Το σχολείο ξεκίνησε και οι μικροί μας μαθητές με χαρά ,μπήκαν στις σχολικές αίθουσες .Είναι οι πρώτες μέρες προσαρμογής ,έπειτα απο ένα όμορφο καλοκαίρι. Τι καλύτερο λοιπόν να ξεκινήσουμε με παραμύθια και συζητήσεις σχετικά με το θέμα. Στην ολομέλεια τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους απο το νηπιαγωγείο και την τάξη , να μας συστηθούν και να μας μιλήσουν για το πως πέρασαν στις διακοπές.Αφού δημιουργηθεί ένα ζεστό συναισθηματικό κλίμα , παρακολουθούμε ένα βιντεάκι απο youtube με τίτλο: Οι περιπέτειες της Λίλι ,πρώτη μερα στο σχολείο και θέμα ένα σκυλάκι που πάει στο νηπιαγωγείο .Προσπαθούμε να ταυτιστούμε με τα συναισθήματα του και τα μοιραζόμαστε, δίνοντας ευκαιρία και στα πιο μικρά παιδιά να εκφραστούν. Συμπεραίνουμε πως στο νηπιαγωγείο θα κάνουμε νέους φίλους ,θα παίζουμε με τους παλιούς και θα μάθουμε πολλά πράγματα. Επίσης διαβάζουμε και άλλα παραμύθια σχετικά, .όπως ένας δράκος στο σχολείο απο τους Κάριλ Χαρτ και Ρόζαλιντ Μπέρντσο ,εκδόσεις Μίνωας και τα αξιοποιούμε παιδαγωγικά..
Οι πρώτες μέρες συνεχίζονται και παιχνιδιάρικα για να γνωριστούμε περισσότερο .Για αυτό το σκοπό παίζουμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας
με υλικά που ανακαλύπτουμε στην τάξη μας , όπως μπαλάκι, κορδέλες ή ακόμα και το σώμα μας ,δίνοντας ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να εκφραστούν, να πουν το όνομα τους και να αλληλεπιδράσουν.
Παιχνίδι με μπαλόνι:
Τα παιδιά είναι όρθια σε κύκλο. Το κάθε παιδί παίρνει το μπαλόνι και το δίνει στον/στην διπλανό/ή του λέγοντας δυνατά το όνομά του. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται, όταν θα έχουν ακούσει όλοι το όνομά τους!
Δημιουργούμε επίσης ένα τροχό ονομάτων με το εργαλείο wheelofnames.com ,μαθαίνοντας την γωνιά υπολογιστή και εξοικειωνόμαστε περισσότερο με τα ονόματα των φίλων μας και τα δικά μας ,παίζοντας, διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας περισσότερα ο ένας για τον άλλο .Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο παίζουμε τον τροχό με τα ονόματα της τάξης μας και συστηνόμαστε ,λέγοντας δυνατά το όνομα μας,τι μας αρέσει ,αν έχουμε αδέρφια ,απο που είμαστε κ.λπ
https://wheelofnames.com/el/432-ps8
Το παιχνίδι συνεχίζεται παίζοντας και τον τροχό γνωριμίας που βρήκαμε στο διαδίκτυο απο την Κα Μάνεση , πατώντας τον σύνδεσμοhttps://wheelofnames.com/el/pwh-9p6
Δημιουργούμε στον υπολογιστή καρτελάκια με το όνομα μας ,τα πλαστικοποιούμε και διαλέγοντας ένα συρτάρι τοποθετούμε το όνομα μας . Τα εκτυπώνουμε για δεύτερη φορά και παίζουμε παιχνίδια με το όνομά, ώστε όλοι να το αναγνωρίζουν και να παίρνουν το σωστό καρτελάκι , για να αντιγράψουν το όνομα τους κάθε φορά που θα τους ζητηθεί.’Επειτα σε μικρές ομάδες κόβουμε κύκλους ,μαθαίνοντας και τη χρήση ψαλιδιού,κόλλας και προσπαθούμε σε κάθε κύκλο να γράψουμε ένα γράμμα του ονόματος μας και να το κολλήσουμε στο ατομικό χαρτόνάκι .Βουτώντας την παλάμη σε πιατάκι με τέμπερα φτιάχνουμε το μοναδικό μας αποτύπωμα με το μικρό μας το χεράκι γνωρίζοντας ακόμη ένα υλικό της τάξης.
Μιλάμε για τον εαυτό μας και τον φτιάχνουμε χρωματιστό ,προσπαθώντας και πάλι να αντιγράψουμε το όνομα μας και μαθαίνοντας πως να χρησιμοποιούμε το ψαλίδι .Γνωρίζουμε όλα τα υλικά της τάξης μας π.χ τέμπερα, μαρκαδόρους, κηρομπογιές ,χαρτόνι, χαρτάκια ,πλαστελίνη μολύβια και πως να τα χρησιμοποιούμε. Παίρνουμε χαρτόνι και κάθε παιδί , λέει το αρχικό του γράμμα και το διακοσμεί με ό,τι θέλει χρησιμοποιώντας υλικά που υπάρχουν στην τάξη.
Το όνομά μας αρχίζει να εμφανίζεται παντού μέσα στην τάξη στο παρουσιολόγιο, στα συρτάρια, στις καρτέλες που φτιάχνουμε για να συμβουλευόμαστε κάθε φορά που θέλουμε να το γράψουμε . Καθημερινά, στα πλαίσια της ρουτίνας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το όνομά τους και τα γράμματα που το αποτελούν. Γράψαμε λοιπόν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους με μολύβι πάνω στο χαρτί και τα παιδιά το σχεδίασαν με πλαστελίνη.
Τα παιχνίδια με την πλαστελίνη συνεχίζονται τα παιδιά την χρησιμοποιούν για να σχεδιάσουν διάφορα είδη γραμμών….
Τα παιδιά μαντεύουν τα είδη των γραμμών( π,χ ευθεία, καμπύλη, ζιγκ ζαγκ….) από τον τρόπο που ο συμμαθητής τους τις σχεδιάζει με το δάκτυλο του στην πλάτη.
Ανακαλύπτουμε τα χρώματα που βρίσκουμε γύρω μας, αντιστοιχίζουμε αντικείμενα της τάξης μας με χρωματιστά γλωσσοπίεστρα και δημιουργούμε μοτίβα με κριτήριο το χρώμα!
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, ανά ζεύγη και διαγωνίζονται στην ταχύτητα που θα χρειαστεί για να αντιστοιχίσουν τα χρωματιστά ρολά υγείας με τα χρωματιστά χαρτιά. Κατόπιν αντιστοιχίζουν τα ρολά υγείας που έχουν αριθμούς από το 1-10 με τους ανάλογους αριθμούς πάνω στα χαρτιά.
Τα παιχνίδια συνεχίζονται, βγάζουμε τα παπούτσια μας, τα ανακατεύουμε και ύστερα συναγωνιζόμαστε για το ποιος θα το βρει και θα το βάλει πιο γρήγορα. Χρησιμοποιούμε το μανταλάκι για να περάσουμε την καρτέλα από το ένα χέρι στο άλλο αναπτύσσοντας την λεπτή μας κινητικότητα.
Ακούμε το μουσικοκινητικό τραγούδι ” Πέρνα την μπάλα” και παίζουμε με την μπάλα ακολουθώντας τις οδηγίες του τραγουδιού!
Τα παιχνίδια συνεχίζονται ” κάνε ότι κάνω”, ένα παιδί αυτοσχεδιάζει και οι υπόλοιποι μιμούνται τις κινήσεις!
Τα παιδιά σχεδιάζουν και κόβουν καρδούλες σε διάφορα χρώματα, στη συνέχεια επιλέγουν αυτή που θέλουν και την προσφέρουν στο συμμαθητή-καλύτερο φίλο που θέλουν, με αυτό τον τρόπο ξεκινάει η συνεργασία σε μικρές ομάδες των 2-3 ατόμων.
Ευχάριστα παιχνίδια με πολύχρωμα μπαλάκια, τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια αρχικά και συναγωνίζονται στην ταχύτητα ποιος θα βάλει πιο γρήγορα π.χ τα κόκκινα μπαλάκια στο κόκκινο στεφάνι, τα μπλε μπαλάκια στο μπλε στεφάνι κ.τ.λ. Στη συνέχεια τοποθετούν τα μπαλάκια στο ανάλογο στεφάνι όχι μόνο με κριτήριο το χρώμα, αλλά και τον αριθμό που γράφει το χαρτί, τόσα μπαλάκια, όσα λέει ο αριθμός.
Παίζουμε ,γνωριζόμαστε και δημιουργούμε ομάδες .Με αφορμή μια μπλούζα με τερατάκι, που φορούσε κάποιο παιδί ,εμπνευστήκαμε και εκτυπώσαμε εικόνες απο ιντερνετ( απο κλιπ αρτ) με τερατάκια , τις πλαστικοποιήσαμε και αφού τις κόψαμε και τις μπερδέψαμε , κάθε παιδί έπρεπε να βρεί το άλλο μισό και να γίνει ζευγάρι με το άλλο παιδί. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε δυάδες και τετράδες και αφού κολλήσαμε σε ξυλάκια τα τερατάκια, γράψαμε το όνομα μας και αποφασίσαμε ποια μέρα θέλουμε να είμαστε ομάδα αλλά και βοηθοί τάξης. .Ανακατεύτηκαν ξανά τα ξυλάκια και τα παιδιά έπρεπε να βρούν την μέρα που διάλεξαν αλλά και το τερατάκι με το όνομα τους και να τα τοποθετήσουν στο χαρτόνι με τις μέρες. Τέλος με συνοδεία μουσικής βάλαμε βραχιολάκια στα χέρια μας και οταν σταματούσε η μουσική τρέχαμε να γίνουμε ομάδα με το άλλο μας μισό για καλύτερη εμπέδωση .
Το τραγούδι που ακόυσαμε απο youtube και το χρησιμοποιήσαμε στις παραπάνω δραστηριότητες για δημιουργία ομάδας ήταν : παίζουμε τα χρώματα
Παιχνίδια με τα αρχικά των ονομάτων:
Σκορπάμε τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών στο πάτωμα, χρησιμοποιώντας όλα τα γράμματα της αλφαβήτου. Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν το αρχικό τους, μόλις το βρουν το σηκώνουν ψηλά. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο μέχρις ότου όλα τα παιδιά να βρίσκουν το αρχικό τους με ευκολία.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε με τα παιδιά να χρωματίσουμε το αρχικό του ονόματός μας. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί Α4 πάνω στο οποίο σχηματίσαμε το αρχικό γράμμα του κάθε παιδιού με χαρτοταινία. Τα παιδιά ζωγράφισαν όλο το χαρτί με κηρομπογιές, έπειτα βγάζοντας την χαρτοταινία εμφανίστηκε το αρχικό γράμμα του ονόματός τους!
Έπειτα απο συζήτηση στην ολομέλεια αποφασίζουμε να χωριστούμε σε μικρές ομάδες , προκειμένου να φτιάξουμε την πρώτη μας ομαδική αφίσα με θέμα την αγάπη και την φιλία ,χρησιμοποιώντας υλικά της τάξης και το δακτυλάκι μας.
Πρώτη γνωριμία με το ρομποτάκι-ποντικάκι, το βγάλαμε από την κρυψώνα του για να μας βοηθήσει με τους αριθμούς που καθημερινά μέσα απο τις ρουτίνες μας, πχ ημερολόγιο, παρουσιολόγιο κ.τ.λ. ερχόμαστε σε επαφή. Τα παιδιά αναπτύσσουν την υπολογιστική και λογικομαθηματική τους σκέψη, καθώς καλούνται να προγραμματίσουν το ποντικάκι σύμφωνα με τις οδηγίες για να φτάσουν στον επιθυμητό στόχο π.χ. πόσες κινήσεις θα κάνεις για να φτάσεις στον αριθμό 10 ή στον αριθμό 4 που βρίσκεται η καρτέλα με το όνομα σου κ.τ.λ.
Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με γνωριμία τουbeebot ,το ρομποτάκι μελισσούλα, που για τις ανάγκες της δραστηριότητας έγινε βατραχάκι .Έπειτα απο το σύντομο παραμύθι :Ο Πίπ πάει σχολείο απο την συγγραφέα της Αθηνά Ασαριώτη, σκεφτήκαμε να γνωρίσουμε στα παιδιά τοbeebot το οποίο μαθαίνει να μιλάει ευγενικά και να έχει σωστή συμπεριφορά όχι μόνο στο σχολείο αλλά παντού ,όπως ο Πίπ το βατραχάκι. Και να γίνει μια γνωριμία με απλές εντολές και εισαγωγή στη ρομποτική.


















































































