Πρώτες μέρες……

Το σχολείο ξεκίνησε και οι μικροί μας μαθητές με χαρά ,μπήκαν στις σχολικές αίθουσες .Είναι οι πρώτες μέρες προσαρμογής ,έπειτα απο ένα όμορφο καλοκαίρι. Τι καλύτερο λοιπόν να ξεκινήσουμε  με παραμύθια και συζητήσεις  σχετικά με το θέμα. Στην ολομέλεια  τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους απο το νηπιαγωγείο και   την τάξη , να μας συστηθούν και να μας μιλήσουν για το πως πέρασαν στις διακοπές.Αφού δημιουργηθεί  ένα ζεστό  συναισθηματικό κλίμα , παρακολουθούμε   ένα  βιντεάκι απο youtube με τίτλο: Οι περιπέτειες της Λίλι ,πρώτη μερα στο σχολείο και θέμα ένα σκυλάκι που πάει στο νηπιαγωγείο .Προσπαθούμε να ταυτιστούμε με τα συναισθήματα του και τα μοιραζόμαστε, δίνοντας ευκαιρία και στα πιο μικρά παιδιά να εκφραστούν. Συμπεραίνουμε πως στο νηπιαγωγείο θα κάνουμε νέους φίλους ,θα παίζουμε με τους παλιούς και θα μάθουμε πολλά πράγματα. Επίσης διαβάζουμε και άλλα παραμύθια σχετικά, .όπως ένας δράκος στο σχολείο  απο τους  Κάριλ Χαρτ και Ρόζαλιντ Μπέρντσο ,εκδόσεις Μίνωας και τα αξιοποιούμε παιδαγωγικά..

Οι πρώτες μέρες συνεχίζονται  και παιχνιδιάρικα για να  γνωριστούμε περισσότερο .Για αυτό το σκοπό  παίζουμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας

με υλικά που ανακαλύπτουμε στην τάξη μας , όπως μπαλάκι, κορδέλες  ή  ακόμα και το σώμα μας ,δίνοντας ευκαιρία σε όλα τα παιδιά  να εκφραστούν, να πουν το όνομα τους  και να αλληλεπιδράσουν.

20240912 091807 20240912 092137 20240912 092114

20240917 101233 20240916 094315 20240917 101705 1

Παιχνίδι με μπαλόνι:

Τα παιδιά είναι όρθια σε κύκλο. Το κάθε παιδί παίρνει το μπαλόνι και το δίνει στον/στην διπλανό/ή του λέγοντας δυνατά το όνομά του. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται, όταν θα έχουν ακούσει όλοι το όνομά τους!

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ 1  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ 2

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ 3

Δημιουργούμε επίσης ένα τροχό ονομάτων  με το εργαλείο wheelofnames.com ,μαθαίνοντας την γωνιά υπολογιστή  και εξοικειωνόμαστε περισσότερο με τα ονόματα των φίλων μας και τα δικά μας ,παίζοντας, διασκεδάζοντας και μαθαίνοντας περισσότερα ο ένας για τον άλλο .Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο παίζουμε τον τροχό με τα ονόματα της τάξης μας και συστηνόμαστε ,λέγοντας δυνατά το όνομα μας,τι μας αρέσει ,αν έχουμε αδέρφια ,απο που είμαστε κ.λπ

https://wheelofnames.com/el/432-ps8

20240912 091901 20240912 092019 20240912 092230

Το παιχνίδι συνεχίζεται  παίζοντας και τον τροχό γνωριμίας που βρήκαμε στο διαδίκτυο απο την Κα Μάνεση , πατώντας τον σύνδεσμοhttps://wheelofnames.com/el/pwh-9p6 

Δημιουργούμε στον υπολογιστή   καρτελάκια  με το όνομα μας ,τα πλαστικοποιούμε και διαλέγοντας  ένα  συρτάρι τοποθετούμε το όνομα μας . Τα εκτυπώνουμε για δεύτερη φορά και παίζουμε παιχνίδια με το όνομά, ώστε όλοι να το αναγνωρίζουν και να παίρνουν το σωστό καρτελάκι , για να αντιγράψουν το όνομα τους κάθε φορά που θα τους ζητηθεί.’Επειτα σε μικρές ομάδες κόβουμε κύκλους ,μαθαίνοντας και τη χρήση ψαλιδιού,κόλλας και προσπαθούμε σε κάθε κύκλο να γράψουμε  ένα γράμμα του ονόματος μας και να το κολλήσουμε στο ατομικό χαρτόνάκι .Βουτώντας την παλάμη σε πιατάκι με τέμπερα φτιάχνουμε το μοναδικό μας αποτύπωμα με το μικρό μας το χεράκι γνωρίζοντας ακόμη ένα υλικό της τάξης.

20240918 10172720240918 103904

20240918 12082420240918 114107

20240918 114916 20240918 114546

20240918 115700

Μιλάμε για τον εαυτό  μας και τον φτιάχνουμε χρωματιστό ,προσπαθώντας και πάλι να αντιγράψουμε το όνομα μας και μαθαίνοντας πως να χρησιμοποιούμε το ψαλίδι .Γνωρίζουμε όλα τα  υλικά της τάξης μας π.χ τέμπερα, μαρκαδόρους, κηρομπογιές ,χαρτόνι, χαρτάκια ,πλαστελίνη μολύβια και πως να τα χρησιμοποιούμε. Παίρνουμε χαρτόνι και κάθε  παιδί , λέει το αρχικό του γράμμα και το διακοσμεί με ό,τι θέλει χρησιμοποιώντας υλικά που υπάρχουν στην τάξη.

20240919 091241 20240919 101121

20240920 10102220240920 100605

20240920 100557 20240920 100541

Το όνομά μας αρχίζει να εμφανίζεται παντού μέσα στην τάξη στο παρουσιολόγιο, στα συρτάρια, στις καρτέλες που φτιάχνουμε για να συμβουλευόμαστε κάθε φορά που θέλουμε να το  γράψουμε . Καθημερινά, στα πλαίσια της ρουτίνας τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το όνομά τους και τα γράμματα που το αποτελούν. Γράψαμε  λοιπόν  το αρχικό γράμμα του ονόματός τους με μολύβι πάνω στο χαρτί και τα παιδιά το σχεδίασαν με πλαστελίνη.

αρχείο λήψης 4277f924 9050 47c1 bcd5 42f6b76fdbea 19b4564a 8482 4306 a10e 6bf25f30579f 8ca4531b 000a 40cd 8e42 ebd70bccd64e aaa6483e 7d0d 49b1 90e1 81dfd9ee7ebd

Τα παιχνίδια με την πλαστελίνη συνεχίζονται τα παιδιά την χρησιμοποιούν για να σχεδιάσουν διάφορα είδη γραμμών….

d4f5f041 4497 4790 acb7 44daac6af5f1 54117820 1193 4b30 9a34 d9b44d4c5ff0 287c0ab5 936d 420f 905b 1c2d0a98b694

Τα παιδιά μαντεύουν τα είδη των γραμμών( π,χ ευθεία, καμπύλη, ζιγκ ζαγκ….) από τον τρόπο που ο συμμαθητής τους τις σχεδιάζει με το δάκτυλο του στην πλάτη.

 

αρχείο λήψης 188a81ca4 ecf1 441a 8ad0 b69da75cbf26

Ανακαλύπτουμε τα χρώματα που βρίσκουμε γύρω μας, αντιστοιχίζουμε αντικείμενα της τάξης μας με χρωματιστά γλωσσοπίεστρα και δημιουργούμε μοτίβα με κριτήριο το χρώμα!

d491bc15 1f27 4f96 b5cd 9d820cf56689 fd49d372 0fb7 4ce4 bfc6 e5dbef8d1ea9 4957722a 56aa 40d5 984f 798b3527ee3e

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, ανά ζεύγη και διαγωνίζονται στην ταχύτητα που θα χρειαστεί για να  αντιστοιχίσουν τα χρωματιστά ρολά υγείας με τα  χρωματιστά χαρτιά. Κατόπιν αντιστοιχίζουν τα ρολά υγείας που έχουν αριθμούς από το 1-10 με τους ανάλογους αριθμούς πάνω στα χαρτιά.

e07dfd47 3a00 4d28 ad91 05277464c1bdαρχείο λήψης 2

Τα παιχνίδια συνεχίζονται, βγάζουμε τα παπούτσια μας, τα ανακατεύουμε και ύστερα συναγωνιζόμαστε για το ποιος θα το βρει και θα το βάλει πιο γρήγορα. Χρησιμοποιούμε το μανταλάκι για να περάσουμε την καρτέλα από το ένα χέρι στο άλλο αναπτύσσοντας την λεπτή μας κινητικότητα.

d5615e48 edda 4db8 9324 42c75f633411e26e8b00 511d 4c59 bae4 6d8f1396f0d4

Ακούμε το μουσικοκινητικό τραγούδι ” Πέρνα την μπάλα” και παίζουμε με την μπάλα ακολουθώντας τις οδηγίες του τραγουδιού!

 

3f2df948 a5f8 4d5b a91a b28f1fe6ede3

 

Τα παιχνίδια συνεχίζονται ” κάνε ότι κάνω”, ένα παιδί αυτοσχεδιάζει και οι υπόλοιποι μιμούνται τις κινήσεις!

 

3db71290 721e 4e3e 89bb a6f21e87b31ecd991e25 44cb 4639 b1cd db0aaf15f3ee

Τα παιδιά σχεδιάζουν και κόβουν καρδούλες σε διάφορα χρώματα, στη συνέχεια επιλέγουν αυτή που θέλουν και την προσφέρουν στο συμμαθητή-καλύτερο φίλο που θέλουν, με αυτό τον τρόπο ξεκινάει η συνεργασία σε μικρές ομάδες των 2-3 ατόμων.

fce104c1 611d 4a5f 841d 8ae1d9302a31 ff52bc67 31a2 48a1 822b e982a5c7e6b3110fd22b 5eaa 4765 a9b7 99faf5c05287

Ευχάριστα παιχνίδια με πολύχρωμα μπαλάκια, τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια αρχικά και συναγωνίζονται στην ταχύτητα ποιος θα βάλει πιο γρήγορα π.χ τα κόκκινα μπαλάκια στο κόκκινο στεφάνι, τα μπλε μπαλάκια στο μπλε στεφάνι κ.τ.λ. Στη συνέχεια τοποθετούν τα μπαλάκια στο ανάλογο στεφάνι όχι μόνο με κριτήριο το χρώμα, αλλά και τον αριθμό που γράφει το χαρτί, τόσα μπαλάκια, όσα λέει ο αριθμός.

αρχείο λήψης 1 1 αρχείο λήψης 2 1 αρχείο λήψης 3

Παίζουμε ,γνωριζόμαστε και δημιουργούμε ομάδες .Με αφορμή μια μπλούζα με τερατάκι, που φορούσε κάποιο παιδί ,εμπνευστήκαμε και εκτυπώσαμε εικόνες απο ιντερνετ( απο κλιπ αρτ)  με τερατάκια , τις πλαστικοποιήσαμε και  αφού τις κόψαμε και  τις μπερδέψαμε , κάθε παιδί έπρεπε να βρεί το άλλο μισό και να γίνει ζευγάρι με το άλλο παιδί. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε δυάδες και τετράδες και  αφού κολλήσαμε σε ξυλάκια τα τερατάκια, γράψαμε το όνομα μας και αποφασίσαμε ποια μέρα θέλουμε να είμαστε ομάδα αλλά και βοηθοί τάξης. .Ανακατεύτηκαν ξανά τα ξυλάκια και τα παιδιά έπρεπε να βρούν την μέρα που διάλεξαν αλλά και το τερατάκι με το όνομα τους και να τα  τοποθετήσουν στο χαρτόνι   με τις μέρες. Τέλος με συνοδεία μουσικής βάλαμε βραχιολάκια στα χέρια μας και οταν σταματούσε η μουσική τρέχαμε να γίνουμε ομάδα με το άλλο μας μισό για καλύτερη εμπέδωση .

20240924 100639 20240924 102307 20240924 102500

20240924 103355 20240924 103138 20240924 102814

20240924 115928 20240924 12083220240924 122613

20240924 12182220240923 11513520240923 11593320240923 12012420240923 120148

Το τραγούδι που ακόυσαμε απο youtube και το χρησιμοποιήσαμε στις παραπάνω δραστηριότητες  για δημιουργία ομάδας ήταν : παίζουμε τα χρώματα

 

Παιχνίδια με τα αρχικά των ονομάτων:

Σκορπάμε  τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών στο πάτωμα, χρησιμοποιώντας όλα τα γράμματα της αλφαβήτου. Τα παιδιά ψάχνουν να βρουν το αρχικό τους, μόλις το βρουν το σηκώνουν ψηλά. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο μέχρις ότου όλα τα παιδιά να βρίσκουν το αρχικό τους με ευκολία.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ 1 ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ 2

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ 3

Στη συνέχεια αποφασίσαμε με τα παιδιά να χρωματίσουμε το αρχικό του ονόματός μας. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί Α4 πάνω στο οποίο σχηματίσαμε το αρχικό γράμμα του κάθε παιδιού με χαρτοταινία. Τα παιδιά ζωγράφισαν  όλο το χαρτί με κηρομπογιές, έπειτα βγάζοντας  την χαρτοταινία εμφανίστηκε  το αρχικό γράμμα του ονόματός τους!

ΓΡΑΜΜΑΤΑ 1  ΓΡΑΜΜΑΤΑ 2

ΓΡΑΜΜΑΤΑ 3

Έπειτα απο συζήτηση στην ολομέλεια  αποφασίζουμε να χωριστούμε σε μικρές ομάδες ,  προκειμένου να φτιάξουμε την πρώτη μας ομαδική  αφίσα με θέμα την αγάπη  και την φιλία ,χρησιμοποιώντας υλικά της τάξης και το δακτυλάκι μας.

20240925 115132 20240925 115154 1

20240925 121350 1 20240925 125419

Πρώτη γνωριμία με το ρομποτάκι-ποντικάκι, το βγάλαμε από την κρυψώνα του για να μας βοηθήσει με τους αριθμούς που καθημερινά μέσα απο τις ρουτίνες μας, πχ ημερολόγιο, παρουσιολόγιο κ.τ.λ. ερχόμαστε σε επαφή. Τα παιδιά αναπτύσσουν την υπολογιστική και λογικομαθηματική τους σκέψη, καθώς καλούνται να προγραμματίσουν το ποντικάκι σύμφωνα με τις οδηγίες για να φτάσουν στον επιθυμητό στόχο π.χ. πόσες κινήσεις θα κάνεις για να φτάσεις στον αριθμό 10 ή στον αριθμό 4 που βρίσκεται η καρτέλα με το όνομα σου κ.τ.λ.

αρχείο λήψης 1 2 αρχείο λήψης 2 2 αρχείο λήψης 3 1 αρχείο λήψης 4 αρχείο λήψης 5

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με γνωριμία τουbeebot ,το ρομποτάκι μελισσούλα, που για τις ανάγκες της δραστηριότητας έγινε βατραχάκι .Έπειτα  απο το σύντομο παραμύθι :Ο  Πίπ πάει σχολείο  απο την συγγραφέα  της Αθηνά  Ασαριώτη, σκεφτήκαμε να γνωρίσουμε στα παιδιά τοbeebot το οποίο μαθαίνει να μιλάει ευγενικά  και να έχει σωστή συμπεριφορά  όχι μόνο στο σχολείο αλλά παντού ,όπως ο Πίπ το βατραχάκι. Και  να γίνει μια γνωριμία  με απλές εντολές και εισαγωγή στη ρομποτική.

20241001 105702 1 20241001 103309

20241001 092753 1 20241001 104913