθένας το δικό τους ουράνιο τόξο.
Στη συνέχεια η κυρία Αφροδίτη τους ενημέρωσε, ότι το βιβλίο θα μας το χαρίσει για τη δανειστική μας βιβλιοθήκη και ότι τους είχε μια έκπληξη. Είχε ετοιμάσει σακουλάκια για το καθένα παιδί, όπου μέσα είχε τοποθετήσει ένα χάρτινο πιάτο κομμένο στη μέση, βαμβάκι χρωματιστό, πον-πον και κορδέλες από γκοφρέ χαρτί για να δημιουργήσουν τα παιδιά το δικό τους ουράνιο τόξο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κυρία Αφροδίτη για αυτή την όμορφη δραστηριότητα. Τα παιδιά από την επόμενη κιόλας μέρα άρχισαν να μας φέρνουν στο σχολείο το δικό τους ουράνιο τόξο που δημιούργησαν από τα υλικά που πήραν στο σπίτι τους. Το καθένα ήταν πολύ όμορφο και ξεχωριστό.
Επίσης το κουτί της δημιουργίας συνεχίζει το δικό του ταξίδι. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Δημήτρη να φέρει στο σχολείο μας τη δική του κατασκευή. Από το βιβλίο ” Ο μικρός δράκος Καρύδας – ο μεγάλος μάγος ” του Ίνγκο Ζίγκνερ από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, έφτιαξε τον μάγο Κατσικογένη. Συγχαρητήρια Δημήτρη για την όμορφη κατασκευή σου.
Επιπλέον τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά και στο κάλεσμα της ανταλλακτικής βιβλιοθήκης. Με μεγάλη χαρά έφεραν βιβλία από το σπίτι τους και τα αντάλλαξαν μεταξύ τους.
Μια άλλη ωραία κατασκευή ήρθε στο σχολείο μας. Ήταν η σειρά της Καλλιόπης να πάρει το κουτί της δημιουργίας. Από το βιβλίο με τίτλο: ” Φουφήχτρα , η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα” του Ευγένιου Τριβιζά από τις εκδόσεις Μίνωας, στα πλαίσια της ανταλλακτικής βιβλιοθήκης, μας έφερε την ακόλουθη κατασκευή. Συγχαρητήρια Καλλιόπη για την όμορφη κατασκευή σου.
Και στην τάξη μας με πολλή χαρά ξεκίνησε η ανταλλακτική βιβλιοθήκη. Τα παιδιά διάλεξαν τον φίλο τους και αντάλλαξαν παραμύθια που θα τα επιστρέψουν πίσω την Τετάρτη .Επίσης συνεχίστηκαν οι βιβλιοπαρουσιάσεις και κατασκευές. Αυτή τη φορά παρουσίασε ο Μανώλης από το παραμύθι τα 3 μικρά λυκάκια και τα παιδιά του έκαναν ερωτήσεις για την πλοκή του παραμυθιού και τους ήρωες. Έγινε μια ωραία συζήτηση και αναδιήγηση του παραμυθιού από όποιον ήθελε να εκφράσει την γνώμη του.
Επίσης η δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης μας εμπλουτίστηκε με 3 ακόμη ωραία βιβλία από την Ιωάννα μας και την ευχαριστούμε πολύ .Με καμάρι και χαρά μας τα παρουσίασε και τα τοποθέτησε στο ράφι της βιβλιοθήκης για δανεισμό.
Στα πλαίσια της βιβλιοπαρουσίασης και φιλαναγνωσίας οι μικροί αναγνώστες της τάξης μας , άκουσαν το παραμύθι :Το γαίτανάκι της Ζώρζ Σαρή και δημιούργησαν μια ομαδική εργασία ,χωρισμένα σε ομάδες. Το παραμύθι εκφράζει μηνύματα αγάπης ,αποδοχής και αλληλεγγύης .Τονίζει πως ,όταν βοηθήσουμε όλοι για ένα σκοπό ,θα γίνει πραγματικότητα. Τα παιδιά το αποτύπωσαν στην ομαδική τους ,εκφράζοντας τα συναισθήματα τους και τις σκέψεις τους. Παράλληλα τους δόθηκε ευκαιρία να ακούσουν το μελοποιημένο ποίημα του Γ Ρίτσου με τίτλο αν όλα τα παιδιά της Γης ,το οποίο έγινε αφορμή για να διακρίνουμε τον ποιητικό από τον πεζό λόγο .Και βέβαια το τραγουδήσαμε όλοι μαζί.
Και με αφορμή την γιορτή της 25 Mαρτίου παίξαμε στον υπολογιστή το παραμύθι :τα Ελληνάκια της Ε. Φακίνου και το αφηγηθήκαμε ,προσέχοντας την αλληλουχία του χρόνου των γεγονότων. Μάθαμε να αφηγούμαστε χρησιμοποιώντας λέξεις όπως: Στη συνέχεια, εντωμεταξύ, έπειτα ,στην αρχή ,πριν από κτ.λ. Το παραμύθι όχι μόνο μας έκανε να το αφηγηθούμε εμπλουτίζοντας τον προφορικό λόγο αλλά αποτέλεσε και αφορμή για να γίνουν δραστηριότητες για την 25 η Μαρτίου 1821 τις επόμενε μέρες.. Ωστόσο η προφορική επικοινωνία αποτέλεσε κίνητρο για να εκφραστεί κάθε παιδί με το δικό του τρόπο και έδωσε ευκαιρία και για γραπτό λόγο καθώς κάποια παιδιά ζήτησαν να γράψουν την λέξη :Ελληνάκια ,Ελλάδα, Έλληνας, γοργόνα .Δόθηκε επίσης ευκαιρία να ανακαλύψουμε λέξεις από το γράμμα (Ε) και να τις χωρίσουμε σε συλλαβές με παλαμάκια, κάνωντας φωνολογική ενημερότητα. Το συμπέρασμα ήταν,ότι μέσα από ένα βιβλίο μπορούμε να ταξιδέψουμε σε όλα τα μονοπάτια της γνώσης!!! και πως αξίζει να αγαπάμε το διάβασμα και να το απολαμβάνουμε…
Το παραμύθι υπάρχει στον σύνδεσμο: https://learningapps.org/view18400092 τα ελληνακια Βασιλική θωμα






















